Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS

Το Nissan Juke είναι το μοντέλο εκείνο που μας σύστησε την κατηγορία των compact SUV και το έκανε με εξαιρετική επιτυχία. Ενδεικτικό της αγάπης του κοινού, είναι πως η 1η γενιά του Juke πούλησε περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια μοντέλα.

Η 2η γενιά που μας συστήθηκε πριν από δύο χρόνια είναι αρκετά πιο ώριμη κι εξελιγμένη, χωρίς ωστόσο να αποτάσσει τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του αμαξώματος. Το εμπρόσθιο μέρος εξακολουθεί να είναι το πιο δυνατό σημείο του, όπου και ξεχωρίζει η εμφατική μάσκα V Motion, συνδυαστικά με τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τα αιχμηρά LED ημέρας.

Η τιμολόγηση του Nissan Juke ξεκινά από τις 19.800 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και από τις 22.900 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο επτά ταχυτήτων DCT (διπλού συμπλέκτη), στην έκδοση Acenta. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός ικανοποιεί, προσφέροντας όλα όσα χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός τόσο σε άνεση, όσο και σε ασφάλεια. Ουσιαστικά ενδιαφέρον παρουσιάζει από τη δεύτερη έκδοση Acenta και άνω (από 20.800 ευρώ), καθώς διαθέτει επιπλέον οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό και αισθητήρες βροχής.

Αποδοτικό και οικονομικό μοτέρ

Το Nissan Juke όσο εντυπωσιακή εμφάνιση διαθέτει και πλήθος εξοπλιστικών εκδόσεων, τόσο λιτό είναι σε θέμα κινητήρα. Ο υποψήφιος αγοραστής του μπορεί να το αποκτήσει με το μοναδικό 1.000άρη 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης των 114 ίππων και 200 Nm ροπής ((από 117 PS και 180 Nm αρχικά). Μια από τις αρετές του είναι το πολύ καλό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών, που συνεχίζεται αμείωτο έως και λίγο πριν τον κόφτη. Επιπλέον παρά την 3κύλινδρη υπόστασή του δεν περνάει στην καμπίνα ενοχλητικούς κραδασμούς κι άσχημη χροιά, ακόμα κι όταν η βελόνα του στροφόμετρου βρίσκεται στην κόκκινη περιοχή. Αρωγός στην προσπάθεια του κινητήρα είναι και το πολύ καλό σε αίσθηση και λειτουργία, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αυτό αναδεικνύει τις επιδόσεις του μηχανικού συνόλου, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Νούμερα αξιόλογα, τα οποία δεν έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου, αφού κατά τη δοκιμή μας το Juke για κάθε 100 χλμ. απόστασης «έκαψε» 7,2 λίτρα καυσίμου (5,9 λτ./100 χλμ. η εργοστασιακή μέση κατανάλωση). Επίσης, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αγγίζουν τα 135 γρ./χλμ. (86,4 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας).

Ευχάριστο στην οδήγηση

Το Nissan Juke είναι ένα αυτοκίνητο που όσες φορές κι αν το οδηγήσουμε, πάντοτε θα μας ευχαριστεί με τις οδηγικές του αρετές. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που οι περισσότεροι έχουμε αναφωνήσει πως το Juke είναι μια μικρογραφία του Qashqai. Και το εξηγούμε ευθύς αμέσως. Αρχικά η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπου πέρα από την, ομολογουμένως σφιχτή, ανάρτηση πολύ καλό έργο επιτελεί κι η πλατφόρμα CMF-B, στην οποία πατάει. Στην εθνική οδό το Juke κινείται σβέλτα, φτάνοντας με ευκολία την ταχύτητα ταξιδιού, με την ηχομόνωση να κάνει καλή δουλειά και να αφήνει εκτός καμπίνας ενοχλητικούς θορύβους.

Εξίσου ικανοποιημένοι θα μείνετε όμως κι από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Εκεί τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ο ημιάκαμπτος πίσω, συνεργάζονται ιδανικά. Το εμπρός μέρος υπακούει σε κάθε περίσταση και μόνο αν ο οδηγός «τσαρουχώσει» το γκάζι και φερθεί άτσαλα στο τιμόνι, θα ανοίξει σημαντικά την τροχιά του. Όπως και να έχει όμως τα ηλεκτρονικά βάζουν άμεσα και διακριτικά την τάξη. Αν το θελήσετε, το Juke θα σας επιτρέψει να το πλασάρετε πριν τη στροφή, αλλά μην περιμένετε θεαματικές γωνίες εισόδου. Τα ηλεκτρονικά που είπαμε παραπάνω τιθασεύουν κάθε οδηγική παρασπονδία! Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος (σε κάποιους ίσως να φανεί λίγο βαρύ) ενώ ο λεβιές ταχυτήτων έχει σαφές κούμπωμα και μόνο σε πάρα πολύ γρήγορες αλλαγές θα δυσανασχετήσει. Τα φρένα είναι ανθεκτικά και δυνατά εμπνέοντας ασφάλεια σε κάθε περίσταση. Τα ταμπούρα πίσω, μόνο οπτικά χαλάνε το αποτέλεσμα και πουθενά αλλού!

Άνετη κι ποιοτική καμπίνα

Όλες οι παραπάνω αρετές που διαθέτει το Nissan Juke συμπληρώνονται ιδανικά με την προσεγμένη καμπίνα που διαθέτει. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, μιας και τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία των μικρών SUV. Τη διαφορά κάνει το μαλακό πλαστικό που απαρτίζει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η μεγάλη κι ευανάγνωστη οθόνη αφής των 8 ιντσών του infotainment ξεχωρίζει και σίγουρα θα την βολευτεί ο οδηγός του ιαπωνικού SUV. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα να κάθονται άνετα, με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους να ικανοποιούν. Μόνο που τα πίσω μικρά παράθυρα δεν είναι ότι καλύτερο για τα παιδιά (και τους μεγάλους). Τέλος το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 422 λτ. θα βολέψει με περισσή ευκολία τις αποσκευές σας!

Είναι μια καλή αγορά!

Αν βολιδοσκοπείτε την αγορά ενός B-SUV, τότε θα πρέπει να κάνετε μια στάση σε μια από τις εκθέσεις της Nissan. Το Juke διαθέτει μια δυναμική εμφάνιση (σαφώς πιο εξευγενισμένη από την προηγούμενη γενιά), η οποία θα σας κεντρίζει το ενδιαφέρον και μετά από κάποια χρόνια. Επιπλέον ο 1.000άρης κινητήρας επαρκεί για κάθε είδους μετακίνηση και συνδυαστικά με την σπορτίφ οδική συμπεριφορά, κάνουν το Juke ένα απολαυστικό SUV, που πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς!

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

 (–) Μικρά πίσω παράθυρα, αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων στις γρήγορες αλλαγές

 

 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
114/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.210
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.182
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.800 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store