Δοκιμή Mercedes EQA 250 190 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή Mercedes EQA 250 190 PS

Η Mercedes δεν είναι «πρωτάρα» στην ανερχόμενη τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, έχοντας συστήσει αρχικά στο αγοραστικό κοινό την εντυπωσιακή Mercedes EQC, το μεγάλο ηλεκτρικό της SUV. Η έλευση της EQA, του μικρομεσαίου ηλεκτρικού της μάρκας, ήταν αναμενόμενη, αφού η Mercedes θέλει να έχει παρουσία και μάλιστα ισχυρή σε κάθε κατηγορία. Βασισμένη στην GLA, η EQA ξεχωρίζει με τη δυναμική της σχεδίαση, την τεχνολογία που ενσωματώνει, αλλά και την άφθονη πολυτέλεια, συνδυαστικά με τις αξιόλογες επιδόσεις.

Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση EQA 250, που προσφέρει 190 ίππους και 375 Nm, με τιμή που ξεκινάει από τα 49.590 ευρώ και ικανοποιεί με τον εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας που διαθέτει. Βέβαια για όσους επιθυμούν το κάτι παραπάνω, η EQA προσφέρεται σε ακόμα δυο εκδόσεις με τετρακίνηση. Η πρώτη είναι η EQA 300 4Matic με 228 ίππους και 390 Nm ροπής με τιμή που ξεκινάει από τα 57.100 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη EQA 350 4Matic με τους 292 ίππους κοστίζει από 59.900 ευρώ.

Μια GLA με ευδιάκριτες διαφοροποιήσεις!

Όπως γράψαμε και παραπάνω η Mercedes EQA βασίζεται στην GLA με την οποία διατηρεί σχεδιαστικούς δεσμούς, αλλά με όλα εκείνα τα στοιχεία διαφοροποίησης που φέρουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στο εμπρόσθιο μέρος, όπου εκεί φιλοξενούνται τα LED φωτιστικά σώματα, που ενώνονται με μια φωτεινή λωρίδα. Εξίσου εντυπωσιακή είναι κι η κλειστή μάσκα, όπως κι οι αεροδυναμικές ζάντες, ένας συνδυασμός που κρατά χαμηλά τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd στο 0,28! Στο πίσω τμήμα θα λατρέψετε τον τρόπο με τον οποίο η LED λωρίδα ενώνει τα φωτιστικά σώματα, στοιχείο που ενισχύει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα της EQA, με το οπτικό πακέτο να συμπληρώνεται με τις μπλε λεπτομέρειες που κάθε ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes ενσωματώνει. Όσο παρατηρητικοί κι αν είστε, με γυμνό μάτι δεν πρόκειται να εντοπίσετε την μικρή διαφορά στο μήκος με τα επιπλέον 53 χλστ. που έχουν προστεθεί στο αμάξωμα της EQA (4.463 χλστ.) συγκριτικά με την GLA, ούτε τα έξτρα 9 χλστ. στο ύψος (1.620 χλστ.), με το μεταξόνιο των 2.729 χλστ. να είναι το ίδιο και στα δυο μοντέλα.

Αποδοτικός κινητήρας με ικανοποιητική αυτονομία

Οι καιροί έχουν αλλάξει και πλέον οι συζητήσεις για τα νέα αυτοκίνητα περιστρέφονται γύρω από τη χωρητικότητα της μπαταρίας και πόση αυτονομία προσφέρει με μια φόρτιση, αφού η ηλεκτροκίνηση είναι η νέα τάση. Βέβαια όσοι αποφασίσουν να αγοράσουν την EQA στους παραπάνω τομείς θα έχουν να πουν τα καλύτερα, μιας κι η μπαταρία των 66,5 kWh παρέχει αυτονομία, σύμφωνα με τη Mercedes, που αγγίζει τα 424 χλμ. (494 χλμ. σε αστικό κύκλο)! Σε πραγματικές συνθήκες και με κανονικό τέμπο οδήγησης, θα κάνετε άνετα 370 χλμ. με μια φόρτιση. Τώρα αν το προσπαθήσετε και φροντίσετε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση στο full (ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι και στην πιο ισχυρή ρύθμιση διευκολύνει ως ένα σημείο την οδήγηση με ένα pedal), η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 400 χλμ.! Κατά τη δοκιμή μας εμείς μετρήσαμε μέση κατανάλωση που έφτασε τις 20,8 kWh/100 χλμ., νούμερο που με πιο ήπια οδήγηση μπορεί να φτάσει στις 18,5 kWh/100 χλμ. Όχι κι άσχημα για ένα αυτοκίνητο με δύναμη 190 ίππων και 375 Nm ροπής.

Τώρα, σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις η όμορφη Mercedes EQA επιταχύνει δυνατά έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας εξαρτάται από το που θα την φορτίσετε. Για να είμαστε πιο ακριβείς αν υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα, τότε απαιτούνται λιγότερες από 6 ώρες (10-100% SoC), με τη συνδρομή του του βασικού φορτιστή οχήματος των 11kW, σε ένα wallbox ή σταθμό. Με το σύστημα συνεχούς ρεύματος και σε σταθμό ταχείας φόρτισης, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει σε περίπου 30 λεπτά έως και το 80% της συνολικής της χωρητικότητας. Αν όμως η μοναδική επιλογή είναι η οικιακή πρίζα, σε αυτή τη περίπτωση ο χρόνος είναι μεγαλύτερος, απαιτώντας κάτι παραπάνω από 30 ώρες!

Γνώριμη πολυτέλεια στην καμπίνα

Όσοι έχετε τύχει να βρεθείτε στο εσωτερικό της Mercedes GLA και μπείτε και σε αυτό της EQA, θα δείτε πως είναι πανομοιότυπα σε ότι έχει να κάνει με το σχεδιασμό τους, ενώ και τα δυο βρίθουν πολυτέλειας. Οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στις επενδύσεις, στα γραφικά και στα σήματα του συστήματος πολυμέσων. Και στην ηλεκτρική Mercedes EQA οι οθόνες, τόσο του infotainment, όσο και του ψηφιακού πίνακα οργάνων θα κερδίσουν την προσοχή σας. Στη βασική έκδοση αμφότερες είναι στις 7 ίντσες, αλλά στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμες μεγαλύτερης διάστασης, 10,25 ιντσών εκάστη, όπως ακριβώς και στο μοντέλο της δοκιμής μας.

Τα υλικά στο σύνολο τους συνάδουν με τον πολυτελή χαρακτήρα της μάρκας, όπως κι η μεταξύ τους συναρμογή που δεν θα βρείτε κάτι να της προσάψετε. Οδηγός κι επιβάτες θα βολευτούν εύκολα, αλλά εκεί που θα αντιμετωπίσουν μια μικρή δυσκολία είναι στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ που βρίσκεται στα 340 λίτρα (έναντι των 435 λίτρων μιας συμβατικής GLA) και κρίνεται μικρή για την κατηγορία. Τουλάχιστον το σχήμα είναι κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ενώ η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται σε αναλογία 40/20/40.

Απολαυστική κι ασφαλής στο δρόμο

Αυτό που μας έκανε εντύπωση από τα πρώτα χιλιόμετρα που καλύψαμε με τη Mercedes EQA είναι το πόσο καλά ρύθμισαν οι μηχανικοί της μάρκας την ανάρτηση της, παρά το αυξημένο βάρος των 2+ τόνων που είχαν να διαχειριστούν. Σε καθημερινές διαδρομές και ειδικά εντός των τειχών της πόλης, η ανάρτηση απορροφά σωστά και κυρίως αθόρυβα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η κίνηση στο εθνικό δίκτυο είναι απόλαυση αφού νιώθεις πως είσαι σε μαγικό χαλί, με την άνεση να ενισχύεται από την πολύ καλή ηχομόνωση, συνδυαστικά με την απουσία κάθε μηχανικού θορύβου. Το καλό πρόσωπο της EQA διατηρείται και σε δρόμο με στροφές αφού οι κλίσεις είναι λογικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την ανάρτηση να προσφέρει υψηλά ποσοστά πρόσφυσης. Σαφώς κι ένα μοντέλο αυτής της φιλοσοφίας δεν πετάει τη σκούφια του για γρήγορη οδήγηση, εν τούτοις αν το επιδιώξετε η Mercedes EQA δεν θα σας αρνηθεί να κινηθείτε σε ένα γρήγορο τέμπο. Τα φρένα στέκονται σε κάθε περίπτωση στο ύψος των περιστάσεων, όντας δυνατά κι ακούραστα. Βέβαια η τεχνητή αίσθηση από το πεντάλ λόγω της ανάκτησης ενέργειας δεν πρόκειται να σας ενθουσιάσει.

Ικανοποιεί σε κάθε επίπεδο!

Η Mercedes EQA είναι ένα σύγχρονο και μοντέρνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που «μιλάει» κατευθείαν στους λάτρεις της μάρκας -κι όχι μόνο. Πέρα από την ποιότητα που μας έχει συνηθίσει η Mercedes, επιπλέον προσφέρει κι ικανοποιητική αυτονομία, αφαιρώντας ένα μεγάλο άγχος από το χειριστή της. Ένας ακόμα λόγος αγοράς της EQA, σε συνδυασμό και με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, άνεση, επιδόσεις, ποιότητα καμπίνας, χώροι επιβατών, ηχομόνωση

(-) Χώρος αποσκευών, διάρκεια φόρτισης σε οικιακή πρίζα, αίσθηση πεντάλ φρένου

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
190
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
375
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
17,9 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.463
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.620
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
2.040
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
340
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
49.590 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store