Δοκιμή Kia Sportage 1.6 Τ-GDI 180 PS 7DCT

H Kia τάραξε για τα καλά τα νερά της κατηγορίας με το νέο Sportage, παρουσιάζοντας ένα ολοκληρωτικά διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με το απερχόμενο και παράλληλα, την πιο ξεχωριστή σχεδιαστικά πρόταση στα μικρομεσαία (κι όχι μόνο) SUV.

Το ολοκαίνουργιο Sportage 5ης γενιάς ξεκινά από τις 29.900 ευρώ στη χώρα μας, με την αρχική έκδοση Dynamic και τον 1.600άρη τούρμπο στους 150 ίππους να προσφέρει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, Drive Mode με 3 προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport), οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, μεταξύ άλλων. Ο 1.6 T-GDi με 180 άλογα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και οι τιμές ξεκινούν από τις 32.290 ευρώ. Παράλληλα, προσφέρεται ο 1.6 ντίζελ των 136 ίππων (από 32.190 ευρώ) και σύστημα τετρακίνησης (από 35.290 ευρώ), συνδυαζόμενο με όλα τα κινητήρια σύνολα.

Χωρίς αντίπαλο η σχεδίαση

Για τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά, τί να πει κανείς; Με τεράστια διαφορά η πιο ιδιαίτερη εκτέλεση της κατηγορίας.  Η τεχνοτροπία «Opposites Unite» (τα ετερώνυμα έλκονται) χαρακτηρίζει το αμάξωμα του πληθωρικού SUV. Μακράν το πιο εκτυφλωτικό σημείο, το εμπρός. Η μεγάλη εισαγωγή του προφυλακτήρα και τα LED ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ, που περιβάλλουν τα φλας και τους προβολείς, μαζί με τη νέα μάσκα («Digital Tiger Face» αντί «Tiger Nose» πλέον) συνθέτουν το πιο επιθετικό «πρόσωπο» που έχει τοποθετηθεί σε Sportage. Οι προβολείς ενσωματώνονται ουσιαστικά στον προφυλακτήρα, σε έναν ρόμβο που αυτός σχηματίζει με τα εμπρός φτερά.

Στο πίσω μέρος συναντάμε μια παραλλαγή των φωτιστικών σωμάτων, αλλά και του σχήματος στην τρίτη κολώνα, από το EV6. Ο προφυλακτήρας επίσης εμφανίζεται ανασχεδιασμένος, με πιο μεγάλη επιφάνεια αφιερωμένη στο πλαστικό προστατευτικό και ένα ασημένιο πλαίσιο να δημιουργεί έναν ενιαίο αεραγωγό. Το GT Line της δοκιμής (από 38.790 ευρώ) ξεχωρίζει από την παρουσία διαχύτη και τις 19άρες ζάντες, ενώ και μπροστά το οπτικό φινίρισμα του προφυλακτήρα είναι πιο επιθετικό.

Συνολικά, το Sportage MK5 παρουσιάζεται παντελώς αγνώριστο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, κοντράροντας με χαρακτηριστικότατη άνεση SUV/crossovers ακόμα και από τα πολύ υψηλά κλιμάκια της premium ιεραρχίας.

«Διαστημικό» ταμπλό, μεγάλοι χώροι

Ίδια προσέγγιση και εντός. Οι ριζικές διαφοροποιήσεις συνεχίζονται στην καμπίνα των επιβατών, όπου συναντάμε ενιαία διαμόρφωση ψηφιακού πίνακα οργάνων-οθόνης συστήματος πολυμέσων, το νέο σήμα της εταιρίας στο κέντρο του τιμονιού, δυο διακριτικά τοποθετημένους αεραγωγούς κάτω από την «τηλεόραση» και έναν κάθετο, που τοποθετείται δίπλα στην οθόνη και δημιουργεί μια οπτική υπο-μονάδα στην πλευρά του συνοδηγού.

Το πάντρεμα του ψηφιακού (κυρτού κιόλας) καντράν των 12,3 ιντσών και της ίδιας διαμέτρου οθόνης αφής, δίνει μια πρωτόγνωρη νότα ψηφιακότητας στα ενδότερα του Sportage. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως συναγωνίζεται -και εδώ- το Kia EV6, προσφέροντας ενδεχομένως την πιο high tech εικόνα της κατηγορίας. Βέβαια τόση ψηφιακότητα απαιτεί προσαρμογή και εξοικείωση, καθώς ο «βομβαρδισμός» από γραφικά, ενδείξεις και πληροφορίες αρχικά σου δημιουργεί μια μικρο-σύγχυση. Ιδιαίτερα ο χειρισμός της δευτερεύουσας οθόνης, χαμηλά στο ταμπλό, αποσπά αρκετά το βλέμμα μέχρι να τη μάθεις.

Premium εκφάνσεις διέπουν και τα υλικά, που απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από χορταστικό αφρό. Πολύ λίγες επιφάνειες δεν διαθέτουν το συγκεκριμένο προνόμιο, αλλά και αυτές είναι εξαιρετικά καλομονταρισμένες. Οι χώροι δεν αφήνουν κανέναν παραπονεμένο, αξιοποιώντας τις μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος 4.515 χλστ./+30 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ., ύψος 1.645 χλστ., μεταξόνιο 2.680 χλστ., όλα στο +10 χλστ.). Μέχρι 5 ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, έχοντας άπλα τόσο για τα πόδια και το κεφάλι, όσο και τους ώμους. Μεγάλο και το πορτμπαγκάζ των 562 λίτρων (που γίνονται 1.751 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), με επαρκές άνοιγμα και καθόλα κανονικό σχήμα. Μόνο το γεγονός ότι είναι κομμάτι ρηχό «ξινίζει», αν και είναι λογικό ελέω της μπαταρίας του mild hybrid συστήματος που βρίσκεται από κάτω.

Ιδανικός ο 1.600άρης των 180 ίππων

Το νέο Sportage ξεκινά από τα 150 άλογα και 250 Nm, ωστόσο ο 1,5+ τόνος του βάρους (1.580 κιλά) καθιστά ιδανική την επιλογή της ισχυρότερης έκδοσης. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1.598 κ.εκ. αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm, δεχόμενος τη συνδρομή 17 ίππων από τον ηλεκτροκινητήρα του 48βολτου υβριδικού συστήματος. Επί του πρακτέου, σημαίνει πως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το 100% της ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. (και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.), απολαμβάνοντας μεστό τράβηγμα και υπερεπάρκεια ισχύος όποτε κι αν τη χρειαστεί.

Το 7άρι DCT (μοναδική επιλογή για το 180άρι μοτέρ) συνεργάζεται «με κλειστά μάτια» με τον κινητήρα, κατεβάζοντας σχέση όποτε κριθεί απαραίτητο και ανεβάζοντας κατά τις διαθέσεις του δεξιού ποδιού. Δεν υπάρχει ούτε καθυστέρηση, ούτε βιασύνη. Εκτός κι αν επιλέξεις το Sport (που κρατάει παραπάνω την επιλεγμένη σχέση) ή το Eco Mode (που ανεβάζει όσο το δυνατόν συντομότερα). Μια χαρά τα καταφέρνει ο 1.6 T-GDI και με το πρόγραμμα Normal, σημειώνοντας νούμερα στην περιοχή των 8,9 λίτρων/100 χλμ. Αν χρησιμοποιήσεις το Sport και ψαχτείς με το γκάζι, θα δεις τη μέση τιμή να ανεβαίνει στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.

Ένα γκάζι που είναι ιδιαίτερα γλυκό, επιταχύνοντας το μεσαίο Kia στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 8,8 δλ. και μέχρι τα 201 χλμ./ώρα τελικής. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται οι Κορεάτες, καθώς το αυτοκίνητο φαίνεται ακόμα πιο γρήγορο στην πραγματικότητα.

Ισοπεδωτική ποιότητα κύλισης, εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου

Κάτι που μπορείς να το αποκαλέσεις και «επίτευγμα», καθώς το νέο Sportage είναι τόσο στιβαρό και καλορυθμισμένο από πλευράς ανάρτησης/μόνωσης, που κρύβει χιλιόμετρα! Ενώ αν πατήσεις τέρμα το γκάζι νιώθεις πως κάτω από το καπό υπάρχει δυνατή καρδιά, σε σταδιακό ανέβασμα του ρυθμού άνετα ξεχνιέσαι και ξεφεύγεις. Στην εθνική οδό, ας πούμε, παίρνεις την αίσθηση πως κινείσαι με 130 χλμ./ώρα. Κοιτώντας το κοντέρ, όμως, δεν πιστεύεις στα μάτια σου ότι κινείσαι σε πολύ υψηλότερες ταχύτητες, δίχως να το έχεις αντιληφθεί.

Η δουλειά των μηχανικών σε ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, πραγματικά σε αφήνει άφωνο. Το Sportage συναγωνίζεται ευθέως ακόμα και λιμουζίνες σε επίπεδο απόσβεσης ανωμαλιών και απόκρουσης παρασιτικών θορύβων, καταφέρνοντας να το πετύχει παρά τις 19άρες ζάντες και το 235άρι πέλμα των ελαστικών. Η κλιμάκωση του κιβωτίου συμβάλλει στη διατήρηση των στροφών χαμηλά και την περαιτέρω ενίσχυση της ησυχίας.

Πέρα από την ευθεία, η συμπεριφορά διακρίνεται για την ομοιογένεια και την ηπιότητα των αντιδράσεων. Οι κλίσεις είναι μικρές και η πρόσφυση υψηλή, αντιστεκόμενη ακόμα και σε βαθύ πάτημα του γκαζιού εν μέσω καμπής. Η ουδετερότητα χαρακτηρίζει την προσέγγιση των δυναμικών χαρακτηριστικών, τα οποία καλλωπίζονται από το Sport Mode και την καλύτερη απόκριση που αυτό δίνει σε κιβώτιο-γκάζι, αλλά και το έξτρα βάρος στο -γενικά ελαφρύ και κομμάτι ασαφές- τιμόνι. Γενικά, πάντως, τα χαρακτηριστικά του Sportage περισσότερο σε ωθούν να ταξιδεύεις, παρά να κυνηγάς apex και τοποθετήσεις.

(+) Σχεδίαση μέσα-έξω, εξοπλισμός, ποιότητα υλικών και high tech εικόνα στο εσωτερικό, επιδόσεις, άνεση, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500-4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
17
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,8-8,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,4-5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,3-6,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
142-151
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99,4-105,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 300 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.515
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.645
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.580
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
562
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
72%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.290 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store