Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto

Κατά καιρούς έχουμε γράψει πως η compact SUV κατηγορία βρίσκεται ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών, αν και το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται μια συρρίκνωση των επιλογών σε ότι αφορά τη διαθέσιμη γκάμα κινητήρων. Η αγορά έχει κάνει μια έντονη μεταστροφή προς τους κινητήρες βενζίνης, καθώς επίσης και στα υβριδικά και ηλεκτρικά μηχανικά σύνολα, αφήνοντας παραπονεμένους τους λάτρεις του πετρελαίου.

Όμως, η Opel εξακολουθεί να προσφέρει diesel επιλογές, όπως είναι και το νέο Opel Crossland που δοκιμάζουμε, με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων. Βέβαια, το νέο Opel Crossland έχει πολλές και κυρίως σαφώς πιο σημαντικές διαφορές από την κατάργηση του γράμματος Χ από την ονομασία του, παραμένοντας μια αξιόλογη πρόταση αγοράς στα B-SUV. Τόσο λόγω του αποδοτικού κινητήρα, όσο και λόγω της ελκυστικής εμφάνισης, των πολύ καλών χώρων, αλλά και του ικανοποιητικού εξοπλισμού. Από τη βασική έκδοση Edition, με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (με τους 110 ίππους) ξεκινάει από τα 19.000 ευρώ. Αν το επιθυμείτε με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που προσφέρεται αποκλειστικά με τον κινητήρα των 120 ίππων, τότε η τιμή αγγίζει τα 21.000 ευρώ. Εξοπλιστικά δεν πρόκειται να σας λείψει τίποτε αφού περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες, άνεσης και ασφάλειας. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο μάλιστα η απόκτηση ενός Crossland γίνεται δελεαστικότερη χάρη στο πρόγραμμα !more Opel, μέσω του οποίου είναι διαθέσιμος επιπλέον premium εξοπλισμός, χωρίς έξτρα κόστος.

Εμφάνιση όπως ορίζει η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Opel

Το ανανεωμένο Opel Crossland, ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο πιο δυναμικό του πρόσωπο, ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής μάρκας. Έτσι στο εμπρόσθιο τμήμα συναντάμε την ενιαία μαύρη μάσκα Opel Visor, που ενώνει τα ανασχεδιασμένα LED φώτα. Παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου, διαπιστώνουμε πως δεν υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση με το προ ανανέωσης μοντέλο, με το αμάξωμα να έχει μια μίξη SUV & MPV χαρακτηριστικών, όπου και διακρίνονται οι ανάγλυφες επιφάνειες. Πίσω υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα, ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός της οροφής, ενώ το όνομα του μοντέλου έχει τοποθετηθεί ψηλά, στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Οι υποψήφιοι αγοραστές του Crossland έχουν στη διάθεσή τους μια νέα χρωματική παλέτα, αλλά και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες. Στοιχεία που ενισχύουν το νεανικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Λειτουργικό κι ευρύχωρο εσωτερικό

Η καμπίνα του ανανεωμένου Opel Crossland διατηρεί αρκετά από τα στοιχεία που είχαμε γνωρίσει και πριν την ανανέωση του. Η ευχάριστη αίσθηση κι η ποιότητα παραμένουν, με τα υλικά να ικανοποιούν (μαλακό πλαστικό στο ταμπλό) όπως και η μεταξύ τους συναρμογή. Αυτό που ίσως δεν θα ενθουσιάσει αρκετούς είναι η ψηλή θέση οδήγησης. Βέβαια οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι έτσι παρέχεται αυξημένη περιφερειακή ορατότητα, ενώ και τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα, ειδικά αν επιλέξετε τα εργονομικά καθίσματα ΑGR που είχε το μοντέλο της δοκιμής μας. Από εκεί κι έπειτα η πρακτικότητα είναι πολύ καλή χάρη στις αρκετές και βολικές θήκες για τα καθημερινά αντικείμενα, ενώ σε καλό επίπεδο είναι κι η εργονομία, μιας κι όλα βρίσκονται εκεί που τα περιμένει ο οδηγός. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε την οθόνη του συστήματος infotainment, με διαγώνιο 7 ιντσών στις βασικές εκδόσεις και 8 ιντσών στις πλουσιότερες. Παρέχει αυξημένη ευκρίνεια, όντας παράλληλα κι εύκολη στο χειρισμό της.

Οι προσφερόμενοι χώροι επιβατών σίγουρα θα σας ικανοποιήσουν! Οι εμπρός φιλοξενούμενοι κάθονται άνετα, με αρκετό «αέρα» μεταξύ τους, ενώ καλά θα βολευτούν κι οι πίσω με επαρκή χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους. Ένα ακόμα χωροταξικό πλεονέκτημα του Crossland είναι το διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 15 εκατοστά. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 410 λίτρων και αυξάνεται στα 520 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω καθίσματος προς τα εμπρός, εκμηδενίζοντας βέβαια το χώρο για τα γόνατα των επιβατών.

Κινητήρας δυο σε ένα, με δύναμη κι οικονομία

Τα καλά νέα όμως για το ανανεωμένο Opel Crossland συνεχίζονται και κάτω από το καπό του. Εκεί υπάρχει η ισχυρή έκδοση του πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ., με δύναμη 120 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και πολύ ροπή 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του diesel κινητήρα του Crossland είναι το δυνατό τράβηγμα από χαμηλά, το οποίο συνεχίζεται και στο υψηλότερο φάσμα στροφών. Από εκεί κι έπειτα, η συνεργασία με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο κρίνεται καλή, με το ρυθμό των αλλαγών να είναι ικανοποιητικός για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όμως οι πιο σβέλτοι οδηγοί θα θελήσουν ταχύτερες εναλλαγές των σχέσεων. Παρόλα αυτά όμως ο συνδυασμός κινητήραςκιβώτιο θα ικανοποιήσει τη μεγαλύτερη μερίδα οδηγών, μιας και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, αλλά το κυριότερο χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Για να είμαστε ακριβείς, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 11,5 δλ. και η τελική αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Τέλος, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση κυμαίνεται από 4,9 έως και 5,2 λτ./100 χλμ., με εκπομπές C02 μεταξύ 130 – 138 γρ./χλμ. Η μακριά 6η ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.300 σ.α.λ.), ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Έμφαση στην άνεση

Το κύριο μέλημα της Opel ήταν να «προικίσει» με άνεση το Crossland! Και τα κατάφερε, αφού οδηγός κι επιβάτες φτάνουν στον προορισμό τους ξεκούραστοι. Επιπρόσθετα το γερμανικό B-SUV συγκριτικά με τον προκάτοχό του, εμφανίζεται και ελαφρώς πιο ευχάριστο στο δρόμο, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση στο χειριστή του. Οι μηχανικοί της Opel στο Rüsselsheim ανέπτυξαν νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την εμπρός ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον και τον ημιάκαμπο πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με το νέο ενδιάμεσο άξονα κολώνας τιμονιού που βελτιώνει την κατευθυντική ακρίβεια και την αίσθηση σε ευθεία πορεία, το Crossland παρουσιάζει αισθητές διαφορές από το Crossland X. Η σταθερότητα στο εθνικό δίκτυο είναι πολύ καλή, χαρακτηριστικό που αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας, συνδυαστικά με την ποιότητα κύλισης, την ικανοποιητική ηχομόνωση και το αυτόματο κιβώτιο, τα οποία στο σύνολο τους αυξάνουν την άνεση. Αυτό που δεν θα σας ικανοποιήσει όμως είναι η μικρή ευπάθεια που διαπιστώσαμε σε πλευρικούς ανέμους. Αν και είναι απόλυτα λογικό λόγω του ύψους των 1.605 χλστ.

Αν και τα ταξίδια είναι πρώτα στη λίστα του Crossland, εν τούτοις αν χρειαστεί να κινηθεί σβέλτα σε στροφές θα το κάνει, αλλά δεν θα είναι κι η καλύτερη του. Οι κλίσεις του αμαξώματος σε καμία των περιπτώσεων δεν θα σας τρομάξουν, ενώ οι αντιδράσεις είναι πάντοτε οι αναμενόμενες. Ούτως εστί, υποστροφή που «μαζεύεται» εύκολα με ένα μικρό άφημα του γκαζιού, ή με περισσότερο τιμόνι, από το οποίο σίγουρα θα θέλατε παραπάνω αίσθηση και πληροφόρηση. Τώρα αν το παρακάνετε το ESP θα βάλει τα πράγματα (και το Crossland) στη θέση τους, ενώ τα φρένα έχουν την απαραίτητη δύναμη.

Αποτελεί μια ευχάριστη πρόταση αγοράς

Η ύπαρξη του diesel κινητήρα σε συνδυασμό με την ενδιαφέρουσα οδηγική κι αισθητική αναβάθμιση, κατατάσσουν το Crossland ως μια πολύ καλή πρόταση αγοράς. Συνδυάζει ικανοποιητικές επιδόσεις, με αυξημένη πρακτικότητα κι άνεση, στοιχεία που θέτει ως προτεραιότητα ο υποψήφιος αγοραστής ενός compact SUV μοντέλου.

(+) Σχεδίαση, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα

(-) Ψηλή θέση οδήγησης, ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9 - 5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130 - 138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,2 - 88,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.217
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.361
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410 - 520
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.000 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store