Δοκιμή Mercedes GLB 200 7G-DCT 1.33 λτ. 163 PS

Η πολυπληθής οικογένεια των SUV μοντέλων της Mercedes, υποδέχτηκε ένα ακόμα νέο μέλος, την GLB, που τοποθετείται μεταξύ της GLA και της GLC, γεφυρώνοντας έτσι ένα κενό μεγέθους και τιμών. Πρόκειται για ένα πρακτικό SUV με στοιχεία από πολυχρηστικά οχήματα, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής μάρκας σε αυτή την κατηγορία, όπου προαιρετικά προσφέρεται και ως 7θέσιο.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS

Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η GLB 180 με τον 1.33 λτ. κινητήρα των 136 ίππων και τιμή εκκίνησης τα 36.900 ευρώ. Σίγουρα πιο συμφέρουσα επιλογή είναι η GLB 200 της δοκιμής (όλες περιλαμβάνουν στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) με το 1.33 λτ. μοτέρ των 163 ίππων και τιμή από 37.235 ευρώ. Ποσό αν μη τι άλλο υψηλό, που μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τις 40.000 ευρώ με κάποια εξτρά (π.χ. πακέτο AMG Line). Από εκεί και πάνω όλες οι εκδόσεις διαθέτουν 2λιτρα μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, όπως είναι και η βασική ντίζελ GLB 170 d των 116 ίππων, στις 43.280 ευρώ.

Επιβλητική και με off road παρουσιαστικό

Η μήκους 4.634 χλστ., πλάτους 1.834 χλστ., ύψους 1.659 χλστ. και με μεταξόνιο 2.829 χλστ. Mercedes GLB, διαθέτει επιβλητικό παρουσιαστικό, μοιάζοντας περισσότερο σαν μια κόμπακτ Mercedes GLS, παρά σαν μια μικρότερη GLC. Βασικά της σχεδιαστικά γνωρίσματα στο εμπρός άκρο αποτελούν η μεγάλη μάσκα, τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και το μυώδες καπό με τα νεύρα. Τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στους θόλους των τροχών και στις πόρτες τονίσουν το εκτός δρόμου προφίλ της, προστατεύοντας και από μικροχτυπήματα. Πιο ουδέτερη εμφάνιση έχει το πίσω μέρος της GLB, με τα λεπτά οριζόντια φώτα, ωστόσο η αεροτομή, ο διαχύτης στον προφυλακτήρα και οι απολήξεις της εξάτμισης, χαρίζουν στο SUV μια σπορτίφ νότα.

Ευρυχωρία και τεχνολογία στο maximum

Στο θάλαμο των επιβατών της GLB 200 ο σχεδιασμός υιοθετεί στοιχεία από τα νέα μικρομεσαία μοντέλα της Mercedes (A-Class, B-Class και GLA). Ξεχωριστό στοιχείο που διαφοροποιεί την GLB και ενισχύει τον πιο εκτός δρόμου χαρακτήρα της, είναι η διακοσμητική λαβή στο ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού. Αντίστοιχες επενδύσεις με όψη αλουμινίου συναντώνται μπροστά από τον οδηγό και στις πόρτες, όπως και στους στρογγυλούς αεραγωγούς.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 200 7G-DCT

Σημείο αναφοράς και στην GLB αποτελεί το ενιαίο λεπτό παραλληλόγραμμο τμήμα που ενσωματώνει τις δύο μεγάλες ψηφιακές των 10,25 ιντσών εκάστη (στάνταρ είναι 7 ιντσών) του συστήματος MBUX με τις πάρα πολλές λειτουργίες, ενδείξεις και το εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών. Το τελευταίο επιτρέπει στον οδηγό από το να αλλάξει σταθμό στο ραδιόφωνο, μέχρι να αυξομειώσει τη θερμοκρασία του κλιματισμού, μιλώντας στο σύστημα στα αγγλικά (ή σε άλλη γλώσσα, όχι όμως στα ελληνικά). Επιπλέον, στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα υπάρχουν φυσικά κουμπιά, καθώς και το -όχι και τόσο βολικό στη χρήση- touchpad για την περιήγηση στο μενού.

Σε επίπεδο κατασκευής, τις εντυπώσεις αρχικά κερδίζει το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και ένα πάνω μέρος των θυρών. Η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα προσεγμένο, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα τμήματα και στην κονσόλα θα μπορούσαν να είχαν καλύτερη υφή. Το ίδιο ισχύει για ορισμένους διακόπτες (π.χ. των ηλεκτρικών παραθύρων) και των χειριστηρίων στην κολόνα του τιμονιού (μεταξύ αυτών και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων).

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, άνετα και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, απολαμβάνοντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, η οποία ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας στο δρόμο. Επίσης, ο έλεγχος των διαφόρων λειτουργιών που εμφανίζονται στις δύο οθόνες γίνονται μέσω των χειριστηρίων αφής που βρίσκονται στο τιμόνι.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d Sedan (+video)

Μεταξύ των μεγάλων ατού της GLB, είναι οι μεγάλοι χώροι και η πρακτικότητα που προσφέρει το εσωτερικό της. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν άνετα πέντε ενήλικα άτομα (προαιρετικά διατίθεται και τρίτη σειρά καθισμάτων για 7θέσια διάταξη). Η πλάτη του πίσω καθίσματος (2η σειρά) μπορεί να χωριστεί και να διπλωθεί σε ποσοστό 40:20:40, ενώ σύρεται σε μια διαδρομή 140 χλστ. σε ποσοστό 40:60. Στην 5θέσια διάταξη το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 570 λτ., με τη μετακίνηση του πίσω καθίσματος αυξάνεται στα 760 λτ. και φτάνει μέχρι τα 1.155 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης.

Αποδοτικός ο 1.33 λτ. κινητήρας των 163 ίππων

Το λογότυπο GLB 200 στην πόρτα του χώρου αποσκευών κρύβει περίτεχνα το μικρό μοτέρ των 1.33 λτ., το οποίο «περισσεύει» μέσα στον άπλετο χώρο του κινητήρα. Άλλωστε, όποιος οδηγήσει το αυτοκίνητο και δεν γνωρίζει, έχει την αίσθηση ότι κάτω από το μακρύ εμπρός καπό υπάρχει ένα μεγαλύτερο μηχανικό σύνολο. Σε συνδυασμό και με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, τα 1.555 κιλά του αμαξώματος κινούνται σβέλτα, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,1 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει 207 χλμ./ώρα.

Το 4κύλινδρο, turbo, άμεσου ψεκασμού και με απενεργοποίηση κυλίνδρων (Cylinder Cutoff που ενεργοποιείται μεταξύ 1.250 -3.800 σ.α.λ. ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος) μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής στις 1.620-4.000 σ.α.λ. Στην πράξη τραβάει θετικά από τις πολύ χαμηλές στροφές, χωρίς να υπάρχει έλλειψη ισχύος, ανεβάζει γραμμικά ρυθμούς και έχει δύναμη μέχρι τις πιο υψηλές στροφές. Όμως όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί τόσο αυξάνεται και ο θόρυβος από τον κινητήρα, που γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σε ρυθμούς ταξιδιού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 9 λτ./100 χλμ.

Δρομέας μακρινών αποστάσεων

Ένα αυτοκίνητο όπως είναι η GLB 200, βρίσκεται στο στοιχείο του όταν κινείται εκτός πόλεως. Άλλωστε προορίζεται για κάλυψη μακρινών αποστάσεων και όχι για να «ταλαιπωρείται» στα στενά των πόλεων. Παρόλα αυτά και στο αστικό περιβάλλον, η GLB είναι εύκολη στους χειρισμούς, όταν συνηθίσει ο οδηγός τον όγκο της. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή της (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τις αυξημένες διαδρομές, περνάει «αρχοντικά» πάνω από τις μύριες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, παρά τις εξτρά 19 ιντσών ζάντες (17άρες στάνταρ) με τα ελαστικά 235/50. Αναμενόμενα ο θόρυβος κύλισης είναι πιο υπαρκτός, αλλά από την άλλη πλευρά εξασφαλίζεται καλύτερο πάτημα στο δρόμο και πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT

Επιπλέον, η προαιρετική ανάρτηση με το Adaptive Damping System επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης, μέσω των χειροκίνητων επιλογών (Comfort, Sport, Individual και Eco) ή λειτουργεί αυτόματα, ανάλογα με τους ρυθμούς κίνησης. Μια βαλβίδα σε καθένα από τα τέσσερα αμορτισέρ ενεργοποιείται ηλεκτρονικά για τον έλεγχο της ροής του λαδιού και μεταβάλλει την σκληρότητά τους. Ανάλογα την επιλογή αλλάζει η απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και το βάρος του τιμονιού.

Όπως αναφέραμε, η GLB βρίσκεται στο στοιχείο της, στις ευθείες και καμπές των αυτοκινητόδρομων, όπου «καταπίνει» με ευκολία πολλά χιλιόμετρα, χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να τα αντιλαμβάνονται. Παρά τον όγκο και βάρος της, δεν θα νιώσει άβολα σε πιο σφιχτές επαρχιακές διαδρομές με στροφές, όπου ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα, με ασφάλεια και έχοντας πάντα τον έλεγχο. Σίγουρα δεν πρόκειται για σπορτίφ αυτοκίνητο (δεν είναι αυτός άλλωστε ο προσανατολισμός της), όμως όπου και αν βρεθεί αποπνέει σιγουριά. Σύμμαχοι του οδηγού αποτελούν με την σειρά τους το καλό σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι, τα δυνατά φρένα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes A 200 7G-DCT

+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα, τεχνολογία, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, άνεση

– Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, τιμή, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7G-DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
164,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.634
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.659
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.829
Βάρος (κιλά)
1.555
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
570-760
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.235
Get it on Google Play Download on the App Store