Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS

Η Mazda είναι μια κατασκευάστρια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στη δημιουργία ποιοτικών, αλλά και fun to drive (όπως το MX-5) αυτοκινήτων. Τώρα στην ηλεκτρική εποχή, η ιαπωνική φίρμα δεν θα μπορούσε να απέχει και για το λόγο αυτό μας συστήνει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το ΜΧ-30 e-Skyactiv. Ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο με ξεχωριστή σχεδίαση που κερδίζει αμέσως το ενδιαφέρον του παρατηρητή, χάρη στην αναβαθμισμένη εκδοχή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo που ενσωματώνει. Σημείο αναφοράς που δεν φαίνεται αμέσως, είναι οι αντικρυστά ανοιγόμενες πόρτες, όπως στο πάλαι ποτέ RX-8!

Το Mazda MX-30 e-Skyactiv διατίθεται σε μία έκδοση κινητήρα και μπαταρίας, με 145 ίππους και 35,5 kWh αντίστοιχα. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 37.950 ευρώ (δίχως τυχόν κρατική επιδότηση ή απόσυρση) και συνοδεύεται με πλούσιο εξοπλισμό.

Ξεχωριστό design!

Το Mazda ΜΧ-30 όπως προαναφέραμε ενστερνίζεται την αναβαθμισμένη σχεδιαστική γλώσσα Kodo, με το μήκος του αμαξώματος να αγγίζει τα 4.395 χλστ., το πλάτος τα 1.795 χλστ., το ύψος τα 1.555 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.655 χλστ. Το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της ιαπωνικής μάρκας είναι οι αντικριστά ανοιγόμενες πίσω πόρτες, ξυπνώντας μνήμες από το πρόσφατο παρελθόν με το RX-8. Βέβαια ο λόγος που επιλέχθηκε αυτή η λύση, είναι πως αν υπήρχε μεσαία κολώνα, θα έπρεπε να τραβηχτεί ελαφρώς προς τα εμπρός, χαλώντας έτσι το κουπέ σχήμα που ήθελαν οι σχεδιαστές για το ΜΧ-30.

Οικολογικό και ποιοτικό εσωτερικό!

Μόλις ανοίξετε τις πόρτες του MX-30 θα αντικρίσετε την όμορφη καμπίνα του. Αυτή διαθέτει επενδύσεις στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στις πόρτες από φελλό προερχόμενο από δέντρα που δεν έχουν κοπεί. Επίσης για την επένδυση των θυρών χρησιμοποιήθηκαν ίνες κατασκευασμένες από ανακυκλωμένο πλαστικό και για τα υφάσματα επίσης ανακυκλωμένα υλικά. Η οικολογία στο προσκήνιο όπως αντιλαμβάνεστε! Άρτια είναι όμως κι η ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά υλικά να κυριαρχούν! Υπεράνω κριτικής είναι κι η συναρμογή, όπως και το τελικό φινίρισμα, δείγμα της προσοχής στη λεπτομέρεια που δείχνει η Mazda για τα αυτοκίνητά της.

Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα ήταν η αιωρούμενη κονσόλα στο κέντρο, όπου ακριβώς από κάτω έχει χώρο για κάποια από τα αντικείμενα της καθημερινότητάς σας. Στο ανώτερο σημείο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη του infotainment, με διάσταση 8,8 ιντσών και πιο κάτω την ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 7 ιντσών που βρίσκεται εμπρός από το λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου κι ενσωματώνει τα χειριστήρια του κλιματισμού. Εξαιρετικής έμπνευσης είναι όμως τα καπάκια στις ποτηροθήκες που μπορούν να ανασηκωθούν και να απομονώσουν τον χώρο στο υποβραχιόνιο ή να ακυρώσουν τις ποτηροθήκες και να τοποθετήσετε εκεί το κινητό σας τηλέφωνο!

Σε ότι αφορά τους χώρους τώρα, οι εμπρός επιβάτες θα βολευτούν άνετα, όμως οι πίσω θα πρέπει να κάνουν μερικές παραχωρήσεις. Αρχικά η πρόσβαση στις πίσω θέσεις απαιτεί να ανοιχτεί η εμπρός πόρτα και να συρθεί το εμπρός κάθισμα, ενώ σίγουρα θα θελήσετε λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατα. Ένα ακόμα μειονέκτημα αφορά την ύπαρξη σταθερών παραθύρων στις πίσω πόρτες, κάτι που σε αρκετούς μπορεί να εντείνει το αίσθημα της κλειστοφοβίας. Τέλος, ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 366 λτ. (νούμερο στο μέσο όρο της κατηγορίας) κι επιπλέον διαθέτει κάτω από το δάπεδο ειδικές θήκες για μικροαντικείμενα.

Ηλεκτροκίνηση μεν, αλλά όπως τη θέλει η Mazda δε!

Η Mazda όλα τα χρόνια ιστορίας της, υλοποιεί τα επόμενα βήματα της με μια δική της προσέγγιση, κάτι που πράττει και τώρα, «αγκαλιάζοντας» τη νέα τάση της ηλεκτροκίνησης με ένα δικό της τρόπο, κάνοντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αρκετά πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Εξ ου κι επιλογή της μικρής μπαταρίας των 35,5 kWh και βάρους 310 κιλών! Και τι εννοούμε με αυτό; Η Mazda διεξήγαγε μια έρευνα γύρω από τις εκπομπές ρύπων και πώς αυτές διαμορφώνονται από την παραγωγή, τη χρήση και την ανακύκλωση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος. Η έρευνα αποκάλυψε πως υπάρχει η δυνατότητα οι ρύποι να φτάσουν στο σύνολο αυτούς ενός diesel τη στιγμή όμως που η μπαταρία είναι μικρότερη από τις 35,5 kWh. Για το καλό του περιβάλλοντος λοιπόν η Mazda βάζει νερό στο κρασί της στους τομείς των επιδόσεων και αυτονομίας!

Πιο συγκεκριμένα, το ΜΧ-30 e-Skyactiv αποδίδει 145 ίππους και 265 Nm ροπής, με την αυτονομία κατά WLTP να κυμαίνεται στα 200 χλμ. και στα 265 χλμ. εντός των τειχών της πόλης, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 19 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες και κατά τη δοκιμή μας (πόλη κι εθνικό δίκτυο), καταφέραμε να καλύψουμε περίπου 160 χλμ., με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται περίπου στα 22,8 kWh/100 χλμ. Στην πράξη, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει γραμμικά τη δύναμή του, με την επιτάχυνση από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 140 χλμ./ώρα. Για τη διαδικασία της φόρτισης τώρα, η μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχυφορτιστή μέχρι 50 kW για φόρτιση από το 10-80% σε περίπου μισή ώρα, καθώς και μονοφασικό οικιακό wallbox 7,4 kW με το οποίο φορτίζει σε περίπου έξι ώρες. Να σημειωθεί ότι στην Ιαπωνία διατίθεται και με κινητήρα βενζίνης 2.0 λτ. ισχύος 156 ίππων, με 2WD και 4WD.

Ποιοτικό πάτημα κι αθόρυβη κύλιση!

Στην περίπτωση του Mazda ΜΧ-30 (όπως και σε κάθε ηλεκτρικό) η ανάρτηση έχει να διαχειριστεί ένα δύσκολο φορτίο, μιας και το βάρος του αυτοκινήτου είναι αυξημένο, όπου στην περίπτωση του ΜΧ-30 αγγίζει τα 1.645 κιλά! Αυτό το καταφέρνει να το κάνει με περισσή μαεστρία, εξασφαλίζοντας ένα αρχοντικό πάτημα σε κάθε διαδρομή, αλλά και αθόρυβη κύλιση, που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, οι επιβάτες απομονώνονται από το εξωτερικό περιβάλλον.

Βέβαια σε δρόμο με στροφές κι αν οδηγός αρχίζει να πιέζει, το βάρος δεν κρύβεται. Όμως το σύστημα G-Vectoring Control Plus κάνει καλή δουλειά, βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους αν το παρακάνετε. Πάντως μεγαλύτερους περιορισμούς θέτει η περιορισμένη αυτονομία του αυτοκινήτου που δεν σου επιτρέπει να «καις ρεύμα» άσκοπα, μιας και τόσο η ανάρτηση, όσο και το πλαίσιο μπορούν να διαχειριστούν επιπλέον δύναμη, αλλά και κάθε «ατσαλιά» μέσα στην στροφή! Το τιμόνι επίσης προσφέρει σωστή πληροφόρηση, έχοντας και ιδανικό «βάρος», ενώ καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε κι από το σύστημα πέδησης. Τόσο σε ότι αφορά τη δύναμη του, όσο και στην αίσθηση του πεντάλ, παρά την ανάκτηση ενέργειας που διαθέτει.

Η ηλεκτρική προσέγγιση της Mazda

Ανέκαθεν η Mazda είχε μια ξεχωριστή φιλοσοφία στην κατασκευή των αυτοκίνητων της, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του ΜΧ-30 e-Skyactiv! Η οικολογική της συνείδηση επιτάσσει τη χρήση μικρής μπαταρίας, κάτι που την αφήνει πίσω συγκριτικά με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Το άγχος της αυτονομίας είναι το βασικότερο μείον του αυτοκινήτου, το οποίο αν είχε 150 πραγματικά χλμ. αυτονομίας επιπλέον θα ενθουσίαζε περισσότερο και θα έδινε τη δυνατότητα για κάλυψη μακρύτερων αποστάσεων.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά

(-) Αυτονομία, χώροι πίσω επιβατών, πρόσβαση στα πίσω καθίσματα

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
145
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
265
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
140
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
19 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.395
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.655
Βάρος (κιλά)
1.645
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
366
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.950 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store