Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid 230 PS 6AT

Η full υβριδική έκδοση του νέου Tucson έρχεται να προστεθεί στην πλήρη οικογένεια του SUV της Hyundai. Όπως οι υπόλοιπες, έτσι κι αυτή διακρίνεται για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της, προσφέροντας επιπλέον δυναμικές επιδόσεις, συνδυαστικά με οικονομία καυσίμου.

Η έλευση της νέας γενιάς του Hyundai Tucson κατάφερε να επαναπροσδιορίσει τη θέση του δημοφιλούς SUV στην κατηγορία του, με πλήθος αρετών που ενισχύουν την εμπορική του θέση. Άλλωστε όλα αυτά συνέβαλλαν στην πρωτιά του στην κατηγορία των C-SUV σε επίπεδο πωλήσεων στην Ευρώπη, το 2021, όπου πέρασε ισχυρούς αντιπάλους. Η γκάμα των επιλογών του είναι μεγάλη και ξεκινάει με τις εκδόσεις βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (150 & 180 ίππων), τετρακίνηση ή άνευ με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ή το νέο 6άρι iMT. Ακολουθεί ο πετρελαιοκινήρας των 1.6 λτ. με 136 ίππους, αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς.

Σε ότι έχει να κάνει με τα εξηλεκτρισμένα σύνολα, στην κορυφή βρίσκεται η PHEV έκδοση των 265 ίππων, ενώ πριν από αυτή συναντάμε την έκδοση της δοκιμής μας. Μια πλήρως υβριδική με κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ., που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα και αποδίδει συνδυαστικά 230 άλογα! Η κίνηση μεταφέρεται από το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε στους εμπρός, είτε και στους τέσσερις τροχούς. Τιμολογιακά τώρα, το συγκεκριμένο Hyundai Tucson κοστίζει από 36.990 ευρώ για την έκδοση Premium και φτάνει έως και τα 39.490 ευρώ για την Distinctive. Όποια κι αν επιλέξετε δεν πρόκειται να σας λείψει κάτι, αφού τόσο ο εξοπλισμός άνεσης όσο κι ασφάλειας είναι πλήρης!

Επιβλητική παρουσία

Η υβριδική φύση του Tucson υποδηλώνεται αποκλειστικά από τα λογότυπα Hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Από εκεί κι έπειτα δεν πρόκειται να βρείτε άλλο στοιχείο διαφοροποίησης του αυτοκινήτου συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις του. Αυτό βέβαια δεν είναι κι απαραίτητα κακό, αφού η σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» συμβάλλει στη δημιουργία του καλύτερου Tucson που έχουμε δει, να μένει αμετάβλητη. Έτσι έχουμε μπροστά μας ένα αμάξωμα δυνατό και μυώδες, με έντονες ακμές και προφίλ γεμάτο νεύρα. Το πλέον χαρακτηριστικό σημείο του αμαξώματος είναι η εμπρός μάσκα με τα γεωμετρικά μοτίβα και τα κρυφά παραμετρικά φώτα (Parametric Hidden Lights). Σύνολο, που ακόμα και μετά από σχεδόν ένα έτος κυκλοφορίας εξακολουθεί να κεντρίζει τα βλέμματα των περαστικών.

 Πολυτελής, ευρύχωρη και full τεχνολογίας η καμπίνα!

Αμέριστη προσοχή έχει δοθεί και στην κατασκευή της καμπίνας, όπου κι εκεί συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις του αυτοκινήτου δεν θα βρείτε διαφορές. Η αίσθηση που απολαμβάνουν οι επιβαίνοντες είναι αυτή της ευρυχωρίας, αλλά και της πολυτέλειας. Τα πάντα είναι κατασκευασμένα από ποιοτικά υλικά, όπου στο ανώτερο σημείο του ταμπλό υπάρχει μαλακό πλαστικό. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ακόμα και τα πάνελ των θυρών είναι εξαιρετικά προσεγμένα. Η χρήση σκληρού πλαστικού στα κατώτερα τμήματα γίνεται με σωστό τρόπο και ποσότητα, ενώ το «δέσιμο» μεταξύ τους δείχνει πως θα αντέξει για πολλά, πολλά χρόνια.

Ο οδηγός του Tucson κάθεται άνετα και ψηλά, έχοντας πλήρη επόπτευση των τεκταινόμενων του δρόμου, με το κάθισμα να ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως και να είναι ιδιαίτερα αναπαυτικό. Τα πάντα είναι εκεί που τα θέλει ο οδηγός, όπως κι οι θήκες για τα καθημερινά αντικείμενα. Ιδιαίτερα χρηστική είναι και η βαθιά θήκη στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Σε επίπεδο εργονομίας δεν θα χρειαστείτε μεγάλη περίοδο προσαρμογής, αφού τα περισσότερα ελέγχονται από την οθόνη του infotainment και από τα χειριστήρια αφής για το χειρισμό του κλιματισμού.

Χωροταξικά τώρα, πέντε ενήλικοι θα χωρέσουν άνετα, με την πρόσβαση στις πίσω θέσεις να είναι εύκολη υπόθεση. Οι τρεις πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Μάλιστα το ύψος είναι αρκετό και με την τεράστια γυάλινη και ανοιγόμενη ηλιοροφή που εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει το τεράστιο νούμερο των 616 λτ., όντας πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Επιπλέον διαθέτει κρίκους και γάντζους για να ασφαλίζετε με ευκολία αντικείμενα. Η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει εύκολα και από μοχλούς μέσα στον πορτ μπαγκάζ.

Επιτυχημένο κι αποδοτικό υβριδικό σύνολο!

Για το μηχανικό σύνολο του εμφατικού Tucson, η Hyundai επέλεξε να τοποθετήσει το γνωστό turbo κινητήρα των 1.598 κ.εκ., ισχύος 180 ίππων και 265 Nm ροπής. Στην υβριδική έκφανσή του συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 60 ίππων και 264 Nm ροπής. Η ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 1,49 kWh και τάση λειτουργίας τα 270V, η οποία βρίσκεται εγκατεστημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η φόρτισή της εξασφαλίζεται από τον 1.6 T-GDi κατά την κίνηση του οχήματος και φυσικά μέσω αναγεννητικής πέδησης. Στο σύνολο, το full hybrid Tucson αποδίδει 230 ίππους με τη ροπή να σκαρφαλώνει στα 350 Nm!

Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, το υβριδικό Tucson των 1.564 κιλών επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Το σύστημα αποφασίζει κι επιλέγει αυτόματα το πότε θα λειτουργεί μόνο ο ηλεκτρικός κινητήρας, πότε μόνο ο θερμικός και πότε και οι δύο μαζί. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι πραγματικά άψογος, με τον οδηγό και τους επιβάτες να μην αντιλαμβάνονται τη παραμικρή αλλαγή, μιας και τα πάντα γίνονται ραφιναρισμένα χωρίς ενοχλητικούς μηχανικούς θορύβους. Ο οδηγός στο μόνο που μπορεί να επέμβει είναι να επιλέξει τα προφίλ Eco και Sport.

Τη μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζει το shift-by-wire αυτόματο 6άρι κιβώτιο, με τη δύναμη να καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα. Αυτό διαθέτει μετατροπέα ροπής και paddles στο τιμόνι, που δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αλλάζει σχέσεις, ωστόσο μετά από λίγο το σύστημα γυρίζει ξανά σε αυτόματη λειτουργία. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, σε αστικό κύκλο αν είσαι λίγο φειδωλός στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, μπορείς να κινηθείς αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας έτσι τις ανάγκες σε καύσιμο. Σε μικτές συνθήκες κίνησης τώρα, η Hyundai ανακοινώνει 5,7 λτ./100 χλμ.! Σε πραγματικές συνθήκες και χωρίς να προσέχετε ιδιαίτερα, εύκολα θα δείτε στο trip computer 6,5 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι 130 γρ./χλμ., γεγονός που σημαίνει 83,2 ευρώ τέλη κυκλοφορίας  και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο, λόγω του ότι είναι υβριδικό.

Ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά!

Αυτό που εκλαμβάνει ο οδηγός, από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει πίσω από το τιμόνι του Tucson, είναι πως έχει ένα αυτοκίνητο που εμπνέει σιγουριά και εμπιστοσύνη. Αρχικά νιώθει αρχοντικά αφού βρίσκεται σε μια ποιοτική καμπίνα με όλες τις ανέσεις. Επίσης, το αίσθημα της ασφάλειας είναι αυξημένο, τόσο λόγω ότι βρίσκεται σε ένα πληθωρικό SUV, όσο και λόγω του πλήρη εξοπλισμού ασφάλειας που ενσωματώνει. Η μικρή αύξηση του βάρους λόγω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα θα περάσει απαρατήρητη, αφού τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ κάνουν εξαιρετική δουλειά. Συνδυάζουν επιτυχημένα άνεση και κράτημα σε κάθε είδους επιφάνεια, προσαρμόζοντας τη λειτουργία τους ανάλογα με το πρόγραμμα (Eco/Sport) που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο δεν θα σας προβληματίσει όσα χιλιόμετρα κι αν πρέπει να καλύψετε. Η άνεση είναι αυξημένη τόσο λόγω της ανάρτησης όπως προαναφέραμε, όσο και λόγω της απουσίας του κλασικού βουητού που έχουμε συνηθίσει από αντίστοιχους συνδυασμούς CVT κιβωτίων και υβριδικών κινητήρων. Στις στροφές, η ευχάριστη εικόνα του Tucson παραμένει, όπου υπό πίεση η υποστροφή έρχεται πρώτη, όμως με ένα μικρό «άσε» στο δεξί πεντάλ, αυτό το φαινόμενο εξαλείφεται. Τάσεις υπερστροφής δύσκολα θα βιώσετε ακόμα και αν προβείτε σε έντονες μεταφορές βάρους ή τσαρουχώσετε τα φρένα στο apex της στροφής. Τα τελευταία μάλιστα διαθέτουν πολύ καλή απόδοση και αίσθηση, παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης, με το τιμόνι να είναι ελάχιστα πιο ελαφρύ από ότι θα θέλαμε!

Συμπέρασμα

Το Hyundai Tucson και στην υβριδική του έκφανση είναι ένα ολοκληρωμένο C-SUV, το οποίο αποτελεί μια εξαιρετική αγορά για όσους ορέγονται ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Τα έχει όλα, όπως εμφάνιση, ποιότητα, χώρους και επιδόσεις, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει να διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου. Κι αν το βάλουμε σε ευθεία αντιπαράθεση των ανταγωνισμό του, τα σχεδόν 37.000 ευρώ για την απόκτησή του είναι μια λογική τιμή! Το full hybrid Hyundai Tucson είναι μια «επένδυση» που δεν θα την μετανιώσετε ποτέ!

(+) Σχεδιασμός αμαξώματος – καμπίνας, ποιότητα κατασκευής, χώροι, τεχνολογία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, λειτουργία υβριδικού συστήματος

(-) Αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500 - 4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
264
Συνδυαστική ισχύς (PS)
230
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.650
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.564
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
616
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
36.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store