Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS

Η Ford, με τη Mustang Mach-E προσπαθεί (και το καταφέρνει) να μας αποδείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (που ολοένα κι αυξάνονται) μπορούν να έχουν ψυχή και να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του οδηγού τους. Άλλωστε η Ford είναι μια εταιρεία που παραμένει πιστή στο δόγμα της να κατασκευάζει αυτοκίνητα που έχουν οδηγικό ενδιαφέρον, ανεξάρτητα της κατηγορίας στην οποία εντάσσονται. Έχοντας λοιπόν στο πορτφόλιό της τη Mustang, η εταιρεία αποφάσισε με αυτήν να μας συστήσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής. Η Mustang Mach-E είναι ξεχωριστή αποδεικνύοντας πως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να ξεχωρίζει για τον fun to drive χαρακτήρα του, όντας παράλληλα και πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική έκδοση με την κίνηση στον πίσω άξονα. {loadposition Fordcarcenter}

Και SUV και Mustang!

Στην περίπτωση της Mach-E έχουμε να κάνουμε με μερικές διαφορετικές πρωτιές. Αρχικά πρόκειται για το πρώτο εξελιγμένο από την αρχή ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ford, καθώς και το πρώτο SUV Mustang στην ιστορία της μάρκας! Με το καλημέρα γίνεται αντιληπτό πως πρόκειται για κάτι ξεχωριστό, το οποίο μάλιστα δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί. Οι σχεδιαστές για να διατηρήσουν τη σύνδεση με το όνομα Mustang στη Mach-E, φρόντισαν να προσθέσουν το μακρύ και δυναμικό καπό με τις έντονες ακμές κατά μήκος του, ενώ στην κλειστή μάσκα, ξεχωρίζει το εμβληματικό λογότυπο με το άλογο μάστανγκ. Συνεχίζοντας να παρατηρείτε το μυώδες αμάξωμα της Mach-E, σίγουρα θα σταθείτε στα πίσω φανάρια με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού, που βροντοφωνάζουν πως μπροστά σας έχετε μια Mustang. Το αεροδυναμικό προφίλ τονίζεται από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών (ηλεκτρικό γαρ) και χειρολαβών, αλλά κι από την κυρτή σχεδίαση της οροφής, προσδίδοντας με αυτόν τον τρόπο την ρευστή και σύγχρονη εμφάνιση που είχαν οραματιστεί οι σχεδιαστές. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις της Mustang Mach-E, το μήκος της αγγίζει τα 4.713 χλστ., το πλάτος τα 1.881 χλστ., το ύψος τα 1.597 χλστ. και το μακρύ μεταξόνιο φτάνει τα 2.984 χλστ.

Απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον!

Ο λόγος φυσικά για την καμπίνα της Mach-E, με τη σχεδιαστική της φιλοσοφία να είναι σύμφωνη με ότι ορίζει η τάση της εποχής μας. Δηλαδή μιλάμε για ένα εσωτερικό το οποίο είναι minimal, χωρίς την ενσωμάτωση περιττών κουμπιών, μιας και τα πάντα ελέγχονται από την κεντρική και κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής. Βέβαια στην περίπτωση της Mustang η οθόνη αυτή είναι άκρως χορταστική αφού η διαγώνιος της αγγίζει τις 15,5 ίντσες, ενώ υπάρχει ένα μια ακόμα 10,2 ιντσών που φροντίζει για την ενημέρωση του οδηγού. Η νέα Mustang Mach-E εξοπλίζεται με την προηγμένη γενιά του SYNC4, με δυνατότητα εξατομίκευσης περισσοτέρων από 80 ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, και μάλιστα ανάλογα με το προφίλ του οδηγού. Αναβαθμισμένη είναι και η εφαρμογή FordPass Connect, που προσφέρει μία σειρά από ασύρματες λειτουργίες και πληροφορίες για το όχημα μέσω smartphone.

Ακόμα ένα τεχνολογικό τρικ της Mustang είναι η απουσία των κλασικών εξωτερικών χειρολαβών. Για να ανοίξουν οι πόρτες απαιτείται απλά το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται στην κολόνα του αμαξώματος. Επίσης με τη λειτουργία Phone As A Key ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το smartphone του για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες ή να εκκινήσει τη Mustang δίχως την χρήση κλειδιού ή να βγει το κινητό από την τσέπη. Ακόμα κι αν το τελευταίο έχει κλείσει από αποφορτισμένη μπαταρία, τότε στη μεσαία κολόνα εμφανίζεται ένα αριθμητικό πληκτρολόγιο για να βάλετε το PΙΝ σας. Σε ότι αφορά την κατασκευή της καμπίνας, τα μαλακά υλικά στις πόρτες και στο κεντρικό πλατύ υποβραχιόνιο χαρίζουν μια premium ατμόσφαιρα. Ωστόσο θα θέλαμε με ανάλογο υλικό να είναι επενδυμένο και το ταμπλό, αντί του σκληρού πλαστικού.

Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκονται κι οι χώροι επιβατών, αφού ανεξαρτήτως σωματότυπου θα βολευτούν με άνεση, απολαμβάνοντας αρκετό χώρο για το κεφάλι, αλλά και τα πόδια τους. Επίσης, το τελείως επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μετακίνηση ενός ατόμου στη μέση του πίσω καθίσματος. Για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 402 λίτρα, καθώς επίσης και 100 λίτρα χώρου κάτω από το εμπρόσθιο καπό (το Frunk όπως το ονομάζει η Ford, είναι εμπνευσμένο από το Megabox του Puma), που μπορεί να φιλοξενήσει ένα μέρος των αποσκευών σας! Ο χώρος αυτός είναι πλήρως αδιάβροχος, διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης!

Πανίσχυρο ηλεκτρικό μοτέρ!

Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση της Mustang Mach-E AWD με τους δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα κι έναν στον πίσω, που αντλούν ενέργεια από μια μεγάλη μπαταρία 98 kWh (καθαρή χωρητικότητα 88 kWh). Η ισχύς φτάνει τους 351 ίππους, με τη ροπή να «σκαρφαλώνει» στο εντυπωσιακό νούμερο των 580 Nm! Δύναμη αποδίδεται αβίαστα χάρη στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, με την αυτονομία με μια φόρτιση να αγγίζει τα 540 χλμ., νούμερο που στην πράξη και λογικό πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού ανέρχεται στα 460 χλμ. όπως διαπιστώσαμε κι εμείς τις μέρες της δοκιμής μας! Το εντυπωσιακό είναι η διαχείριση της ενέργειας της Mustang που με λογική χρήση, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 19,4 kWh/100 χλμ., νούμερο που εντός πόλης πέφτει εύκολα στις 14 kWh/100 χλμ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα WhisperActive και Untamed (είναι το πιο άγριο από τα τρία), που παραμετροποιούν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα και αλλάζουν τον τεχνητό ήχο του μοτέρ και διαφοροποιούν τα γραφικά της οθόνης, καθώς επίσης και τον εσωτερικό φωτισμό. Βέβαια να σημειώσουμε ότι ο οδηγός δεν μπορεί να ορίσει όπως αυτός θέλει κανένα από τα τρία προγράμματα, με την χαρτογράφησή τους να είναι προκαθορισμένη από το εργοστάσιο. Οι επιδόσεις της Mustang MachE είναι αντάξιες του ονόματός της, μιας και τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 5,1 δλ., ενώ η τελική σταματάει στα 180 χλμ./ώρα.

Σε ότι έχει να κάνει με τη φόρτιση της Mach-E τώρα, σε wallbox των 7,4 kW απαιτούνται 13-17 ώρες για να φτάσει η μπαταρία από το 10 στο 80%, ενώ σε τριφασικό wallbox των 11 kW απαιτούνται 6-7 ώρες. Σε απλή οικιακή πρίζα αυτός ο χρόνος αγγίζει τις 20 με 26 ώρες. Εξαιρετικά βολική θα βρείτε την εφαρμογή FordPass, όπου από το smartphone ο κάτοχος της Mustang Mach-E έχει απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου. Επίσης, του δίνεται η δυνατότητα να προγραμματίσει τις επιθυμητές ώρες φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύεται τις όποιες εκπτώσεις ισχύουν κατά τις νυχτερινές ώρες, φροντίζοντας παράλληλα να υπάρχει η απαραίτητη αυτονομία για την ολοκλήρωση του επόμενου ταξιδιού ή της διαδρομής του. Εξίσου χρήσιμη είναι κι η λειτουργία προετοιμασίας του οχήματος (pre-conditioning) μέσα από την εφαρμογή FordPass, οι οδηγοί μπορούν να ορίζουν την ώρα της επόμενης αναχώρησής τους, και να επιλέγουν από πριν την ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα. Με τον τρόπο αυτό, η νέα Mustang MachE ρυθμίζει τη θερμοκρασία όσο το όχημα φορτίζεται, με σκοπό να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια όταν κινείται.

Απολαυστικό στήσιμο κι άφθονη δύναμη!

Σε αυτό που συμφώνησε όλη η συντακτική ομάδα του autogreeknews.gr, είναι πως η Mustang MachE είναι από τα πλέον συμμετοχικά στη γρήγορη οδήγηση, ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή! Θέτοντας σε λειτουργία τη Mustang, όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά τα πάντα εξελίσσονται σε πλήρη ησυχία. Ο οδηγός επιλέγει το D (Drive) στον περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας, πατάει το γκάζι και αυτό ήταν. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως κι η ηχομόνωση που αφήνουν εκτός καμπίνας ενοχλητικούς θορύβους, με την απόκριση στο γκάζι να είναι εξαιρετική.

Το εθνικό δίκτυο δεν αποτελεί πρόβλημα για τη Mustang Mach-E αφού ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι καταιγιστικός, ενθουσιάζοντας τον χειριστή της. Εκεί που η Mach-E σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, είναι όταν ξεκινήσουν οι στροφές, μιας και το ηλεκτρικό SUV της Mustang στέκεται αριστοτεχνικά σε κάθε φιδίσια διαδρομή, με το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο να είναι το πόσο καλά κρύβεται το βάρος των 2.182 κιλών του αμαξώματος, με την ανάρτηση να το διαχειρίζεται εξαιρετικά. Οι κλίσεις είναι μικρές, η πρόσφυση είναι άφθονη, ενώ υπό καθεστώς έντονης πίεσης θα σας ενθουσιάσει ο τρόπος που το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του (ειδικά στο πρόγραμμα Untamed), ίσα, ίσα για να σας τοποθετήσει σωστά στην στροφή. Κι αν επιμείνετε στο γκάζι θα εκπλαγείτε από το πως το εμπρός μέρος θα σας τραβήξει προς την έξοδο! Συμπεριφορά που σίγουρα δεν θα την περιμένατε από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Σε όλα αυτά ο οδηγός έχει μια σημαντική βοήθεια κι από το σύστημα διεύθυνσης που έχει καλή πληροφόρηση, με τα φρένα να έχουν πολύ καλή απόδοση, ενώ εξαιρετική είναι και η αίσθηση του πεντάλ, που είναι κλάσεις ανώτερη από τα περισσότερα ηλεκτρικά της αγοράς.

Συναρπαστική!

Η Mustang MachE είναι ένα λαμπρό παράδειγμα για το πως το σπορ μπορεί να συνδυαστεί με τις οικολογικές επιταγές της σύγχρονης εποχής. Διαθέτει την εμφάνιση, την τεχνολογία, τις επιδόσεις, με το sport D.N.A. που διακρίνει τα αυτοκίνητα της μάρκας. Αν το μέλλον της αυτοκίνησης που έρχεται, είναι όπως αυτό που γευτήκαμε με την MachE τότε καλώς να ορίσει!

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, αυτονομία, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-) Τιμή, χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
351
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
580
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
18,7 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.713
Πλάτος (χλστ.)
1.881
Ύψος (χλστ.)
1.597
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.984
Βάρος (κιλά)
2.182
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
402
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
68.712 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store