Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250

Η Mercedes-Benz διαθέτει μια τεράστια γκάμα αυτοκινήτων, τόσο σε μοντέλα όσο και σε κινητήρες, που είναι σε θέση να καλύψουν και τους πλέον απαιτητικούς πελάτες. Όχι μόνο με μηχανικά σύνολα εσωτερικής καύσης ή υβριδικά, αλλά και με αμιγώς ηλεκτρικά. Η σειρά των EQ έχει διευρυνθεί και αυτή σημαντικά, ξεκινώντας από την EQA και φτάνοντας στην κορυφαία EQS. Μεταξύ αυτών βρίσκεται και η EQB, η οποία μοιράζεται στοιχεία με την EQA και την GLB, όμως διαφοροποιείται αισθητά και έχει τη δική της προσωπικότητα.{loadposition ekka}

Στη βάση της Mercedes EQB τοποθετείται η έκδοση EQB 250 με το μονό ηλεκτροκινητήρα των 190 ίππων. Η τιμή της ξενικά από τις 54.970 ευρώ (49.590 ευρώ η EQA 250), ποσό που μπορεί να μειωθεί κατά 8.000 ευρώ κατόπιν της κρατικής επιδότησης. Πιο πάνω τοποθετούνται οι τετρακίνητες (ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα), όπως είναι η 300 4MATIC 228 hp (από 61.850 ευρώ) και η 350 4MATIC 292 hp (από 64.250 ευρώ).

Επιβλητική παρουσία

Το πληθωρικό SUV με μήκος 4.684 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ., ύψος 1.667 χλστ. και με το μεταξόνιο 2.829 χλστ. επιβάλλεται στο δρόμο με τον όγκο του, καθώς και με το πρεστίζ που αποπνέει. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά γνωρίσματα αποτελούν η κλειστού τύπου μάσκα black panel με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο, η λεπτή ενιαία φωτεινή λωρίδα στο μπροστινό και πίσω μέρος, τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω και οι μυώδεις προφυλακτήρες. Εντύπωση προκαλεί και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0,28), παρά το τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό της EQB.

Υψηλή ποιότητα και αφθονία χώρων

Εξωτερικά η EQB παρουσιάζει σημαντικές διαφορές από την GLB και εμφανίζει μια πιο φουτουριστική εικόνα, όμως το high-tech εσωτερικό είναι πανομοιότυπο μεταξύ των δύο SUV. Σημείο αναφοράς και σε αυτή τη Mercedes-Benz αποτελεί το ενιαίο λεπτό παραλληλόγραμμο πάνελ που ενσωματώνει τις δύο μεγάλες ψηφιακές των 10,25 ιντσών (στάνταρ είναι 7 ιντσών) του συστήματος MBUX με τις πάρα πολλές λειτουργίες, ενδείξεις και το εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών. Ο έλεγχος του infotainment γίνεται και μέσω του -όχι και τόσο βολικού στη χρήση- touchpad- που βρίσκεται ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, όπου παράλληλα υπάρχουν και άλλοι διακόπτες το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, τα προφίλ οδήγησης κ.λπ.

Σε επίπεδο κατασκευής, η EQB τοποθετείται στην κορυφή, αφού το ταμπλό και επιμέρους επιφάνειες αποτελούνται από μαλακό αφρώδες υλικό, με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Ευχάριστη νότα στο αυτοκίνητο της δοκιμής αποτελούσαν οι κόκκινες ραφές με τις δερμάτινες και σουέτ επενδύσεις. Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα της EQB, είναι οι μεγάλοι χώροι για όλους τους επιβάτες, που κάθονται ψηλά και απολαμβάνουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Την πρακτικότητα ενισχύει με την σειρά του το πίσω συρόμενο κάθισμα που μετακινείται σε ποσοστό 40:60 μέχρι 140 χιλιοστά και μπορεί να χωριστεί και να διπλωθεί σε 40:20:40. Για τις αποσκευές τα 495 λίτρα (1.710 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα) είναι αρκετά και πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα και το μεγάλο άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ. Προαιρετικά, μπορούν να τοποθετηθούν δύο επιπλέον θέσεις (7 συνολικά) για επιβάτες με ύψος έως 1,65 μέτρα.

Αποδοτικός ο ηλεκτροκινητήρας – ικανοποιητική αυτονομία

Κάτω από το εμπρός καπό της EQB βρίσκεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ, απόδοσης 190 ίππων και 385 Nm ροπής. Ισχύς που καλείται να κινήσει ένα SUV 2.110 κιλών έως 2.520 κιλών μεικτού βάρους. Παρόλα αυτά δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με όλη αυτή τη μάζα, λόγω και της ακαριαίας δύναμης, αφού δεν υπάρχει υστέρηση απόκρισης ή αλλαγές ταχυτήτων. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 8,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταματά ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ανά πάσα στιγμή αρκετή δύναμη στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας με την επιλογή Comfort και όταν θελήσει καλύτερη απόκριση στο γκάζι, τότε θα πατήσει το Sport. Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται ελαφρώς η αυτονομία, ενώ στο αντίθετο άκρο η μέγιστη επιτυγχάνεται με το ήπιο πρόγραμμα Eco, όπου κόβεται αισθητά η δύναμη.

H τοποθετημένη στο δάπεδο μπαταρία των 66,5 kWh παρέχει ικανοποιητική αυτονομία, της τάξεως των περίπου 360 – 400 χιλιομέτρων. Όπως σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι και στην EQB 250 εξαρτάται από τις οδηγικές συνθήκες, τη χρήση της θέρμανσης ή του κλιματισμού, την ανάκτησης ενέργειας, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος κ.λπ. Η κατανάλωση σε αστικούς ήπιους ρυθμούς μπορεί να πέσει χαμηλά στις 15 kWh/100 χλμ. και στους αυτοκινητόδρομους κοντά στις 21 kWh/100 χλμ. Μια μέση τιμή με κανονική οδήγηση βρίσκεται στην περιοχή των 18-19 kWh/100 χλμ. Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, στην περίπτωση του δικτύου AC 11 kW χρειάζονται 5 ώρες και 45 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία από το 10 έως το 100% και με χρήση ταχυφορτιστή DC (τάση τροφοδοσίας 400V και ένταση ρεύματος τουλάχιστον 300A) αρκούν 30 λεπτά περίπου για το 80% της χωρητικότητάς της.

Άνεση και σιγουριά στο δρόμο

H Mercedes EQB 250 προσφέρει στην οδήγηση αυτά που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο SUV. Άνεση, σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε περίπτωση. Το δεμένο πλαίσιο, οι κατάλληλα ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις και η έλλειψη θερμικού μοτέρ συμβάλλουν σε όλα αυτά. Το μόνο που μπορεί να θεωρηθεί ως «μειονέκτημα» είναι οι σχετικά τονισμένες διαστάσεις, για όσους κινούνται καθημερινά σε στενούς δρόμους και δυσκολεύονται να παρκάρουν. Από την άλλη βέβαια πλευρά, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά άνετο στις διαδρομές ρουτίνας, αφού οι αναρτήσεις φιλτράρουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, συν του ότι δεν υπάρχει θόρυβος από κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου.

Στους αυτοκινητόδρομους, η EQB 250 είναι εξαιρετικά ευθύβολη και οι επιβάτες μεταφέρονται ξεκούραστα. Παρά το τονισμένο ύψος και βάρος της, είναι σε θέση να στρίψει με ασφάλεια, ακόμα και όταν ο οδηγός της παρασυρθεί από την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα. Δεν υπάρχουν απότομα «τινάγματα» και περίσσια ροπή που προσπαθούν να τιθασέψουν οι εμπρός τροχοί, με αποτέλεσμα να «ψαρεύει» το τιμόνι. Οι στάνταρ ζάντες των 18 ιντσών με ελαστικά 235/55 είναι ό,τι πρέπει, γιατί προσφέρουν υψηλά ποσοστά πρόσφυσης και ομοιογένεια αντιδράσεων. Το τιμόνι από την πλευρά του παρέχει καλή αίσθηση και αμεσότητα, ενώ τα φρένα είναι δυνατά, αλλά χάνουν σε αίσθηση λόγω της ανάκτησης ενέργειας.

(+) Επιβλητική παρουσία, ποιότητα κατασκευής, άνεση, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών και αποσκευών, τεχνολογία

(-) Αίσθηση πεντάλ φρένου

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
190
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
385
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,3-18,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.684
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.667
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.829
Βάρος (κιλά)
2.110
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
495
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
54.970 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store