Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP

Στη δημοφιλή και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV, η Renault έκανε την είσοδό της το 2013 με το πολύ επιτυχημένο Captur, ξεπερνώντας τις 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Το 2020 η γαλλική φίρμα λανσάρισε το εντελώς νέο Captur, το οποίο άλλαξε σε σημαντικό βαθμό και δεν έχει καμία συγγένεια με τον προκάτοχό του.

Γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό, από την πρώτη κιόλας ματιά, αφού το νέο Captur είναι σαφώς πιο ελκυστικό σχεδιαστικά και αισθητά μεγαλύτερο. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.227 χλστ. (+11 εκ. από το πρώτης γενιάς Captur), πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.576 χλστ. και μεταξόνιο 2.639 χλστ. (+2 εκ.). Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά γνωρίσματά του είναι τα φανάρια σε σχήμα «C» με τους στάνταρ Full LED προβολείς, οι έντονα ανάγλυφες πλευρικές του επιφάνειες και το μυώδες πίσω άκρο του.

Στη χώρα μας, διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), ενώ με τον πολύ αξιόλογο κινητήρα της δοκιμής, τον 1.3 TCe 130 πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 20.520 ευρώ.

Προσεγμένο σε ποιότητα και άνετο εσωτερικό

Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό του δεύτερης γενιάς Captur, όπου και εδώ δεν υπάρχει καμία ομοιότητα με το απελθόν μοντέλο. Χάρη στο συνδυασμό των μεγαλύτερων διαστάσεων, του νέου σχεδιασμού με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειας και της τεχνολογικής αναβάθμισης, δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου SUV. Κυρίαρχο στοιχείο είναι η κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ή 9,3 ιντσών με τις πάρα πολλές πληροφορίες και λειτουργίες. Σίγουρα θα χρειαστεί ένα διάστημα εξοικείωσης, ωστόσο το θετικό είναι ότι ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται με φυσικά χειριστήρια και όχι μέσω της οθόνης, όπως σε άλλα μοντέλα. Την τεχνολογική αναβάθμιση ενισχύει με την σειρά του και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών με τις πολλές πληροφορίες (υπάρχει και ο μεγαλύτερος των 10,2 ιντσών). Αισθητή βελτίωση υπάρχει και σε ποιότητα, μέσω της ευρείας χρήσης μαλακών υλικών σε διάφορα σημεία της καμπίνας, όπως είναι σε ολόκληρο το ταμπλό, στις εμπρός πόρτες και στην κονσόλα.

Ο οδηγός του Captur έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και μικρά μπουκάλια, ενώ το συρτάρι από την πλευρά του συνοδηγού είναι μεγάλο και βαθύ. Μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων της καμπίνας του νέου Captur είναι και οι άνετοι χώροι του. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας του υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Παράλληλα το πίσω στάνταρ συρόμενο κάθισμα (σε διαδρομή έως και 16 εκατοστά) διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 422 έως 536 λίτρα.

Σταθερό στο δρόμο και ξεκούραστο

Σημαντικές βελτιώσεις έχει δεχτεί το νέο Captur και ως προς τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, χάρη και στη νέα πλατφόρμα CMF-B που βασίζεται και συνδυάζει με ισορροπία την άνεση (χωρίς να είναι πολύ μαλακή η ανάρτησή του) και το κράτημα. Ο χαμηλός θόρυβος που περνά στην καμπίνα από τον κινητήρα, την κύλιση των τροχών και τους εξωγενείς παράγοντες γενικότερα, είναι από τα πρώτα στοιχεία που εκτιμώνται. Στην πόλη, το νέο Captur είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, παρόλη την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων. Το διττού χαρακτήρα κόμπακτ SUV της Renault, είναι σε θέση παράλληλα, να καλύψει μακρινές αποστάσεις με ασφάλεια, κρατώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του. Κινούμενο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων παρουσιάζεται πολύ σταθερό, όπως και στις καμπές. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές, το αμάξωμά του παίρνει λογικές κλίσεις και τα όρια πρόσφυσης των τροχών είναι αυξημένα. Εφόσον δεχτεί περισσότερη πίεση, θα ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού, εκδηλώνοντας μια προοδευτική τάση υποστροφής, η οποία εξαλείφεται από τα ηλεκτρονικά συστήματα. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει καλή αμεσότητα αλλά ήθελε περισσότερη αίσθηση και βάρος, ενώ τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς ξενίζουν τους πιο ψαγμένους.

Πολύ καλός ο κινητήρας

Ο 1.300άρης turbo 4κύλινδρος κινητήρας είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα των μαρκών Renault, Dacia, Nissan και Mercedes, καθώς αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Συμμαχίας του Groupe Renault με την Daimler. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι χρησιμοποιεί τεχνολογία Bore Spray Coating στους κυλίνδρους για περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας και σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων.

Ο 1.3 TCe των 130 ίππων στις 5.000 σ.α.λ και των 240 Nm ροπής μεταξύ στις 1.600 σ.α.λ. ξεχωρίζει αμέσως για τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Καταρχήν απουσιάζουν οι όποιοι κραδασμοί, ενώ το τράβηγμά του είναι γεμάτο από τις χαμηλές κιόλας στροφές, χωρίς κενά ισχύος ή ξεσπάσματα σε απότομες επιταχύνσεις, αφού λειτουργεί γραμμικά μέχρι τις υψηλές στροφές. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,6 δλ., το 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,3/11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας συνεργάζεται πολύ καλά και με το θετικό σε αίσθηση επιλογέα των 6 ταχυτήτων με τη μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.600 σ.α.λ.). Τέλος, η κατανάλωση βρίσκεται σε λογικά πλαίσια, με 7,4 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

+ Σχεδίαση, κινητήρας, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής

– Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.333
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/6.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
128
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
153,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.227 χλστ.
Πλάτος (χλστ.)
1.797
Ύψος (χλστ.)
1.576
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.639
Βάρος (κιλά)
1.340
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
422-536
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.520 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Mitsubishi L200 Double Cab Black Edition ΑΤ
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid GT Line
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GL LCV
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store