Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS

Σίγουρα η EQC κατέχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά των ανθρώπων της γερμανικής μάρκας! Κι αυτό γιατί η πληθωρική και φουτουριστική Mercedes της δοκιμής, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας κι αυτό που ουσιαστικά άνοιξε την γκάμα της ηλεκτρικής σειράς ΕQ.

Ομολογουμένως η είσοδος της Mercedes στα ηλεκτρικά έγινε με ένα αυτοκίνητο που αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μάρκα! Δηλαδή με ένα πολυτελές SUV που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ότι αφορά την άνεση, την ασφάλεια, αλλά και την κίνηση. Η premium Mercedes EQC 400 4ΜΑTIC με τους 2 ηλεκτροκινητήρες και τα 408 άλογα, προσφέρεται στην τιμή των 76.630 ευρώ, (λιανική τιμή προ φόρων, 61.798 ευρώ) κι όπως αντιλαμβάνεστε είναι πλήρης εξοπλισμού.

Πόλος έλξης!

Άπαξ και βρεθείτε πίσω από το τιμόνι της Mercedes EQC γίνεστε αυτομάτως το αντικείμενο συζήτησης για κάθε περαστικό. Ακόμα κι όσοι δεν ενδιαφέρονται για τον κλάδο της αυτοκίνησης θα κοντοσταθούν, θα χαζέψουν κάθε ακμή του ηλεκτρικού μοντέλου και κάποιοι θα ρωτήσουν και πληροφορίες για αυτό. Αναμενόμενο, μιας κι η σιλουέτα του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή, φουτουριστική και σίγουρα πληθωρική. Πώς αλλιώς άλλωστε θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ένα αμάξωμα μήκους 4.761 χλστ., πλάτους 1.884 χλστ. και ύψους 1.624 χλστ., με το μεταξόνιό του να αγγίζει τα 2.873 χλστ.; Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι μοναδικός, ενώ στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μαύρη γυαλιστερή μάσκα. Εκεί συναντάμε και την, σοφά τοποθετημένη, LED γραμμή που λειτουργεί ως «συνδετικός κρίκος» μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων. Αισθητικό τέχνασμα, που το συναντάμε και στα πίσω φανάρια με τους σχεδιαστές να συνδυάζουν με μοναδικό τρόπο την απαραίτητη πολυτέλεια, με τους τονισμένους ώμους και τις δυναμικές καμπύλες. Άξιος αναφοράς είναι κι ο αεροδυναμικός συντελεστής που με τις 20άρες ζάντες ανέρχεται στο Cd: 0,29, ενώ αν επιλεγούν οι ακόμα πιο αεροδυναμικές 19άρες τότε πέφτει στο 0,28. Με το AMG Line πακέτο, o συντελεστής χαμηλώνει και άλλο και διαμορφώνεται στο Cd: 0,27!

Αφήνοντας όμως τα όσα φαίνονται, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για όσα δεν φαίνονται! Ο λόγος φυσικά για την πλατφόρμα που βασίζεται η EQC. Αυτή είναι η διαμορφωμένη, ειδικά για την περίσταση, στην οποία «πατάει» κι η GLC, έχοντας δεχτεί μια σειρά τροποποιήσεων για να μπορέσουν να «κουμπώσουν» τόσο η μπαταρία με τα 384 στοιχεία, όσο κι οι δύο ηλεκτροκινητήρες, στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Κομψή λεπτομέρεια: Το μοντέλο της δοκιμής μας, ήταν μια συλλεκτική έκδοση της EQC εξ ου κι ο αριθμός 1886 που ήταν στα εμπρός φτερά της. Με αυτό τον τρόπο η γερμανική μάρκα τιμά τον Karl Friedrich Benz, τον εφευρέτη του πρώτου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το έτος (καλά μαντέψατε) 1886!

Φουλ πολυτέλεια και τεχνολογία!

Με την πρώτη επαφή με την καμπίνα της EQC γίνεται αντιληπτό πως έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο της Mercedes. Σε γενικές γραμμές έχει διατηρηθεί το σχεδιαστικό μοτίβο που διαθέτουν τα αυτοκίνητα της μάρκας, αλλά με μερικές διαφορές, που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα της EQC. Για παράδειγμα οι εντυπωσιακές οθόνες του infotainment MBUX ενσωματώνονται και πρωταγωνιστούν στο ηλεκτρικό SUV, ωστόσο υπάρχει νέο λειτουργικό, για την απεικόνιση της ηλεκτρικής λειτουργίας. Σαφώς ως μοντέλο της Mercedes, η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα, με τα υλικά που αποτελούν το ταμπλό να είναι premium, ενώ αψεγάδιαστη είναι κι η συναρμολόγηση τους. Χωροταξικά τώρα, πέντε επιβάτες θα βολευτούν, όπως κι οι αποσκευές τους στο διαθέσιμο πορτ μπαγκάζ των 500 λίτρων. Βέβαια η τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο είχε ως αποτέλεσμα να ψηλώσει ελαφρώς το κατώφλι φόρτωσης, όμως το σχήμα είναι κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Ηλεκτρική βολίδα πολυτελείας!

Πώς αλλιώς θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τη Mercedes EQC που χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) αποδίδει 408 ίππους και 760 Nm ροπής! Κι όπως σας έχουμε αναφέρει ξανά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν τη δύναμη τους σχεδόν από μηδέν στροφές, με την επιτάχυνση να είναι καταιγιστική. Και για να μιλάμε με απόλυτα νούμερα, το βάρους 2,5 τόνων αμάξωμα της EQC εκτοξεύεται στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 180 χλμ./ώρα. Αναγκαίος περιορισμός για να μειωθεί ο ρυθμός πτώσης της αυτονομίας της με τέρμα γκάζι.

Και ήρθε η ώρα να αναφερθούμε στην αυτονομία και στην φόρτιση της μπαταρίας της EQC. Η χωρητικότητα της αγγίζει τα 80 kWh, με τη Mercedes να αναφέρει πως προσφέρει αυτονομία, κατά WLTP, 412 χλμ., με τη μέση κατανάλωση να είναι 22,3 kWh/100 χλμ. Στην πραγματικότητα και όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας, είναι γύρω στα 320 χλμ., και θα «κάψετε» 28 kWh/100 χλμ. Τώρα αν αποφασίσετε να κινηθείτε με το πρόγραμμα Eco (έχει επιπλέον 4 προγράμματα οδήγησης, τα Sport, Maximum Range, Comfort και Individual) καθώς και με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση στην πιο ισχυρή εμπλοκή του (ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι), σίγουρα θα αυξήσετε το νούμερο της αυτονομίας. Σε ότι αφορά τη φόρτιση τώρα, αν υπάρχει διαθέσιμο Wallbox 11 kW, απαιτούνται 7,5 ώρες και από ταχυφορτιστή 150 kW μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε 40 λεπτά. Σαφώς μπορεί να φορτιστεί κι από οικιακή πρίζα, αλλά ο χρόνος αγγίζει σχεδόν τις 24 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Μαγικό χαλί!

Πριν πούμε το οτιδήποτε άλλο, η Mercedes EQC είναι τρομερά άνετη και δεν σηκώνει κουβέντα αυτό! Η ποιότητα κύλισης συνδυαστικά με την απουσία κάθε μηχανικού θορύβου δίνουν την αίσθηση στον οδηγό πως βρίσκεται πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Η ανάρτηση λειτουργεί ισοπεδωτικά, αφήνοντας εκτός της πολυτελούς καμπίνας καθετί ενοχλητικό, παρά το γεγονός πως δεν είναι κι ιδιαίτερα μαλακή η ρύθμισή της, ένεκα του αυξημένου βάρους του αμαξώματος. Παρόλα αυτά διαχειρίζεται με εξαιρετικό τρόπο τα τεκταινόμενα του δρόμου, αλλά και το εντυπωσιακό αμάξωμα της EQC. Στο εθνικό δίκτυο η ευθυβολία είναι αξιομνημόνευτη, όπως κι η ηχομόνωση, ενώ στις στροφές το βάρος δεν είναι πρόβλημα, παρά μόνο σε οριακές καταστάσεις. Σε γενικές γραμμές η τετρακίνηση «βάζει» όλη τη δύναμη κάτω, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να στρίψει σβέλτα, αλλά και με ασφάλεια. Ειδικά στο Sport πρόγραμμα, ο πίσω κινητήρας γίνεται πιο δραστήριος και το πίσω σύστημα συμμετέχει ενεργά στο στρίψιμο, με την πληροφόρηση από το τιμόνι να είναι μέτρια. Τα φρένα είναι δυνατά μεν, αλλά θα χρειαστεί να συνηθίσετε λίγο την παρεχόμενη αίσθηση, κάτι που ισχύει στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.

Θα μείνει στην αυτοκινητιστική ιστορία!

Ως δημοσιογράφοι Ειδικού Τύπου είμαστε τυχεροί γιατί βιώνουμε από πρώτο χέρι τη μεγάλη μετάβαση από τους συμβατικούς κινητήρες στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η πρώτη ηλεκτρική Mercedes αποτυπώνει το όραμα των ιθυνόντων της μάρκας για την αυτοκίνηση του μέλλοντος και δεν σας το κρύβουμε ότι μας άρεσε! Διαθέτει την εμφάνιση, την υψηλή τεχνολογία άνεσης κι ασφάλειας, αλλά και τις εκρηκτικές επιδόσεις των 408 ίππων. Ένα πακέτο που δικαιολογεί εν μέρει το υψηλό κόστος κτήσης.

(+) Σχεδιασμός, ποιότητα κατασκευής, άνεση, λειτουργία ανάρτησης, επιδόσεις

(-) Βάρος, ψηλό κατώφλι φόρτωσης, τιμή, αυτονομία

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
408
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
760
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
22,3 kWh/100 χλμ.
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.761
Πλάτος (χλστ.)
1.884
Ύψος (χλστ.)
1.624
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.873
Βάρος (κιλά)
2.495
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
500
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
76.630 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store