Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV

Η Ford επανάφερε στο προσκήνιο το όνομα «Puma» στην γκάμα των μοντέλων της, όμως αυτή τη φορά υπό τη μορφή ενός σπορτίφ κόμπακτ SUV, το οποίο έγινε γρήγορα δημοφιλές και έχει αγαπηθεί από χιλιάδες αγοραστές σε όλη την Ευρώπη. Έτσι, η Ford διεύρυνε περεταίρω τις προτάσεις της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover/SUV, μαζί με το πιο μεγάλο ολοκαίνουργιο Kuga, το χαμηλότερο crossover Fiesta Active και το πιο ψηλό EcoSport. Πιο πρόσφατες προσθήκες αφορούν το ιδιαίτερα πληθωρικό Explorer και το άκρως ενδιαφέρον αμιγώς ηλεκτρικό Mustang Mach-E.

Το Puma προσφέρεται στη χώρα μας με μια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου ισχύος από 125 έως 200 ίππους και σε εκδόσεις με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Να υπενθυμίσουμε ότι με το δημοφιλές μοτέρ 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV κοστίζει από 21.402 ευρώ, ενώ το αμέσως πιο δυνατό, όπως είναι το 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV της δοκιμής ξεκινά από τις 23.171 ευρώ.

Σχεδίαση που τραβάει τα βλέμματα

Το νέο Puma με το παλιό Puma μπορεί να μην έχουν καμία συγγένεια μεταξύ τους, όμως παρά το χάσμα των δύο και βάλε δεκαετιών που τα χωρίζει, εμφανίζουν κάποιες σχεδιαστικές ομοιότητες. Το σχήμα των εμπρός φώτων, οι πολλές διαδοχικές καμπύλες και το τύπου κουπέ προφίλ, είναι ορισμένα στοιχεία που ενώνουν τα δύο αυτοκίνητα. Όπως το πρώτο Puma, έτσι και το νέο ξεχωρίζει για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του. Το «αιλουροειδές» της Ford διαθέτει σωστές αναλογίες δίχως ακρότητες και είναι ισορροπημένο σε κάθε πλευρά του. Να σημειώσουμε ακόμα ότι υπεύθυνος σχεδιασμού του νέου Puma, είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Γιώργος Σαριδάκης. Το νέο Puma τοποθετείται στην καρδιά των μικρών SUV και σε διαστάσεις, με μήκος 4.186 χλστ., πλάτος 1.805 χλστ., ύψος 1.537 χλστ. και μεταξόνιο 2.588 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος των 166 χλστ. είναι χαμηλότερη έναντι άλλων ανταγωνιστικών SUV, δεομένου ότι το Puma είναι περισσότερο εστιασμένο στην άσφαλτο και όχι για εκτός δρόμου.

Εσωτερικό: Μοντέρνο, ποιοτικό και πρακτικό

Το εσωτερικό του Puma έχει γνώριμη εικόνα, καθώς προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από του νέου Fiesta, όσον αφορά το ταμπλό. Αυτό διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, την οποία αναβαθμίζει το μαλακό υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του. Επιπλέον, το εσωτερικό του Puma παρουσιάζει ενισχυμένη σπορ εικόνα χάρη στο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, τις κόκκινες ραφές, τα ημι-δερμάτινα καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου, τον αλουμινένιο επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων και τη μαύρη επένδυση της οροφής.

Στο ταμπλό του Puma κυριαρχούν δύο στοιχεία: Η οθόνη αφής των 8 ιντσών και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD με ποικίλες διαμορφώσεις. Ανάλογα με το προφίλ οδήγησης του Drive Mode (NormalEcoSportSlippery και Trail) προβάλλεται ένα μοναδικό εικονίδιο στον πίνακα οργάνων, ενώ αλλάζει και ο χρωματισμός του. Επίσης, ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης σε στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης, από την πρώτη κιόλας έκδοση ST-Line.

Σε επίπεδο χώρων, το Puma είναι σε θέση να φιλοξενήσει με ικανοποιητικές ανέσεις τέσσερις ενήλικες. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, όχι όμως και για πιο ψηλούς. Εκεί που εντυπωσιάζει για το μέγεθός του, είναι στο χώρο αποσκευών. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με τετραγωνισμένο σχήμα πορτ μπαγκάζ των 456 λτ. εφοδιάζεται με μια πολύ πρακτική εύκαμπτη εταζέρα, καθώς και τη βαθιά, αδιάβροχη και με τάπα αποστράγγισης θήκη BegaBox των 80 λτ.

Λίρα 100 ο 1.0 λτ. EcoBoost των 155 ίππων

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1.0 λτ. EcoBoost της Ford εξελίχθηκε περεταίρω στην περίπτωση του Puma, καθώς προστέθηκε ήπιο υβριδικό σύστημα και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου (πρώτη φορά σε 3κύλινδρο). Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, τον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια και την μπαταρία 12V. Στην πράξη η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt χαρίζει πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές χάρη στην επιπλέον ροπή των έως 50 Nm, καθώς και εξαιρετικά ομαλή εκκίνηση του start/stop, δίχως το χαρακτηριστικό άκουσμα της μίζας. Σε συνδυασμό με τη χρήση μεγαλύτερου υπερσυμπιεστή έχει εξαλειφθεί το turbo lag και έτσι ο κινητήρας τραβά από τις πολύ χαμηλές στροφές (190 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ.) χωρίς κεντά ισχύος, είναι πολύ ελαστικός και γραμμικός, δίχως ξεσπάσματα έως τις υψηλές στροφές.

Ο 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV παρέχει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.) και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,4 δλ.). Επιπλέον, διατηρεί με άνεση γρήγορους ρυθμούς σε συνθήκες ταξιδιού, όπου με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.000 σ.α.λ. Στα θετικά στοιχεία του κινητήρα ανήκουν ακόμα η απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων, καθώς και η κατανάλωση καυσίμου, που βρέθηκε στη δοκιμή στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Στήσιμο α λά Ford

Το Puma δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την οδηγοκεντρική φιλοσοφία της Ford, που σημαίνει ότι είναι πολύ καλά στημένο στο δρόμο και ευχάριστο, χωρίς όμως να θυσιάζεται ιδιαίτερα η άνεση. Την οδηγική απόλαυση αναβαθμίζουν τα επιλέξιμα προφίλ (Drive Mode) που αυτομάτως αλλάζουν την απόκριση του γκαζιού και τα συστήματα πρόσφυσης και ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς. Το Puma ST-Line διαθέτει σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, χωρίς όμως να είναι πιο χαμηλή. Ωστόσο, δεν θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες όταν περνά πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφού τις φιλτράρει με ποιοτικό τρόπο δίχως να «κοπανάει».

Κινούμενο στις ευθείες, το Puma γεμίζει με σιγουριά τον οδηγό του, χωρίς αυτός να αντιλαμβάνεται τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει το αυτοκίνητο. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, το μικρό SUV της Ford είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τις ορέξεις των πιο «σβέλτων» οδηγών. Με γεμάτο γκάζι στις στροφές, το Puma πατάει πολύ καλά, γέρνει λίγο και οι τροχοί εμφανίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Η συμπεριφορά του είναι σε κάθε περίπτωση ελεγχόμενη και ουδέτερη, με τον οδηγό να έχει σύμμαχούς του τον σαφή επιλογέα των ταχυτήτων και το ακριβές τιμόνι, αν και ίσως κάποιοι θα το ήθελαν λίγο πιο βαρύ.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, χώρος αποσκευών

– εκτός δρόμου δυνατότητες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
155/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.900-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.186
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.537
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.174 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store