Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS

Η Nissan διαθέτει πλέον μια διευρυμένη γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων, από mild hybrid και full hybrid, έως αμιγώς ηλεκτρικά. Πρόσφατα προστέθηκε το Juke Hybrid, το οποίο προσφέρει όλα τα οφέλη ενός τέτοιου συστήματος, όπως αρκετά καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση, χωρίς όμως να χάνει τον σπορτίφ χαρακτήρα που ανέκαθεν το διέκρινε.

Στη χώρα μας το Nissan Juke Hybrid έχει λανσαριστεί εδώ και λίγο καιρό, σε τιμές που ξεκινούν από 31.900 ευρώ, ποσό αν μη τι άλλο υψηλό, αφού μπαίνει στα «χωράφια» και των μικρομεσαίων SUV. Βέβαια δεν πρόκειται για κάποια βασική έκδοση εξοπλισμού, αλλά για την υπερπλήρη N-Connecta, εφοδιασμένη με όλα τα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, συνδεσιμότητας και πολλά ακόμα αξεσουάρ. Πληροφοριακά, στην ίδια έκδοση με τον κινητήρα 1.0 DIG-T 114 PS και το αυτόματο DCT των 7 ταχυτήτων η τιμή είναι χαμηλότερη κατά 4.000 ευρώ (27.900 ευρώ), ενώ το φθηνότερο Juke εκκινεί από τις 22.400 ευρώ.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον εξωτερικά

Το δεύτερης γενιάς Juke αμέσως ξεχώρισε για τον σπορτίφ σχεδιασμό του, μέσω του επιτυχημένου συνδυασμού των αιχμηρών γραμμών, καμπύλων σχημάτων, φουσκωμάτων και σμιλεμένων επιφανειών. Το Juke Hybrid φέρει μια σειρά από μικρές αλλαγές προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική του απόδοση, αλλά και για να ξεχωρίζει από τα συμβατικά μοντέλα. Μπροστά, αμέσως διαφέρει στη μάσκα με το δικτυωτό πλαίσιο, στο νέο λογότυπο της Nissan και σε μια μαύρη λωρίδα στο σημείο που ενώνεται με το καπό. Τροποποιήσεις έγιναν για τη βελτίωση της αεροδυναμικής, όπως είναι κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα, η επανατοποθέτηση της πίσω αεροτομής και το κάλυμμα πίσω και κάτω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον, στις εμπρός πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν τοποθετηθεί τα σήματα «Hybrid». Τις οπτικές αλλαγές, συμπληρώνουν με τη σειρά τους οι νέες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών.

Μικρές διαφορές και στο εσωτερικό

Στην καμπίνα του Juke Hybrid δεν παρατηρούνται σχεδιαστικές αλλαγές, παρά μόνο οι απαραίτητες προσθήκες λόγω του υβριδικού συστήματος κίνησης. Στον πίνακα οργάνων, στο δεξί μέρος προβάλλεται η ταχύτητα κίνησης με κλασική βελόνα, ενώ στο αριστερό, το στροφόμετρο έχει δώσει τη θέση του στον αναλογικό μετρητή ισχύος (charge, eco, power). Στο κάτω μέρος υπάρχει μια αναλογική ένδειξη για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και στο κέντρο φιλοξενείται μια ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών. Εκεί μεταξύ άλλων προβάλλεται η ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος. Αυτό που όμως λείπει και μπορεί πλέον να ξενίσει κάποιους, είναι ένας πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων, γιατί είναι κάτι που το περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας και τιμής. Νέες προσθήκες αφορούν το κουμπί για το e-Pedal που βρίσκεται πίσω από το διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, σε όχι εύκολα προσβάσιμο σημείο, ενώ το μπουτόν EV είναι τοποθετημένο μεταξύ των δύο κεντρικών αεραγωγών.

Σε γενικές γραμμές η εργονομία είναι αρκετά καλή, αφού τα φυσικά χειριστήρια διευκολύνουν τον οδηγό, ο οποίος παράλληλα κάθεται αναπαυτικά στο κάθισμα και θα βρει γρήγορα τη θέση που τον εξυπηρετεί. Εύκολος είναι και ο χειρισμός του infotainment, μέσω της μεγάλης και ευανάγνωστης οθόνης αφής των 8 ιντσών με τα απαραίτητα παραδοσιακά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του εσωτερικού του Juke Hybrid ανήκει και η πολύ καλή ποιότητα, θυμίζοντας αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας και όχι μικρό SUV. To μαλακό πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό, τα ένθετα τύπου δέρματος σε ταμπλό και πόρτες και τα διακοσμητικά σε αποχρώσεις του γκρι και νίκελ, συνθέτουν μια πολύ προσεγμένη κατασκευή. Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών, είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, γιατί στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι να καλύψει και τους λίγο πιο ψηλούς. Εάν είχε λίγο μεγαλύτερα παράθυρα, θα ήταν σίγουρα ακόμα καλύτερα για το οπτικό πεδίο κυρίως των παιδιών. Εκεί που έχει υπάρξει μια μικρή μείωση κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση είναι στο χώρο αποσκευών των 354 λίτρων. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την αποθήκευση της μπαταρίας 1,2 kWh κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.

Δύναμη και οικονομία από το υβριδικό σύνολο

Πρωταγωνιστής στο Nissan Juke Hybrid είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αποτελείται από ένα νέας γενιάς κινητήρα βενζίνης της Nissan, 1.6 λτ. 94 PS και 148 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 49 ίππων και 205 Nm ροπής (επίσης της Nissan). Από τη Renault προέρχεται το σύστημα με τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 20 PS, ο μετατροπέας, η υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh και το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό δεν έχει συμπλέκτη και συγχρονιζέ δακτυλίδια, αλλά ένας προηγμένος αλγόριθμος διαχειρίζεται τις 4 ταχύτητες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις 2 ταχύτητες EV.

Στην πράξη, το Juke Hybrid κινείται αρκετά σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην πόλη, αφού μπορεί να φτάσει έως και 55 χλμ./ώρα σε αμιγώς EV. Με λίγη προσοχή στο γκάζι – φρένο – ανάκτηση ενέργειας, η μπαταρία θα έχει πάντα αρκετή φόρτιση, προκειμένου να την εκμεταλλεύεται ανά πάσα ώρα και στιγμή ο οδηγός. Σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση δεν θέλει πολύ προσπάθεια για να μείνει στα 5,5 λτ./100 χλμ., αν και όπως σε όλα τα full hybrid, έτσι και στο Juke Hybrid οι απαιτήσεις σε βενζίνη είναι λιγότερες στην πόλη. Επιπλέον, όταν ενεργοποιείται το e-Pedal η επιβράδυνση γίνεται πιο έντονη όταν το πόδι σηκωθεί από το γκάζι (έως 0,15g), εφαρμόζοντας μέτριο φρενάρισμα μέχρι και τα περίπου 5 χλμ./ώρα.

Σε κάθε περίπτωση η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα ή ο συνδυασμός αυτών πραγματοποιείται με πολύ ομαλό τρόπο, χωρίς να συνοδεύεται από απότομα ανεβάσματα στροφών και βουητά. Μόνο όταν ζητηθεί μέγιστη ισχύς με το γκάζι στο πάτωμα, ή χρειαστεί γρήγορη φόρτιση η μπαταρία θα ακουστεί το θερμικό μοτέρ να δουλεύει. Παράλληλα, ο οδηγός νιώθει ότι έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή γεμάτη δύναμη στο δεξί του πόδι, ειδικά στις λειτουργίες Normal και Sport. Στην Eco (υπάρχει διακόπτης στην κονσόλα) η απόδοση πέφτει αισθητά και σίγουρα η πιο ισορροπημένη είναι η μεσαία. Από πλευράς επιδόσεων, το αυτοκίνητο επιταχύνει γοργά όποτε του ζητηθεί και δίνει την αίσθηση ότι είναι ταχύτερο των 10,1 δλ. που ανακοινώνει η Nissan για το 0-100 χλμ./ώρα.

Πάτημα μεγαλύτερου αυτοκινήτου με fun to drive

Τα πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεται αμέσως ο οδηγός του Juke Hybrid και τον κάνουν να νιώθει άνετα, είναι η ηλεκτρική κίνηση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, επιπέδου μικρομεσαίου SUV. Ταυτόχρονα, οι λίγο πιο σφιχτές αναρτήσεις από το ελαφρύτερο κατά 138 κιλά 1.0 DIG-T, έχουν μια πολύ καλή βάση, αυτή της πλατφόρμας CMF-B και το αποτέλεσμα είναι μια πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Από τη μια πλευρά αποτελεσματικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και από την άλλη σιγουριά και σταθερότητα σε κάθε διαδρομή. Το Juke Hybrid, παρότι εστιάζει στην οικολογική οδήγηση, είναι σε θέση να καλύψει και τους πιο θερμόαιμους οδηγούς. Χάρη και στην αρκετή ροπή, η ώθηση είναι άμεση, χαρακτηριστικό που εκτιμάται στο «άσε – πάτα» σε μια ορεινή στριφτερή διαδρομή. Εκεί το ιαπωνικό υβριδικό SUV εμφανίζει μικρές κλίσεις και αρκετή πρόσφυση, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές στις εντολές του οδηγού και άμεσο. Μαζί με τα καλά σε απόδοσης και αίσθηση φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς, το Juke Hybrid τοποθετείται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας σε οδηγικά χαρακτηριστικά.

+ Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός

– Τιμή, μικρά πίσω παράθυρα, μικρότερος χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
94/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
148/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
49/1.677-6.000
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
205/200-1.677
Συνδυαστική ισχύς (PS)
145
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
166
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 260 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.210
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.400
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
354
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store