Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp

Εδώ και δεκαετίες, η Opel έχει ισχυρή παράδοση και παρουσία στη μικρομεσαία κατηγορία, παλαιότερα με το Kadett και κατόπιν με το Astra, το οποίο εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε στην εντελώς νέα 6η γενιά του. Κάθε φορά το δημοφιλές μοντέλο του Ρούσελχαϊμ εξελίσσονταν και γίνονταν ολοένα και καλύτερο, όμως αυτή τη φορά άλλαξε ριζικά και όσο και αν ακούγεται κλισέ, πρόκειται για το καλύτερο και με διαφορά Astra όλων των εποχών. Πλέον κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό δίχως να έχει να «φοβηθεί» κάτι, μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε.

Το νέο Astra ξεχωρίζει αμέσως με την άκρως δυναμική του εμφάνιση, είναι πλήρως «ψηφιοποιημένο», εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας και με πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και plug-in υβριδικό. Όλη αυτή η εξέλιξη μαζί με τη συνεχή άνοδο των τιμών που ισχύει για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, επηρέασε αναλόγως και το νέο Astra. Η πρώτη έκδοση 1.2 λτ. Turbo 110 hp Edition εκκινεί από τις 24.900 ευρώ, ενώ με τους 130 ίππους είναι κατά 1.000 ευρώ ακριβότερο (από 25.900 ευρώ). Οι επόμενες εκδόσεις Elegance και GS Line (αυτοκίνητο δοκιμής) ανεβάζουν πολύ το κασέ, στις 29.900 και 30.900 ευρώ αντίστοιχα. Αναμφίβολα το «130άρι» Edition είναι αυτό που συμφέρει περισσότερο, δεδομένου ότι έχει δύναμη και δεν λείπει κάτι από τον εξοπλισμό του (βλ. παρακάτω πίνακα).

Σχεδιασμός που μαγνητίζει τα βλέμματα

Το νέο Opel Astra είναι από τα λίγα καινούργια αυτοκίνητα που γυρίζει κεφάλια. Εκτός από το ότι δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του, είναι πολύ δυναμικό, αλλά και κομψό ταυτόχρονα, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού ή σχεδιαστικές ακρότητες. Βασισμένο στη γαλλική πλατφόρμα EMP2 των μικρομεσαίων Citroen – Peugeot, το νέο Astra, παρότι δείχνει μεγαλύτερο από πριν, έχει το ίδιο σχεδόν μήκος των 4.374 χλστ. (+4 χλστ.). Όμως έχει πλατύνει αισθητά στα 1.860 χλστ. (+51 χλστ.) και το μεταξόνιό του μεγάλωσε στα 2.675 χλστ. (+13 χλστ.), ενώ μόνο το ύψος μειώθηκε κατά 15 χλστ., στα 1.470 χλστ. Κυρίαρχο σχεδιαστικό του γνώριμα αποτελεί το νέο πρόσωπο της μάρκας, το OpelVizor, που συνδυάζεται με αιχμηρές γραμμές σε φωτιστικά σώματα και φτερά. Αντίστοιχα μινιμάλ φιλοσοφίας είναι και το πίσω άκρο του, με τα παρόμοιας φιλοσοφίας λεπτά φωτιστικά σώματα.

Πλήρως ψηφιακό εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Εντυπωσιακή είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του νέου Opel Astra, το οποίο χαρακτηρίζεται για την λιτή και απέριττη, αλλά πλήρως σύγχρονη και ψηφιακή εικόνα του. Η διάταξη Pure Panel κεντρίζει με μιας τα βλέμματα με τις στάνταρ οθόνες των 10 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων. Ευτυχώς δεν λείπουν οι απαραίτητοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα για τον έλεγχο συγκεκριμένων λειτουργιών (κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.), όπως και το πολύ εύχρηστο περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου. Όμως η απενεργοποίηση του Start-Stop γίνεται με δύο κινήσεις (αντί μίας), πρώτα με το πάτημα κουμπιού και μετά από την οθόνη. Επίσης, αν θέλει ο οδηγός να επιστρέψει πίσω στο μενού καθώς περιηγείται, δεν υπάρχει σχετικό «βελάκι» ως συνήθως, οπότε αναγκάζεται να πατάει το κουμπί του κεντρικού μενού και να ξεκινάει από την αρχή. Όσο για τον παραμετροποιήσιμο πίνακα οργάνων, τα γραφικά του θα μπορούσαν σίγουρα να ήταν καλύτερα, ειδικά αν τα συγκρίνουμε με άλλων αυτοκινήτων.

Από πλευράς ποιότητας, το νέο Astra ανέβηκε πολλά επίπεδα, τόσο σε υλικά, όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Μαλακό αφρώδες υλικό έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό έως και στο μέσο, αφήνοντας τα σκληρά για τις πόρτες και τα χαμηλά σημεία. Στα θετικά του εσωτερικού ανήκουν τα εξτρά καθίσματα Ergonomic Active με πιστοποίηση AGR (Καμπάνια για Υγιέστερη Σπονδυλική Στήλη), που στηρίζουν έξοχα το σώμα, συνδυάζοντας σωστή πλευρική στήριξη στις στροφές και άνεση στα ταξίδια. Την άνεση ενισχύουν με τη σειρά τους και οι χώροι. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση και οι πιο ψηλοί, ενώ για τις αποσκευές, τα 422 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι από τα περισσότερα της κατηγορίας.

Δυνατός και με λογική κατανάλωση ο 1.2 Turbo 130 PS

Κάτω από το ανάγλυφο καπό του καλλίγραμμου νέου Opel Astra, φιλοξενείται ο γνώριμος 3κύλινδρος turbo 1.2 PureTech κινητήρας που έχει τοποθετηθεί και σε πολλά μοντέλα των Citroen – Peugeot. Στην συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. και συνεργάζεται ιδανικά με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Η επιτάχυνση γίνεται απρόσκοπτα, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.), όσο και εν κινήσει, χάρη και την ελαστικότητά του και το δυνατό τράβηγμα μέχρι τις υψηλές στροφές που φτάνει γραμμικά και εύκολα. Το μόνο αρνητικό του γνώρισμα που δεν συμβαδίζει με τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η τραχύτητα του μοτέρ, αφού η χροιά του μπορεί να ταυτιστεί με ντίζελ κινητήρα. Στο ταξίδι το 1.200άρι μηχανικό σύνολο κρατά σε χαμηλά επίπεδα το θόρυβο και τις στροφές (130 χλμ./ώρα με 2.600 σ.α.λ.), μαζί με την κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ. και με δυνατότητα προς τα κάτω με πιο συντηρητική οδήγηση.

Με διαφορά το καλύτερο Astra και στο δρόμο

Οι θετικές εκπλήξεις που «κρύβει» το νέο Astra συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αφού το αυτοκίνητο στρίβει, πατάει και ταξιδεύει καλύτερα από οποιοδήποτε Astra -και όχι μόνο. Ο συνδυασμός του στιβαρού και ανάλαφρου πλαισίου, μαζί με τις ιδανικά ρυθμισμένες και όσο σφιχτές πρέπει αναρτήσεις, έχουν χαρίσει στο αυτοκίνητο πολύ ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Το ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο Opel ταιριάζει ιδανικά την ποιότητα κύλισης, με την άνεση και τις ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, μαζί με το στιβαρό κράτημα.

Ο χρήστης του είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του μοτέρ και να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, ακόμα και σε ρυθμούς που ξεφεύγουν από το οικογενειακό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Ο εμπρός άξονας του Astra εμφανίζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης και το τιμόνι έχει την απαιτούμενη ταχύτητα και αμεσότητα, αν και θα μπορούσε να προσφέρει καλύτερη αίσθηση. Διάθεση για κλείσιμο της τροχιάς έχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όμως το ESP επεμβαίνει και κόβει κάθε διάθεση εις το όνομα της ασφάλειας. Πολύ καλά με τη σειρά τους και τα φρένα σε αίσθηση και απόδοση, τα οποία μαζί με την υψηλή σταθερότητα του Astra στις ευθείες και την απορροφητικότητα της ανάρτησης συνθέτουν ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο στο δρόμο.

(+) Σχεδίαση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης

(-) Τιμή, τραχύτητα κινητήρα, εργονομία οθόνης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
123
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
78,72
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.374
Πλάτος (χλστ.)
1.860
Ύψος (χλστ.)
1.470
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.341
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store