Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp

Η Jeep άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην πολύχρονη ιστορία της, με τα νέα Plug-in Hybrid μοντέλα. Πρόκειται για τα Renegade 4xe και Compass 4xe, τα οποία διαθέτουν εξελιγμένα υβριδικά συστήματα κίνησης, συνδυάζοντας έως μηδενική κατανάλωση και εκπομπές ρύπων με τις -παραδοσιακά- μεγάλες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Μετά τη δοκιμή του Compass 4xe που προηγήθηκε, ήρθε και η σειρά του μικρότερου, αλλά πολύ δημοφιλούς και ικανού Renegade 4xe, στην έκδοση Limited με τη συνδυαστική ισχύ των 190 ίππων και τον 1.300άρη turbo κινητήρα. Σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις, το υβριδικό με πρίζα Renegade διαφέρει εξωτερικά σε τρία σημεία: Το πιο ορατό που μαρτυρά την έκδοση είναι το λογότυπο «4xe» στην πόρτα του χώρου αποσκευών, το δεύτερο εντοπίζεται στο λογότυπο «Jeep» στο εμπρός καπό με το διακριτικό μπλε περίγραμμα και το τρίτο αφορά το δεύτερο ανοιγόμενο πορτάκι από την πλευρά του συνοδηγού για την πρίζα.

Σε επίπεδο τιμών, αναμενόμενα το Renegade 4xe τοποθετείται στο άνω άκρο της γκάμας και ξεκινά από τις 41.900 ευρώ. Ωστόσο, αυτή την περίοδο παρέχονται προνόμια αγοράς μέσω του προγράμματος Jeep Eco Bonus. Συγκεκριμένα, όλες οι εκδόσεις προσφέρονται με έκπτωση 900 ευρώ, δώρο το μεταλλικό χρώμα που θα επιλέξει ο αγοραστής και το σύστημα οικιακής φόρτισης easyWallbox, με το συνολικό χρηματικό όφελος να ξεπερνά τα 1.700 ευρώ. Παράλληλα το Renegade 4xe καλύπτεται από 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ., καθώς και με 8ετη εργοστασιακή εγγύηση για την μπαταρία ή έως 160.000 χλμ. Να σημειωθεί ακόμα ότι με Λιανική Τιμή Προ Φόρων που δεν ξεπερνά το όριο των 40.000 ευρώ οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου.

Επιτυχημένος συνδυασμός δύναμης και οικονομίας

Το υβριδικό σύστημα με πρίζα του νέου Jeep Renegade 4xe αποτελείται από το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.3 λτ. ισχύος 130 ίππων και 270 Nm ροπής (180 ίππους στις εκδόσεις S και Trailhawk) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένα στον εμπρόσθιο άξονα που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί και ως γεννήτρια και ένα στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle), ισχύος 60 ίππων και 250 Nm ροπής, ο οποίος ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 400 volt, χωρητικότητας 11,4 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Επίσης, η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Το Plug-in hybrid σύστημα κίνησης με τη συνδυαστική απόδοση των 190 ίππων εξασφαλίζει ταχύτατη επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 182 χλμ./ώρα. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σαν ηλεκτρικό και να διανύσει περίπου 50 χιλιόμετρα απόστασης, με μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Η φόρτιση της μπαταρίας μέσω οικιακής πρίζας γίνεται σε λιγότερο από 5 ώρες ή σε 1 ώρα και 40 λεπτά (μέσω των easyWallbox / Connected Wallbox), σε δημόσιο δίκτυο φόρτισης.

Όταν αποφορτιστεί η μπαταρία, τότε το Jeep 4xe λειτουργεί σαν υβριδικό αυτοκίνητο και διατηρεί ένα ποσοστό φόρτισης κοντά στο 2%. Αυτό σημαίνει ότι ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα και κατόπιν εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας, ενώ όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού το θερμικό μοτέρ σβήνει, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο. Πρόσθετα, ο οδηγός τους Renegade 4xe μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-save), μέσω των σχετικών διακοπτών που βρίσκονται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Πλήρη στοιχεία για το plug-in hybrid σύστημα και επιλογές για το e-Save απεικονίζονται με κάθε λεπτομέρεια στην κεντρική οθόνη αφής των 8,4 ιντσών του συστήματος Uconnect Navi και οι πιο βασικές στην οθόνη των 7 ιντσών του πίνακα οργάνων.

Εφόσον οι μπαταρίες είναι συνεχώς φορτισμένες, η κατανάλωση βενζίνης βρίσκεται κοντά στα 2 λτ./100 χλμ. Όταν αδειάσουν και δεν γίνει ξανά φόρτιση, τότε η μεικτή κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. Σημαντικό ρόλο παίζει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο ενεργοποιείται όταν ο οδηγός πατάει το φρένο ή αφήνει το γκάζι (e-Coasting). Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του αρκετή δύναμη για να επιταχύνει γρήγορα από στάση και εν κινήσει, ωστόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και της εμπλοκής – απεμπλοκής του 1.300άρη κινητήρα. Στα θετικά στοιχεία είναι και η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.500 σ.α.λ.), η οποία ευνοεί σε ρυθμούς ταξιδιού.

Ευέλικτο, άνετο και «αγρίμι» εκτός δρόμου

Το Renegade 4xe προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που διακρίνουν το 4κίνητο Renegade με τους συμβατικούς κινητήρες και το κάνουν να ξεχωρίζει εντός και εκτός δρόμου. Οι κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.236 χλστ.) και η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τις πολλές και κάθετες γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την ευελιξία, τους χειρισμούς και την ορατότητα. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις παρέχουν πολύ καλή άνεση εντός δρόμου και στο χώμα, «καταπίνοντας» τις διάφορες εδαφικές ανωμαλίες. Παράλληλα εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, όπως και στις στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η τετρακίνηση αυξάνει σημαντικά την πρόσφυση σε γλιστερά οδοστρώματα. Το τιμόνι παρέχει θετική αίσθηση και είναι περισσότερο εστιασμένο στην άνεση, ενώ θετικά κρίνονται και τα φρένα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

Εκτός δρόμου το Renegade 4xe είναι «τυπικό» Jeep και οι δυνατότητές του είναι μεγάλες. Καταρχήν αυτές εξασφαλίζονται από το σύστημα Jeep Active Drive Low. Αυτό συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain με τις επιλογές Auto, Sport, Snow και Sand/Mud, συν τα 4WD Lock, 4WD Low και το σύστημα ελέγχου κατάβασης. Επιπλέον, η νέα Plug-in Hybrid τεχνολογία προσφέρει ακόμα περισσότερη και πολύτιμη ροπή που χρειάζεται το αυτοκίνητο για να προσπελάσει πιο δύσβατα σημεία. Η τεχνολογία 4xe παρέχει κίνηση στον πίσω άξονα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζονται ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες με πιο άμεσο τρόπο σε σχέση με ένα κλασικό μηχανικό σύστημα. Για τους πιο «ψαγμένους», το Renegade 4xe έχει απόσταση από το έδαφος 186 χλστ., γωνία εισόδου 19,3 μοίρες, ράμπας 16,1 μοίρες και εξόδου 26,5 μοίρες.

Ποιοτικό εσωτερικό με καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του υβριδικού με πρίζα Renegade η εικόνα είναι γνώριμη από των υπολοίπων εκδόσεων, με τις διαφορές να συναντώνται στον πίνακα οργάνων, στα μπουτόν Hybrid, Electric και E-save και στο στάνταρ ηχοσύστημα Uconnect των 8,4 ιντσών με τις επιπλέον εφαρμογές. Σχεδιαστικά παντρεύει σύγχρονα με παραδοσιακά στοιχεία (π.χ. χειρολαβή στο δεξί μέρος του ταμπλό), ενώ η χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή το αναβαθμίζουν σε επίπεδο ποιότητας. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι ποτηροθήκες ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και οι διάφορες θήκες στην κονσόλα και στις πόρτες. Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει και θα νιώσει αναπαυτικά στο κάθισμα. Το αυξημένο εσωτερικό ύψος ενισχύει την ευρυχωρία όλων των επιβατών, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια. Τέλος o ρηχός χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 330 λίτρων.

(+) Απόδοση υβριδικού συστήματος, επιδόσεις, κατανάλωση, εξοπλισμός, σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, τετρακίνηση, ποιότητα

(-) Τιμή, ρηχό πορτ μπαγκάζ

Καύσιμο
Βενζίνη - ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.850
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250
Συνδυαστική ισχύς (PS)
190
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
2,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
49
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.236
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.692
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.770
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
330
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
55%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
41.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store