Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS

Πλέον η αυτοκίνηση κινείται σε ηλεκτρικούς ρυθμούς, με τις περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες να προσφέρουν κι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην γκάμα τους. Από την τάση αυτή η Peugeot δεν θα μπορούσε να απέχει και για το λόγο αυτό κατασκεύασε δυο μοντέλα τα e-208 και e-2008.

Η Peugeot έχει πετύχει διάνα με την κατασκευή του 2008, αφού σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει κατακτήσει την κορυφή της κατηγορίας των B-SUV στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Μια επιτυχία που η γαλλική μάρκα φιλοδοξεί να διατηρήσει και για την ηλεκτρική έκδοση του με τους 136 ίππους, την οποία και δοκιμάσαμε. Τιμολογιακά τώρα, το νέο Peugeot e-2008 ξεκινάει από τα 36.900 ευρώ στην έκδοση Active, που έπειτα από την κρατική επιδότηση, η τιμή διαμορφώνεται στα 30.948 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει τα πάντα, όπως θα διαβάσετε αναλυτικά παρακάτω, στον σχετικό πίνακα.

Μικρές διαφοροποιήσεις εξωτερικά

Σε επίπεδο σχεδιασμού, το ηλεκτρικό 2008 δεν έχει μεγάλες διαφορές συγκριτικά με τις εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσετε την εμπρός μάσκα που είναι βαμμένη στην απόχρωση του αμαξώματος, το γράμμα e στα εμπρός φτερά, στην πίσω κολώνα, αλλά και στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ, που αναγράφει το e-2008. Φυσικά, από το πίσω μέρος απουσιάζει και η εξάτμιση. Από εκεί κι έπειτα ο άκρως εντυπωσιακός σχεδιασμός του αμαξώματος διατηρείται αναλλοίωτος, όπως ακριβώς ορίζει η σχεδιαστική νόρμα της μάρκας. Έτσι λοιπόν απολαμβάνει κανείς να βλέπει το εμπρόσθιο τμήμα με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας, που σαν «νυχιές» σκίζουν τον προφυλακτήρα. Εντυπωσιακό είναι όμως και το προφίλ με τις ανάγλυφες ακμές των πίσω θυρών, ενώ πίσω τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα τρία διαγώνια LED συμπληρώνουν ιδανικά το δυναμικό προφίλ του γαλλικού SUV.

Είναι premium και το δείχνει!

Από την πρώτη επαφή με τη καμπίνα του e-2008 αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Peugeot κινείται πλέον σε αμιγώς premium μονοπάτια. Και στο εσωτερικό η φιλοσοφία σχεδιασμού είναι η ίδια που υπάρχει και στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Με μικρές βέβαια διαφοροποιήσεις, όπως στις διαφορετικές ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων του i-Cockpit (για τις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις) για την αυτονομία και το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας. Επιπλέον, για το e-2008 έχει εμπλουτιστεί και το μενού του infotainment που απεικονίζει τη ροή ενέργειας, τις ρυθμίσεις φόρτισης, αλλά και μερικές ακόμα πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα.

Σε επίπεδο κατασκευής τώρα, τα υλικά είναι ποιοτικά, μαλακά και σε πείθουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Βέβαια σε αυτό βοηθάει κι η πολύ καλή συναρμογή, που όσο κι αν ψάξαμε δεν βρήκαμε κάτι να μας ενοχλήσει. Αντιθέτως μας ενθουσίασαν οι αεροπορικού τύπου διακόπτες για τα αλάρμ, το κεντρικό κλείδωμα κ.α. Απλά θα χρειαστείτε μια μικρή προσαρμογή μερικών ημερών για να μην μπερδεύεστε με τα πλήκτρα αφής που ελέγχουν το σύστημα πολυμέσων και βρίσκονται ακριβώς μπροστά. Η θέση οδήγησης θα βρεθεί πανεύκολα χάρη στο εύρος των ρυθμίσεων του καθίσματος, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και να απολαμβάνει την περιμετρική ορατότητα. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους στο διαθέσιμο χώρο των 405 λτ. 

Αστραπιαίο και ήσυχο

Όσο αντιφατικό κι αν είναι αυτό που γράφουμε, απεικονίζει στο 100% το πώς νιώθει ο οδηγός όταν σανιδώνει το γκάζι του e-2008. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα. Η πηγή της δύναμης του Peugeot e-2008 είναι ο ίδιος ηλεκτροκινητήρας που κινεί και το e-208, αντλώντας ενέργεια από τη μπαταρία των 50kWh. Η μέγιστη ισχύς του αγγίζει τους 136 ίππους και η ροπή τα 260 Nm από τις μόλις 300 σ.α.λ.. Όμως ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, διαμορφώνεται κι η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα. Έτσι στο Eco το e-2008 αποδίδει 82 ίππους, 109 στο Νormal και 136 ίππους στην επιλογή Sport. Όπως αντιλαμβάνεστε, ανάλογα με τη δύναμη διαμορφώνεται η κατανάλωση, αλλά και η τελική αυτονομία.

Αυτό όμως που πάντοτε θα μας ενθουσιάζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι η ακαριαία επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σε ότι αφορά τώρα τις απόλυτες επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα θα τα δείτε σε 8,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 150 χλμ./ώρα (στο Sport Mode). Το απολαυστικό δε είναι οι επιταχύνσεις από φανάρι σε φανάρι, όπου το e-2008 με την ησυχία που το διακρίνει θα αφήσει πολλούς «γρήγορους» πίσω του! Η μετάδοση της δύναμης στους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζεται από το κιβώτιο μιας σχέσης με λειτουργία Brake, με την οποία ανακτάται περισσότερη ενέργεια με την πέδηση ή όταν δεν πατάει ο οδηγός το γκάζι. Διατίθενται δύο λειτουργίες πέδησης, μια μέτρια, για αίσθηση παρόμοια με εκείνην ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, αλλά και μια αυξημένη, για επιβράδυνση ελεγχόμενη όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού.

Από αυτονομία & κατανάλωση πως τα πάμε;

Πρίμα θα λέγαμε, μιας και σύμφωνα με τα εργοστασιακά δεδομένα κατά WLTP, η συνολική αυτονομία αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα, με τη μέση κατανάλωση να είναι 17,3 kWh/100 χλμ. Εμείς καταφέραμε να καλύψουμε 290 χλμ. με μια φόρτιση και με μικτές συνθήκες οδήγησης. Σε ότι αφορά τη φόρτιση τώρα, με το καλώδιο που παρέχεται με το αυτοκίνητο, το ηλεκτρικό 2008 φορτίζεται από μια απλή πρίζα τύπου Schuko ή από μια ενισχυμένη πρίζα τύπου Green’up σε 15 ώρες. Απαιτούνται 7,5 ή 5 ώρες από wallbox ισχύος 7,4 και 11 kW αντίστοιχα, ενώ με ταχυφορτιστή 100 kW αρκούν 30 λεπτά φόρτισης για το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του. Μέσω της οθόνης πλοήγησης του αυτοκινήτου ή μέσω της εφαρμογής «MyPeugeot» στο smartphone σας είναι δυνατός και ο προγραμματισμός συγκεκριμένης ώρας φόρτισης. Με αυτή τη λειτουργία μπορείτε να ξεκινήσετε ή να σταματήσετε από απόσταση τη διαδικασία. Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.

Απολαυστικό στο δρόμο

Το πλέον εντυπωσιακό πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού 2008, είναι πως τα πάντα γίνονται με πλήρη ησυχία και μόνο ο ηλεκτρονικός βόμβος προδίδει ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί, ενημερώνοντας παράλληλα τους πεζούς. Εντός της καμπίνας, ο ήχος εκκίνησης από το i-Cockpit και η ένδειξη «Ready» είναι τα μόνα που θα σας δώσουν το ok ότι όλα είναι έτοιμα να ξεκινήσετε!  Επιλέγοντας το D στο κιβώτιο και πατώντας το πεντάλ του γκαζιού, το e-2008 θα αρχίσει να διανύει τα πρώτα μέτρα και εσείς θα εντυπωσιαστείτε από το πόσο απομονωμένοι νιώθετε από τα τεκταινόμενα του περιβάλλοντος. Εντός πόλης το e-2008 βρίσκεται στο στοιχείο του, όπου και γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι η ανάρτηση διαθέτει ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση. Αυτό έγινε για την καλύτερη διαχείριση του επιπλέον βάρους του αμαξώματος, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν αλλοιώνει την ποιότητα κύλισης που βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ πρέπει για τους αστικούς ελιγμούς, οι οποίοι διευκολύνονται και από την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα που προσφέρουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στον αυτοκινητόδρομο, η απουσία ήχου από τον κινητήρα, συνδυαστικά με την πολύ καλή ηχομόνωση, συντελούν στη δημιουργία ενός ήρεμου περιβάλλοντος στη καμπίνα, που μόνο ο ήχος κύλισης και ελάχιστος αεροδυναμικός θόρυβος καταλήγουν στα αυτιά οδηγού κι επιβατών. Όμως το Peugeot e-2008 μας ενθουσίασε και στο επαρχιακό δίκτυο που κινηθήκαμε κι απολαύσαμε τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει το γαλλικό SUV.

Το μπροστινό σύστημα παρέχει την πληροφόρηση που θέλει ο οδηγός δίνοντάς του τη δυνατότητα να σημαδέψει με ακρίβεια το apex της στροφής. Ακόμα και στο όριο το e-2008 παραμένει φιλικό και προβλέψιμο, με την υποστροφή να δηλώνει πρώτη παρούσα. Αλλά ένα μικρό «άσε» στο γκάζι θα έχει ως αποτέλεσμα το Peugeot να κλείσει τη τροχιά του. Αν το παρακάνετε τότε θα επιστρατευτεί το ESP και θα επιβάλλει με «ευγένεια» την τάξη. Τα φρένα αν και δυνατά, θα χρειαστεί να τα συνηθίσετε στο πως αποδίδουν και στην αίσθηση που προσφέρουν, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Το ηλεκτρικό μέλλον είναι εδώ!

Και μάλιστα αποτυπώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα από το νέο Peugeot e-2008. Το γαλλικό ηλεκτρικό compact SUV σε συνεπαίρνει με τον υπέροχο σχεδιασμό του, που κάνει πολλά κεφάλια να γυρίσουν, ενθουσιάζοντας παράλληλα και με την προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει πάνω του, χωρίς να αποποιείται καμία από τις αρετές που κάνουν ξεχωριστό  το 2008! Τώρα με την έλευση της ηλεκτρικής έκδοσης του, απλά επέρχεται η ολοκλήρωση της γκάμας του, βάζοντας δύσκολα στον ανταγωνισμό!

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα, χώροι, αυτονομία, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης

(-) Τιμή, βάρος

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
136
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
260
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150 (Sport Mode)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
17,3 kWh
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα MακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.770
Ύψος (χλστ.)
1.530
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.605
Βάρος (κιλά)
1.548
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
36.900 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store