Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid

Με το λανσάρισμα του εντελώς νέου, τέταρτης γενιάς Jazz, η Honda εισέρχεται ακόμα πιο δυναμικά στη νέα εποχή του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα διευρύνει την γκάμα της στη δημοφιλή κατηγορία των crossover/SUV. Αφενός γιατί το νέο Jazz διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό (e:HEV) και αφετέρου γιατί για πρώτη φορά αποκτά την crossover έκδοση Crosstar.

Το νέο Jazz Crosstar e:HEV συνδυάζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, συν πρακτικότητα, ευκολία κίνησης, άνεση χώρων και ευελιξία, μαζί με ένα υπερπλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 10 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ., όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, οθόνη αφής 9 ιντσών, πλοήγηση, ζάντες αλουμινίου και πάρα πολλά ακόμα. Ωστόσο, η τιμή του είναι «τσουχτερή», αφού το κόστος απόκτησης ξεκινά από τις 28.900 ευρώ.

Είναι crossover και το δείχνει

Οι διαφορές του Jazz Crosstar από τις πιο «απλές» εκδόσεις είναι αρκετές εξωτερικά και του προσδίδουν πιο ελκυστική εμφάνιση. Οι αλλαγές αφορούν τη διαφορετική μάσκα εμπρός με τις οριζόντιες γρίλιες και τις προσθήκες των μαύρων προστατευτικών πλαστικών τμημάτων στους προφυλακτήρες, στα φτερά και στα μαρσπιέ. Επιπλέον, οι ράγες στην οροφή και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (152 χλστ. έναντι 136 χλστ.), τονίζουν με την σειρά τους την «SUVοποίηση» του Jazz. Με μήκος 4.090 χλστ., πλάτος 1.725 χλστ., ύψος 1.556 χλστ. και μεταξόνιο 2.520 χλστ., το Jazz Crosstar τοποθετείται στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, αν και από θέμα χώρων επιβατών είναι συγκρίσιμο με πιο μεγάλα αυτοκίνητα.

Πρακτικό και μοντέρνο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του Jazz Crosstar, τα πρώτα στοιχεία που δημιουργούν θετικές εντυπώσεις, είναι η ευρυχωρία, ο μοντέρνος σχεδιασμός και ο ευχάριστος διάκοσμος. Στο χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες. Μαζί με το πλατύ παρμπρίζ και τις λεπτές εμπρός κολόνες ευνοείται η ορατότητα και ενισχύεται το αίσθημα της άνεσης. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα στο εσωτερικό του αποτελούν ακόμα το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τις δύο ακτίνες, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και η οθόνη αφής των 9 ιντσών του Honda Connect. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα νιώσει ξεκούραστα στο αναπαυτικά στο κάθισμα. Επιπλέον, έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, συν δύο ντουλαπάκια από την πλευρά του συνοδηγού και ποτηροθήκες στις άκρες του ταμπλό. Από πλευράς υλικών, τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα του Jazz Crosstar είναι σκληρά, αλλά καλής ποιότητας και με στιβαρή συναρμογή. Την ποιότητα αναβαθμίζουν οι υφασμάτινες επενδύσεις από αδιάβροχο υλικό, καθώς και το ύφασμα που είναι επενδυμένο ένα τμήμα του ταμπλό.

Παρά τα 4 μέτρα μήκους του, το Jazz Crosstar είναι σε θέση να φιλοξενήσει με μεγάλη άνεση τέσσερις ενήλικους επιβάτες και να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Στο πίσω μέρος της καμπίνας, ο αέρας για τα πόδια των επιβατών είναι πολύς ακόμα και για τους ψηλούς, όπως επίσης και ο χώρος για το κεφάλι. Το έδρανο του διαιρούμενου καθίσματος μπορεί να σηκωθεί και να «κλειδώσει» με μια απλή κίνηση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μεταφοράς ψηλών αντικειμένων, μέσω του συστήματος «Magic Seats». Τα 298 λίτρα του χώρου αποσκευών με το μεγάλο άνοιγμα, συν μια βαθιά θήκη που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, επίσης ικανοποιούν.

Πολύ φιλικό στην οδήγηση και σταθερό

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει κανείς με το Jazz Crosstar, θα εκτιμήσει αμέσως τη φιλικότητα που προσφέρει στην οδήγηση και το αυξημένο αίσθημα της ασφάλειας. Το ιαπωνικό κόμπακτ crossover είναι ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση και ευέλικτο στην πόλη, όπου θα διανύσει και τα περισσότερα χιλιόμετρα. Σε αυτό συμβάλλουν πολλοί επιμέρους παράγοντες, όπως είναι οι πολλές γυάλινες επιφάνειες, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, το μικρό μήκος και το υβριδικό σύστημα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόσθετα, το στιβαρό πλαίσιο και οι αναρτήσεις με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα ενισχύουν το πολύ καλό πάτημα του αυτοκινήτου, οπουδήποτε και να κινηθεί. Οι μύριες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με αρκετά αποτελεσματικό τρόπο, ενώ η ποιοτική κύλιση βοηθά περεταίρω στην άνεση.

Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το μικρό crossover της Honda κινείται με μεγάλη σιγουριά και ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του υβριδικού συνόλου. Το ίδιο ισχύει και όταν περάσει σε μια διαδρομή με στροφές. Εκεί το Jazz Crosstar εμφανίζει μικρές κλίσεις, το μπροστινό του μέρος πατάει πολύ καλά υπό πίεση, ενώ ανάλογα τους χειρισμούς μπορεί να γλιστρήσει τόσο – όσο, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σύμμαχοι του πιο «ενθουσιώδη» οδηγού είναι ακόμα τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς και την σωστή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ, καθώς και η καλή αίσθηση – αμεσότητα που παρέχει το σύστημα διεύθυνσης με τις 2,63 στροφές από άκρη σε άκρη.

Σβέλτες επιδόσεις και ηλεκτρική κίνηση

Την κίνηση του Jazz αναλαμβάνει το νέο υβριδικό σύστημα e:HEV, αποτελούμενο από το μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.5 i-VTEC, δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 98 ίππους και 131 Nm ροπής, ενώ το ηλεκτρικό φτάνει τους 109 ίππους και τα 253 Nm ροπής προς όφελος της επιτάχυνσης στις χαμηλές ταχύτητες. Με τη συνδυαστική απόδοση των 109 ίππων, το βάρους 1.253 κιλών Jazz Crosstar επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα.

Αντί συμβατικού κιβωτίου, το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο μιας σχέσης (όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά) που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο. Στην εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, το Jazz Crosstar μπορεί να διανύσει εκατοντάδες μέτρα με την ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι άμεση, ενώ σε ταχύτητες πόλης και στο σταμάτα – ξεκίνα, ο κινητήρας ακούγεται σπάνια, αφού λειτουργεί και σπάνια. Μόνο όταν χρειαστεί μια γρήγορη επιτάχυνση, το ανέβασμα των στροφών του 1.5 λτ. VTEC συνοδεύεται από αισθητό θόρυβο που διαπερνά την καμπίνα.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα e:HEV περιλαμβάνει τρία προγράμματα οδήγησης. Στο EV Drive η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, στο Hybrid Drive ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα. Στο Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη. Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ γεννήτριας. Το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές μεταξύ των drive modes δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 110 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

(+) Λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση, χώροι, πρακτικότητα, ευχρηστία, οδική συμπεριφορά, φρένα, ορατότητα, φιλικότητα στην οδήγηση

(-) Τιμή, θόρυβος κινητήρα υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη (υβριδικό)
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
1 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.500-6.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
131/4.500-5.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
109
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
253
Συνδυαστική ισχύς (PS)
109
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.090
Πλάτος (χλστ.)
1.725
Ύψος (χλστ.)
1.556
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.520
Βάρος (κιλά)
1.253
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
298
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
80%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
10
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.2 MPI 84 HP
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.2 MPI 84 HP
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Trailhawk 1.3 TB 240 PS
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Trailhawk 1.3 TB 240 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store