Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS

Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα της Mercedes, είναι η C-Class, με μακρά και επιτυχημένη εμπορική πορεία στην κατηγορία της, μετρώντας πάνω από 10,5 εκατομμύρια πωλήσεις, από το 1982 μέχρι σήμερα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το απερχόμενο μοντέλο έχει πουλήσει περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα από το 2014 μέχρι σήμερα!

Τα χρόνια πέρασαν κι η Mercedes μας συστήνει την  γενιά της C-Class, με πιο αθλητικό παρουσιαστικό και περισσότερη τεχνολογία που την κάνουν να μοιάζει σαν μικρότερη S-Class, αλλά το κυριότερο με μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα 4κύλινδρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου! Εμείς δοκιμάσαμε τη sedan C 200 με το 1.500άρι μηχανικό σύνολο βενζίνης των 204 ίππων και το αυτόματο 9τάχυτο κιβώτιο, 9G-TRONIC, μια έκδοση που τοποθετείται στην καρδιά των μεσαίων premium αυτοκινήτων. Τιμολογιακά η C 200 ξεκινάει από τα 51.200 ευρώ και έχει σίγουρα να προσφέρει πολλά στον εν δυνάμει αγοραστή.

Άκρως γοητευτική και δυναμική

Η νέα Mercedes C-Class διακρίνεται με τη νέα πολυτελή της εμφάνιση, ενσωματώνοντας πολλά στοιχεία που είχαμε γνωρίσει στη ναυαρχίδα της μάρκας, την S–Class! Αρχικά να αναφέρουμε πως η νέα C-Class εξακολουθεί να βασίζεται στην προηγούμενη πλατφόρμα, αλλά το μήκος της αυξήθηκε κατά 65 χλστ., αγγίζοντας πλέον τα 4.751 χλστ. Μεγαλύτερο είναι το μεταξόνιό της κατά 25 χλστ. φτάνοντας τα 2.865 χλστ., γεγονός που συνδράμει αρκετά στη βελτίωση των εσωτερικών χώρων. Από εκεί κι έπειτα το πλάτος της αγγίζει τα 1.820 χλστ., (+10 χλστ.) με το συνολικό ύψος του αμαξώματος να βρίσκεται στα 1.437 χιλιοστά, ενισχύοντας το σφηνοειδές και σπορ παρουσιαστικό της C-Class.

Σίγουρα βοηθάει και το γεγονός πως το αστέρι της μάρκας πλέον δεν έχει θέση στο καπό, αλλά στη μάσκα. Από εκεί κι έπειτα, ξεχωρίζουν τα όμορφα και εντυπωσιακά εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, όπως και τα πίσω που είναι σχεδιασμένα σε δυο τμήματα, τεχνική που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη C-Class. Εκεί οι λειτουργίες φωτισμού μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η πολύ κομψή αισθητική του πίσω τμήματος, ολοκληρώνεται ιδανικά με τα διακοσμητικά στοιχεία που υπάρχουν πίσω προφυλακτήρα.

Eσωτερικό που αφήνει πίσω του τον ανταγωνισμό!

Αναμφίβολα οι σχεδιαστές της Mercedes δαπάνησαν πάρα πολλές ώρες για να δημιουργήσουν την καμπίνα της νέας C-Class και αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά, είναι πως ο χρόνος αυτός έπιασε τόπο. Ερχόμενοι σε επαφή με το εσωτερικό της C 200 πραγματικά ενθουσιαστήκαμε. Φέρνοντας στο μυαλό μας τον άμεσο ανταγωνισμό της, χωρίς ενδοιασμό είπαμε ότι πραγματικά η νέα Mercedes τον αφήνει πίσω της. Αρχικά η τεχνολογία είναι έντονη και διάσπαρτη, με κυρίαρχο στοιχείο την κάθετη και επικλινής οθόνη 11,9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, όπου μέσω αυτής ελέγχονται οι άπειρες δυνατότητες του συστήματος MBUX. Ακόμα μια οθόνη έχει ο οδηγός στη διάθεσή του και αφορά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, ο οποίος είναι παραμετροποιήσιμος ανάλογα με το προφίλ που θα επιλέξει. Όμως η ουσία κρύβεται πίσω από τις ίντσες των οθονών, αφού το νέας γενιάς σύστημα MBUX είναι ακόμα πιο εξελιγμένο, υπακούοντας σε φωνητικές εντολές, αναγνωρίζοντας μάλιστα τους επιβάτες από τις φωνές τους. Κι αν δεν θέλετε να «φορτώσετε» το αγαπημένο σας προφίλ με τη φωνή σας, μπορείτε να το κάνετε μέσω δαχτυλικού αποτυπώματος, με τον αισθητήρα που υπάρχει κάτω από τη μεγάλη οθόνη. Το πλέον εκπληκτικό είναι πως παρά την τόση τεχνολογία, ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα και θα χειριστεί με ευκολία όλες τις παραμέτρους των συστημάτων της Mercedes C-Class.

Εξαιρετικά ικανοποιημένοι θα μείνετε κι από την ποιότητα κατασκευής της καμπίνας, αλλά και με το σχεδιασμό της, με τα μαλακά υλικά, την συναρμογή και το τελικό φινίρισμα να είναι υψηλού επιπέδου, όπως δηλαδή μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρεία. Ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στο πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμά του, με τα χειριστήρια για τις εξτρά ηλεκτρικές ρυθμίζεις να είναι στο πλάι της πόρτας, αποτελώντας μια μικρογραφία του καθίσματος. Όπως ακριβώς και στην S-Class. Βέβαια στη χρήση δεν προσφέρουν την καλύτερη αίσθηση, γιατί οι διακόπτες δεν μετακινούνται στο πάτημα.

Παρόλα αυτά, η καλή εικόνα παραμένει και σε επίπεδο χώρων τόσο για τους εμπρός, όσο και πίσω επιβάτες, με τον αέρα για τα γόνατα τους να είναι αρκετός. Μόνο το χαμηλό ύψος του αμαξώματος και το πως χαμηλώνει η οροφή στο τελείωμά της, θα δυσκολέψει τους ψηλούς επιβάτες σας, με το τούνελ μετάδοσης να ζορίζει όποιον κάτσει στη μέση. Ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών είναι στα 455 λίτρα ικανοποιώντας τις μεταφορικές σας ανάγκες.

Σπιρτόζικος κινητήρας με πολύ καλές επιδόσεις

Η τεχνολογική υπεροχή της νέας C-Class συνεχίζεται και κάτω από το μακρύ καπό της. Για να ακριβολογούμε η νέα Mercedes C-Class είναι η πρώτη σειρά μοντέλων της μάρκας που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Η Mercedes C 200 της δοκιμής μας εξοπλίζεται με το νέο 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης, με ισχύ 204 ίππων και ροπή 300 Nm. Το μηχανικό αυτό σύνολο ενισχύεται από το EQ Boost, ένα ήπια υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει μια μπαταρία 48V και έναν εναλλάκτη/γεννήτρια. Όταν ενεργοποιείται το EQ Boost προσφέρει επιπλέον 20 ίππους, καθώς και έξτρα 200 Nm ροπής, ενώ η ενέργεια για τη μπαταρία του ηλεκτρικού μοτέρ των 48V ανακτάται κατά την πέδηση.

Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων 9G-TRONIC με τα paddles πίσω από το τιμόνι, για όσους θέλουν να αλλάζουν χειροκίνητα ταχύτητες. Κατά τη χρήση, το μοτέρ της νέας C 200 θα σας ικανοποιήσει, μιας και κατορθώνει να συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις, λογική κατανάλωση καυσίμου, αλλά και ραφιναρισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών. Η δύναμή του απλώνεται από χαμηλά έως και τον κόφτη, με το αυτόματο κιβώτιο να αλλάζει απροβλημάτιστα τις σχέσεις, υποβοηθώντας στο να παραμείνει η κατανάλωση καυσίμου σε λογικά πλαίσια. Η Mercedes ανακοινώνει μέση κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ., αλλά στην πράξη και με κανονική οδήγηση θα βρεθείτε στα 9,2 λτ./100 χλμ., νούμερο λογικό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου! Κι όλα αυτά με ένα 0-100 χλμ./ώρα της τάξεως των 7,3 δλ. και με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 246 χλμ./ώρα!

Αρχοντικό κι ασφαλές πάτημα

Στο δρόμο, η νέα Mercedes C 200 δεν κάνει τίποτε λιγότερο από ότι περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της μάρκας, αλλά και της premium μεσαίας κατηγορίας. Για την ακρίβεια κάνει πολλά παραπάνω, δείγμα πως η Mercedes βολιδοσκοπεί την κορυφή της κλάσης της. Αρχικά ο οδηγός είναι άνετος πίσω από το τιμόνι της C 200, απολαμβάνοντας την ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και την ξεκούραστη λειτουργία της ανάρτησης. Το πρωταρχικό συναίσθημα που σου βγάζει η C 200 είναι αυτό της ασφάλειας, αφού παραμένει ευθύβολη και ακλόνητη ακόμα και με υψηλά νούμερα στο κοντέρ, με τα δυνατά φρένα να σου επιβεβαιώνουν σε κάθε πάτημα ότι είναι εδώ για σένα.

Αν τώρα ο οδηγός επιλέξει ένα από τα προγράμματα Sport ή Sport+ μέσω του Dynamic Select, θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει ένα πιο άμεσο τιμόνι, κάτι που θα το εκτιμήσει δεόντως σε δρόμο με στροφές. Εκεί η ανάρτηση κρατά σε χαμηλά επίπεδα τις κλίσεις του αμαξώματος, με την πρόσφυση να είναι άφθονη. Αν όμως απενεργοποιήσετε το ESP, η ουρά διακριτικά θα συμμετέχει κι αυτή στο παιχνίδι χαρίζοντας επιπλέον χαμόγελα. Δεν τη χαρακτηρίζει κανείς BMW Σειρά 3 σε επίπεδο σπορ οδικής συμπεριφορά, αλλά σίγουρα η 5η γενιά της C-Class έχει μειώσει σημαντικά τις όποιες διαφορές και παρέχει άλλα σημαντικότερα προτερήματα.

Είναι όντως μια μικρότερη S-Class

Όταν κατά το λανσάρισμα της C-Class η γερμανική μάρκα δήλωνε πως η νέα γενιά της αποτελεί μια μικρογραφία της ναυαρχίδας S-Class, δεν σας το κρύβουμε ότι πιστέψαμε πως υπερβάλλουν. Κατά τη συνύπαρξή μας τις μέρες δοκιμής αναθεωρήσαμε και είπαμε πως είχαν δίκιο. Όντως η νέα C-Class είναι στα καλύτερά της προσφέροντας μια ιδανική ισορροπία άνεσης, πολυτέλειας και τεχνολογίας, προκαλώντας πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό.  

(+) Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, λειτουργία και επιδόσεις κινητήρα, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, τεχνολογία

(-) Τιμή, ψηλό κεντρικό τούνελ

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
204/5.800-6.100 + 20 PS από το EQ Boost
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.800-4.000 +200 Nm από το EQ Boost
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
246
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
146
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,2
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.751
Πλάτος (χλστ.)
1.820
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.865
Βάρος (κιλά)
1.625
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
455
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
51.200 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store