Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS

Στις μέρες μας η έντονη διαμάχη των φανατικών της αυτοκίνησης είναι μεταξύ μοντέλων βενζίνης κι ηλεκτρικών, μιας και οι πετρελαιοκινητήρες έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Υπάρχει βέβαια και μια ενδιάμεση κατηγορία αυτοκινήτων που κερδίζει συνεχώς έδαφος, αυτή των plug-in υβριδικών. Αυτός ο τύπος κίνησης συνδυάζει δυο διαφορετικούς κόσμους: Των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτροκινητήρων! Ένα τέτοιο πολυτελές δείγμα, είναι η Mercedes A 250 e που δοκιμάζουμε με τους 218 ίππους.

Το εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Mercedes-Benz προσφέρεται με τιμή που ξεκινάει από τα 43.600 ευρώ, κόστος που για όσα προσφέρει η Α 250 e, είναι αναμενόμενο. Ο εξοπλισμός άνεσης κι ασφάλειας είναι πλούσιος και συνδυαστικά με την οικονομία κίνησης, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου, αυξάνουν την συνολικά υψηλή αξία του.

Μικρές διαφορές με τις συμβατικές εκδόσεις

Η Mercedes A 250 e δεν φέρει μεγάλες διαφορές από τις λοιπές εκδόσεις του μοντέλου, διατηρώντας την κομψή και πολυτελή του σχεδίαση. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές και δυναμικές συνάμα, χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές. Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται η μεγάλη μάσκα με το σήμα στο κέντρο, αλλά και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα που «φιλοξενούν» τα LED φώτα ημέρας. Πίσω θα διακρίνετε τα υπέροχα κι «αμυγδαλωτά» φωτιστικά σώματα, ενώ μας άρεσε και η διακριτική αεροτομή στο ανώτερο σημείο της 5ης πόρτας. Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το μήκος είναι στα 4.419 χλστ. το πλάτος στα 1.796 χλστ., το ύψος στα 1.452 χλστ. ενώ το μεταξόνιο είναι πληθωρικό χάρη 2.729 χλστ.! Σε ότι αφορά τις διαφορές τώρα, αυτές εντοπίζονται στα λογότυπα «EQ Power» και φυσικά στο δεύτερο πορτάκι στη δεξιά μεριά για την υποδοχή φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα.

Συναρπάζει το εσωτερικό!

Το εσωτερικό της A-Class διαθέτει μοναδική κομψότητα, αποτελούμενο από ποιοτικά υλικά, με υψηλού επιπέδου φινίρισμα, ενσωματώνοντας παράλληλα προηγμένη τεχνολογία. Για την ακρίβεια έχουμε να κάνουμε με ένα ψηφιακό cockpit που προσφέρει στον οδηγό άρτια πληροφόρηση κι αυξημένη συνδεσιμότητα. Εξαιρετικά βολική είναι η λειτουργία φωνητικών εντολών, αφού με ένα «Hey Mercedes» η ψηφιακή σας βοηθός ενεργοποιείται και προσφέρει απρόσκοπτα τις υπηρεσίες της. Όσες φορές και να τις αντικρίσουμε, πάντοτε θα μας ενθουσιάζουν οι δυο οθόνες για τον πίνακα οργάνων, αλλά και το infotainment που στο μοντέλο της δοκιμή μας είχαν διάσταση 10,25 ιντσών κι ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του οχήματος. Αλλά αξίζει να επενδύσετε, μιας κι απογειώνουν την όλη ατμόσφαιρα στη καμπίνα της Α 250 e. Χωροταξικά δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα, αφού 4 ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, ενώ ικανοποιεί κι ο αριθμός των θηκών για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Εξαιρετικά βολικό είναι και το ντουλαπάκι ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό για να τοποθετείτε όσα θέλετε να μένουν αθέατα από περίεργα μάτια. Όμως η τοποθέτηση της μπαταρίας επηρέασε τη συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, αφού έχασε 60 λίτρα. Τώρα στο σύνολο του προσφέρει 310 λίτρα, τουλάχιστον πλήρως εκμεταλλεύσιμα χάρη στο κανονικό σχήμα του πορτ μπαγκάζ.

«Σφαιράτο» κι οικονομικό μηχανικό σύνολο!

Και πάμε τώρα στο ζουμί της υποθέσεως! Που δεν είναι άλλο από το δίδυμο βενζινοκινητήρας – ηλεκτικό μοτέρ. Ξεκινώντας με τον γνώριμο της υπόθεσης, αυτός είναι ο 1,33 λτ. κινητήρας με ισχύ 160 ίππων, που συμπληρώνεται από τον ηλεκτροκινητήρα των 102 ίππων. Συνδυαστικά το συγκεκριμένο κινητήριο δίδυμο αποδίδει 218 άλογα και 450 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,6 δλ. και με την τελική να φτάνει τα 235 χλμ./ώρα, ή 140 χλμ./ώρα αν κινείστε αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Σύμφωνα με τη Mercedes η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 1 λτ./100 χλμ., με την κατανάλωση ρεύματος να είναι 15,3 kWh/100 χλμ. Κατά τη δοκιμή μας η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμάνθηκε στα 5,8 λτ./100 χλμ., κι η κατανάλωση ρεύματος στα 21 kWh/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 22 γρ./χλμ., ενώ η ηλεκτρική αυτονομία , κατά WLTP αγγίζει τα 68 χλμ. Για να πετύχετε όμως αυτό το νούμερο, θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί στο πάτημα του γκαζιού, ενώ καλό θα ήταν να έχετε επιλέξει το δυνατό πρόγραμμα για ανάκτηση ενέργειας. Υπάρχουν 5 διαφορετικά επίπεδα έντασης της ανάκτησης (στο πρόγραμμα Electric) τα D (auto), D+, D, D– και D—, τα οποία ρυθμίζονται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. H βασική ρύθμιση είναι το εξαιρετικά βολικό πρόγραμμα D Autο, μιας κι η ένταση προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα, μπορεί να ρολάρει ελεύθερα στην ευθεία, να ξεκινήσει να ανακτά ενέργεια πλησιάζοντας το προπορευόμενο όχημα και να ξαναρολάρει για να διατηρήσει σταθερή απόσταση στη συνέχεια.  Αν κινείστε εντός αστικού ιστού θα μπορέσετε (αν το επιδιώξετε) να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά, με την αυτονομία να επαρκεί για διαδρομές ρουτίνας τύπου σπίτι – δουλειά και πίσω. Υπάρχει πάντως και πρόγραμμα Battery level, το οποίο διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας για αργότερα. Όμως σε κάθε περίπτωση το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας σας το παίρνει ο βενζινοκινητήρας.

Με τι φόρτιση τι γίνεται;

Αν επιλέξετε να φορτίσετε τις μπαταρίες του ηλεκτροκινητήρα σε wallbox των 7,4 kW, απαιτούνται κάτι λιγότερο από 2 ώρες (1 ώρα και 45 λεπτά για την ακρίβεια), ενώ αν υπάρχει διαθέσιμος ταχυφορτιστής 24 kW, τα αποθέματα της μπαταρίας φτάνουν στο 80% σε μόλις 25 λεπτά.

Ησυχία και δύναμη!

Πατώντας το start button τίποτε δεν θα «προδώσει» ότι η Mercedes A 250 e «ξύπνησε», μιας και ξεκινάει αθόρυβα, με τον ηλεκτροκινητήρα να έχει τον πρώτο λόγο. Αν τώρα ο οδηγός πατήσει μέχρι τέρμα το γκάζι, ο 1,33 κινητήρας βενζίνης έρχεται στη ζωή και το καταλαβαίνεις! Στο υψηλό φάσμα στροφών, ο θόρυβος γίνεται αντιληπτός μεν, αλλά η επιτάχυνση είναι έντονη δε. Από εκεί κι έπειτα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα του Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport ή Individual) τα οποία ανάλογα ρυθμίζουν την απόκριση του κινητήρα, αλλά και την αμεσότητα του κιβωτίου.

Πέρα όλων των παραπάνω η A 250 e είναι μια Mercedes και στο δείχνει. Διαθέτει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης, δηλώνοντας σου απερίφραστα ότι φτιάχτηκε για ήρεμα και απροβλημάτιστα ταξίδια. Βέβαια αυτό που θα σας κάνει φοβερή εντύπωση όταν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι της A 250 e και σανιδώσετε το γκάζι, είναι το έντονο «ξεφύσημα» ακριβώς στο κέντρο των εμπρός καθισμάτων. Αυτό συμβαίνει γιατί εκεί είναι η απόληξη της εξάτμισης, αφού οι μπαταρίες δεν άφησαν χώρο για να συνεχιστεί το σύστημα εξαγωγής! Στα των στροφών τώρα, αν απαιτηθεί θα στρίψει με περισσή άνεση κι ασφάλεια με την ανάρτηση να διατηρεί σε λογικά επίπεδα τις κλίσεις του αμαξώματος, παρέχοντας και την απαιτούμενη πρόσφυση. Η Α 250 e παραμένει φιλική στο όριο, με την υποστροφή, είτε λόγω αδράνειας είτε αν ο οδηγός «μείνει» στο γκάζι, να είναι η βασικότερη αντίδραση. Έρχεται όμως σε περιορισμένη ποσότητα και ομαλά με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά να κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους. Τα φρένα διαχειρίζονται με άνεση το επιπλέον βάρος λόγω των μπαταριών (+150 κιλά), χωρίς να χάνουν την αντοχή τους ακόμα και μετά από παρατεταμένα φρεναρίσματα.

Η Mercedes A 250 e είναι ένα ολοκληρωμένο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο συνδυάζει την απαιτούμενη πολυτέλεια από ένα μοντέλο της μάρκας, με υψηλές δόσεις τεχνολογίας. Συνδυασμός που δικαιολογεί το υψηλό κόστος κτήσης, αλλά που σίγουρα θα επιλεγεί από όσους έχουν υψηλές απαιτήσεις.

(+) Κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα εσωτερικού

(-) Θόρυβος κινητήρα στο υψηλό φάσμα στροφών, μείωση του χώρου αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620 - 4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
102
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
300
Συνδυαστική ισχύς (PS)
218
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
235
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
22
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.452
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.680
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
310
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
92%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
43.600 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store