Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ

Με το νέο i10 που λανσαρίστηκε εδώ και λίγους μήνες και στην ελληνική αγορά, η Hyundai ανέβασε και άλλο τον πήχη σε πολλούς τομείς στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, με ένα μοντέλο που εμφανίζει πληρότητα σε κάθε επίπεδο. Η διαθέσιμη γκάμα περιλαμβάνει επιλογές για κάθε ανάγκη και οικονομική δυνατότητα, από το βασικό 1.000άρι των 67 ίππων, έως το πιο σπορ N Line με τον turbo κινητήρα 1.0 T-GDi 100 PS.

Για τους πιο πρακτικούς οδηγούς, που δεν θέλουν να κουράζουν το αριστερό τους πόδι τους με το πάτημα του συμπλέκτη και το δεξί τους χέρι με αλλαγές ταχυτήτων, υπάρχει και το αυτόματο i10 ΑΜΤ. Πριν από μερικές εβδομάδες το οδηγήσαμε με τον 1.2 λτ. MPi κινητήρα των 84 ίππων και τώρα το δοκιμάζουμε στην πιο προσιτή σε τιμή επιλογή, με τον 1.0 λτ. MPi 67 PS.

Οι τιμές του ξεκινούν από τις 12.190 ευρώ στην έκδοση Fresh και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας φώτων, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, και ηχοσύστημα. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικούς καθρέπτες ανήκουν στην πολύ συμφέρουσα δεύτερη έκδοση Style, στην τιμή των 12.990 ευρώ.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Το νέο Hyundai i10 καταφέρνει και κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον πολύ ελκυστικό του σχεδιασμό εξωτερικά (ειδικά η διχρωμία μπλε – μαύρου του ταιριάζει τέλεια), αλλά και στο εσωτερικό. Η αναβάθμιση που έχει δεχτεί γίνεται άμεσα αντιληπτή, με αποτέλεσμα να δίνει την αίσθηση μικρού αυτοκινήτου και σε καμία περίπτωση ενός μίνι πόλης με «εκπτώσεις» στην ποιότητα. Πουθενά δεν υπάρχουν ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ καλά συναρμολογημένα και αποτρέπουν τυχόν τριγμούς.

Τη σύγχρονη εικόνα ενισχύει η διχρωμία, ο προσεγμένος διάκοσμος και η ψηλά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών, που ενώνεται με το πλαίσιο του πίνακα οργάνων. Ο οδηγός του νέου i10 θα βολευτεί γρήγορα και έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, μικρά μπουκάλια ή ποτήρια του καφέ. Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως τεσσάρων ενήλικων επιβατών. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι στο πίσω κάθισμα είναι υπεραρκετός, ενώ και τα 252 λίτρα του πορτμπαγκάζ συγκαταλέγονται στις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας.

Ζωηρός κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία

Ο 1.000άρης 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 67 ίππων και των 96 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ. σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί στα χαρτιά να μην ενθουσιάζει, όμως στην πράξη ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί σβέλτα και άνετα, κυρίως εντός πόλης. Η φιλοσοφία κατασκευής του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου εστιάζει στο χαμηλό κόστος, οπότε σύγκριση με παραδοσιακά αυτόματα, διπλούς συμπλέκτες, ακόμα και CVT, δεν τίθεται.

Το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι γρήγορο στην επιλογή των αυτόματων αλλαγών, ωστόσο στις χειροκίνητες με τη μετακίνηση του επιλογέα κάτω για κατέβασμα και πάνω για ανέβασμα είναι πιο άμεσο. Μετά από λίγα χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, ο οδηγός θα το συνηθίσει και θα μάθει πότε και πόση πίεση ή άφημα του πεντάλ του γκαζιού χρειάζεται για να πετυχαίνει πιο ομαλές εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης. Σε απόλυτα νούμερα, το i10 1.0 AMT επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 17,3 δλ. (έναντι 15,0 δλ. το χειροκίνητο), ωστόσο ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι πάει αργά, αφού το μοτέρ είναι πρόθυμο και ανεβάζει εύκολα στροφές. Σε ανοιχτούς δρόμους, η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 4.000 σ.α.λ.) κρατάει «ζωντανό» τον κινητήρα, χωρίς να ενοχλεί με το θόρυβο που παράγει. Επιπλέον, βασικά στοιχεία που εκτιμάει ο οδηγός, είναι οι ανύπαρκτοι κραδασμοί και το τρέμουλο, καθώς και η χαμηλή κατανάλωση των 6,4 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Το δεξί χέρι του οδηγού στην πόλη

Το νέο Hyundai i10, το οποίο έχουμε οδηγήσει και σε άλλες εκδόσεις του, το έχουμε ξεχωρίσει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αποτελεσματική λειτουργία των αναρτήσεων και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Σε συνδυασμό με το ΑΜΤ κιβώτιο ταχυτήτων ευνοεί σημαντικά την άνεση του οδηγού, αφού τον απαλλάσσει από τις κινήσεις που απαιτούνται για τις πολλές χειροκίνητες αλλαγές των ταχυτήτων που απαιτούνται, ακόμα και στις πιο κοντινές διαδρομές. Επίσης, είναι πολύ ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, χάρη και στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3,67 μ.).

Παρά τον αστικό του προσανατολισμό, το νέο Hyundai i10 τα καταφέρνει πολύ καλά και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου το πιο μακρύ μεταξόνιο ενισχύει τη σταθερότητα. Το τιμόνι του μεταφέρει καλή αίσθηση και διαθέτει το απαραίτητο σφίξιμο στις ευθείες, αλλά και στις στροφές. Εκεί η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, αλλά χωρίς να συνοδεύονται από ανεπιθύμητες παρενέργειες. Σημείο αναφοράς αποτελούν τα δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς, που περιλαμβάνονται στις πιο πλούσιες εκδόσεις (πλην των Fresh και Style).

(+) Σχεδίαση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ευελιξία, άνεση, ποιότητα

(-) Αμεσότητα αλλαγών ταχυτήτων, επιδόσεις

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5 AMT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
67/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
96/3.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
17,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
156
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2-5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119-134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-85,76
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 252 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα (Δίσκοι 234 χλστ. στα Premium, Distinctive)
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.670
Πλάτος (χλστ.)
1.680
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.425
Βάρος (κιλά)
935
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
252
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
69%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
52%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.190 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Volvo XC40 T2 1.5 129 hp Auto
Δοκιμή Volvo XC40 T2 1.5 129 hp Auto
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid AllGrip
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid 197 hp AWD-i
Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid 197 hp AWD-i
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge PHEV T5 1.5 λτ. 262 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge PHEV T5 1.5 λτ. 262 hp
Δοκιμή VW ID. Buzz 204 PS 77 kWh
Δοκιμή VW ID. Buzz 204 PS 77 kWh
Δοκιμή Mercedes-Benz C 300 e PHEV 313 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 300 e PHEV 313 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5Τ Hybrid 160 PS VGT
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5Τ Hybrid 160 PS VGT
Δοκιμή BMW X1 sDrive18i 1.5 λτ. 136 PS
Δοκιμή BMW X1 sDrive18i 1.5 λτ. 136 PS
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Alfa Romeo PHEV Q4 Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα οι νέες Alfa Romeo Giulia & Stelvio (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store