Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP - AutoGreekNews

Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP

Με την πρόσφατη προσθήκη του Bayon, η Hyundai έγινε ακόμα πιο προσιτή και ανταγωνιστική στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, απευθυνόμενη σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, που δίνει έμφαση στο στιλ, στην πρακτικότητα, αλλά και στην οικονομία. Με πολύ συμφέρουσες και δελεαστικές τιμές που ξεκινούν από 15.990 ευρώ το 1.2 λτ. MPI 84 hp και σε συνάρτηση με τον φουλ εξοπλισμό, το Bayon ζητάει λίγα, όμως προσφέρει πολλά.

Αμέσως πιο πάνω τοποθετείται το 1.000άρι turbo των 100 ίππων της δοκιμής, με κόστος απόκτησης από 17.390 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, συν 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν τεχνικό έλεγχο και οδική βοήθεια.

Κινητήρας «πασπαρτού»

Το γνώριμο turbo μηχανικό σύνολο 1.0 T-GDi των 100 ίππων με την τεχνολογία Διαρκώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης των Βαλβίδων (CVVD – Continuously Variable Valve Duration), ταιριάζει σε κάθε περίσταση, τόσο για άνετη κίνηση στην πόλη, όσο και εκτός αυτής. Εντός αστικού περιβάλλοντος εκτιμάται δεόντως η ελαστικότητά του, χάρη και στα 172 Nm ροπής που αποδίδονται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Για παράδειγμα με τη «συνήθη» 3η ταχύτητα και με πολύ χαμηλές στροφές (π.χ. 1.300 σ.α.λ.), ο οδηγός δεν χρειάζεται να κατεβάσει σχέση μέσω του εύχρηστου 6τάχυτου επιλογέα, αφού αρκεί μόνο να πατήσει το γκάζι και να επιταχύνει, δίχως δισταγμούς και «σκορτσαρίσματα».

Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η απουσία κραδασμών προς το εσωτερικό του αυτοκινήτου και ο χαμηλός θόρυβος σε συνθήκες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Μόνο στο ρελαντί και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ακούγεται στην καμπίνα ο κινητήρας, αν και κάποιοι μπορεί να βρουν ευχάριστο το χαρακτηριστικό αυτό ηχόχρωμα των 3 κυλίνδρων. Με περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, ο 1.0 T-GDi ανεβάζει πρόθυμα στροφές και επιταχύνει γοργά το αμάξωμα των 1.095 κιλών, δίνοντας την αίσθηση ότι έχει περισσότερα άλογα. Για όσους αναζητούν καλύτερη απόκριση σε συνδυασμό με περισσότερο βάρος στο τιμόνι, θα επιλέξουν τη ρύθμιση Sport μέσω του Drive Mode, αν και η Comfort είναι πιο επιθυμητή στην καθημερινότητα. Με τη γλώσσα των αριθμών, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 183 χλμ./ώρα. Σε λογικά επίπεδα βρίσκεται και η κατανάλωση, μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής «έκαψε» σε μεικτές συνθήκες 7,5 λτ./100 χλμ.

Σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή

Οι τεχνικοί της Hyundai πέτυχαν ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος, εκμεταλλευόμενοι και το στιβαρό του πλαίσιο του Bayon. Το μικρότερο SUV του κορεατικού κολοσσού είναι πολύ ισορροπημένο στο δρόμο, αφού από τη μία καταφέρνει και δεν κουράζει τους επιβάτες, ενώ από την άλλη πλευρά θα ικανοποιήσει και τους πιο ανήσυχους οδηγούς. Οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά 215/45 της έκδοσης Distinctive συμβάλλουν με τη σειρά τους στην αύξηση των ορίων της πρόσφυσης, ωστόσο οι πιο συντηρητικοί και εστιασμένοι στην άνεση θα προτιμήσουν τις 16 ιντσών με 195/55 λάστιχα.

Παρά τον οικογενειακό κατά βάση προσανατολισμό του, το Bayon δεν θα αρνηθεί να στρίψει υπό πίεση και να ακολουθήσει πιστά την προδιαγεγραμμένη πορεία. Αντίστοιχα και στις ευθείες είναι σε θέση να πηγαίνει σε γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να προκαλεί καμία τάση ανασφάλειας. Σύμμαχοι του οδηγού είναι σε κάθε περίπτωση το τιμόνι με το σωστό βάρος και αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και τα δυνατά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς. Προσθέστε την πολύ καλή ευελιξία και ορατότητα που χαρίζει το ευφάνταστο σχεδιαστικά αμάξωμα των 4.180 χλστ. μήκους με τις πολλές γυάλινες επιφάνειες και έχετε ένα ιδανικό αυτοκίνητο, για διάφορες συνθήκες, πολύ πρακτικό και ευρύχωρο. Σημαντικά είναι ακόμα τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι η αυτόνομη πέδηση και η διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Χείρα βοηθείας δίνουν η κάμερα οπισθοπορείας  και οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάνοντας πιο εύκολη την αγχωτική για πολλούς αυτή διαδικασία και αποφεύγοντας επαφές με προφυλακτήρες, τοίχους και κολονάκια.

Στιβαρό και άνετο εσωτερικό

Συνεχίζοντας με τον τομέα των χώρων, το Bayon έχει ένα ακόμα «κρυφό» άσσο στο μανίκι του. Αν και οι εξωτερικές του διαστάσεις δεν προϊδεάζουν για πολλές ανέσεις, όποιος ανοίξει μία από τις 5 πόρτες του θα μείνει έκπληκτος. Τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν δίχως καμία παραχώρηση και θα νιώσουν ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αντίστοιχα γενναιόδωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, με το πολύ βολικό σύστημα που επιτρέπει την τοποθέτηση της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος.

Βέβαια, τις εντυπώσεις έχει ήδη κερδίσει ο μοντέρνος του σχεδιασμός, η πολύ καλή εργονομία και η βολική θέση οδήγησης. Την σύγχρονη εικόνα ενισχύουν με την σειρά τους ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η μεγάλη προαιρετική κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (στάνταρ 8 ιντσών) με τη γρήγορη απόκριση. Οι πιο «ψαγμένοι» θα ενθουσιαστούν και από τη γεροδεμένη κατασκευή της καμπίνας, γεγονός που γίνεται αισθητό και στο δρόμο, μιας και δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός, ακόμα σε… βομβαρδισμένα οδοστρώματα.

+ Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, τιμή, εξοπλισμός, άνεση, ποιότητα κύλισης, ποιοτική κατασκευή, επιδόσεις, ελαστικότητα κινητήρα

– Ήχος κινητήρα στο ρελαντί

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4-5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122-129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-82,56
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.180
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.500
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.095
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
411
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
67%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.390 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store