Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT 48V Hybrid

Το γνωστό και καταξιωμένο Hyundai στην κατηγορία των μικρομεσαίων Hatchback, το i30, αποτελεί μία άκρως συμφέρουσα και ολοκληρωμένη πρόταση αγοράς. Η γκάμα των εμπορικότερων κινητήρων του αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό 1.5 DPi 110 PS και τους υπερτροφοδοτούμενους 1.0 T-GDi 120 PS και 1.5 T-GDi 160 PS.

Μεταξύ αυτών, ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει με τον 1.000άρη turbo των 120 ίππων και με κόστος εκκίνησης τις 18.290 ευρώ. Όσοι θέλουν υβριδική τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για ακόμα περισσότερη ευκολία στην οδήγηση, τότε θα προσανατολιστούν στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT 48V Hybrid. Η τιμή του και πάλι είναι προσιτή, αφού ξεκινά από τις 20.390 ευρώ, συνοδεία πλήρη εξοπλισμού ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων.

Επιτυχημένο ταίριασμα κινητήρα – 7DCT

Το γνωστό 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ. με το σύστημα Διαρκώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης των Βαλβίδων CVVD, αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής μεταξύ 1.500-4.000 σ.α.λ. Ενσωματώνει και σύστημα 48V Hybrid με μίζα γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) και υποστηρίζει τον 1.0 T-GDi με επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Στην πράξη, το πρώτο στοιχείο που προκαλεί ενδιαφέρον και εκτιμάται δεόντως, είναι η απουσία ενοχλητικών θορύβων και δονήσεων από το μοτέρ προς το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σε τέτοιο σημείο που ο οδηγός θα πρέπει να στήσει αυτί, για να ακούσει τη χαρακτηριστική χροιά των 3 κυλίνδρων. Παράλληλα το μοτέρ εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και ταιριάζει αρμονικά με το άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές ταχυτήτων, 7άρι DCT. Εάν πάλι ο οδηγός θελήσει σε στριφτερή διαδρομή να έχει καλύτερο έλεγχο, μπορεί να ανεβο-κατεβάζει σχέσεις είτε μέσω των paddles, ή με τη μετακίνηση του λεβιέ (πάνω ανέβασμα, κάτω κατέβασμα).

Βέβαια, στην πλειοψηφία των μετακινήσεων ο χρήστης του i30 θα αφήσει το 7DCT να κάνει από μόνο του τη δουλειά, με το καταλληλότερο πρόγραμμα Normal στο Drive Mode. Στο Eco μειώνεται η απόκριση στο γκάζι και οι εναλλαγές πραγματοποιούνται σε χαμηλότερες στροφές, ενώ το άκρως αντίθετο συμβαίνει στο Sport (ανάλογα αλλάζει και το φόντο του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 7 ιντσών). Από πλευράς επιδόσεων, το αυτόματο i30 1.0 T-GDi επιταχύνει με μπρίο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) και διατηρεί εύκολα ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, όπου με 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.800 σ.α.λ. Σε λογικά πλαίσια βρίσκονται και οι απαιτήσεις του σε βενζίνη, αφού στη δοκιμή αρκέστηκε σε 7,4 λτ./100 χλμ.

Πολύ άνετο και με αρκετή πρόσφυση

Από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο όπως είναι το i30 1.0 T-GDi 120 PS, το κύριο ζητούμενο είναι η άνεση. Κάτι που το πετυχαίνει στο μέγιστο βαθμό, ενώ με τη συνδρομή του 7DCT, μετακινεί ξεκούραστα τον οδηγό μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες. Οι αναρτήσεις με τη μαλακή αλλά όχι «χαλαρή» ρύθμιση αμβλύνουν με σχεδόν ισοπεδωτικό τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Πρόσθετα ο χαμηλός θόρυβος κύλισης ενισχύει το ποιοτικό πάτημα του αυτοκινήτου, σε σημείο που να παραπέμπει σε premium κατασκευές.

Στα ατού του i30 συγκαταλέγονται ακόμα η ευκολία στους χειρισμούς, η φιλικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις και η σταθερότητα που επιδεικνύει. Στις ευθείες των εθνικών οδών ταξιδεύει με σιγουριά και καλύπτει εύκολα πολλά χιλιόμετρα. Με το τιμόνι υπό γωνία, οι τροχοί πατάνε πολύ καλά στο οδόστρωμα και δεν τίθεται θέμα να «παραστρατήσει» από την πορεία του. Εάν πάλι ο οδηγός… ζωηρέψει, το αυτοκίνητο και πάλι εμφανίζει ουδετερότητα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου. Τα αποτελεσματικά φρένα με τα τέσσερα δισκόφρενα και το τιμόνι με τη θετική αμεσότητα αλλά και την κάπως τεχνητή αίσθηση, συμπληρώνουν το οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Τα πάντα «νοικοκυρεμένα» εντός

Με το που μπαίνει κανείς στο εσωτερικό του i30, νιώθει αμέσως οικεία και αντιλαμβάνεται τη φροντίδα που έχει δοθεί στην κατασκευή του. Μαλακά υλικά συναντώνται στο ταμπλό και στο άνω τμήμα των θυρών, τα οποία συμπληρώνονται από γεροδεμένη συναρμογή και με ενώσεις μεταξύ των επιμέρους τμημάτων που έχουν γίνει με προσοχή. Οι διακόπτες είναι σωστά «τακτοποιημένοι» και συμβάλλουν στην πολύ καλή εργονομία, μαζί με την εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του infotainment. Οι πολλές θήκες στο εμπρός τμήμα συνεισφέρουν στην πρακτικότητα, ενώ τα αναπαυτικά καθίσματα διατηρούν ξεκούραστους τους φιλοξενούμενους.

Επιπλέον, τέσσερα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, με έναν ακόμα στη μέση πίσω να διευκολύνεται από το χαμηλό κεντρικό τούνελ. Για τις αποσκευές τα 357 λίτρα επαρκούν, συν τις θήκες για μικροπράγματα που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, μαζί και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

(+) Τιμή, πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, φιλικότητα στην οδήγηση

(-) Τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4-6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
121-140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.340
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.246
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
357
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.390 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store