Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid

Το αυτοκίνητο που δημιούργησε την εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και έφερε τη μεγάλη αλλαγή, δεν είναι άλλο από το Nissan Qashqai. Πάνω από 3 εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί από το 2007, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, ενώ στην Ελλάδα έχει βρεθεί για χρόνια στην πρώτη θέση των πωλήσεων στα SUV, με σχεδόν 38 χιλιάδες ταξινομήσεις!

Το εντελώς νέο, τρίτης γενιάς Qashqai που διατίθεται εδώ και λίγο καιρό στη χώρα μας, διατηρεί τα βασικά στοιχεία που το τοποθέτησαν στην κορυφή, όμως εμφανίζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο και ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη. Στο επίκεντρο του αγοραστικού ενδιαφέροντος βρίσκεται η έκδοση με το βελτιωμένο κινητήρα βενζίνης 1.3 DIG-T των 140 ίππων και το στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα 12V.

Από 24.990 ευρώ

Οι τιμές του ξεκινούν από τις 24.990 ευρώ στην αρχική έκδοση Elite, ωστόσο το Premium στις 26.790 ευρώ (το αυτοκίνητο της δοκιμής), είναι αυτό που θα καλύψει τους περισσότερους αγοραστές, μιας και από τον εξοπλισμό του δεν λείπει τίποτα. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματα αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων κ.λπ. Όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα θα προσανατολιστούν στο 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid με αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο Χ-Tronic (από 29.790 ευρώ) και με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς (δείτε εδώ τις τιμές). Αργότερα θα ακολουθήσει η ισχυρότερη έκδοση των 190 ίππων με το υβριδικό σύνολο E-Power και κινητήρα 1.5 λτ.

Δυναμικότερο, μεγαλύτερο αλλά και ελαφρύτερο

Εξωτερικά το νέο Qashqai παρόλο που άλλαξε σημαντικά, διατήρησε το στυλ του προγενέστερου. Όπως και το πρώτης γενιάς, προέρχεται από το European Design Studio της Nissan, στο Λονδίνο. Το ολοκαίνουργιο C-SUV της Nissan εμφανίζει πιο δυναμικό παρουσιαστικό και υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που υιοθετείται στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας. Στο εμπρός άκρο του κυριαρχούν η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα Nissan V-Motion, η οποία πλαισιώνεται από τους λεπτούς προβολείς και τα αιχμηρά φώτα ημέρας, δημιουργώντας ένα σχήμα τύπου μπούμερανγκ. Από το πλάι το Qashqai χαρακτηρίζεται για το σφηνοειδές του προφίλ και τα νεύρα που διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Μυώδες είναι και το πίσω τμήμα με τα τριγωνικά φανάρια, το κεκλιμένο παρμπρίζ και τη μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.

Το πιο επιβλητικό ανάστημα του νέου Qashqai στο δρόμο τονίζουν με τη σειρά τους και οι μεγαλύτερες διαστάσεις. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ. (4.425), το πλάτος κατά 32 χλστ. (1.835), το ύψος κατά 25 χλστ. (1.625) και το μεταξόνιο μεγάλωσε 20 χλστ. (2.665).

Μεγάλες είναι οι αλλαγές και κάτω από τα πάνελ του αμαξώματος, καθώς το νέο Qashqai είναι το πρώτο νέο μοντέλο στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C. Όσον αφορά την κατασκευή, το πιο ελαφρύ υλικό του αμαξώματος, καθώς και οι προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησής του, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας αλλά και τη μείωση του βάρους. Ενδεικτικά, η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά, γεγονός που εξοικονομεί 2,6 κιλά. Οι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, εξοικονομώντας 21 κιλά. Χάρη στις προηγμένες τεχνικές κατασκευής, το νέο αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά και 41% πιο άκαμπτο από το 2ης γενιάς Qashqai, γεγονός που έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις του.

Ανώτερο το εσωτερικό σε όλα τα επίπεδα

Το Qashqai από την πρώτη γενιά του ξεχώριζε για την προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού του, όπως επίσης και για τους καλούς χώρους που διέθετε. Τώρα το ολοκαίνουργιο Qashqai αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια δίχως να είναι γεμάτο σχεδιαστικές «φαμφάρες», αλλά εστιάζοντας στη βελτιωμένη χρηστικότητα και τις ανέσεις. Η όλη κατασκευή του εσωτερικού είναι γεροδεμένη, με μαλακό υλικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών.

Οι εμπρός επιβάτες ακουμπούν σε μαλακές επιφάνειες, και σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα «μηδενικής βαρύτητας» εμπνευσμένα από τη NASA, η διαμονή τους στην καμπίνα είναι πιο ευχάριστη και ξεκούραστη. Παράλληλα, ο οδηγός βολεύεται γρήγορα στη θέση του και θα εξοικειωθεί εύκολα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, μαζί με το απλό μενού της κεντρικής οθόνης των 8 ιντσών (βασική έκδοση TFT 7 ιντσών και πιο πλούσιες 9 ιντσών του NissanConnect). Επιπλέον παρέχεται Head-Up Display 10,8 ιντσών και πίνακας οργάνων πολλαπλών πληροφοριών με πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT 12,3 ιντσών.

Την περιμετρική ορατότητα βελτιώνουν η ψηλή θέση οδήγησης μαζί με την ευρύτερη οπτική γωνία στο παρμπρίζ, τον πιο λεπτό σχεδιασμό της εμπρόσθιας κολόνας και τους πλευρικούς καθρέφτες τοποθετημένους στην πόρτα, αντί της κολόνας. Όσον αφορά τους χώρους, ο αέρας για τα γόνατα πίσω αυξήθηκε κατά 28 χλστ. φτάνοντας τα 608 χλστ. και το εσωτερικό ύψος κατά 15 χλστ. Συνολικά 4 επιβάτες θα κάτσουν πολύ άνετα, με έναν ακόμα στη μέση να μη νιώθει στριμωγμένος. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι μεγαλύτερες θήκες (στις εμπρός πόρτες χωρούν μπουκάλια 1,5 λτ.) και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 504 λίτρων (έναντι 430 λτ. το προγενέστερο).

Ήρεμη δύναμη ο κινητήρας 1.3 DIG-T 140 PS

Την κίνηση του Qashqai αναλαμβάνει το γνώριμο και πολύ καλό 4κύλινδρο 1.300άρι turbo μηχανικό σύνολο που πρωτοείδαμε το 2018, με απόδοση 140 ίππους και 240 Nm ροπής στις 1.650-4.000 σ.α.λ. Τώρα ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 12V βάρους 22 κιλών, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ALiS (Advanced Lithium-ion battery System), παρέχοντας υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση μέσω του start/stop.

Ο κινητήρας έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω για το νέο Qashqai με 50 προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα. Πιο αναλυτικά, ο υπερσυμπιεστής διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα για ταχύτερη απόκριση, τα νέα ακροφύσια βελτιώνουν το κεντρικό μπεκ ψεκασμού και η μειωμένη τριβή σε διάφορα κινούμενα μέρη ρίχνει το CO2. Πρόσθετα, το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης διαθέτει ένα νέο υπόστρωμα και υποδαπέδιο καταλύτη. Στις χειροκίνητες εκδόσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί, παρέχοντας πιο ακριβείς αλλαγές των σχέσεων μετάδοσης, χάρη και στις πιο μικρές διαδρομές του επιλογέα.

Στην πράξη ο 1.3 DIG-T 140 PS διακρίνεται αρχικά για την ομαλή του λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο που περνάει στην καμπίνα των επιβατών. Το τράβηγμά του είναι καλό από το σημείο που αποδίδεται η ροπή και άνω, είναι γεμάτος στο μεσαίο φάσμα και έχει δύναμη μέχρι τις πιο υψηλές, τις οποίες φτάνει χωρίς δισταγμούς και με γραμμικό τρόπο. Μόνο σε ανηφορικά τμήματα και σε εκκίνηση παρατηρείται έλλειψη δύναμης στις πάρα πολύ χαμηλές στροφές. Η μακριά 6η ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του μοτέρ σε ταχύτητες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.700 σ.α.λ.), χωρίς όμως να «κρεμάει» τον κινητήρα. Από πλευράς επιδόσεων η Nissan ανακοινώνει 10,2 δλ. για την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 6,4 λτ./100 χλμ. και 144 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Στη δοκιμή βρέθηκε πιο πάνω, στα 9,8 λτ./100 χλμ. με κύρια επιλογή την Standard στο D-Mode (διαθέτει ακόμα τις Eco και Sport).

Πολύ άνετο στο δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του νέου Qashqai, ο οδηγός αντιλαμβάνεται και εκτιμά αμέσως την άνεση και την στιβαρότητα. Αυτό είναι αποτέλεσμα της νέας πλατφόρμας CMF-C, της αυξημένης ακαμψίας και των κατάλληλα ρυθμισμένων αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων «ισοπεδώνονται» και δεν ενοχλούν τους επιβάτες, ενώ μαζί με την πολύ ποιοτική κύλιση επικρατεί ησυχία στην καμπίνα του αυτοκινήτου, γεγονός που το καθιστά ιδανικό και ξεκούραστο για μακρινά ταξίδια. Ωστόσο και στην πόλη αυτά τα στοιχεία λειτουργούν ως αγχολυτικά, μαζί με την ευκολία που παρέχει το αυτοκίνητο στους χειρισμούς.

Βελτιωμένο σε αμεσότητα είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με την καλή συνολικά αίσθηση και βάρος, διατηρώντας τον κύκλο στροφής, των 11,5 μέτρων. Παρά τον οικογενειακό του προσανατολισμό, το Qashqai δεν θα αρνηθεί στο «στρίψιμο» και θα εκτελέσει με ασφάλεια και ομαλότητα τις ορέξεις ενός πιο σβέλτου οδηγού. Το μικρομεσαίο SUV ακολουθεί την προδιαγεγραμμένη πορεία, δίχως «αναταράξεις», με λογικές κλίσεις και με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης, παρά τα ψηλού προφίλ ελαστικά.

Συνοψίζοντας, το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid, είναι σαφώς βελτιωμένο από το προγενέστερο σε χώρους, ανέσεις, τεχνολογία και συνολική αίσθηση ποιότητας, καλύπτοντας σε κάθε τομέα όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα καινούργιο μικρομεσαίο SUV.

Άνεση, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, λειτουργία κινητήρα

Δύναμη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.650-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χλστ.
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 292 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.425
Πλάτος (χλστ.)
1.835
Ύψος (χλστ.)
1.625
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.665
Βάρος (κιλά)
1.405
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
504
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.990 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store