Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS

Η νέα τάση στο χώρο του αυτοκινήτου, είναι αυτή της ηλεκτροκίνησης, η οποία έχει συμπαρασύρει σύσσωμους τους κατασκευαστές, με την πλειοψηφία να εντάσσει κι ένα ηλεκτρικό στη διαθέσιμη γκάμα.

Η Opel είναι ένας από αυτούς τους κατασκευαστές, που πίστεψαν νωρίς στη δύναμη του ηλεκτρισμού, αρκεί να θυμηθείτε το Opel Ampera μερικά χρόνια πίσω. Τώρα απέκτησε εκπρόσωπο και στη μικρή κατηγορία, δημιουργώντας την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του νέου Corsa. Ένα μοντέλο που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα στις ευρωπαϊκές αγορές, το οποίο στην 6η του γενιά παρουσιάστηκε ριζικά ανανεωμένο. Προσφέρει όλα όσα υπόσχεται ο κατασκευαστής του και πλέον φτάνει στην ολοκλήρωση χάρη στην ηλεκτρική του έκδοση, ενισχύοντας και το τεχνολογικό προφίλ που θέλει η Opel για τα μοντέλα της. Το Opel Corsa-e προσφέρεται σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις (Edition, Elegance, GS Line & Ultimate), με την αρχική Edition να κοστίζει από 32.500 ευρώ (27.258 ευρώ έπειτα από την κρατική επιδότηση) και με τον εξοπλισμό να ικανοποιεί, όπως θα διαπιστώσετε και στον πίνακα στο τέλος της δοκιμής.

Χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες!

Αυτό είναι κάτι που αρέσει σε μεγάλη μερίδα του κοινού. Δεν θέλουν το αυτοκίνητό τους να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα, όπως συμβαίνει με άλλα ηλεκτρικά της αγοράς. Στην περίπτωση του Opel Corsa-e πρέπει να προσέξεις τις λεπτομέρειες για να καταλάβεις ότι αυτό που έχεις μπροστά σου δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις υπάρχουν ειδικής σχεδίασης και πιο αεροδυναμικές ζάντες (σε διάσταση 16 & 17 ιντσών), το λογότυπο «e» που προδίδει την ηλεκτρική υπόσταση του συγκεκριμένου Corsa, αλλά και η απουσία της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Στο πορτοκαλί χρώμα που το είχαμε διαθέσιμο για τη δοκιμή, έκανε μερικά κεφάλια να γυρίσουν και μάλιστα με απορία γιατί είναι τόσο αθόρυβο!

Εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Κατά κύριο λόγο το εσωτερικό του ηλεκτρικού Corsa-e είναι ίδιο με αυτό που υπάρχει και στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι κυριότερες διαφορές εντοπίζονται στις ενημερωτικές ενδείξεις για τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος στην οθόνη του infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Από εκεί κι έπειτα τα υπόλοιπα είναι όπως ακριβώς τα γνωρίζουμε κι από τις εκδόσεις βενζίνης ή πετρελαίου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ικανοποιούν (μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό), όπως κι η συναρμογή, ενώ ότι χρειάζεται ο οδηγός το έχει σε ακτίνα βολής. Τα φυσικά κουμπιά κατά πλειοψηφία έχουν αντικατασταθεί από το σύστημα πολυμέσων, με τις περισσότερες ρυθμίσεις να επιτελούνται από την οθόνη αφής. Αυτή μάλιστα είναι κι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που θέλει να προσδώσει η Opel στο ηλεκτρικό της. Επιπλέον πληροφόρηση λαμβάνει ο χειριστής του Corsa από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για την αυτονομία της μπαταρίας, την ανάκτηση ή την κατανάλωση ενέργειας και καθετί που σχετίζεται με την ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο πρακτικότητας δεν θα έχετε κάποιο παράπονο, αφού υπάρχουν αρκετές θήκες για τα πράγματά σας, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Όσον αφορά τους χώρους, πίσω επιβάτες κανονικού ύψους δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, όμως αν πρόκειται για άτομα ύψους 1,80 και άνω θα γίνουν παραχωρήσεις τόσο για τα γόνατα, όσο κυρίως το κεφάλι. Επίσης, το άνοιγμα των θυρών είναι μικρό και δυσχεραίνει την είσοδο και έξοδο από το πίσω κάθισμα. Συγκριτικά με τα «απλά» Corsa όμως, ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 42 λίτρα λόγω των μπαταριών, αγγίζοντας τα 267 λίτρα.

Έως 337 χλμ. αυτονομίας με μια φόρτιση

Η ουσία του Opel Corsa-e είναι ο ηλεκτροκινητήρας, με απόδοση 136 ίππους και 260 Nm ροπής. Η απαραίτητη ενέργεια αντλείται από τη συστοιχία μπαταριών σήματος «Η», χωρητικότητας 50 kWh, με την Opel να ανακοινώνει αυτονομία 337 χλμ. Αν πρέπει να φορτίσετε τις μπαταρίες σε οικιακό ρεύμα θα αργήσετε λίγο (θα απαιτηθούν σχεδόν 24 ώρες), όμως σε μονοφασικό Wallbox 7,4 kW ο χρόνος πέφτει στις 7 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε τριφασικό 11 kW απαιτούνται 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Αν υπάρχει ταχυφορτιστής 100 kW, το 80% της φόρτισης γίνεται σε 30 λεπτά.

Συνεχίζοντας με τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά, η δύναμη καταλήγει μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης στον εμπρόσθιο άξονα. Επίσης, υπάρχουν διαθέσιμα και τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Eco και Sport. Στο τελευταίο είναι εκεί που αποδίδεται κι η μέγιστη ισχύ των 136 ίππων. Επιπλέον επεμβαίνει στο βάρος του τιμονιού, στην απόκριση του γκαζιού, ενώ παράλληλα ενισχύει τον τεχνητό ήχο του κινητήρα. Παράλληλα, τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την φρενάρισμα αυξάνονται με την επιλογή «B», κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα βολικό εντός του αστικού ιστού. Με το καλημέρα το Corsa-e σου δείχνει ότι είναι γρήγορο και το αποδεικνύει στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, που ολοκληρώνεται σε 8,1 δλ. (στο πρόγραμμα Sport), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Ευχάριστο και ξεκούραστο στο δρόμο

Μπορεί οι πιο φανατικοί των θερμικών κινητήρων να μην έχουν πειστεί για τα οφέλη του ηλεκτρισμού, όμως πιστεύουμε ότι αν κάνουν μια βόλτα με ένα ηλεκτρικό θα αρχίσουν να σκέφτονται διαφορετικά. Και το Opel Corsa-e είναι μια καλή περίπτωση για κάποιον πρωτάρη στα ηλεκτρικά. Αρχικά είναι ευκολοδήγητο, με την ανάκτηση ενέργειας ακόμα και στην πιο ισχυρή ρύθμιση να θυμίζει περισσότερο το ρολάρισμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου και με το πεντάλ του φρένου να προσφέρει μια πολύ καλή αίσθηση. Σε απλά ελληνικά το Corsa-e δεν οδηγείται με ένα πεντάλ, όπως το Nissan Leaf. Από την άλλη θα λατρέψετε την άμεση και δυνατή επιτάχυνση, αλλά και την απουσία κάθε μηχανικού θορύβου.

Εκεί που πρέπει να σταθούμε λίγο παραπάνω όμως είναι η δουλειά που έχει κάνει η Opel στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Αρχικά το Corsa-e βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP) του ομίλου PSA, διαθέτει ένα ενισχυμένο και πιο άκαμπτο μπροστινό υποπλαίσιο, με το κέντρο βάρους να έχει χαμηλώσει κατά 60 χλστ. Επιπλέον η κρεμαγιέρα έχει σεταριστεί διαφορετικά, ενώ η ανάρτηση έσφιξε ελαφρώς για να μπορέσει να διαχειριστεί καλύτερα τα επιπλέον 345 κιλά της μπαταρίας. Κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο όταν το Corsa-e πρέπει να περάσει πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όμως προσφέρει άφθονη πρόσφυση ακόμα και σε έντονους ρυθμούς οδήγησης, όπου εκεί θα εκτιμήσετε και την πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι. Κακά τα ψέματα, όμως το Corsa-e δεν φτιάχτηκε για κυνήγι του χρονομέτρου, αλλά για άνετες κι οικολογικές μετακινήσεις. Πεδίο δόξης λαμπρό το αστικό περιβάλλον, αλλά δεν θα πει όχι αν πρέπει να ταξιδέψει κι έξω από αυτό. Με λογική χρήση του δεξιού πεντάλ, η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί χαμηλά, (εμείς είδαμε 17,8 kWh/100 χλμ. στο trip computer, με την Opel να ανακοινώνει 16,5 kWh/ 100 χλμ.) κι έτσι να μην αναγκάζεστε να «πριζώνετε» συχνά το Corsa-e.

Αξιόλογη ηλεκτρική πρόταση

Με τις υποδομές φόρτισης ανά την επικράτεια να αυξάνονται και να βελτιώνονται, αλλά και με τα κρατικά κίνητρα αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το σίγουρο είναι πώς μεγαλύτερη μερίδα αγοραστικού κοινού θα μπει στον πειρασμό για την απόκτηση ενός. Το Opel Corsa είναι μια αξιόλογη επιλογή, χάρη στην ευκολία και την φιλικότητα που επιδεικνύει με την πρώτη επαφή. Σε αυτά προσθέστε την ικανοποιητική αυτονομία και την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά κι έχετε τους κυριότερους λόγους απόκτησης ενός Corsa-e!

(+) Επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, οδική συμπεριφορά, ευκολία στην οδήγηση

(-) Βάρος, χώρος αποσκευών, τιμή, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
136/3.673-10.000
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
260/300-3.673
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
16,5 kWh
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα McPherson, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.060
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.530
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
267
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.500 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store