Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS

Το Nissan Micra είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για την ιαπωνική μάρκα, με μια επιτυχημένη ιστορία που ξεκίνησε πριν από τέσσερις δεκαετίες (το 1983). Το υπάρχον, 5ης γενιάς Micra άλλαξε ριζικά συγκριτικά με τα προγενέστερα μοντέλα, ενώ εδώ και λίγο καιρό διατίθεται με μικροαλλαγές στον κινητήρα (έχασε 8 άλογα για να είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές Euro 6d). Επίσης, προστέθηκε μία νέα και πιο σπορτίφ έκδοση, η N-Sport.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 14.990 ευρώ για την αρχική έκδοση Energy ή από 16.190 ευρώ με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Στη δεύτερη έκδοση Acenta οι τιμές διαμορφώνονται στα 15.590 ευρώ και 16.790 ευρώ (CVT), ενώ στη νέα έκδοση N-Sport το Micra κοστίζει από 17.390 ευρώ και 18.590 ευρώ. Στην πιο ακριβή Techna η τιμή διαμορφώνεται από 18.290 ευρώ και 19.490 ευρώ αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι τώρα το Micra προσφέρεται με 800 ευρώ έκπτωση σε όλες τις εκδόσεις του (δεν έχει συμπεριληφθεί στις προαναφερθέντες τιμές).

Ο εξοπλισμός ικανοποιεί από τη βασική έκδοση Energy, περιλαμβάνοντας: 6 αερόσακους, Hill Assist, σύστημα ενεργής πέδησης, αισθητήρες φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, air condition κ.α. Αν και κατά την προσωπική μας άποψη ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να κοιτάξει την Acenta, μιας και με 600 ευρώ επιπλέον καλύπτει και με το παραπάνω τις καθημερινές ανάγκες του χρήστη, ενσωματώνοντας κι οθόνη αφής 7 ιντσών.

Έχασε 8 άλογα αλλά όχι σε σβελτάδα!

Οι προδιαγραφές του Euro 6d είναι αυστηρές κι η Nissan για να τις καλύψει περιόρισε την ισχύ του 3κύλινδρου κινητήρα των 999 κ.εκ. κατά 8 ίππους. Έτσι έχουμε πλέον διαθέσιμα 92 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. (100 απέδιδε αρχικά το εν λόγω μοτέρ), αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν γίνεται αντιληπτό. Ο κινητήρας διαθέτει καλό τράβηγμα από χαμηλά, είναι αρκετά ελαστικός, χαρακτηριστικό που ενισχύεται από το γεγονός ότι η ροπή των 160 Nm προσφέρεται από τις 2.000-3.750 σ.α.λ., δηλαδή 750 σ.α.λ. χαμηλότερα από την έκδοση των 100 ίππων που αντικαθιστά. Στο δρόμο, θα σας ικανοποιήσει με την πολιτισμένη λειτουργία του σε όλο το φάσμα στροφών, κρύβοντας πολύ καλά την 3κύλινδρη υπόστασή του, όντας και τρομερά πρόθυμος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η ελαστικότητά του, συνδυαστικά με την κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθάει στις αστικές μετακινήσεις, με τον οδηγό να μην καταφεύγει σε συνεχή ανεβο-κατεβάσματα των σχέσεων. Το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι θετικό σε αίσθηση και έχει μακριά κλιμάκωση (ενδεικτικά με 5η στα 130 χλμ./ώρα ο κινητήρας λειτουργεί στις 2.900 σ.α.λ.) ένεκα και της απουσίας 6ης σχέσης, διατηρώντας σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 125 γρ./χλμ. (80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το trip computer έδειξε 6,9 λτ./100 χλμ.

Ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό

Διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο δεν θα συναντήσετε στην καμπίνα του Micra, η οποία ξεχωρίζει με τον μοντέρνο σχεδιασμό της, τον ευχάριστο διάκοσμο και την προσεγμένη ποιότητα. Αυτή ενισχύεται από το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε και το σύστημα πολυμέσων NissanConnect με δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay & Android Auto, με το λογισμικό των χαρτών να αναβαθμίζεται με τη μέθοδο Over The Air (ΟΤΑ). Εμάς μας άρεσε το εξαιρετικά βολικό σύστημα Door to Door Navigation που σας επιτρέπει να χαράξετε τη διαδρομή σας από το κινητό σας και μόλις μπείτε στο Micra οι διαδρομές σας να απεικονίζονται στο infotainment. Καλοί είναι κι οι χώροι επιβατών και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα ζοριστούν ελαφρώς στο πίσω κάθισμα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρα κι είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ διαθέτει και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Ικανοποιεί σε κάθε διαδρομή

Το Nissan Micra είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό μοντέλο, που θα κινηθεί με άνεση σε κάθε διαδρομή που θα του ορίσετε. Η μικρή απώλεια ισχύος σε καμία των περιπτώσεων δεν φαίνεται, μιας κι η διαθέσιμη ροπή των 160 Nm σε χαμηλότερο φάσμα στροφών, προσφέρει το «γκάζι» που θέλει ο οδηγός και συνδυαστικά με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων κάνουν το Micra ευχάριστο στην οδήγηση. Εντός πόλης, όπου θα περάσει και το μεγαλύτερο ποσοστό της ζωής του το μικρό Nissan, είναι εξαιρετικά ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και άνετο. Η ανάρτηση φιλτράρει με ικανοποιητικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες. Αυτό δεν σημαίνει πως όταν ξεκινήσουν οι στροφές το Micra θα δυσανασχετήσει. Οι κλίσεις είναι μικρές, με αυξημένη πρόσφυση, με τις αντιδράσεις του να είναι ήπιες ακόμα κι υπό έντονη πίεση, αλλά το κυριότερο πάντοτε ελεγχόμενες. Σε αυτό βοηθάει και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, με την ικανοποιητική πληροφόρηση. Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε κι από τα φρένα, τα οποία έχουν καλή αίσθηση και είναι δυνατά.

Η επίγευση που μας άφησε το Nissan Micra έπειτα κι από την επικαιροποίησή του στο θέμα των ρύπων, είναι εξαιρετικά καλή. Το ιαπωνικό μικρό μοντέλο αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση στην κατηγορία του, με άφθονη τεχνολογία πάνω του, προσφέροντας παράλληλα και πολύ καλή οικονομία κίνησης.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, καλαίσθητα τάσια, ελαστικότητα κινητήρα

(-) Μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω, ελαφρές δονήσεις του κινητήρα στο ρελαντί, χώρος για τα κεφάλια πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
92/5000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/2000-3750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
178
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.743
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.525
Βάρος (κιλά)
1.060
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
49%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store