Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS MHEV

Η κατηγορία των SUV ανεβαίνει συνεχώς και τα Coupe SUV έχουν αρχίσει να αυξάνουν το αγοραστικό τους μερίδιο. Μια κατηγορία στην οποία μέχρι πρότινος είχαν παρουσία αποκλειστικά εκπρόσωποι πολυτελών κατασκευαστών.

Αυτό το δεδομένο άλλαξε από τη στιγμή που η Renault παρουσίασε το νέο coupe SUV της, με το όνομα Arkana. Το καλλίγραμμο μοντέλο προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικά σύνολα. Αρχής γενομένης με το mild hybrid 1.3 TCe 140 EDC, όπως αυτό της δοκιμής και με τιμή που ξεκινάει από τα 26.490 ευρώ. Στην κορυφή συναντάμε το πλήρως υβριδικό σύστημα 1.6 E-TECH με τους 145 ίππους και τιμή από 30.790 ευρώ. Ο πλούσιος εξοπλισμός που συνοδεύει κάθε έκδοση και η δυναμική εμφάνιση δημιουργούν έναν αχτύπητο αγοραστικό συνδυασμό, για όσους αναζητούν ένα εντυπωσιακό μικρομεσαίο coupe SUV.

Επιτυχημένη κίνηση από τη Renault

Η γαλλική μάρκα έχει αποδείξει πολλές φορές ότι βρίσκεται μπροστά από τα δεδομένα και δημιουργεί τάσεις, ή ακόμα και κατηγορίες. Όπως στην περίπτωση του Arkana, όπου έχουμε να κάνουμε με ένα SUV με ελκυστική coupe εμφάνιση που θυμίζει κατασκευές της premium κατηγορίας. Το Arkana βρίσκεται στο άνω όριο των C-SUV από πλευράς διαστάσεων, αφού έχει μήκος 4.568 χλστ. Στο εμπρόσθιο τμήμα του ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα με το σχήμα «C» ένα μοτίβο που έχουμε γνωρίσει και σε άλλα σύγχρονα Renault. Κατόπιν εντύπωση προκαλεί η μεγάλη μάσκα με το «χορταστικό» αεραγωγό στον προφυλακτήρα. Εκεί που αρχίζει να γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον το Arkana, είναι όταν πηγαίνουμε προς τα πίσω! Η κλίση της οροφής είναι έντονη, όπως ακριβώς ορίζει ο κουπέ χαρακτήρας του. Το παρουσιαστικό ολοκληρώνεται με τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα, που ενώνονται μεταξύ τους με μια λωρίδα.

Ποιοτικό, όμορφο κι άνετο εσωτερικό

Τα καλά νέα συνεχίζονται και μόλις ανοίξετε την πόρτα και μπείτε στην καμπίνα του Renault Arkana. Ο εσωτερικός κόσμος του ξεχωρίζει με τα ποιοτικά μαλακά υλικά σε αρκετές επιφάνειες, το σύγχρονο σχεδιασμό και τη στιβαρή κατασκευή. Αναμενόμενα οι επιρροές από τα Clio και Captur είναι εμφανείς. Στο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής, η οποία ανάλογα την έκδοση, έχει διαγώνιο είτε 7, είτε 9,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK. Πέρα από τη μοντέρνα αισθητική, η καμπίνα του Arkana είναι πρακτική κι άνετη με αρκετές θήκες για τα αντικείμενα της καθημερινότητάς σας. Ο οδηγός κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας άφθονη περιφερειακή ορατότητα και μόνο η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ θα σας δυσκολέψει όπως κοιτάτε προς τα πίσω. Οι επιβάτες θα κάτσουν άνετα με ικανοποιητικό αέρα για το κεφάλι (παρά την έντονη κλίση της οροφής) και τα πόδια τους. Επιπλέον, ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 513 λτ. με το πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα του, θα καλύψει κάθε μεταφορική σας ανάγκη.

Ικανοποιεί σε όλα του το μηχανικό σύνολο

Το όμορφο Renault Arkana στην έκδοση της δοκιμής μας, κινείται από το γνωστό 1.300άρι μοτέρ βενζίνης, που έχουμε γνωρίσει και στο νέο Nissan Qashqai και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 140 ίππους, με μέγιστη ροπή στα 240 Nm, από τις 1.650 έως τις 4.000 σ.α.λ. Στη πράξη ο κινητήρας λειτουργεί ραφιναρισμένα, με την άφθονη ροπή να συμβάλλει στο δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών. Σε αυτό, πολύτιμη συνδρομή παρέχει και το πολύ καλό στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές, μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Όμως λίγα δευτερόλεπτα ύστερα από κάθε αλλαγή, η λειτουργία επανέρχεται υπό αυτόματο έλεγχο.

Το Renault Arkana ενσωματώνει επίσης διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport & My Sense), όπου ανάλογα με το ποιο θα επιλέξει ο οδηγός μεταβάλλεται η απόκριση κινητήρα – κιβωτίου. Αν πατήσει το Sport, τότε η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση και εδώ επιτυγχάνεται το εξαιρετικό 0-100 χλμ./ώρα των 9,8 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 205 χλμ./ώρα. Η λειτουργία Eco μειώνει αισθητά μεν την απόκριση, αλλά συμβάλλει στη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε όσο το δυνατόν χαμηλά επίπεδα. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η μέση εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται στα 5,8-6,1 λτ./100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες αγγίζει τα 7,5 λτ./100 χλμ. και είναι μια απόλυτα λογική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Άξιος αναφοράς είναι κι ο τρόπος που δουλεύει το ήπιο υβριδικό σύστημα της Renault.

Αυτό αποτελείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα 12V υποβοηθώντας στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ σβήνει τον κινητήρα στο άφημα του γκαζιού και το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς να καίει καύσιμο σε ταχύτητες από 30-140 χλμ./ώρα (λειτουργία Sailing Stop). Τέλος, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνονται από 132 έως 138 γρ./χλμ., νούμερα που συνεπάγονται τέλη κυκλοφορίας από 84,5 έως και 88,3 ευρώ.

Σίγουρο κι άνετο σε κάθε είδους διαδρομή

Όλα τα παραπάνω γνωρίσματα «δένουν» ιδανικά και με μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ανεξάρτητα από το που θα θελήσετε να κινηθείτε με το Renault Arkana. Το γαλλικό coupe SUV είναι ισορροπημένο και δεν θα αγχώσει ποτέ το χειριστή του. Συνδυάζει αξιόλογη ποιότητα κύλισης και απαράμιλλη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, με δυναμικά χαρακτηριστικά και εξαιρετικό κράτημα σε μια επαρχιακή διαδρομή. Μπορεί η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. να είναι αρκετή, όμως το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω) από τους μηχανικούς της Renault, περιορίζει αισθητά τις κλίσεις του αμαξώματος.

Σαφώς η άνεση έχει τον πρώτο λόγο, ωστόσο αν επιλέξετε το πρόγραμμα Sport, δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα με το Arkana και υπό πίεση. Σε γενικές γραμμές και σε κάθε είδους διαδρομή, το Arkana θα σας ικανοποιήσει στο έπακρο, με τα φρένα να εξασφαλίζουν την άμεση και απροβλημάτιστη ακινητοποίηση του όμορφου γαλλικού coupe SUV. Επιπλέον, χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Arkana μπορεί να κινηθεί με άνεση σε ένα χωματόδρομο και στις κακοτοπιές της καθημερινότητας, αρκεί να έχει κανείς κατά νου τα ασφάλτινα ελαστικά και τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς.

Για όσους θέλουν να είναι in χωρίς να κάνουν cash out τον τραπεζικό λογαριασμό!

Αναλογιζόμενοι πόσο κοστίζουν τα αντίστοιχα μοντέλα στους premium κατασκευαστές, το Renault Arkana είναι μια ιδανική πρόταση αγοράς για όσους θέλουν να έχουν ένα «μουράτο» αυτοκίνητο που δεν θα τους ξετινάξει οικονομικά. Αν μάλιστα προσθέσετε και τον πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, τότε μιλάμε για ένα πλήρες αγοραστικό πακέτο!

(+) Σχεδιασμός, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία

(–) Ορατότητα προς τα πίσω, θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.333
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8-6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132-138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,5-88,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.568
Πλάτος (χλστ.)
1.821
Ύψος (χλστ.)
1.576
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.720
Βάρος (κιλά)
1.336
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
513
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.490 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store