Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp

Η Jeep εισήλθε στην εποχή του εξηλεκτρισμού με τα νέα Renegade 4xe και Compass 4xe, τα οποία συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με γρήγορες επιδόσεις, συν τις μεγάλες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, που συνεπάγεται χαμηλό κόστος μετακίνησης μαζί με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το Compass 4xe Limited της δοκιμής, δεν διαφέρει εξωτερικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, ωστόσο οι πιο προσεκτικοί θα εντοπίσουν το λογότυπο 4xe στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ, καθώς και τα δύο ανοιγόμενα καλύμματα στα πίσω φτερά. Το ένα (από την πλευρά του συνοδηγού) για ανεφοδιασμό με βενζίνη και το άλλο για τη σύνδεση σε πρίζα. Από πλευράς τιμών, το Compass 4xe τοποθετείται στο άνω άκρο της γκάμας, ξεκινώντας από τις 45.900 ευρώ. Αυτή την περίοδο προσφέρεται μέσω του προγράμματος Eco Bonus έκπτωση έως 1.400 ευρώ, δώρο το μεταλλικό χρώμα και δώρο το σύστημα οικιακής φόρτισης easyWallbox, συν 4ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή έως 160.000 χλμ.) και 8 χρόνια εγγύηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Να σημειωθεί ότι η λιανική τιμή προ φόρων είναι κάτω από 40.000 ευρώ και οι εκπομπές CO2 λιγότερες από 50 γρ./χλμ., και ως εκ τούτου ο φόρος είναι μηδενικός για χρήστες εταιρικού αυτοκινήτου.

Πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Compass 4xe δεν εμφανίζει καμία διαφορά σε σχέση με των υπολοίπων εκδόσεων, με εξαίρεση τον πίνακα οργάνων και την προσθήκη της επιλογής «Hybrid Electric Pages» στο μενού του συστήματος πολυμέσων Uconnect Navi με την οθόνη αφής των 8,4 ιντσών. Στη θέση του στροφόμετρου έχει τοποθετηθεί ο δείκτης απόδοσης/φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT με τα νέα γραφικά παρέχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος και της λειτουργίας του plug-in hybrid συστήματος.

Κατά τα γνωστά, ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και ένα μεγάλο τμήμα των εμπρός θυρών αποτελείται από παχύ μαλακό υλικό, με προσεγμένο το φινίρισμα και τη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Την πολυτέλεια ενισχύουν με την σειρά τους και οι δερμάτινες επενδύσεις που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, καθώς στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητά του είναι 420 λίτρα.

Ισχυρή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση

Σημείο αναφοράς του Compass 4xe είναι το plug-in hybrid σύστημα κίνησης, το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και δυναμικές επιδόσεις. Αποτελείται από το νέο turbo κινητήρα βενζίνης των 1.3 λτ. με 130 ίππους και 270 Nm ροπής (180 ίππους στις εκδόσεις S και Trailhawk) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένα στον εμπρός άξονα που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια και ένα στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle) που αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής και ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 11,4kWh, που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα και φορτίζεται πλήρως μέσω πρίζας σε οικιακό σύστημα σε λιγότερο από 5 ώρες ή σε 1 ώρα και 40 λεπτά (μέσω των easyWallbox / Connectd Wallbox), ή δημόσιο δίκτυο φόρτισης.

Με τη μπαταρία φορτισμένη στο 100% και με προσεκτική οδήγηση σε αστικές συνθήκες, το Compass 4xe μπορεί να διανύσει έως 50 χιλιόμετρα με το ρεύμα. Εφόσον είναι πάντοτε φορτισμένη η μπαταρία, μπορεί να επιτύχει μεικτή κατανάλωση βενζίνης λίγο πιο κάτω από τα 2,0 λτ./100 χλμ. Στην περίπτωση όμως που ο οδηγός δεν φορτίζει την μπαταρία, αυτή κρατά ένα μικρό ποσοστό (π.χ. 2%) και τότε το σύστημα λειτουργεί σαν «απλό» υβριδικό. Αυτό σημαίνει ότι ότι ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση και στις επιταχύνσεις εν κινήσει, ενώ στο ρολάρισμα το 1.300άρι μοτέρ σβήνει και ενεργοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας. Στην υβριδική λειτουργία και με την μπαταρία αποφορτισμένη, η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη), το Compass επιταχύνει άνετα και αθόρυβα μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Στην υβριδική, η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τις οδηγικές προτιμήσεις, ο οδηγός του Compass 4xe μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-save), μέσω των σχετικών διακοπτών που βρίσκονται μπροστά από τον επιλογέα των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Το τελευταίο ικανοποιεί με την αμεσότητα και την ομαλότητα των εναλλαγών, ωστόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, όπως και στη εμπλοκή – απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα. Επίσης, η μακριά τελευταία ταχύτητα ευνοεί στο ταξίδι, αφού με 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει περίπου 2.500 σ.α.λ.

Άνετο στο δρόμο και πολύ ικανό εκτός ασφάλτου

To plug-in hybrid Jeep Compass 4xe παρουσιάζει πολλαπλές δυνατότητες κίνησης, αφού μπορεί να οδηγηθεί σαν αμιγώς ηλεκτρικό και σαν υβριδικό, τόσο εντός δρόμου όσο και εκτός, όπου εμφανίζει υψηλές δυνατότητες. Από τα πρώτα μέτρα κίνησης εντός δρόμου, οδηγός και επιβάτες εκτιμούν την άνεση που εξασφαλίζει η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του. Σε συνδυασμό και με το χαμηλό θόρυβο κύλισης, το Compass 4xe θα μεταφέρει ξεκούραστους τους φιλοξενούμενούς του. Το ίδιο άνετα είναι σε θέση να κινηθεί σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά, χάρη και στην τετρακίνηση. Κάποιοι πιθανώς να αναζητήσουν περισσότερο βάρος από το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι. Το σύστημα Jeep Active Drive Low συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain το οποίο περιλαμβάνει τις εξής επιλογές: Auto, Snow, Mud και Sand/Mud, συν τα 4WD Lock, 4WD Low και το σύστημα ελέγχου κατάβασης. Όλες αυτές οι επιλογές χαρίζουν στο Compass 4xe υψηλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, ενώ με μεικτά ελαστικά θα είναι ακόμα καλύτερες για όσους αναζητούν περιπέτειες σε πιο δύσβατα μονοπάτια (στάνταρ 235/45 R19).

Επίσης, για περισσότερη ασφάλεια όλα τα ηλεκτρικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των μονάδων ελέγχου και των καλωδιώσεων μεταξύ της μπαταρίας και του κινητήρα, είναι απόλυτα στεγανά και αδιάβροχα. Έτσι όλες οι εκδόσεις 4xe μπορούν να περάσουν υδάτινα κολλήματα έως 40 εκατοστά. Τέλος, η γωνία εισόδου είναι 16 μοίρες, η ράμπας είναι 18 μοίρες και η εξόδου είναι 32 μοίρες.

(+) Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, ευρυχωρία καμπίνας, τετρακίνηση, ποιότητα κατασκευής, απόδοση υβριδικού συστήματος, επιδόσεις, εξοπλισμός

(-) Τιμή, ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη - ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.850
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250
Συνδυαστική ισχύς (PS)
190
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
44
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.394
Πλάτος (χλστ.)
1.874
Ύψος (χλστ.)
1,649
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.860
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
45.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store