Δοκιμή Opel Mokka X 1.6 CDTI 136 PS Auto

Πάει καιρός από τότε που το Opel Mokka μας συστήθηκε για πρώτη φορά (το 2012), ενώ το 2016 ανανεώθηκε και στην ονομασία του προστέθηκε το γράμμα X (γράμμα το οποίο συνοδεύει πλέον στο εξής όλα τα SUV μοντέλα της Opel). Εδώ το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. των 136 ίππων με από αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η τιμή του ξεκινά από τα 26.900 ευρώ για στην εξοπλιστική έκδοση 120 Edition και φτάνει στα 30.900 ευρώ στην έκδοση X-Clusive. Ο εξοπλισμός του είναι πλουσιοπάροχος καθώς περιλαμβάνει μεταξύ πολλών άλλων, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και πλοήγηση και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω.

Ισχυρό, οικονομικό και τετρακίνητο

Όπως προαναφέραμε, κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λτ., ο οποίος αποδίδει 136 ίππους από τις 3.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής από τις 2.000 έως και τις 2.250 σ.α.λ. ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το Opel Mokka X χρειάζεται για το 0-100 χλμ./ώρα 10,9 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η Opel ανακοινώνει μέση τιμή στα 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 143 γρ./χλμ.

Δείτε ακόμη: Νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Στην πράξη τώρα έχουμε να κάνουμε με ένα ισορροπημένο σύνολο, το οποίο παρά το γεγονός πως παράγει θόρυβο ως ντίζελ, τόσο αυτός όσο και οι κραδασμοί δεν περνούν στην καμπίνα, ενώ η ροπή του είναι αρκετή και παρουσιάζει θετικό καλό τράβηγμα. Το αυτόματο κιβώτιο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων είναι ομαλό στη λειτουργία του, ωστόσο σίγουρα θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορο κατά τις αλλαγές του. Επίσης, διαθέτει ένα μπουτόν (+/-) στην κορυφή του επιλογέα για την χειροκίνητη λειτουργία του, το οποίο είναι δύσχρηστο. Όσον αφορά στην πραγματική κατανάλωσή του, αυτή βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Ασφαλές και άνετο

Το Mokka X είναι ένα κατά κύριο λόγο ασφάλτινο SUV, το οποίο παρουσιάζεται ευκολοδήγητο και η ανάρτησή του φιλτράρει ικανοποιητικά τους κραδασμούς, αν και περνούν θόρυβοι στο εσωτερικό. Επίσης, η ποιότητα κύλισης είναι άνω του μέσου όρου. Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά ήσυχο και κάποιες πλεύσεις στο αμάξωμα δεν είναι αρκετές για να χαλάσουν την συνολικά ασφαλή εικόνα του αυτοκινήτου. Σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και σε κάθε πιθανή τάση στιγμιαίας απώλειας πρόσφυσης επεμβαίνει άμεσα το ESP επαναφέροντας τον έλεγχο πριν προλάβει η υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι ισχυρά αλλά θα θέλαμε περισσότερη υποβοήθηση και καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ.

Τεχνολογία και ποιότητα

Μετά την ανανέωση, το εσωτερικό του Mokka X εκσυγχρονίστηκε πλήρως και βελτιώθηκε σε ποιότητα. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ακριβής, ενώ στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων των 7,0 ή 8,0 ιντσών (αναλόγως έκδοσης). Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι καλά ποιοτικώς, με το άνω μέρος του ταμπλό να είναι μαλακό και την συναρμογή τους να μην παρουσιάζει ατέλειες. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και αναπαυτική ενώ προσφέρει όλες τις ρυθμίσεις και σε μεγάλο εύρος. Χώροι μικροαντικειμένων είναι πολλοί και διάσπαρτοι σε διάφορα σημεία. Στις εμπρός πόρτες υπάρχουν δύο τσέπες μία στο κέντρο του πάνελ της πόρτας και μία πιο χαμηλά. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει θήκη με πορτάκι και στην κονσόλα δαπέδου συναντάμε δύο ποτηροθήκες αλλά και θήκη για αντικείμενα.

Το πίσω κάθισμα είναι και αυτό άνετο για δύο ενήλικες και ο χώρος για το κεφάλι είναι ικανοποιητικός. Τρεις ενήλικες πίσω θα χωρέσουν, μόνο αν είναι μεσαίου αναστήματος κάποιος εξ αυτών. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός σε μέγεθος, καθώς είναι στα 356 λίτρα. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (σε δύο μέρη και αναλογία 60:40) φτάνει τα 1.372 λίτρα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 Turbo 130 HP

(+) Ποιότητα λειτουργίας κινητήρα, εκμετάλλευση χώρων, θέση οδήγησης, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, ποιότητα κατασκευής

(-) Συνεργασία κινητήρα – αυτόματου κιβωτίου, θόρυβος από την ανάρτηση

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/3.500 - 4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/2.000 – 2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
143
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
264,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.275
Πλάτος (χλστ.)
1.781
Ύψος (χλστ.)
1.658
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.555
Βάρος (κιλά)
1.487
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
356
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.900
Get it on Google Play Download on the App Store