Δοκιμή Opel Crossland X 1.5D 120 PS auto

Το μικρότερο SUV της Opel, μετά την τελευταία του αναβάθμιση απέκτησε πιο σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου προερχόμενους από τον όμιλο PSA, όπως είναι ο 1.2 λτ. Turbo των 130 ίππων και ο 1.5 λτ. diesel των 120 ίππων, σε συνδυασμό αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.

Δείτε ακόμη: Ανανεωμένο Opel Astra και με νέους κινητήρες

Έκδοση την οποία δοκιμάζουμε και κοστίζει από 20.700 ευρώ με όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ.

Η διχρωμία ανήκει στα εξτρά, ενώ με το τρικ της αιωρούμενης οροφής στις πίσω κολόνες χαρίζει ακόμα πιο μοντέρνα εικόνα στο ελκυστικού σχεδιασμού αμάξωμα των 4.212 χλστ. μήκους του Crossland X. Στο συγκεκριμένο μάλιστα αυτοκίνητο, το χρώμα της φωτιάς «Burning hot» με τη μαύρη οροφή (+688 ευρώ), αποτελεί ένα πολύ όμορφο συνδυασμό συνίσταται, αφού κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πολύ ενδιαφέρον εξωτερικά από τις «συνηθισμένες» αποχρώσεις.

Δυνατός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Η πιο ισχυρή ντίζελ έκδοση του Crossland X με τον 1.500άρη κινητήρα των 120 ίππων και με την πλούσια ροπή των 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. (διατίθεται και με 102 ίππους), προσφέρεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το 16βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο με την αλουμινένια κυλινδροκεφαλή περιλαμβάνει παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/ φίλτρο NOx, μπεκ ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και Φίλτρο Σωματιδίων Diesel (DPF), έτσι ώστε να πληροί το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP για τα οξείδια του αζώτου (NOx).

Δείτε ακόμη: Οι κινητήρες και οι επιδόσεις του νέου Opel Corsa

Ο 1.5 λτ. 120 PS diesel ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του Crossland X και συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο. Από τις χαμηλές στροφές το μοτέρ παρουσιάζει καλό τράβηγμα χωρίς να παρατηρούνται κενά ισχύος, ενώ ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει και φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών δεν είναι ενοχλητικοί. Οι επιδόσεις που προσφέρει από στάση και εν κινήσει είναι αρκετά σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.). Το στάνταρ 6άρι αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει συνολικά καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, με ομαλές και γρήγορες αλλαγές, τόσο στη χειροκίνητη επιλογή με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα, όσο και στην αυτόματη. Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ταχύτητες ταξιδιού (στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει σχεδόν 2.300 σ.α.λ.). Στα συν του κινητήρα είναι και η λογική του κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ.

Ασφαλές στο δρόμο αλλά με μέτρια άνεση

Το Crossland X, όπως και οποιοδήποτε άλλο SUV αυτής της κατηγορίας, δεν θα το πάρει κανείς για αναζητήσει τα όρια του αυτοκινήτου, αλλά και τα δικά του ως οδηγός. Παρόλα αυτά, η ανάρτηση του κόμπακτ SUV της Opel έχει σφιχτή ρύθμιση και το αντιλαμβάνονται αμέσως ο επιβάτες, αφού αντιδρά με ξερό τρόπο στις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων. Από την άλλη πλευρά λειτουργεί θετικά ως προς την εμφάνιση περιορισμένων κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές. Εκεί, το τιμόνι δεν διακρίνεται ούτε για την αίσθηση, ούτε για το βάρος του, ωστόσο κρίνεται επαρκές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε πιεσμένους ρυθμούς οι εμπρός τροχοί έχουν την τάση να ολισθήσουν, όμως σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρονικά συστήματα επιβάλλουν την τάξη σε κάθε όρεξη του οδηγού για ατασθαλίες. Στις ευθείες είναι γενικά σταθερό και μόνο σε έντονους πλευρικούς ανέμους εμφανίζει ευπάθεια λόγω της αυξημένης πλευρικής του επιφάνειας (ύψος 1.605 χλστ.).

Ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Crossland X 1.5d 120 PS, η μόνη διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζεται στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Ο λεβιές είναι εύκολος στο χειρισμό, ωστόσο αυτό που ενδέχεται να ενοχλήσει είναι η αντανάκλαση του ήλιου, όταν οι ακτίνες του πέφτουν πάνω στη φαρδιά νίκελ επένδυση της βάσης. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι κομψή, ενώ τα χειριστήρια είναι λίγα, αφού οι περισσότερες λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στην 8 ιντσών οθόνη (7 ιντσών η βασική) του Navi 5.0 IntelliLink, η οποία είναι εύχρηστη και δεν απαιτεί σχεδόν καθόλου εξοικείωση. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και με σύγχρονη εμφάνιση, δίχως να προκαλεί σύγχυση στον οδηγό. Από ποιοτικής άποψης το εσωτερικό του Crossland X αφήνει καλές εντυπώσεις με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα καλής υφής σκληρά υπόλοιπα πλαστικά και την προσεγμένη συναρμογή, αλλά και το φινίρισμα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 HP

Μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων του Crossland X είναι η πρακτικότητα που προσφέρει μέσω των πολλών θηκών και του πίσω διαιρούμενου και συρόμενου καθίσματος 40:60 σε διαδρομή 150 χιλιοστών. Τέσσερα ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους ένα μεγάλο και βαθύ πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 410 λίτρων, το οποίο αυξάνεται στα 520 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω καθίσματος προς τα εμπρός, εκμηδενίζοντας βέβαια το χώρο για τα γόνατα των επιβατών.

+ Εξοπλισμός, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα

– Άνεση ανάρτησης, οδηγική αίσθηση

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.212
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.286
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410-520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.700
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store