Δοκιμή Ford Puma ST 1.5 λτ. EcoBoost 200 PS

Η Ford, το 2019 επανάφερε το όνομα «Puma» στην γκάμα της, αλλά υπό τη μορφή ενός σπορτίφ κόμπακτ SUV. Μια κίνηση που έχει στεφθεί με επιτυχία, αφού πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει το δυναμισμό με την πρακτικότητα και έχει κερδίσει τις καρδιές και την προτίμηση των αγοραστών. Αυτή τη φορά όμως, η Ford Performance με την εισαγωγή του κορυφαίου στην γκάμα Puma ST ανέβασε και άλλο τον πήχη στην κατηγορία στους τομείς των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς, με ένα σύνολο που προσφέρει έντονες οδηγικές συγκινήσεις.

Πούμα έτοιμο για επίθεση

Όπως και το αιλουροειδές πούμα, έτσι και το Ford Puma παρουσιάζει μια αγριάδα και δείχνει ότι είναι έτοιμο ανά πάσα ώρα και στιγμή για επίθεση, μέσω του σπορ εξωτερικού του σχεδιασμού. Ειδικά το εμπρός άκρο του αμαξώματός του με το έντονο βλέμμα, μοιάζει λες και σε κοιτάει μες τα μάτια και σου κάνει νεύμα να μπεις στο αυτοκίνητο και να φύγεις για μια ορεινή διαδρομή.

Το αθλητικό και μυώδες «σώμα» του τονίζεται από διάφορες απαραίτητες αλλά διακριτικές προσθήκες, ενώ το αποκλειστικό πράσινο χρώμα «Mean Green» λειτουργεί σαν μαγνήτης, γυρνώντας κεφάλια. Η καλλίγραμμη αισθητική του Puma ST τονίζεται περεταίρω μέσω του αεροδυναμικού πακέτου της Ford Performance. Το σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα και η αεροτομή οροφής αυξάνουν την κάθετη δύναμη κατά 80%, μαζί με διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα. Οι γρίλιες στη μάσκα και στον αεραγωγό του εμπρός προφυλακτήρα, είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την παροχή βελτιωμένης ψύξης στον κινητήρα. Οροφή, περίγραμμα μάσκας, πλευρικές προσθήκες, καλύμματα καθρεπτών και αεροτομή προσφέρονται σε φινίρισμα gloss black, συνδυαζόμενες με στάνταρ ζάντες 19 ιντσών και 8 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος. Τα κόκκινα λογότυπα ST μαζί με τις ίδιας απόχρωσης δαγκάνες των φρένων και τις δύο νίκελ απολήξεις τις εξάτμισης, συμπληρώνουν το σπορ κοστούμι.

Το Ford Puma τοποθετείται στο άνω άκρο της γκάμας και σε επίπεδο τιμής, αφού ξεκινά από τις 34.872 ευρώ (23.840 ευρώ προ φόρων) και συνοδεύεται από υπερπλήρη εξοπλισμό ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Puma, έτσι και η ST διαθέτει στάνταρ 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect και μπορεί τώρα να αποκτηθεί εύκολα με το προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα Ford Bonus της Ford Finance που προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό και σταθερό ονομαστικό επιτόκιο 0,99% και δυνατότητα ευέλικτης αποπληρωμής που φτάνει μέχρι και τους 60 μήνες.

Πολεμική ατμόσφαιρα και εντός

Στο θάλαμο των επιβατών του Puma, οι υπεύθυνοι εξέλιξης του μοντέλου έχουν φροντίσει να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές και προσθήκες, προκειμένου τα τονίσουν το δυναμισμό του αυτοκινήτου, δίχως ακρότητες και υπερβολές. Το πρώτο στοιχείο που τραβά τα βλέμματα είναι τα καθίσματα της Recaro με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, η οποία εκτιμάται δεόντως όταν αρχίσουν οι στροφές, αφού το σώμα παραμένει στη θέση του. Μόνο οι πιο εύσωμοι ίσως παραπονεθούν, γιατί θα νιώσουν κάπως στρυμωγμένοι.

Στα μοναδικά γνωρίσματα του Puma ST ανήκουν ακόμα οι επενδύσεις με υφή ανθρακονήματος στο ταμπλό, το flat-bottom τιμόνι με την παχιά στεφάνη, τη διάτρητη επένδυση και τη μεταλλική γκρι ραφή, καθώς και η δερμάτινη λαβή χειρόφρενου και μοχλού ταχυτήτων ST. Παράλληλα ξεχωρίζουν τα μεταλλικά καλύμματα στα μαρσπιέ με το λογότυπο ST, τα πεντάλ ελαφρού κράματος και τα ειδικά ταπέτα. Κατά τα γνωστά πρότυπα, η οθόνη αφής 8 ιντσών και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD τραβούν κατευθείαν τα βλέμματα, με το χρωματισμό και τα γραφικά να αλλάζουν αναλόγως του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης (NormalEcoSport, και Race track). Η ποιότητα των υλικών, η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό να είναι στο μεγαλύτερο μέρος μαλακά. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, ενώ μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ των 456 λίτρων, μαζί με τα 80 λίτρα του MegaBox που υπάρχει κάτω από το δάπεδο.

Κινητήρας υπόδειγμα

Το Puma ST τροφοδοτείται από τον αλουμινένιο 3κύλινδρο turbo 1.5 λτ. EcoBoost, ισχύος 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής στις 2.500-3.500 σ.α.λ. (τοποθετήθηκε αρχικά στο Fiesta ST). Χρησιμοποιεί ψεκασμό υψηλής πίεσης μαζί με το διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων και μια ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, που ελαχιστοποιεί τη διαδρομή των εκπεμπόμενων ρύπων μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή, για αύξηση της πίεσης και ελαχιστοποίηση του turbo lag. Εκτός από την εξατομικευμένη εισαγωγή αέρα και το ελευθέρας ροής σύστημα εξάτμισης, το Puma ST διαθέτει επίσης νέες βάσεις του κινητήρα, που περιορίζουν τους ανεπιθύμητους κραδασμούς και δονήσεις, ειδικά όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε πιεσμένους ρυθμούς. Μαζί με τα παραπάνω προσθέστε την τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξάτμισης για ενίσχυση του σπορ ήχου, καθώς και την απενεργοποίηση του ενός κυλίνδρου σε συνθήκες χαμηλού φορτίου για τη μείωση της κατανάλωσης.

H μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός εύχρηστου μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων με κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (130 χλμ./ώρα με 3.100 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα). Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν ταχύτατες επιταχύνσεις, αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, γραμμικότητα ισχύος και άφθονη ευχαρίστηση στην οδήγηση. Από τις πολύ χαμηλές στροφές ο 1.5 λτ. EcoBoost του Puma ST εμφανίζει θετικό τράβηγμα χωρίς κενά ισχύος, ενώ φτάνει εύκολα τον κόφτη, δίχως κομπιάσματα. Η τυπική επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση μόλις 6,7 δλ., για το 50-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,9 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Εντυπωσιακή είναι και η ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα, αφού τυχόν δονήσεις και ανεπιθύμητοι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους, θυμίζοντας περισσότερο 4κύλινδρο μοτέρ παρά 3κύλινδρο. Μόνο ο ήχος αλλάζει και αυτός γίνεται αντιληπτός από πιο έμπειρα αυτιά.

Για πρώτη φορά μάλιστα σε μοντέλο ST, υπάρχει πρόγραμμα λειτουργίας Eco, αλλά μάλλον το Normal είναι αυτό που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο, γιατί είναι το πιο κατάλληλο και ισορροπημένο για καθημερινή χρήση. Με το Sport η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση, το τιμόνι βαραίνει και ο ήχος από την εξάτμιση γίνεται πιο έντονος. Στην επιλογή Race track όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι πιο τονισμένα, το traction control απενεργοποιείται και το ESC αφήνει το αυτοκίνητο να γλιστρήσει. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή σε νορμάλ οδήγηση βρέθηκε στη δοκιμή στα 10,4 λτ./100 χλμ. Το… κακό είναι ότι το Puma ST σε «παρασύρει» να πατάς πιο βαθιά το γκάζι, που σημαίνει ότι οι απαιτήσεις για βενζίνη ανεβαίνουν πολύ υψηλότερα.

Φύγαμε για στροφές!

Όπως είπαμε και στην αρχή, το Ford Puma ST προ(σ)καλεί τον οδηγό του να το πάρει και να φύγει για τα βουνά, προς αναζήτηση μιας σφιχτής φιδίσιας διαδρομής. Σίγουρα και στις ευθείες είναι απολαυστικό, όπως ακόμα και στις πιο κοντινές μετακινήσεις, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που φτιάχνει τη διάθεση. Οι αλλαγές που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford είναι πολλές και σίγουρα άκρως επιτυχημένες. Πιο αναλυτικά, το σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζεται 25% ταχύτερο από εκείνο των απλών Puma, διαθέτοντας αναβαθμισμένο ακραξονίο με μικρότερο βραχίονα τιμονιού και ταχύτερη κρεμαγιέρα, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω είναι ενισχυμένος κατά 40% σε σχέση με το Fiesta ST. Το προαιρετικό Performance Pack προσθέτει ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 και μπλοκέ διαφορικό της Quaife, που συνεργάζεται με Torque Vectoring Control και βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών. Η απόδοση του συστήματος πέδησης έχει επίσης ενισχυθεί, με δίσκους μπροστά διαμέτρου 325 χλστ. και πίσω 271 χλστ.

Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πούμε ότι το Puma ST στρίβει εντυπωσιακά, δίχως να φέρνει τον οδηγό του σε δύσκολη θέση και να τον αγχώνει, ακόμα και όταν είναι υπό έντονη γωνία με το γκάζι στο πάτωμα. Απλά το τοποθετείς, το στρίβεις και το «αιλουροειδές» γαντζώνει στην άσφαλτο ακολουθώντας την προεπιλεγμένη πορεία. Χωρίς να το καταλάβεις, έχεις βρεθεί στην έξοδο της στροφής με τον κινητήρα να χτυπάει κόφτη. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, αφού δεν αφήνει το Puma ST να ανοίξει την τροχιά του. Με γεμάτο γκάζι στην στροφή και ενώ είσαι έτοιμος να διορθώσεις τα «μούτρα» που θα πετάξει, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αρνείται να υποστρέψει και «μαζεύεται» προς το εσωτερικό της στροφής. Έτσι σε βοηθά να εκμεταλλευτείς πλήρως τα αποθέματα ισχύος του δυνατού μοτέρ. Παράλληλα, το κοφτερό τιμόνι και τα δυνατά φρένα αποτελούν σύμμαχους του οδηγού στο συνεχόμενο «φρένο – γκάζι – στρίψιμο». Μια διαδικασία που εκτινάσσει την αδρεναλίνη στα ύψη και τη συνοδεύει από τη ευχάριστη μυρωδιά των ελαστικών που πιέζονται σε κάθε στροφή, αφήνοντας το Puma ST να γλιστρήσει απολύτως προοδευτικά και ελεγχόμενα. Η άνεση από τις αναρτήσεις και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (225/40 ZR19) δεν ανήκει στα φόρτε του αυτοκινήτου, με κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος να γίνεται αισθητή στο εσωτερικό. Αναμενόμενο άλλωστε από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κινητήρας, επιδόσεις, φρένα, τιμόνι, σχεδιασμός, χώρος αποσκευών, εξοπλισμός

Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.497
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
200/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/2.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
155
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 325x27 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 271x11 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.226
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.533
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.385
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.872 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT 48V Hybrid
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 48V DCT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 48V DCT
Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store