Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift

Το δημοφιλέστερο μοντέλο της Ford στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, δεν είναι άλλο από το μικρό «αιλουροειδές» Puma. Λανσαρίστηκε στη χώρα μας στα τέλη του 2019 και αμέσως κέντρισε το ενδιαφέρον των αγοραστών, ενώ πριν από λίγους μήνες εμπλουτίστηκε η γκάμα του με την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Πρόκειται για ένα σύγχρονης τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις μετάδοσης, συνδυασμένο με τους γνωστούς και πολυβραβευμένους κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost των 125 και 155 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V mHEV. Οι τιμές ξεκινούν από 27.720 ευρώ για το «125άρι» ST-Line και από 31.819 ευρώ με τα 155 άλογα, αποκλειστικά με την πλουσιότατη έκδοση ST-Line X.

Ταιριαστό «ζευγάρι» κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων

Κάτω από το ανάγλυφο εμπρός καπό και πίσω από την ευμεγέθη μάσκα, φιλοξενείται ο 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας των 155 ίππων και 190 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ. Ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μια μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και τον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια. Στην πράξη η τεχνολογία EcoBoost Hybrid βελτιώνει την απόκριση στις χαμηλές στροφές χάρη στην επιπλέον ροπή των έως 50 Nm και απενεργοποιεί τον ένα κύλινδρο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Επίσης, εξαιρετικά ομαλή είναι η λειτουργία του start/stop, γιατί απουσιάζει πλήρως το χαρακτηριστικό άκουσμα της μίζας. Μαζί με το κατάλληλα σεταρισμένο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζεται γεμάτο από τις πολύ χαμηλές στροφές, δεν έχει κενά ή ξεσπάσματα ισχύος και αποδίδει γραμμικά έως τις υψηλές στροφές.

Συνολικά το μοτέρ δίνει την αίσθηση στην οδήγηση ότι έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα και σε καμία περίπτωση ότι είναι μόλις 999 κ.εκ. Οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται σε κάθε περίπτωση πολύ στρωτά και άμεσα, είτε στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, είτε στη χειροκίνητη μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Μόνο στην εκκίνηση ή στην όπισθεν σε δρόμους με αρκετή κλίση δεν είναι τόσο ομαλό και χρειάζεται λίγη προσοχή στο πάτημα του γκαζιού. Από πλευράς επιδόσεων το κορυφαίο 1.000άρι Puma κινείται σε ρυθμούς «GT», επιταχύνοντας γοργά σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ (ειδικά με την επιλογή Sport). H Ford ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 127 γρ./χλμ. Στην πράξη «καίει» κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ., μια τιμή λογική για τη δύναμή του και τον σπορτίφ γενικότερα χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επίσης, σε ταχύτητες εθνικής οδού, οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται χαμηλά, καθώς με 7η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.800 σ.α.λ.

Fun to drive παντού

Το Puma με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ακολουθεί την επιτυχημένη «συνταγή» των υπολοίπων εκδόσεων και είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς σε κάθε διαδρομή. Παράλληλα, οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4,2 μ.) και η ψηλή θέση οδήγησης ευνοούν την ευελιξία στο αστικό περιβάλλον, όπου άλλωστε θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα. Οι αναρτήσεις έχουν σφιχτή ρύθμιση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, παρόλα αυτά δεν θα κουράσουν τους επιβάτες. Σίγουρα δεν έχει «γαλλικό» φιλτράρισμα, όμως δεν φτιάχτηκε με απώτερο στόχο την άνεση, αλλά για να στρίβει.

Κάτι που το καταφέρνει περίφημα και δίνει τη δυνατότητα στον χρήση του να εκμεταλλευτεί πλήρως τα 155 άλογα του κινητήρα. Το Puma εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, γέρνει λίγο στις στροφές και ακολουθεί πιστά την προδιαγεγραμμένη πορεία. Σαν να είναι ένα σπορτίφ χάτσμπακ και όχι ένα SUV με 164 χλστ. απόσταση από το έδαφος και συνολικό ύψος 1.534 χλστ. Ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει στον ενθουσιασμό του, το αυτοκίνητο θα συμπεριφερθεί ουδέτερα και ελεγχόμενα. Ταυτόχρονα έχει σύμμαχούς του το ακριβές τιμόνι, το οποίο βαραίνει στην επιλογή Sport και τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς. Διαφορετικά, για πιο καθημερινές καταστάσεις υπάρχουν τα προγράμματα Eco η Normal ή αν χρειαστεί περισσότερη πρόσφυση σε «ειδικές» συνθήκες φροντίζουν τα Slippery και Trail.

Σπορτίφ και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του Puma ST-Line X, συνδυάζονται δυναμικά στοιχεία με πλούσιο εξοπλισμό και ικανοποιητικούς χώρους. Οι ημιδερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, οι κόκκινες ραφές σε πολλά σημεία και τα διακοσμητικά τύπου carbon στο ταμπλό, παραπέμπουν σε σπορ κατασκευές. Μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και το infotainment με την 8άρα οθόνη, ο οδηγός έχει τα πάντα στις υπηρεσίες του. Όσον αφορά την κατασκευή, μαλακό λεπτό υλικό καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, το φινίρισμα είναι προσεγμένο, όπως και το «δέσιμο» των επιμέρους τμημάτων.

Στον τομέα των χώρων και συγκεκριμένα στο πίσω κάθισμα, ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, όχι όμως και για πολύ πιο ψηλούς. Στο σημείο που εντυπωσιάζει για το μέγεθος του αμαξώματος, είναι στο πορτ μπαγκάζ. Ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών προσφέρει 456 λίτρα και εξυπηρετεί με την εύκαμπτη εταζέρα και τη βαθιά θήκη BegaBox των 80 λτ.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, χώρος αποσκευών

– εκτός δρόμου δυνατότητες, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
155/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.500-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
81,28
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.207
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.534
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.334
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.819 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store