Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS

Η δοκιμή της Mercedes-Benz C 180, έπειτα κι από το test της C 200 των 204 ίππων ήρθε να επιβεβαιώσει το εξής: Η νέα C-Class είναι η πλέον ολοκληρωμένη που έχει κατασκευαστεί ποτέ, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα και στη βασική C 180 των 170 ίππων και των 45.350 ευρώ. Η 5η γενιά της C-Class αναμένεται να συνεχίσει την εκπληκτική πορεία του μοντέλου, έχοντας όλα τα φόντα για να το πετύχει αυτό. Τόσο λόγω της νέας και πιο αθλητικής εμφάνισης, όσο και λόγω της τεχνολογίας που ενσωματώνει και έρχεται από τη μεγαλύτερη S-Class. Αν και το καλύτερο είναι ο εξηλεκτρισμός της κινητήριας γκάμας, που προσφέρει γρήγορες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Μια λιμουζίνα στη μεσαία κατηγορία

Αν κάποιοι διαβάζοντας τον παραπάνω τίτλο, μας πείτε υπερβολικούς, ίσως να αναθεωρήσετε την άποψή σας όταν έρθετε σε επαφή με την C 180. Οι αναλογίες του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τη δυναμική σχεδίαση προσδίδουν μια αέναη κίνηση ακόμα κι όταν η C-Class είναι σταματημένη. Το αστέρι στο κέντρο της μάσκας «βγάζει» μάτι, όπως επίσης και η γρίλια που φιλοξενεί δεκάδες μικρογραφίες αστεριών, σαν το σήμα της μάρκας. Το μακρύ καπό με τις έντονες ακμές του, οι στάνταρ προβολείς LED High Performance και ο σπορ προφυλακτήρας συνθέτουν τη μυώδη εμπρός όψη, με τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,24.

Το μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 4.751 χλστ. και μαζί με το πλάτος των 1.820 χλστ. προσφέρουν ένα πληθωρικό αυτοκίνητο, που γεμίζει τη λωρίδα του οδοστρώματος. Στο οπίσθιο μέρος η σχεδιαστική φιλοσοφία είναι γνώριμη για ένα sedan της Mercedes-Benz. Εντυπωσιακά είναι τα φωτιστικά σώματα που είναι χωρισμένα σε δυο τμήματα, τεχνική που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη C-Class. Εκεί οι λειτουργίες φωτισμού μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η πολύ κομψή αισθητική του πίσω τμήματος, ολοκληρώνεται ιδανικά με τα διακοσμητικά στοιχεία που υπάρχουν στον προφυλακτήρα.

Ψηφιακή & οδηγοκεντρική καμπίνα

Ο εσωτερικός κόσμος της Mercedes C-Class είναι ακόμα μια πτυχή του αυτοκινήτου, όπου πραγματικά οι σχεδιαστές του τα έδωσαν όλα! Πέρα από τη ψηφιοποίηση που διαθέτει, η πολυτέλεια είναι διάχυτη σε κάθε εκατοστό της καμπίνας. Ο εντυπωσιακός και πλήρως παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, αλλά κι η OLED οθόνη των 11,9 ιντσών σε κάθετη διάταξη σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Το νέας γενιάς σύστημα MBUX είναι ακόμα πιο «έξυπνο», ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές, αναγνωρίζοντας μάλιστα τους επιβάτες από τις φωνές τους. Σημαντική ευκολία προσφέρει κι η αναγνώριση του δαχτυλικού αποτυπώματος, με τον αισθητήρα που υπάρχει κάτω από τη μεγάλη οθόνη και φορτώνει το προφίλ κάθε καταχωρημένου χρήστη.

Αναφορικά με την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή, δεν υπάρχει κάτι να πούμε, μιας κι όλα είναι κορυφαία, ενώ η σχεδίαση πέρα από το μοντέρνο προφίλ του αυτοκινήτου, βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο. Σε ότι αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν με καλές ανέσεις. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα γόνατα είναι αρκετός, ωστόσο η έντονη κλίση της οροφής στο τελείωμά της μειώνει τον αέρα για το κεφάλι. Επίσης, το ψηλό τούνελ μετάδοσης δυσχεραίνει τη μεταφορά μεσαίου επιβάτη. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι στα 455 λίτρα ικανοποιώντας τις μεταφορικές σας ανάγκες.

Νέα πρότυπα αποδοτικότητας!

Αυτό το επιτυγχάνει η γερμανική μάρκα κατορθώνοντας να συνδυάσει το downsizing με την νέα τάση του εξηλεκτρισμού, παράλληλα με τη φροντίδα της Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο 1.500άρης κινητήρας της C 180, (όπως και της C 200) διαθέτει ειδική επίστρωση Nano slide και διαμόρφωση στους κυλίνδρους. Μαζί με το ήπια υβριδικό σύστημα και το turbo με εξελιγμένο twin scroll, το μοτέρ της C 180 αποδίδει 170 ίππους με 250 Nm ροπής. Μάλιστα όταν ενεργοποιείται το EQ Boost ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επιπλέον 20 ίππους και 200 Nm ροπής, ενώ η ενέργεια για την μπαταρία του ηλεκτρικού μοτέρ των 48V ανακτάται κατά την πέδηση.

Για την πολύ καλή απόδοση του μηχανικού συνόλου, μερίδιο στην επιτυχία φέρει και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC. Αυτό φροντίζει για τις απροβλημάτιστες αλλαγές των σχέσεων (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι), διατηρώντας τον κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος στροφών, τόσο από άποψη απόδοσης, όσο και κατανάλωσης. Ταυτόχρονα ο οδηγός απολαμβάνει τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, αν και σε πολύ υψηλές στροφές το μοτέρ ακούγεται στην καμπίνα. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 231 χλμ./ώρα, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 146 γρ./χλμ. Σε κανονικές συνθήκες υπολογίστε περίπου 8,3 λτ./100 χλμ., ενώ αν επιλέξετε το πρόγραμμα Eco από τα οδηγικά προφίλ, εύκολα μπορείτε να δείτε 6,5 λτ./100 χλμ. στο trip computer.

Ιδανικός συνδυασμός σπορ και limo!

Ακόμα κι αν οδηγείς την C 180 για μερικά μόλις λεπτά, γίνεται ξεκάθαρο πως βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός κορυφαίου μοντέλου της κατηγορίας. Η ενσωμάτωση της αρθρωτής πλατφόρμας MRA II της S-Class, προσδίδει τη στιβαρότητα, το φιλτράρισμα, αλλά και την απαραίτητη ευθυβολία στις υψηλές ταχύτητες. Η ανάρτηση είναι άψογα ρυθμισμένη για να προσφέρει το κράτημα που επιζητά κανείς σε δρόμο με στροφές, αλλά και την κορυφαία κύλιση που διακρίνει τα μοντέλα της μάρκας με σήμα το αστέρι. Βέβαια με το AMG πακέτο που έχει έναν πιο σπορ προσανατολισμό, νιώθεις ελαφρώς πιο έντονα τα κακώς κείμενα του δρόμου.

Αρωγός του οδηγού στις στροφές είναι το γρήγορο και με σωστό βάρος τιμόνι, το οποίο στη ρύθμιση Sport και Sport+, έχει ακόμα πιο μεστή πληροφόρηση και πρόσθετο βάρος. Στο σύνολό τους όλα τα παραπάνω χαρίζουν μια εκπληκτική συμπεριφορά σε κάθε είδους διαδρομή. Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων απλά «καταπίνονται» εν ριπή οφθαλμού με τη C 180 να είναι σταθερή και ασφαλής ακόμα και με πάρα πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Χαρακτηριστικό που ισχύει και σε κάθε είδους καμπή, με την ουρά να μετέχει ενεργά στο παιχνίδι! Τουλάχιστον μέχρι να επέμβουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Αν κινηθείς αυστηρά με γραμμές, τότε απλά στρίβεις και το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια χιλιοστού την επιλεγμένη πορεία, από στροφή σε στροφή. Κερασάκι στην τούρτα τα δυνατά φρένα που δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης, ακόμα και μετά από έντονη και παρατεταμένη χρήση.

Όταν το μοντέρνο συναντά την παράδοση!

Η νέα Mercedes C-Class κατορθώνει να προσφέρει την πολυτελή και έντονα ψηφιακή προσέγγιση που αναζητούν οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας. Όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν γίνεται έκπτωση σε ότι αφορά τις θεμελιώδεις αρχές της μάρκας γύρω από τους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Ξεκάθαρα η νέα C-Class τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας προσφέροντας απλόχερα όλες τις αρετές για τις οποίες έχουν αγαπηθεί τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, ακόμα και στην αρχική έκδοση C 180. Σαφώς το τίμημα των 45.350 ευρώ είναι μεγάλο, αλλά εδώ βρίσκει εφαρμογή το κλασικό ρητό που λέει: «Ότι πληρώσεις, παίρνεις»!

(+) Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, λειτουργία και επιδόσεις κινητήρα, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, τεχνολογία

(-) Τιμή, ψηλό κεντρικό τούνελ, θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/5.500-6.100 + 20 PS από το EQ Boost
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-4.000 +200 Nm από το EQ Boost
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
231
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
146
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,2
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.751
Πλάτος (χλστ.)
1.820
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.865
Βάρος (κιλά)
1.625
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
455
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
45.350 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Opel Mokka 1.5d 110 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.5d 110 PS
Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+
Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92PS N-Sport
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92PS N-Sport
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store