Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT

Είναι αδιαμφησβήτητο το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η Hyundai έχει κάνει άλματα προόδου σε κάθε τομέα, ενώ παράλληλα έχει καταφέρει να διατηρήσει τις τιμές σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα, μαζί με την πολύ καλή αξιοπιστία. Επιπλέον, διαθέτει μια σύγχρονη γκάμα αυτοκινήτων, καλύπτοντας κάθε αγοραστή, σε όλες τις κύριες κατηγορίες.

Μία από αυτές είναι και τα μικρομεσαία SUV, όπου με το λανσάρισμα του εντελώς νέου, 4ης γενιάς Tucson ανατρέπει τα μέχρι τώρα δεδομένα του από το 2004 που πρωτοκυκλοφόρησε και έχοντας στο ενεργητικό του πωλήσεις άνω των 7 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως. Το νέο Tucson προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1.6 λτ. μαζί με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, καθώς και Full Hybrid και Plug-in Hybrid, σε τιμές που ξεκινούν από 25.690 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τους 180 ίππους, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT κοστίζει από 31.490 ευρώ συνοδευόμενο με ένα πλουσιότατο εξοπλισμό.

Μαγνήτης βλεμμάτων!

Η μεγάλη ριζική αλλαγή ξεκινά από τον σχεδιασμό, αφού δεν μοιάζει με κανενός άλλου Hyundai, ενώ δεν θυμίζει άλλο αυτοκίνητο. Άλλωστε το νέο Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που αναπτύχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας «Sensuous Sportiness». Αυτή χαρακτηρίζεται από την άκρως δυναμική και αιχμηρή του αισθητική, όπου στο εμπρός μέρος του κυριαρχούν τα παραμετρικά κρυφά φώτα (Parametric Hidden Lights). Όταν είναι σβηστά, μπροστά μοιάζει σαν να έχει μια μεγάλη ενιαία μάσκα, όμως όταν ανάβουν τότε εντυπωσιάζουν τα τριγωνικά μικρά φωτιστικά σώματα. Μοναδικής αισθητικής είναι και τα πίσω φανάρια, ενώ συνολικά κυριαρχούν τα πολλά νεύρα και οι ανάγλυφες επιφάνειες στο πληθωρικό αμάξωμα των 4,5 μ. μήκους.

Πολυτέλεια και μεγάλες ανέσεις στο high-tech εσωτερικό

Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό με την ονομασία «Interspace». Εδώ κυριαρχούν οι πολλές επίπεδες επιφάνειες, οι ευθείες γραμμές και η ψηφιακή τεχνολογία. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (8 ιντσών στις βασικές εκδόσεις) και τα άμεσα σε απόκριση πλήκτρα αφής στην κεντρική κονσόλα για τον έλεγχο του κλιματισμού και επιμέρους λειτουργιών. Πλήρης ενδείξεων και κομψός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, που αλλάζει φόντο ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Ένα ακόμα σημείο αναφοράς αποτελεί η τεχνολογία Multi-Air Mode με τους κρυφούς αλλά και ορατούς αεραγωγούς, που διαχέουν καλύτερα τον αέρα.

Την άρτια εικόνα της καμπίνας του νέου Tucson ενισχύει με τη σειρά της και η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα με τα πολυτελή χαρακτηριστικά και τη στιβαρή συναρμογή. Μαλακά υλικά καλύπτουν τις περισσότερες επιφάνειες του ταμπλό και των εμπρός θυρών και συνδυάζονται με επενδύσεις από ύφασμα, διακοσμητικά λάκας πιάνου και ματ χρώμιο. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι πολύ άνετοι χώροι για τις ανάγκες έως 5 επιβατών με τις αποσκευές τους (577 λτ.).

Ισχυρός κινητήρας και «γρήγορο» κιβώτιο

Πολύ καλό είναι το ταίριασμα του νέου κινητήρα 1.6 T-GDI Smartstream με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 7DCT, καθώς επιτυγχάνεται περισσότερη άνεση, χωρίς ο οδηγός να νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Το 1.600άρι turbo μοτέρ με το συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων (CVVD) των 180 ίππων και με την μπόλικη ροπή των 265 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. χαρίζει γρήγορες επιδόσεις και είναι πολύ ισορροπημένο σε λειτουργία. Πρόσθετα το 48V υβριδικό σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα στιγμιαία στην εκκίνηση και σε επιταχύνσεις, εξοικονομώντας ταυτόχρονα πολύτιμο καύσιμο. Η Hyundai ανακοινώνει 7,0 λτ. (με 159 γρ./χλμ. CO2), ωστόσο στη δοκιμή βρέθηκε στα 9,7 λτ./100 χλμ. με το πρόγραμμα Normal, μέσω του Drive Mode Select. Επιπλέον διαθέτει τα Eco και Sport για πιο ήπια ή δυναμική οδήγηση, αφού αναλόγως διαμορφώνεται το βάρος του τιμονιού, η απόκριση του κινητήρα και οι στροφές που αλλάζουν οι ταχύτητες. Μειονέκτημα μπορεί να βρουν κάποιοι το γεγονός ότι πάντα το αυτοκίνητο ξεκινάει με το Eco (π.χ. όταν είναι σβηστό και πάρει μπρος) και δεν αποθηκεύει το επιθυμητό προεπιλεγμένο πρόγραμμα (π.χ. Normal).

Ο 1.6 T-GDi ανεβάζει εύκολα στροφές και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού, χάρη και στο γρήγορο στις αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων τεχνολογίας Shift by wire. Οι εναλλαγές μεταξύ των Drive, Neutral, Reverse και Park πραγματοποιούνται πατώντας απλά τα πλήκτρα (όπως και στο Kona Electric) που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, ενώ δίνεται η δυνατότητα αλλαγής των ταχυτήτων μέσω των paddles στο τιμόνι. Το βάρους 1,6 τόνων αμάξωμα επιταχύνει σε κάθε περίπτωση σε γρήγορους ρυθμούς, με το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,0 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Στο ταξίδι, το μοτέρ με 7η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα δουλεύει στις 2.400 σ.α.λ. (έναντι 2.600 σ.α.λ. με το 6άρι iMT). Μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να βελτιωθεί είναι το πατινάρισμα που εμφανίζει το κιβώτιο ταχυτήτων κατά την εκκίνηση και γίνεται πιο αισθητό όταν ξεκινά σε ανηφόρα ή κάνει όπισθεν σε κατηφορικό δρόμο.

Ιδανικός ταξιδιώτης για κάθε τερέν

Με το που κλείνεις την πόρτα και διανύεις τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του νέου Tucson, νιώθεις αμέσως την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της Hyundai και στο κομμάτι τις οδικής συμπεριφοράς. Η γεροδεμένη κατασκευή σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και τις κατάλληλα ρυθμισμένες, ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, προσφέρουν ένα ισοπεδωτικό πάτημα και αυξημένο το αίσθημα της σιγουριάς και ασφάλειας. Οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος «ισιώνονται» από τις αναρτήσεις, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ακλόνητο στις ευθείες, χωρίς οι επιβάτες να αντιλαμβάνονται τα πολλά χιλιόμετρα που μπορεί εύκολα να αναπτύξει και να διατηρήσει.

Παρόλο τον όγκο και βάρος του, το Tucson είναι σε θέση να στρίψει σε σβέλτους ρυθμούς και σε επαρχιακές ορεινές διαδρομές. Βέβαια δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου, αφού κανείς οδηγός φορτωμένος με επιβάτες και αποσκευές δεν θα αναζητήσει τα όριά του. Τα περιθώρια πρόσφυσης αυξάνονται χάρη και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση HTRAC, η οποία βελτιστοποιεί την κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς και μπορεί, σε περίπτωση ανάγκης, να εφαρμόσει και επιλεκτική πέδηση, προκειμένου να διασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Για πιο απαιτητικές συνθήκες και κυρίως εκτός δρόμου η τετρακίνηση «κλειδώνει» πατώντας το διακόπτη «Lock» που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα. Βέβαια τα 170 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά υποδηλώνουν ότι το Tucson δεν προορίζεται για αναζήτηση δύσβατων διαδρομών, όμως σε κακοτράχαλα εδάφη κινείται εύκολα.

Συνοψίζοντας, το νέο Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp με την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7DCT, είναι ένα υπερπλήρες σε κάθε τομέα SUV. Διαθέτει ξεχωριστό σχεδιασμό, ποιότητα και τεχνολογία ανωτέρου επιπέδου, καθώς και φουλ στάνταρ εξοπλισμό. Οι χώροι του είναι πολύ άνετοι, ενώ είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ξεκούραστα και με ασφάλεια μεγάλα ταξίδια.

+ Σχεδιασμός αμαξώματος – εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, χώροι, τεχνολογία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

– Πατινάρισμα κιβωτίου ταχυτήτων στην εκκίνηση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500-4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
159
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
111,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.650
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.558
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
577
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.490 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store