Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS DCT - AutoGreekNews

Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS DCT

H Nissan προ δεκαετίας έκανε μια νέα επανάσταση στα SUV (μετά το Qashqai), με την παρουσίαση του πρώτου μικρού SUV, του ευφάνταστου σχεδιαστικά Juke. Η 1η γενιά του σημείωσε πάνω από 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, παρά το γεγονός ότι ήταν ένα αυτοκίνητο με εκκεντρικό ντιζάιν. το οποίο είτε θα άρεσε πολύ ή καθόλου.

Η εντελώς νέα 2η γενιά του, ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα του προκατόχου του, ωστόσο εμφανίζεται πιο εκλεπτυσμένη και ισορροπημένη, χωρίς όμως να υπολείπεται σε δυναμισμό. Παράλληλα το νέο Juke μεγάλωσε σε διαστάσεις (4.210 χλστ. μήκος), ενώ σημείο αναφοράς του εξωτερικά παραμένει το μυώδες εμπρός άκρο. Εκεί που βλέπουμε τα στενά κι αιχμηρά LED φώτα ημέρας, να ταιριάζουν γάντι με τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα και με την πληθωρική μάσκα V Motion.

Από πλευράς κινητήρων το νέο Juke διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.000άρη turbo των 114 ίππων, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων. Αυτό είναι διαθέσιμο από την έκδοση Acenta και πάνω με τιμή που ξεκινάει από τα 21.200 ευρώ, έπειτα από το όφελος των 600 ευρώ που προσφέρει η Nissan. Να θυμίσουμε, πως η βασική έκδοση Energy με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο ξεκινάει από τα 18.200 ευρώ (υπάρχει κι εδώ όφελος των 600 ευρώ).

Πολύ καλό δίδυμο κινητήρας – κιβώτιο

Αυτό που εκτιμάς αμέσως στην περίπτωση του Juke με το DCT κιβώτιο, είναι πως κάθε σου διαδρομή υλοποιείται με μια εκπληκτική ευκολία. Χάρη στο αυτόματο κιβώτιο ο οδηγός απλά επιλέγει το D (Drive) και απαλλάσσεται από συνεχή ανεβοκατεβάσματα των σχέσεων. Κάτι που διευκολύνει δεόντως αν το Juke κινείται αρκετά εντός του αστικού ιστού. Βέβαια αν το θελήσει ο χειριστής, μπορεί να αλλάξει σχέσεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται με καλή αμεσότητα, αλλά θα τις θέλαμε λίγο πιο ομαλές. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει κατά νου το πόσο πατάει το γκάζι κατά τη εκκίνηση ή το παρκάρισμα, γιατί η εμπλοκή είναι λίγο απότομη.

Την κίνηση του σπορτίφ Nissan Juke εξασφαλίζει ο γνώριμος 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας, με απόδοση 114 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 200 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Συνδυαστικά με την πολύ καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αναδεικνύονται οι αρετές του, με το τράβηγμα να είναι καλό από χαμηλά και την επιτάχυνση να συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό μέχρι και τον κόφτη. Ο οδηγός θα δει στο κοντέρ 100 χλμ./ώρα από στάση σε 11,8 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση τώρα, κατά το πρωτόκολλο WLTP η Nissan ανακοινώνει πως το Juke «καίει» 6,1 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 138 γρ./χλμ. CO2 (88,3 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ., τιμή που κρίνεται λογική.

Άνετο και εύχρηστο στην καθημερινότητα

Όπως γράψαμε και παραπάνω, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση του Nissan Juke είναι το αυτόματο κιβώτιο. Αυτό σας λύνει τα χέρια ειδικά σε διαδρομές ρουτίνας μιας και δεν επιφορτίζεστε με συνεχές πάτημα του συμπλέκτη και τα κλασικά «πάνω – κάτω» με το λεβιέ ταχυτήτων. Από εκεί κι έπειτα, ο οδηγός απολαμβάνει την πανοραμική θέα, μιας και κάθεται ελαφρώς ψηλά, μένοντας ικανοποιημένος κι από λειτουργία της ανάρτησης. Αυτή είναι όσο μαλακή χρειάζεται για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ποιότητα κατά την κύλιση. Συνδυαστικά με την νέα πλατφόρμα CMF-B προσφέρουν υψηλή σταθερότητα σε ταχύτητες ταξιδιού, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει κι η ηχομόνωση της καμπίνας.

Τα καλά νέα συνεχίζονται κι όταν ξεκινήσουν οι στροφές, με τον οδηγό να αποκομίζει και σε αυτή την περίπτωση τα οφέλη της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και του πλαισίου που αναφέραμε παραπάνω. Οι κλίσεις είναι λογικές, το τιμόνι μεταφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν με τη δύναμη και την προοδευτικότητα τους κατά το πάτημα του πεντάλ. Ακόμα κι αν το πιέσετε λίγο παραπάνω από το συνηθισμένο, το Juke δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθεί εντόνως. Θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, μιας και η υποστροφή είναι η κύρια αντίδρασή του, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να βάζουν τα πράγματα στη θέση τους, ομαλά και με ασφάλεια.

Πολύ καλής ποιότητας και εργονομίας εσωτερικό

Το σερί των θετικών εντυπώσεων συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου Juke. Ξεκινώντας από την ποιότητα κατασκευής, αυτή είναι πολύ προσεγμένη, μιας και τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία των compact SUV. Τη μεγάλη διαφορά κάνει το μαλακό πλαστικό που απαρτίζει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Πρωταγωνιστικό ρόλο στο κέντρο του ταμπλό έχει η εύχρηστη και ευανάγνωστη οθόνη αφής των 8 ιντσών του infotainment, το οποίο δεν απαιτεί μεγάλο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό. Ο τελευταίος κάθεται σωστά, δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την εργονομία και έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες θήκες. Οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα είναι άνετοι, μιας κι ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι ικανοποιούν. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει για το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 422 λτ. (354 λτ. το προηγούμενο Juke).

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

(–) Μικρά πίσω παράθυρα, ομαλότητα του DCT

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7τάχυτο DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
114/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6.1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
88,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.210
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.250
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.200 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+
Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92PS N-Sport
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92PS N-Sport
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store