Δοκιμή Peugeot 108 ΤΟP! 5d 1.0 PureTech 72 PS

Μπορεί να βρισκόμαστε στις αρχές χειμώνα, αναλόγως του πώς αντιλαμβάνεται το κρύο ο καθένας- όμως στην Ελλάδα, όλα είναι σχετικά. Ο ήλιος είναι πανταχού παρών, κάνοντας μικρά διαλείμματα, ενώ σκηνικά με 20 βαθμούς μέσα Δεκέμβρη είναι εντός προγράμματος (έχουν συμβεί, άλλωστε, ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν). Με δυο λόγια, η χώρα μας θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί την «πρωτεύουσα των κάμπριο». Ή των αυτοκινήτων που θέλουν να μοιάσουν σε κάμπριο, όπως το Peugeot 108 TOP!.

To Autogreeknews.gr δοκιμάζει την κορυφαία έκδοση του χαριτωμένου γαλλικού μικρού, που ξεκινά από τις 13.700 ευρώ και υπόσχεται να ζεστάνει, αλλά και να χρωματίσει, την μουντάδα των καθημερινών μετακινήσεων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Peugeot

Έξω καρδιά και…οροφή

Mε το που αντικρίζεις το ΤΟP!, η αλήθεια είναι ότι δεν σε προϊδεάζει για κάτι διαφορετικό από την συνήθη εμπειρία του 108. Βέβαια δεν βοηθάει και το βαθύ μπλε του συγκεκριμένου, το οποίο σε συνδυασμό με το μαύρο ύφασμα της ηλεκτρικά ανοιγόμενης οροφής κρύβει την διαφορετικότητα της «ημι-κάμπριο» έκδοσης. Η Peugeot προσφέρει πάνω από 20 εναλλακτικές για την μίξη χρωμάτων, μαζί με 7 διαφορετικά σχεδιαστικά θέματα, οπότε μπορείτε σίγουρα να δημιουργήσετε ένα πραγματικά διαφορετικό 108.

Παρόλα αυτά, με το που μπεις στην καμπίνα των επιβατών και εντοπίσεις το κουμπί που ανοίγει την οροφή, ξεχνάς χρώματα και λοιπές λεπτομέρειες. Ο μηχανισμός που μετακινεί το ύφασμα είναι απλούστατος: όσο πατάς το κουμπί, τόσο αναδιπλώνεται η οροφή. Τουλάχιστον μέχρι το μέσον της διαδρομής. Για την πλήρως «ανοιχτή» εμπειρία, πατάς παρατεταμένα και βλέπεις τον ουρανό να αποκαλύπτεται σε ένα «παράθυρο» που εκτείνεται από την άκρη του παρμπρίζ μέχρι πέρα από τα πίσω προσκέφαλα. Είτε μέρα είτε νύχτα, το TOP! δεν σταματά να σου φτιάχνει την διάθεση, δίνοντάς σου τις απαραίτητες δόσεις απόδρασης και ελευθερίας από τις έγνοιες της καθημερινότητας.

Καλοί χώροι, ευχάριστος διάκοσμος, μικρό πορτμπαγκάζ

Φυσικά όταν είσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο -και δη ένα στο οποίο θα περάσεις πολύ χρόνο στο «σταμάτα-ξεκίνα» της πόλης- σε ενδιαφέρουν κι άλλα πράγματα. Όπως η ποιότητα με την συναρμογή των υλικών, που θα αποτρέψουν τριγμούς και θορύβους, ο αναζωογονητικός διάκοσμος, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα. Το 108 παίρνει βαθμό «καλώς» σε όλες τις παραμέτρους, με μοναδική επανεξέταση να χρειάζεται ο χώρος αποσκευών.

Δείτε ακόμα: Τα σπορ μοντέλα της Peugeot θα είναι ηλεκτρικά

Το ταμπλό αποτελείται από σκληρά υλικά, αλλά δεν προβληματίζουν με το φινίρισμα και την συναρμογή. Ο στρογγυλός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής 7 ιντσών φροντίζουν για την ευχάριστη παραμονή στην καμπίνα, τα 2.340 χλστ. του μεταξονίου για την σχετική ευρυχωρία 4 ενηλίκων (άτομα άνω του 1.85 θα δουν τα γόνατά τους να ακουμπάνε στα εμπρός καθίσματα, αλλά τουλάχιστον έχουν -κυριολεκτικά- αέρα για τα κεφάλια) και η λειτουργία Mirror Screen προσδίδει την απαραίτητη high tech νότα. Μοναδικό παράπονο η απουσία πλευρικής στήριξης, την οποία θα αναζητήσεις όταν το TOP! βγάλει το παιδί από μέσα σου.

Μέχρι να γίνει αυτό, θα κληθείς να αντιμετωπίσεις τα 180 λίτρα του χώρου αποσκευών (196 με κιτ αποσκευής ελαστικού) και την πόρτα που δεν υπάρχει, αλλά βολεύεται με το άνοιγμα του πίσω παρμπρίζ. Ο νεανικός χαρακτήρας του ανοιχτού 108 προδιαθέτει για παρεΐστικες αποδράσεις, όμως πολλές από τις αποσκευές θα πρέπει να τις πάρουν ανά χείρας. Για ένα ζευγάρι, όμως, το πορτμπαγκάζ αρκεί για τα ψώνια του σουπερμάρκετ.

Ευχάριστο στήσιμο, κινητήρας με «νεύρο»

Το νεανικόν του χαρακτήρος το εντοπίζει κανείς κι όταν αποφασίσει να εκμεταλλευτεί τα 72 άλογα του 1.000αρη PureTech. Μπορεί να ακούγεται ελαφρώς χιουμοριστικό, όμως το χαμηλό βάρος των 915 κιλών και η σωστή κλιμάκωση του 5ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου βοηθούν το 108 να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και να φτάσει μέχρι τα 160 χλμ./ώρα της τελικής.

Διαβάστε επίσης: Τι βλάβες προκαλούνται με λίγο καύσιμο στο ρεζερβουάρ;

Μόλις αρχίσεις να στρίβεις το τιμόνι σε σβέλτο ρυθμό, έρχεσαι αντιμέτωπος με μια ιδιαιτέρως ζωηρή αντιμετώπιση από πλαίσιο και ανάρτηση. Τα 3.475 χλστ. του αμαξώματος μέχρι που μπορούν να πλασαριστούν ελεγχόμενα, και με αναλογικά μικρή ταχύτητα, ελέω των στενών ελαστικών 165/65 R15. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκούντως βαρύ και αρκετά άμεσο, δίνοντάς σου να καταλάβεις το πού και κατά πόσο σημαδεύουν οι τροχοί, ενώ και η ανάρτηση διαχειρίζεται πολύ καλά τις εγκάρσιες ανωμαλίες ακόμα και εν μέσω καμπής. Όπως είναι λογικό θα περάσουν κραδασμοί μετά από πέρασμα σε λακκούβες, όμως σε καμία περίπτωση δεν γίνονται ενοχλητικοί. Μοναδικό παράπονο έχουμε από την λειτουργία του ABS, το οποίο έχει την τάση να «αγχώνεται» εύκολα και να επεμβαίνει κατά τι περισσότερο από το ενδεδειγμένο.

Το ίδιο, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, ισχύει για τον κινητήρα. Παρότι 3κύλινδρος χαρακτηρίζεται από πολιτισμένη λειτουργία, κάτι στο οποίο συνεισφέρει και το κιβώτιο που δεν σε αναγκάζει να ζορίζεις τον 1.0 PureTech. Αυτό έχει τον ανάλογο -θετικό- αντίκτυπο στην κατανάλωση, η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, δυνατότητα εξατομίκευσης

– Τιμή, χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
72/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
93/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
93
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.475
Πλάτος (χλστ.)
1.615
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.340
Βάρος (κιλά)
915
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
180
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.700
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store