Δοκιμή Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS DCT

Το πρώτης γενιάς Juke που παρουσιάστηκε πριν από 10 χρόνια (Μάρτιος του 2010) αποτέλεσε ένα επιτυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο για τη Nissan, αφού έφτασε τις 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Κυρίαρχο στοιχείο του δεν ήταν άλλο από τον πολύ τολμηρό του σχεδιασμό, ο οποίος το κράτησε «φρέσκο», ακόμα και μέχρι σήμερα.

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Τώρα το εντελώς νέο από άκρη σε άκρη, δεύτερης γενιάς Juke διατήρησε το ύφος του προκατόχου του, αλλά σε πιο εκλεπτυσμένη μορφή, διατηρώντας όμως ένα δυναμισμό που το κάνει πιο ελκυστικό. Περισσότερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον εμφανίζει το εμπρός άκρο του με τα μεγάλα κυκλικά φανάρια, τα λεπτά μακρόστενα LED ημέρας ακριβώς από πάνω τους και την ευμεγέθη μάσκα «V Motion». Τα ανάγλυφα πλαϊνά και το πιο ήπιων τόνων πίσω μέρος που θυμίζει το Qashqai, συμπληρώνουν την αθλητική του εμφάνιση.

Το νέο Juke προσφέρεται με ένα και μόνο κινητήρα, το νέο 3κύλινδρο turbo 1.0 λτ. DIG-T των 117 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 17.900 ευρώ στη βασική έκδοση Energy και με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Για όσους θέλουν περισσότερη άνεση στην οδήγηση, το Juke διατίθεται για πρώτη φορά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT και με paddles στο τιμόνι. Η τιμή του ξεκινά από 20.900 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Acenta (18.900 ευρώ το Acenta manual).

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS

Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πληρέστατος και περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση οδικών σημάτων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνη αφής 8 ιντσών, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Το μόνο που λείπει και ίσως κάποιους ξενίσει είναι η απουσία δερμάτινης επένδυσης στο τιμόνι.

Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου

Το νέο 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο DIG-T του 1.0 λτ. με ισχύ 117 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής στις 1.750-4.000 σ.α.λ. ταιριάζει κατάλληλα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 7 ταχυτήτων. Ο κινητήρας κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την ομαλή του λειτουργία, αφού δεν ακούγεται, ούτε περνάει «τρέμουλο» στο εσωτερικό. Τραβάει θετικά από τις χαμηλές στροφές και φτάνει χωρίς δυσκολία τις υψηλές με βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, προσφέροντας σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει.

Δείτε ακόμα: Ποιο Nissan Qashqai να αγοράσω; Βενζίνη ή diesel;

Η επιτάχυνση του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,1 δλ. (10,4 δλ. με το μηχανικό κιβώτιο) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Σε συνθήκες ταξιδιού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (περίπου 2.750 σ.α.λ. στα 130 χλμ./ώρα) και ευνοεί την άνεση και την κατανάλωση. Η τελευταία βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή. Οι αλλαγές των ταχυτήτων με το DCT πραγματοποιούνται γρήγορα με την αυτόματη επιλογή και με το πάτημα τον paddles. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν ως προς την ομαλότητα που πραγματοποιούνται οι εναλλαγές των σχέσεων. Υπό συνθήκες δεν λείπει ένα ελαφρύ «τίναγμα», ενώ συνήθεια χρειάζεται στο πάτημα του γκαζιού στην εκκίνηση ή την όπισθεν για να μην ξεκινήσει απότομα.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Το νέο Juke με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που δοκιμάσαμε αρχικά, μας κέρδισε με τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα και το γενικότερο στήσιμό του στο δρόμο. Στοιχεία που ισχύουν για το αυτόματο Juke, όπου η παρουσία του DCT ξενοιάζει από τον «μπελά» για πολλούς, του πατήματος του συμπλέκτη και των αλλαγών ταχυτήτων. Ειδικά σε αστικές συνθήκες, το αυτόματο κιβώτιο εκτιμάται δεόντως και προτείνεται ανεπιφύλακτα.

Η ανάρτηση του Juke είναι μεν σφιχτή, αλλά προσφέρει ένα αρκετά καλό επίπεδο άνεσης και δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες, όταν περνά πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Επίσης, την ποιοτική κατασκευή ενισχύει με την σειρά της και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Σημαντική είναι η συνδρομή και της πλατφόρμας CMF-B με την αυξημένη ακαμψία, αλλά και το μειωμένο βάρος.

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω συνεργάζονται ιδανικά και προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή. Στις ευθείες και στις καμπές των αυτοκινητόδρομων το Juke ταξιδεύει ξεκούραστα και με ασφάλεια, ενώ σε πιο στενούς επαρχιακούς δρόμους με στροφές, ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και το πολύ καλό στήσιμό του. Το τιμόνι είναι ακριβές, σχετικά βαρύ και μεταφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, τα όρια πρόσφυσης δεν «σπάνε» εύκολα, αλλά και όταν αυτό συμβεί κατόπιν επιδίωξης, θα επέμβει το ESP για να επαναφέρει την τάξη. Παραφωνία (περισσότερο οπτική), αποτελούν τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς, αφού η απόδοση των φρένων και η αποτελεσματικότητά τους επαρκούν για να επιβραδύνουν τους σχεδόν 1,2 τόνους που ζυγίζει.

Ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό

Πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο είναι και το εσωτερικό του νέου Juke. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία των B-SUV και σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα το μαλακό πλαστικό που έχει χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Παράλληλα, ο σχεδιασμός με τη μινιμάλ κονσόλα, το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι και τους κυκλικούς αεραγωγούς παραπέμπουν σε σπορ μοντέλο. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η εύχρηστη και με άμεση απόκριση στις εντολές των δακτύλων, οθόνη των 8 ιντσών.

Ο οδηγός κάθεται σωστά, δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την εργονομία και έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες θήκες. Βελτιωμένοι με πριν είναι και οι χώροι για τους επιβάτες και ειδικά για τους πίσω. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι ικανοποιητικοί και μόνο οι πιο ψηλοί θα νιώσουν πιο περιορισμένοι. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει για το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 422 λτ. (354 λτ. το προηγούμενο Juke).

Δείτε ακόμα: Nissan service με δώρο τον ΦΠΑ 24%

+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώρος αποσκευών, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

–  Μικρά παράθυρα, ομαλότητα του DCT

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
117/5.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.750-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
110
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.210
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.207
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store