Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

21

Nissan Qashqai: Ένα μοντέλο ορόσημο για την ιαπωνική φίρμα, το οποίο οι ιθύνοντες της μάρκας φροντίζουν να το προσφέρουν στο αγοραστικό κοινό με ό,τι καλύτερο διαθέτουν στο οπλοστάσιό τους! Όπως με το νέο 1.300άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων.

Το εν λόγω μοτέρ κατορθώνει να προσφέρει ένα έξτρα μπρίο στο δημοφιλές μικρομεσαίο SUV, το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού από τις Daimler, Renault και Nissan, όντας σύμφωνο με τις νέες νόρμες εκπομπών Euro 6d-Temp.

Η τιμή του Nissan Qashqai 1.3 ξεκινάει από τα 20.490 ευρώ και κρίνεται πολύ καλή, σε συνδυασμό και με το πακέτο του εξοπλισμού που είναι πλήρες. Η αμέσως επόμενη εξοπλιστικά έκδοση με την ονομασία Acenta που ενσωματώνει και την οθόνη αφής 7 ιντσών ξεκινάει από τα 22.550 ευρώ, η N-Connecta από τα 25.890 ευρώ, ενώ η πλήρως εξοπλισμένη Techna που διαθέτει την αφρόκρεμα των τεχνολογιών της Nissan, ξεκινάει από τα 31.990 ευρώ. Τώρα όσοι επιθυμούν το Qashqai τους να ενσωματώσει και την τεχνολογία της ημι-αυτόνομης οδήγησης Pro-Pilot, θα χρειαστεί να εκταμιεύσουν 30.990 ευρώ.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5D 116 PS

Σπιρτόζικο μοτέρ που ταιριάζει γάντι στο Qashqai!

O νέος 4κύλινδρος κινητήρας των 1.332 κ.εκ. αποδίδει 140 ίππους με την ροπή να αγγίζει τα 240 Nm, διαθέσιμα από τις 1.600 σ.α.λ. Κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ενσωματώνει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, η πίεση ψεκασμού του καυσίμου βρίσκεται στα 250 bar, με τους κυλίνδρους και τα έμβολα να έχουν ειδική κατεργασία για μείωση των τριβών και της φθοράς. Στην πράξη ο εν λόγω κινητήρας με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας σε ενθουσιάζει, μιας και τραβάει δυνατά από χαμηλά χωρίς να έχει κενά ισχύος και υστέρηση στην απόκριση, έχει χαμηλό θόρυβο και ανεβάζει με άνεση στροφές μέχρι και τον κόφτη. Αρωγός βέβαια για την επίτευξη των πολύ καλών επιδόσεων (σύμφωνα με την Nissan το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ.) είναι και η κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, η οποία συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, μαζί με τη λογική κατανάλωση καυσίμου. Η τελευταία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.

Ποιοτικό και σύγχρονο το εσωτερικό

Το εσωτερικό του Qashqai αφήνει θετικές εντυπώσεις στον χρήστη από την πρώτη επαφή. Αρχικά γιατί όλα είναι ποιοτικά, με προσεγμένη συναρμογή και μαλακά υλικά στο πάνω και κάτω μέρος του ταμπλό. Οι πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα βελτιώνουν κατά πολύ την πρακτικότητα, όπως και η σωστή και ψηλή θέση οδήγησης με το αναπαυτικό κάθισμα. Όμως αυτό που εκτιμήσαμε επίσης, ήταν το νέο σύστημα infotainment NissanConnect, το οποίο συνοδεύεται από οθόνη αφής 7 ιντσών. Τα γραφικά του είναι καινούργια και πλέον υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών, αλλά και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης. Στον τομέα των χώρων αυτοί είναι αρκετοί, αφού μια τετραμελής οικογένεια με τις αποσκευές της (430 λτ.) θα μετακινηθεί με άνεση.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.6 diesel 130 PS CVT

Ευθύβολο, σβέλτο κι άνετο

Σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά του Qashqai, μας είναι γνώριμη και είναι ακόμα ένα από τα ατού που εκτιμάει ο υποψήφιος αγοραστής. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά μιας και κατορθώνει να αφήνει εκτός καμπίνας τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, παρέχοντας παράλληλα αρκετή πρόσφυση, με περιορισμένες κλίσεις, παρά τον SUV χαρακτήρα του. Για αυτό παίζει ρόλο η ελαφρώς παχύτερη αντιστρεπτική, αλλά κι ο ελαφρύτερος κινητήρας που προσφέρουν πολύ καλή ευελιξία και προθυμία στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Μη φανταστείτε ότι το Qashqai έγινε GTi, αλλά αν απαιτηθεί από τον οδηγό να κινηθεί σβέλτα σε στροφές δεν θα αρνηθεί. Από την άλλη το τιμόνι προσφέρει απλά επαρκή πληροφόρηση, όπως ακριβώς την περιμένει κανείς από ένα SUV. Τουλάχιστον μας άρεσε σε εμφάνιση και σε αφή το flat bottom τιμόνι. Στον αυτοκινητόδρομο, οι απαγορευτικές ταχύτητες στο κοντέρ έρχονται γρήγορα χάρη στους 140 ίππους και συνδυαστικά με την εξαιρετική ηχομόνωση και την υψηλή ποιότητα κύλισης δεν θα καταλάβετε ότι κινείστε με ταχύτητες… αυτοφώρου!

Ποια είναι η επίγευση που αφήνει το Qashqai με τον νέο κινητήρα; Ότι δεν θες κάτι άλλο από το best seller της κατηγορίας! Δύναμη, κράτημα, ποιοτική κατασκευή και υψηλή τεχνολογία σε ένα πακέτο, που ο υποψήφιος αγοραστής θα το χαρεί για χρόνια.

(+) Επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, τεχνολογία, χώροι, ποιότητα κατασκευής

(-) Αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
121
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
145,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ηµιάκαµπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.394
Πλάτος (χλστ.)
1.806
Ύψος (χλστ.)
1.590
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.300
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88
Ασφάλεια παιδιού
83
Ασφάλεια πεζού
69
Επικουρικά συστήματα
79
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.490