Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 PS LPG - AutoGreekNews

Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 PS LPG

Το Renault Captur δεν είναι ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και είναι ένα μοντέλο που έχει αγαπηθεί από το αγοραστικό κοινό. Λογικό κι αναμενόμενο, καθώς πέρα από την όμορφη εμφάνισή του, έχει γκάμα κινητήρων που καλύπτει κάθε ανάγκη. Μια από τις δημοφιλέστερες εκδόσεις είναι αυτή του υγραερίου γιατί ξεχωρίζει με τις σβέλτες επιδόσεις συνδυαστικά με χαμηλό κόστος καυσίμου. Παράλληλα, έχει πλέον το προσόν και της ελεύθερης εισόδου στο δακτύλιο.

Τώρα η Renault με την προσθήκη του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου αναβαθμίζει τη λειτουργία του εν λόγω κινητήρα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τόσο τον τομέα της κατανάλωσης, όσο και της άνεσης κατά τις μετακινήσεις. Το γαλλικό compact SUV προσφέρεται από το εργοστάσιο με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη & LPG) και ένα καλό εξοπλισμό από την αρχική έκδοση Expression. Αυτή πωλείται με τιμή που ξεκινάει από τα 20.280 ευρώ. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει η ενδιάμεση έκδοση Expression Plus LPG (από 21.130 ευρώ), ενώ στην κορυφή των εξοπλιστικών εκδόσεων βρίσκεται η Dynamic LPG με τιμή από 22.430 ευρώ.

Μια σχέση παραπάνω και πιο ραφιναρισμένη λειτουργία!

Κάτω από το καπό του Renault Captur LPG φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος turbo κινητήρας, 999 κ.εκ. με ενσωματωμένο σύστημα υγραεριοκίνησης από το εργοστάσιο. Η τελική απόδοσή του εξαρτάται από το καύσιμο που επιλέγει να κινηθεί ο οδηγός. Πιο συγκεκριμένα, όταν ο το μοτέρ δουλεύει μόνο με βενζίνη η ισχύς του ανέρχεται στα 91 άλογα και στα 160 Nm ροπής, ενώ με τη χρήση LPG η ισχύς του ανεβαίνει στους 100 ίππους κερδίζοντας επιπλέον και 10 Nm. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο Captur TCe 100 PS LPG έρχονται σε 13 δλ., ενώ η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 173 χλμ./ώρα. Ο οδηγός ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να επιλέξει το καύσιμο της επιλογής του, απλά πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στα αριστερά του τιμονιού.

Όπως και στην έκδοση με το 5τάχυτο κιβώτιο, έτσι κι εδώ, αν ένα από τα δύο ρεζερβουάρ με καύσιμο αδειάσει, τότε αυτομάτως γυρίζει στο άλλο (από υγραέριο σε βενζίνη και αντίστροφα). Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα και μόνο ένα πολύ καλά «εκπαιδευμένο» αυτί θα μπορέσει να εντοπίσει την ελάχιστα πιο έντονη χροιά του 3κύλινδρου κινητήρα όταν κινείται με το υγραέριο. Αυτό που γίνεται όμως αμέσως αντιληπτό είναι το ελαφρώς καλύτερο τράβηγμα, ιδίως μόλις η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ. Ο πρωταγωνιστής αυτής της δοκιμής, που δεν είναι άλλος από το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, διαθέτει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, ώστε να αναδειχθούν ακόμα περισσότερο οι αρετές του κινητήρα, ενώ και το κούμπωμά του ικανοποιεί.

Η οικονομία στο προσκήνιο!

Η υγραεριοκίνηση είναι μια εξαιρετική λύση για οικονομικές μετακινήσεις, ειδικά στις μέρες που το πετρέλαιο έχει αρχίσει να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και να βγαίνει στο προσκήνιο η ηλεκτροκίνηση, με τις όποιες δυσκολίες έχει. Όμως το Renault Captur LPG κατορθώνει να προσφέρει οικονομικές μετακινήσεις, ειδικά αν ο χειριστής του κινείται κατά προτεραιότητα με υγραέριο. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, ο Γάλλος κατασκευαστής δηλώνει πως η μέση κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 5,8 – 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ υγραερίου είναι στα 7,5 – 8,1 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουμε και λέμε: 132 – 143 γρ./χλμ. (βενζίνη) / 117 – 126 γρ./χλμ. (LPG). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 8,5 λτ./100 χλμ. που σημαίνει πως για 100 χλμ. κίνησης θα πρέπει να πληρώσετε 8,5 ευρώ (μέση τιμή υγραερίου 1 ευρώ/λτ.). Σε ότι αφορά την κατανάλωση βενζίνης σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,5 λτ./100 χλμ. Νούμερο κατανάλωσης που με τη σημερινή μέση τιμή της αμόλυβδης (1,771 ευρώ/λτ.) μεταφράζεται σε 11,5 ευρώ!

Ξεκούραστο και σταθερό στο δρόμο

Το Renault Captur και στην έκδοση υγραερίου διατηρεί τα οδηγικά στοιχεία που το έχουν κάνει αγαπητό στο ευρύ κοινό. Δηλαδή είναι ήσυχο και με ποιοτική κύλιση, προσφέροντας ξεκούραστες διαδρομές. Εντός του αστικού ιστού, οι μαζεμένες διαστάσεις του δεν θα σας ταλαιπωρήσουν κατά τους ελιγμούς στην πόλη, ενώ θα σας διευκολύνουν κατά την αναζήτηση χώρου στάθμευσης. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, το Renault Captur τραβάει καλά, φτάνοντας εύκολα την επιθυμητή ταχύτητα για ταξίδι. Η ανάρτηση λειτουργεί αποτελεσματικά, αφού πέρα του ότι συμβάλλει στην ποιοτική κύλιση, περιορίζει σε λογικά πλαίσια τις κλίσεις στις στροφές. Στα συν βάλτε επίσης και τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος που προσφέρουν την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να κινηθείτε και σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Τέλος τα φρένα ενθουσιάζουν τόσο με την καλή αίσθηση που έχει το πεντάλ, όσο και με την αντοχή τους και τη δύναμή τους.

Θα βολευτείτε με άνεση εντός καμπίνας!

Μόλις κάτσετε στην καμπίνα του Captur μην περιμένετε να βρείτε οφθαλμοφανείς διαφορές συγκριτικά με τις εκδόσεις αμιγώς βενζίνης. Η πλέον σημαντική είναι η προσθήκη του κουμπιού επιλογής καυσίμου στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και η ένδειξη LPG (όταν είναι ενεργοποιημένο) στον πίνακα οργάνων. Εκεί ενσωματώνεται και trip computer που αφορά και τα δύο καύσιμα του γαλλικού SUV. Από εκεί κι έπειτα όλα είναι όπως ακριβώς τα γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα Captur. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με μια ευρύχωρη και καλοκατασκευασμένη καμπίνα, με μαλακά υλικά στο ταμπλό, κονσόλα και εμπρός πόρτες. Επίσης, παρέχει πολύ καλούς χώρους επιβατών και αποσκευών, με το πορτ μπαγκάζ να κυμαίνεται μεταξύ 422 έως 536 λίτρων, ανάλογα με τη θέση του πίσω συρόμενου κατά 16 εκατοστά καθίσματος. Τη προσοχή σας σίγουρα θα τραβήξει η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων συστήματος infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών, αναλόγως εξοπλιστικής έκδοσης. Επίσης, o νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει άφθονη πληροφόρηση, είναι ευανάγνωστος και η διάστασή του να μπορεί να φτάσει έως και τις 10,2 ίντσες.

Ενδιαφέρουσα παρουσία στα B-SUV

Γενικά το νέο Renault Captur είναι κλάσεις ανώτερο από το μοντέλο που αντικατέστησε. Εμφανίζεται αρκετά πιο όμορφο και ποιοτικό, ενώ κι η οδική του συμπεριφορά βελτιώθηκε στα σημεία. Ειδικότερα όμως στην έκδοση με τον κινητήρα διπλού καυσίμου, αποτελεί μια ιδανική πρόταση αγοράς για όσους θέλουν να έχουν ένα όμορφο αυτοκίνητο που δεν απαιτεί πολλά λεφτά για τις μετακινήσεις. Σε αυτό προσθέστε τον ικανοποιητικό εξοπλισμό και τη λογική τιμή αγοράς.

(+) Κατανάλωση, σχεδίαση, ποιότητα υλικών καμπίνας, οδική συμπεριφορά, πρακτικότητα, χώρος αποσκευών, αυξημένη αυτονομία συνδυαστικά με LPG, απόσταση από το έδαφος

(-) Απόκριση κινητήρα (με ΕCO), χροιά κινητήρα με LPG

Καύσιμο
Βενζίνη/LPG
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
91/5.000 (B) 100/5.000 (LPG)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/3.750 (Β) 170/3.500 (LPG)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8 – 6,3 (B) 7,5 – 8,1 (LPG)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132 - 143 (Β) 117 - 126 (LPG)
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,48 – 100
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.227
Πλάτος (χλστ.)
1.797
Ύψος (χλστ.)
1.576
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.639
Βάρος (κιλά)
1.239
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422-536
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.280 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store