Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT

Ο εκπρόσωπος της Hyundai στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Kona, αποτελεί μία από τις πιο αξιόλογες και συμφέρουσες προτάσεις του εν λόγω segment. Ο δυναμικός του σχεδιασμός, τα αποδοτικά του μηχανικά σύνολα και οι άκρως ανταγωνιστικές τιμές σε συνάρτηση με την πληρότητα του εξοπλισμού, συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.

Αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε με τον γνωστό 3κύλινδρο turbo 1.0 T-GDi των 120 ίππων, συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 20.690 ευρώ, όσο δηλαδή πωλούνται περίπου μικρά 5θυρα χάτσμπακ, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα κίνητρο επιλογής του. Παράλληλα, ενσωματώνει στάνταρ όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων, υποβοήθησης και ασφαλείας, συν διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Μερικά από αυτά είναι ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας οθόνη 8 ιντσών, επιλογή προφίλ οδήγησης κ.α.

Ισορροπημένη ισχύς

Κάτω από το μυώδες και ανάγλυφο αμάξωμα του Kona με το μήκος των 4.205 χλστ. και το βάρος των 1.267 κιλών, φιλοξενείται o 1.0 Turbo κινητήρας με τεχνολογία CVVD μεταβαλλόμενης βύθισης στων βαλβίδων. Η ισχύς του φτάνει τους 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 200 Nm (172 Nm στα χειροκίνητα 6τάχυτα). Στις εκκινήσεις το 7άρι DCT εμφανίζει μια σχετική ραθυμία, ωστόσο με το που να ανεβάσει στροφές το μοτέρ, το Kona επιταχύνει σβέλτα.

Βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει η επιλογή του προφίλ οδήγησης, με τις επιλογές Eco, Normal και Sport. Πιο ισορροπημένο για την καθημερινή αστική χρήση είναι η το Normal, καθώς προσφέρει την απαραίτητη απόκριση και αλλάζει τις ταχύτητες εκεί που πρέπει, δίχως να «κρεμάει» ο κινητήρας (όπως στο Eco), αλλά και χωρίς να δουλεύει άσκοπα σε πιο υψηλές στροφές (στο Sport). Το τελευταίο πρόγραμμα ενδείκνυται για πιο γρήγορους ρυθμούς και ειδικά σε ορεινές διαδρομές, όπου τα paddles πίσω από το τιμόνι βοηθούν τον οδηγό να εκμεταλλευτεί καλύτερα την απόδοση του μοτέρ και να αλλάζει ταχύτητες εκεί που θέλει. Ανεξαρτήτως συνθηκών και κυρίως στην πόλη διευκολύνει τον οδηγό, γιατί δεν ασχολείται με το πεντάλ του συμπλέκτη και άπειρες εναλλαγές ταχυτήτων.

Πρόσθετα ο χρήστης του θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα. Παρότι 3κύλινδρος, δεν περνάει στο εσωτερικό ανεπιθύμητους θορύβους και δονήσεις. Επίσης, ανεβάζει με ευκολία στροφές και επιταχύνει γοργά το μικρό SUV σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ. Σύμφωνα με τη Hyundai, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 182 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση και CO2 στα 6,0 λτ./100 χλμ. και 132 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Στη δοκιμή το Kona 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT «έκαψε» 7,5 λτ./100 χλμ.

Σφιχτή ανάρτηση για πιο σίγουρο πάτημα

Το στήσιμο των αναρτήσεων του Kona είναι και σε αυτή την έκδοση σχετικά σφιχτό, προκειμένου να ελέγχονται καλύτερα οι κινήσεις του αμαξώματος των 1.565 χλστ. ύψους και με την απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ. Οι 16άρες ζάντες με τα διαστάσεων 205/60 λάστιχα είναι κατάλληλα για τους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζουν την απαιτούμενη πρόσφυση. Ωστόσο, οι πιο έντονες λακκούβες, μπαλώματα και τα ψηλά σαμαράκια γίνονται αισθητά στους πίσω επιβάτες από τον ημιάκαμπτο άξονα. Χαρακτηριστικό που δεν συμβαίνει για παράδειγμα στο Kona Hybrid με τους πολλαπλούς πίσω συνδέσμους (ίδια διάταξη έχει και το 4κίνητο 1.6 T-GDi 198 PS.).

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του Kona στην οδήγηση είναι η ευελιξία στην πόλη, όπως και η σταθερότητα που επιδεικνύει σε συνθήκες ταξιδιού. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων πατάει με σιγουριά και δεν κουράζει, ενώ ο κινητήρας στα 130 χλμ./ώρα και με 7η σχέση δουλεύει κοντά στις 2.900 σ.α.λ. Στις στροφές οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα είναι μικρές και ο οδηγός λαμβάνει καλή αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο στην επιλογή Sport είναι ελαφρώς πιο σφιχτό. Παράλληλα, τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς διαπρέπουν σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Για έξτρα πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, φροντίζουν τα προγράμματα Snow, Mud και Sand, μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου Drive/Traction Mode Select που βρίσκεται δίπλα από το λεβιέ των ταχυτήτων.

Γεροδεμένο εσωτερικό με καλούς χώρους

Ο θάλαμος των επιβατών του Kona 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT δεν διαφοροποιείται κάπου συγκριτικά με άλλες εκδόσεις (πλην των Kona N και Kona Electric). Συνολικά εμφανίζει μια σύγχρονη εικόνα και θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία όλων όσων ενδιαφέρονται για ένα μικρό και προσιτό σε τιμή SUV, προκειμένου να καλύψουν και τις οικογενειακές τους ανάγκες. Σε επίπεδο κατασκευής, τα πλαστικά είναι σκληρά μα με εξαιρετική συναρμολόγηση που αποτρέπει εμφάνιση τριγμών και καλό φινίρισμα. Η οθόνη των 8 ιντσών κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό, ενώ στις πιο ακριβές εκδόσεις ανεβαίνει στις 10,25 ίντσες, μαζί με αντίστοιχης διάστασης ψηφιακό πίνακα οργάνων. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις και για τις αποσκευές τα 374 λτ. είναι αρκετά, αλλά με ρηχό δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα εσωτερικού, μεστή λειτουργία κινητήρα

(-) Σκληρά πλαστικά, άνεση από τον ημιάκαμπτο άξονα στις έντονες ανωμαλίες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,48
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.205
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.267
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
374
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.690 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store