Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS

Παράλληλα με τη Mercedes A 250 e, η γερμανική μάρκα εξοπλίζει και την πιο σπορτίφ CLA με το αντίστοιχο μηχανικό σύνολο, διευρύνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τη γκάμα των plug-in υβριδικών επιλογών. Αναμφίβολα η Mercedes έχει ασπαστεί τον εξηλεκτρισμό εδώ και καιρό, προσφέροντας αυτοκίνητα με ήπια υβριδική τεχνολογία, Plug-in Hybrid (όπως η CLA της δοκιμής), αλλά κι αμιγώς ηλεκτρικά. Τα συστήματα PHEV έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού το τελευταίο χρονικό διάστημα, αφού κατορθώνουν να συνδυάσουν το όφελος της ηλεκτρικής λειτουργίας, (μηδενική κατανάλωση και ρύποι), με κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι ώστε να μην έχει ο οδηγός το άγχος μην ξεμείνει από μπαταρία, όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά.

Η Mercedes CLA 250 e την οποία και δοκιμάσαμε, διακρίνεται με το αθλητικό παρουσιαστικό της και συνδυαστικά με τους 218 ίππους σε ταξιδεύει στιλάτα και σβέλτα σε κάθε προορισμό! Τιμολογιακά, ξεκινάει από τα 47.190 ευρώ, με την τιμή προ φόρων να πέφτει κάτω από τα 40.000 ευρώ (35.884 ευρώ), γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα προσόν για επιλογή εταιρικού αυτοκινήτου. Επίσης, συνοδεύεται με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, ενώ στα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα ανήκουν η οικονομία κίνησης, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και η υψηλή τεχνολογία του αυτοκινήτου.

Πολύ δυναμική σιλουέτα με EQ πινελιές!

Εμφανισιακά η Mercedes CLA 250 e δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, διαθέτοντας τη δυναμική κομψότητα που διακρίνει την σειρά CLA. Το 4θυρο κουπέ αμάξωμα κεντρίζει το ενδιαφέρον με τις έντονες ακμές του, δίνοντας την αίσθηση ότι η CLA κινείται, ακόμα και σταματημένη. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει με το μακρύ καπό και το χαμηλό ρύγχος, ενώ όμορφη είναι κι η μάσκα του ψυγείου που σε κάνει να νομίζεις ότι έχει πάνω της μικρά διαμάντια! Το χυτό προφίλ με την τοξοειδή οροφή και το τύπου κουπέ τελείωμα, συνθέτουν ένα καλλίγραμμο, «αθλητικό» παρουσιαστικό και συμβάλλουν στην επίτευξη ενός πολύ χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή Cd: 0,23! Σε ότι αφορά τις διαφορές τώρα με τις υπόλοιπες εκδόσεις2, αυτές εντοπίζονται στα λογότυπα «EQ Power» και φυσικά στο δεύτερο πορτάκι για την υποδοχή φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα.

Πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία στο εσωτερικό

Ο εσωτερικός κόσμος της CLA 250 e δεν έχει διαφορές από τις λοιπές εκδόσεις κι ως γνωστόν βασίζεται σε εκείνον της A-Class. Έτσι έχουμε να κάνουμε με μια πολυτελή και υψηλής τεχνολογίας κατασκευή. Εξέχον στοιχείο της καμπίνας είναι το λεπτό πάνελ με τις οθόνες του συστήματος MBUΧ. Στη βασική έκδοση υπάρχουν δύο μικρές οθόνες 7 ιντσών εκάστη, ωστόσο οι προαιρετικές των 10,25 ιντσών είναι πιο χορταστικές στο μάτι, παρέχοντας εύκολα την επιπλέον πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός, όπως για παράδειγμα την αυτονομία, την ροή ενέργειας, αλλά και το ποσοστό της μπαταρίας. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα μοντέρνα χειριστήρια αεροπορικού τύπου και πιο πίσω το -επίσης όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad για το σύστημα infotainment. Στον τομέα των χώρων, η νέα CLA ικανοποιεί, με τους πίσω επιβάτες να έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους και το κεφάλι. Βέβαια, όσοι είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος θα πρέπει να συμβιβαστούν με το χαμηλό ύψος της οροφής προς τα πίσω. Αντιθέτως, το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει κατά 70 λίτρα, με τη συνολική του χωρητικότητα να βρίσκεται στα 390 λτ., κάτι για το οποίο ευθύνεται η τοποθέτηση της μπαταρίας.

Εξαιρετικός συνδυασμός βενζίνης – ηλεκτρισμού!

Κάτω από το καπό βρίσκεται το γνώριμο δίδυμο βενζίνης – ηλεκτροκινητήρα. Έχουμε λοιπόν έναν σύγχρονο και δυνατό μοτέρ βενζίνης 1.33 λίτρων ισχύος 160 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Συνδυαστικά η ισχύς αγγίζει τους 218 ίππους κι η ροπή τα 450 Nm, με τη δύναμη να περνάει στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του 8τάχυτου DCT κιβωτίου. Το βάρος της όμορφης CLA 250 e είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με τις εκδόσεις των θερμικών κινητήρων, αγγίζοντας τα 1.725 κιλά, αύξηση που αποδίδεται στα επιπλέον στοιχεία της Plug-In Hybrid τεχνολογίας και φυσικά μιλάμε για τις μπαταρίες, τον ηλεκτροκινητήρα κ.λπ.

Η CLA 250 e χρησιμοποιεί κατά την πλήρη επιτάχυνση και τις δύο πηγές ενέργειας με αποτέλεσμα να προσφέρει πολύ καλές τιμές επιδόσεων, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Όταν δεν απαιτείται κάνει χρήση αποκλειστικά της ηλεκτρικής ενέργεια μέσω των μπαταριών της. Απόλυτα λογικό λοιπόν, η CLA 250 e να διαθέτει τονισμένες επιδόσεις, απαιτώντας 6,8 δλ. για τα φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. Αν κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά τότε η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα με μέγιστη αυτονομία 68 χλμ. Για να πετύχετε όμως αυτό το νούμερο, θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί στο πάτημα του γκαζιού, ενώ καλό θα ήταν να έχετε επιλέξει το δυνατό πρόγραμμα για ανάκτηση ενέργειας.

Υπάρχουν 5 διαφορετικά επίπεδα έντασης της ανάκτησης (στο πρόγραμμα Electric) τα (auto), D+, D, D– και D—, τα οποία ρυθμίζονται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι (από αυτά πραγματοποιούνται κι οι αλλαγές ταχυτήτων). H βασική ρύθμιση είναι το εξαιρετικά βολικό πρόγραμμα D Autο, μιας κι η ένταση προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες. Σύμφωνα με τη Mercedes η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι μόλις 1 λτ./100 χλμ. και του ρεύματος είναι 15,3 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες και εφόσον οι μπαταρίες είναι φορτισμένες και το αυτοκίνητο κινείται κυρίως με την ηλεκτρική ενέργεια, ο οδηγός θα δει γύρω στα 1,5-2,0 λτ./100 χλμ. κατανάλωση βενζίνης και 22 kWh/100 χλμ. ρεύματος. Όταν αδειάσουν και λειτουργεί σαν υβριδικό, η μέση κατανάλωση βενζίνης βρίσκεται στα 6,2 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τη φόρτιση τώρα, οι μπαταρίες θα «γεμίσουν» σε 1 ώρα και 45 λεπτά από ένα wallbox ισχύος 7,4 kW, ενώ από απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά. Από ταχυφορτιστή η ανάκτηση του 80% της μπαταρίας της CLA 250 e γίνεται σε μόλις 25 λεπτά.

Σβελτάδα και άνεση σε ένα!

Η Mercedes CLA 250 e κατορθώνει να συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις με άνετες παράλληλα μετακινήσεις. Η πρώτη επαφή σας θα γίνει σε καθεστώς πλήρους ησυχίας, μιας κι ο ηλεκτροκινητήρας πρωταγωνιστεί. Αν τώρα σανιδώσετε το γκάζι, θα σας συστηθεί και το μοτέρ βενζίνης! Σε αστικές μετακινήσεις η CLA αποδεικνύεται ευέλικτη, με την ηλεκτρική ενέργεια να σας επιτρέπει να κινηθείτε χωρίς να ρυπαίνετε και χωρίς να καίτε καύσιμο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα του Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport ή Individual) τα οποία ανάλογα ρυθμίζουν την απόκριση του κινητήρα, αλλά και την αμεσότητα του κιβωτίου.

Όπως κάθε μοντέλο της Mercedes, έτσι κι η CLA 250 e ξεχωρίζει με την ποιοτική κύλιση που προσφέρει, αλλά και την εξαιρετική ευθυβολία ακόμα και με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ. Σε πολύ καλά επίπεδα είναι κι άνεση από την ανάρτηση, παρά τη σφιχτή ρύθμισή της και μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες θα σας ενοχλήσει ελαφρώς. Είναι και το αυξημένο βάρος που έχει να «κουβαλήσει», συγκριτικά με τις απλές της εκδόσεις και είναι κι αυτό που θα το νιώσετε επίσης όταν πάτε να στρίψετε. Βλέπετε έχει χαθεί ελαφρώς το εξαιρετικό turn-in της CLA, με την υποστροφή να είναι το πρώτο πράγμα που θα βιώσετε αν επιμείνετε στο γκάζι. Το τιμόνι είναι βαρύ παρέχοντας καλή πληροφόρηση κι αίσθηση όπως και τα φρένα της, που είναι δυνατά κι ανθεκτικά.

Συνοψίζοντας, η Mercedes CLA 250 e είναι ένα όμορφο και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο, που αποτυπώνει αυτό ακριβώς που πρεσβεύει η γερμανική μάρκα! Είναι μια ιδανική επιλογή για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν στο διάβα τους, τόσο με την εμφάνιση του αυτοκινήτου τους, όσο και με το οικολογικό προφίλ τους. Σίγουρα στοιχίζει ως αγορά, αλλά η πολυτέλεια κι η διαφορετικότητα πληρώνονται!

(+) Σχεδίαση, κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα εσωτερικού

(-) Θόρυβος κινητήρα στο υψηλό φάσμα στροφών, μείωση του χώρου αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620 - 4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
102
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
300
Συνδυαστική ισχύς (PS)
218
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
240
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
22
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.688
Πλάτος (χλστ.)
1.830
Ύψος (χλστ.)
1.439
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.725
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
390
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
91%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
47.190 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store