Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV

195

Η Ford επαναφέρει το όνομα «Puma» στην γκάμα των μοντέλων της, όμως αυτή τη φορά δεν είναι ένα μικρό κουπέ, αλλά ένα σπορτίφ κόμπακτ SUV, σύμφωνα με τις επιταγές και τις τάσεις της εποχής. Έτσι, διευρύνει περεταίρω τις προτάσεις της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover/SUV, μαζί και με το πιο μεγάλο ολοκαίνουργιο Kuga, το χαμηλότερο crossover Fiesta Active και το πιο ψηλό EcoSport.

Στην Ελλάδα, το Puma λανσαρίστηκε αρχικά στις πολύ πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις Titanium και ST-Line X με τους κινητήρες 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV και 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV, σε τιμές που ξεκινούν από 20.097 ευρώ και 22.681 ευρώ αντίστοιχα. Πρόσφατα, η γκάμα του εμπλουτίστηκε με τη νέα έκδοση ST-Line, σε τιμές που ξεκινούν από 20.991 ευρώ το 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS mHEV και από 23.336 ευρώ το 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV. Σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει η διάθεση του Puma με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 λτ. EcoBlue των 120 ίππων και με νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με τον 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS.

Σχεδίαση που τραβάει τα βλέμματα

Το νέο Puma με το παλιό Puma μπορεί να μην έχουν καμία συγγένεια μεταξύ τους, όμως παρά το χάσμα των 23 ετών που τα χωρίζει, εμφανίζουν κάποιες σχεδιαστικές ομοιότητες. Το σχήμα των εμπρός φώτων, οι πολλές διαδοχικές καμπύλες και το τύπου κουπέ προφίλ, είναι ορισμένα στοιχεία που ενώνουν τα δύο αυτοκίνητα. Όπως το πρώτο Puma, έτσι και το νέο ξεχωρίζει για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του. Το «αιλουροειδές» της Ford εμφανίζει σωστές αναλογίες δίχως ακρότητες και είναι ισορροπημένο σε κάθε πλευρά του. Να σημειώσουμε ακόμα ότι υπεύθυνος σχεδιασμού του νέου Puma, είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Γιώργος Σαριδάκης.

Αναμενόμενα κάποιοι θα συγκρίνουν σε διαστάσεις το Puma με το EcoSport. Με μήκος 4.186 χλστ., το Puma είναι μακρύτερο από το EcoSport κατά 86 χλστ., πιο πλατύ κατά 45 χλστ. (1.805 χλστ.) και πιο χαμηλό κατά 113 χλστ. (1.537 χλστ.), ενώ διαθέτει μακρύτερο κατά 68 χλστ. μεταξόνιο (2.588 χλστ.). Ίδια είναι μόνο η απόσταση από το έδαφος των 166 χλστ.

Εσωτερικό: Μοντέρνο, ποιοτικό και πρακτικό

Το εσωτερικό του Puma έχει γνώριμη εικόνα, καθώς προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από του νέου Fiesta, όσον αφορά το ταμπλό. Αυτό διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, την οποία αναβαθμίζει το μαλακό υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του. Επιπλέον, το εσωτερικό του Puma ST‑Line X της δοκιμής διαθέτει ενισχυμένη σπορ εικόνα χάρη στο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, τις κόκκινες ραφές, τα προαιρετικά ημι-δερμάτινα καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου, τον αλουμινένιος επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων και τη μαύρη επένδυση της οροφής.

Στο ταμπλό του Puma κυριαρχούν δύο στοιχεία κυρίως: Η οθόνη αφής των 8 ιντσών και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD με ποικίλες διαμορφώσεις. Ανάλογα με το προφίλ οδήγησης του Drive Mode (NormalEcoSportSlippery και Trail) προβάλλεται ένα μοναδικό εικονίδιο στον πίνακα οργάνων, ενώ αλλάζει και ο χρωματισμός του. Επίσης, ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης σε στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης, περιλαμβάνοντας στάνταρ μέχρι και λειτουργία μασάζ στα εμπρός καθίσματα.

Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, το Puma είναι σε θέση να φιλοξενήσει με ικανοποιητικές ανέσεις τέσσερις ενήλικες. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, όχι όμως και για πιο ψηλούς. Εκεί που εντυπωσιάζει για το μέγεθός του, είναι στο χώρο αποσκευών. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο κει με τετραγωνισμένο σχήμα πορτ μπαγκάζ των 456 λτ. διαθέτει πολύ πρακτική εύκαμπτη εταζέρα, καθώς και τη βαθιά, αδιάβροχη και με τάπα αποστράγγισης θήκη BegaBox των 80 λτ.

Λίρα 100 ο 1.0 λτ. EcoBoost των 155 ίππων

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1.0 λτ. EcoBoost της Ford εξελίχθηκε περεταίρω στην περίπτωση του Puma, καθώς προστέθηκε ήπιο υβριδικό σύστημα και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου (πρώτη φορά σε 3κύλινδρο). Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, τον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια και την μπαταρία 12V. Στην πράξη η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt προσφέρει πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές χάρη στην επιπλέον ροπή των έως 50 Nm, καθώς και εξαιρετικά ομαλή εκκίνηση του start/stop, δίχως το χαρακτηριστικό άκουσμα της μίζας. Σε συνδυασμό με τη χρήση μεγαλύτερου υπερσυμπιεστή έχει εξαλειφθεί το turbo lag και έτσι ο κινητήρας τραβά από τις πολύ χαμηλές στροφές (190 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ.) χωρίς κεντά ισχύος, είναι πολύ ελαστικός και γραμμικός, δίχως ξεσπάσματα έως τις υψηλές στροφές.

Ο 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV προσφέρει παράλληλα γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.) και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,4 δλ.). Επιπλέον, διατηρεί με άνεση γρήγορους ρυθμούς σε συνθήκες ταξιδιού, όπου με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.000 σ.α.λ. Στα θετικά στοιχεία του κινητήρα ανήκουν ακόμα η απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων, καθώς και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Στήσιμο α λά Ford

Το Puma δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την οδηγοκεντρική φιλοσοφία της Ford, που σημαίνει ότι είναι πολύ καλά στημένο στο δρόμο και ευχάριστο, χωρίς όμως να θυσιάζεται ιδιαίτερα η άνεση. Την οδηγική απόλαυση αναβαθμίζουν τα επιλέξιμα προφίλ (Drive Mode) που αυτομάτως αλλάζουν την απόκριση του γκαζιού και τα συστήματα πρόσφυσης και ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς.

Το Puma ST-Line X, πέρα από τις αισθητικές διαφορές (σε σχέση με το Titanium) διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, χωρίς όμως να είναι πιο χαμηλή. Ωστόσο, δεν θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες όταν περνά πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφού τις περνάει με ποιοτικό τρόπο δίχως να «κοπανάει».

Κινούμενο στις ευθείες, το Puma γεμίζει με σιγουριά τον οδηγό του, χωρίς αυτός να αντιλαμβάνεται τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει το αυτοκίνητο. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, το μικρό SUV της Ford είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τις ορέξεις των πιο «σβέλτων» οδηγών. Με γεμάτο γκάζι στις στροφές, το Puma πατάει πολύ καλά, γέρνει λίγο και οι τροχοί εμφανίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Η συμπεριφορά του είναι σε κάθε περίπτωση ελεγχόμενη και ουδέτερη, με τον οδηγό να έχει σύμμαχούς του τον σαφή επιλογέα των ταχυτήτων και το ακριβές τιμόνι, αν και ίσως κάποιοι θα το ήθελαν λίγο πιο βαρύ.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, χώρος αποσκευών

– τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
155/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.900-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
151,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.186
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.537
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.681 ευρώ