Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid

To Hyundai Kona ανανεώθηκε μέσα-έξω, απέκτησε έκδοση N Line αρχικά και στη συνέχεια καθαρόαιμη N, ωστόσο ραχοκοκαλιά των πωλήσεων εξακολουθεί να είναι το αξιότιμο 1.0 T-GDI.

Δεν θα μπορούσε και αλλιώς, καθώς με τιμή εκκίνησης 18.090 ευρώ (μαζί με τα 500 ευρώ έκπτωσης που υπάρχει) αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στα compact SUV. Το mild hybrid με το κιβώτιο iMT ξεκινά από τις 18.990 ευρώ, στην ίδια έκδοση Exclusive, η οποία περιλαμβάνει 6 αερόσακους, πλήρες πακέτο επικουρικών συστημάτων (προειδοποίηση αλλαγής και διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση τυφλού σημείου, ενεργό cruise control), αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και 17άρες ζάντες, μεταξύ άλλων.

Πάντα ξεχωριστό σχεδιαστικά

Η σχεδίαση του Kona ήταν ούτως ή άλλως από τις πιο ξεχωριστές και φρέσκιες στην κατηγορία, πριν το facelift. Οι Κορεάτες ορθά επέλεξαν να μην πειραματιστούν, περιορίζοντας κατά βάση το φρεσκάρισμα στον προφυλακτήρα, ο οποίος πλέον φιλοξενεί πιο πιο διακριτική εισαγωγή στο κέντρο και τα διαφορετικά φωτιστικά σώματα. Πέρα από το αισθητικό κομμάτι, έχει αντίκτυπο και στις διαστάσεις του αυτοκινήτου καθώς αυξάνει το μήκος κατά 40 χλστ. σε σχέση με πριν (4.205 χλστ. στο σύνολο). Νέα εμφανίζονται και τα LED ημέρας, που εισχωρούν περισσότερο στο άνω μέρος του εμπρός τμήματος και διακρίνονται για το πιο «στρογγυλεμένο» τους πλαίσιο. Πίσω η διαφοροποίηση είναι μικρότερης έκτασης και περιορίζεται στα νέα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων, μαζί με τα LED των φλας που αντικαθιστούν τους πορτοκαλί λαμπτήρες.

Νέες τεχνολογίες στο εσωτερικό

Εκεί που επικεντρώθηκε το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai ήταν στο εσωτερικό. Οι βασικές γραμμές παρέμειναν ως είχαν, με την πρακτικότητα και την εργονομία να αποτελούν προτεραιότητα, αλλά η τεχνολογία κάνει σαφώς πιο αισθητή την παρουσία της. Η οθόνη αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι νέα, μεγαλύτερη (8 ιντσών από 7), πιο εύχρηστη και ευκρινής, αλλά ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό. O ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών ανεβάζει επίπεδο τον διάκοσμο και προσφέρει την, τόσο απαραίτητη στα σημερινά αυτοκίνητα, high tech απόχρωση. Σε επίπεδο κατασκευής, τα πλαστικά είναι σκληρά μα με εξαιρετική συναρμολόγηση που αποτρέπει εμφάνιση τριγμών και καλό φινίρισμα.

Από πλευράς χώρων, τα πράγματα παραμένουν αναλλοίωτα. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ αν συμπτυχτούν λίγο θα χωρέσει και πέμπτος. Για τις αποσκευές τα 361 λτ. είναι αρκετά, αλλά λίγο ρηχά ελέω μπαταρίας στο δάπεδο (374 λτ. χωρίς το υβριδικό σύστημα).

Εξαιρετικός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44 kWh, που αποτελεί την πηγή του ήπιου υβριδικού συστήματος των 48 Volt και αναβαθμίζει τα χαρακτηριστικά του ήδη πολύ καλού 1.000άρη τούρμπο. Ο 1.0 T-GDI των 120 ίππων έχει διαθέσιμα 172 Nm ροπής από τις 1.500-4.000 σ.α.λ. και αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων με το τράβηγμά του, αλλά δεν είναι μόνος του. Στις εκκινήσεις και κατά την επιτάχυνση, χαίρει της συνδρομής του ISG (Integrated Start Generator) και παίρνει ώθηση από τον μικρό ηλεκτροκινητήρα, εξαλείφοντας την όποια υστέρηση του τούρμπο. Η ελαστικότητα του ήπιου υβριδικού συνόλου είναι εξαιρετική, καθιστώντας ικανή την επιτάχυνση ακόμα και με 5η, με 1.300 σ.α.λ., στην ανηφόρα!

Όταν χρειαστεί να καταφύγεις στο 6άρι iMT, έρχεσαι αντιμέτωπος με μικρές διαδρομές και σαφέστατο κούμπωμα, που σου επιτρέπει να πραγματοποιείς τις αλλαγές με τον καρπό και το χέρι να αναπαύεται στο υποβραχιόνιο. Η κλιμάκωση συνεχίζει τη συγκέντρωση θετικών σχολίων. δίνοντας 130 χλμ./ώρα με περίπου 2.700 σ.α.λ. και κρατώντας τα επίπεδα θορύβου απρόσμενα χαμηλά. Κραδασμοί ή άλλες τρικύλινδρες «αναταράξεις» δεν ενοχλούν, αφήνοντας μόνο τον αέρα και το θόρυβο κύλισης να απασχολούν -σε μικρό βαθμό- τους επιβάτες.

Το ανανεωμένο Kona είναι αρκούντως γρήγορο, απαιτώντας 11,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνοντας μέχρι τα 181 χλμ./ώρα τελικής, αλλά αν αποφασίσεις να κινηθείς με το γκάζι στο πάτωμα δυο τινά σε περιμένουν. Αφενός αυξάνεις αρκετά τον θόρυβο του κινητήρα, ο οποίος δεν αρέσκεται ιδιαίτερα στο στροφάρισμα άνω των 5.000 σ.α.λ. Αφετέρου κάνεις το ίδιο -και περισσότερο- με την κατανάλωση, που φτάνει να τριγυρνά στα 10 λίτρα/100 χλμ. σε τέτοιες συνθήκες. Αν, αντίθετα, ακουμπήσεις στη ροπή του μοτέρ και την αρωγή του συνόλου των 48 Volt, βλέπεις τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 7,3-7,5 λίτρα/100 χλμ.

Σφιχτό στήσιμο, άμεση συμπεριφορά

Όπως πριν την ανανέωση, το στήσιμο του κορεατικού crossover χαρακτηρίζεται από το σφιχτό λόγο αμορτισέρ – ελατηρίων. Ένας συνδυασμός που από τη μία παρέχει σπορτίβ στοιχεία στα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά προαπαιτεί κάποιες παραχωρήσεις στην άνεση.

Το Kona στρίβει με μικρές κλίσεις και στη συγκεκριμένη έκδοση, με τις 18άρες ζάντες και τα ελαστικά 235/45, δεν χάνει πρόσφυση σχεδόν ποτέ. Απολύτως λογικό, αν σκεφτούμε πως ίδιους τροχούς φοράει και το 1.6 T-GDI των 198 ίππων. Από τη στιγμή που κοντρολάρονται κοντά στα 200 άλογα από το μπροστινό του Kona, δεν θα μπορούσαν να το προβληματίσουν 80 λιγότερα. Που να «φυτέψεις» το δεξί πεντάλ μέσα στη στροφή, υποστροφή δεν πρόκειται να εμφανιστεί. Η υπερστροφή από την άλλη θα σου χαρίσει χαμόγελο, αλλά πάνω στο καλύτερο θα επέμβει το ESP και θα σε αφήσει με το παράπονο. Φυσικά η ουρά θα αυτονομηθεί -όσο το επιτρέπει ο ηλεκτρονικός «κηδεμόνας»- μόνο κατόπιν εντολής του οδηγού, μέσω τιμονιάς ή φρένου υπό γωνία.

Τα φρένα διαπρέπουν σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, έχοντας την ανάκτηση ενέργειας να τα υποβοηθά. Αν κατηφορίζεις βουνό, για παράδειγμα, είναι δυνατό να βγάλεις όλη τη διαδρομή χωρίς να αγγίξεις το μεσαίο πεντάλ, αφήνοντας μια 4η στο κιβώτιο και την αποθήκευση κινητικής ενέργειας να ρεγουλάρουν την επιβράδυνση. Το τιμόνι, τέλος, έχει καλή αίσθηση και ιδανικό βάρος στο πρόγραμμα λειτουργίας Normal, αλλά στο Sport βαραίνει σε βαθμό που σε μπερδεύει.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, αναβάθμιση εσωτερικού, κινητήρας-κιβώτιο, οδική συμπεριφορά

(-) Βάρος τιμονιού στο Sport Mode

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,0-7,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9-5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4-6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
124-139
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
79,36-88,96
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.205
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.265
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
361
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store