Δοκιμή Renault Clio 1.0 ΤCe 100 PS LPG

Το Renault Clio είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και τα τελευταία 31 έτη, αποτελεί στυλοβάτη για τις πωλήσεις της γαλλικής μάρκας. Με τον diesel κινητήρα να έχει παροπλιστεί, οι ιθύνοντες της Renault θέλησαν να προσφέρουν οικονομία κατά την κίνηση με ένα διαφορετικό τρόπο, που σίγουρα το γνωρίζουν καλά εδώ και χρόνια! Αυτός δεν είναι άλλος από το γνωστό μας LPG (το υγραέριο ελληνιστί) που κατορθώνει να συνδυάζει μικρό κόστος κατά τις μετακινήσεις, χωρίς να υπολείπεται σε δύναμη.

Ένας επιτυχημένος συνδυασμός που από το 2010 η Renault τον χρησιμοποιεί στα αυτοκίνητά της. Το γαλλικό best seller προσφέρεται από το εργοστάσιο με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη & LPG), με εξοπλισμό που ικανοποιεί από την αρχική μάλιστα έκδοση, την Authentic LPG, που κοστολογείται από τα 15.640 ευρώ. Με 800 ευρώ παραπάνω (από 16.440 ευρώ) υπάρχει η έκδοση Expression LPG, ενώ με 1.000 ευρώ επιπλέον (17.440 ευρώ) μπορείτε να πάρετε την Expression Plus LPG. Η κορυφαία Dynamic LPG κοστίζει από 18.140 ευρώ.

Εξωτερικά, ο κομψός και διακριτικά δυναμικός σχεδιασμός που έχουμε αγαπήσει στο νέο Renault Clio, παραμένει αυτούσιος και στην έκδοση διπλού καυσίμου, μιας και βασίζεται στη βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe 90 hp. Ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας του Clio διατηρείται στο ακέραιο, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται όταν ανοίγει το πορτάκι για τον ανεφοδιασμό του καυσίμου, όπου δίπλα από το στόμιο της βενζίνης βρίσκεται και αυτό του LPG.

Εσωτερικό με ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα

Η καμπίνα του γαλλικού μοντέλου διπλού καυσίμου, επίσης κινείται στα ποιοτικά πρότυπα που έχουμε γνωρίσει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών, ενώ σε αυξημένο επίπεδο βρίσκεται η εργονομία, αλλά και η πρακτικότητα που προσφέρει το Clio. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας (στην έκδοση της δοκιμής μας) ξεχωρίζει η εύχρηστη κι έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών (στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και μεγαλύτερη οθόνη 9,3 ιντσών), με το χειρισμό της να είναι εξαιρετικά εύκολος.

Η βασικότερη διαφορά της έκδοσης LPG εντοπίζεται στο στρογγυλό διακόπτη για την επιλογή του καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) που βρίσκεται στην κάτω αριστερή πλευρά του ταμπλό. To πέρασμα από το ένα καύσιμο στο άλλο μπορεί να γίνει ανά πάσα ώρα και στιγμή μέσω του συγκεκριμένου διακόπτη, είτε εν στάσει, είτε εν κινήσει. Βέβαια αν το υγραέριο τελειώσει, το μοτέρ περνά αυτόματα στη βενζίνη, με τις εναλλαγές να μη γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό. Μια ακόμα διαφορά εντοπίζεται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με τα διάφορα μοτίβα που μας πληροφορούν για την αυτονομία, τη μέση κατανάλωση, το μερικό χιλιομετρητή και τις ανάλογες ενδείξεις για το είδος καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή.

Οι χώροι για τους επιβάτες ικανοποιούν, όπως και για τις αποσκευές, μιας κι ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 391 λίτρα. Το εξαιρετικά ευχάριστο είναι πως το ρεζερβουάρ 32 λίτρων του LPG έχει τοποθετηθεί στη θέση της ρεζέρβας, αφήνοντας έτσι ανεπηρέαστη την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ. Σαφώς υπάρχει κι ένα ρεζερβουάρ βενζίνης, συνολικού όγκου 39 λίτρων.

Ζωντανός κινητήρας σε όλο το φάσμα στροφών

Η «καρδιά» του Clio LPG είναι ο 1.000άρης TCe βενζινοκινητήρας με το εργοστασιακό κιτ υγραερίου. Το 3κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με τη χρήση LPG. Η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ. και η τελική ταχύτητα τερματίζει στα 188 χλμ./ώρα. Με την επιλογή της βενζίνης, η απόδοση του μοτέρ πέφτει στους 91 ίππους στις 4.800-5.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 160 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. (0-100 χλμ./ώρα σε12,5 δλ.). Το μοτέρ αφήνει από την αρχή θετικές εντυπώσεις, μιας και τραβάει καλά από τις χαμηλές στροφές κινώντας με μπρίο το γαλλικό μικρό. Ο παραγόμενος θόρυβος δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση και μόνο ένας πιο έμπειρος οδηγός θα μπορέσει να αντιληφθεί την ελαφρώς πιο τονισμένη τραχύτητα του μοτέρ αλλά και την καλύτερη απόδοση, όταν κινείται με το υγραέριο.

Ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG συνεργάζεται άρτια με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο το οποίο έχει τη σωστή κλιμάκωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συνδράμοντας σημαντικά στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης. Η Renault ανακοινώνει πως αν το Clio κινείται αποκλειστικά με LPG η μεικτή κατανάλωση βρίσκεται μεταξύ 6,9 – 7,8 λτ./100 χλμ., νούμερο που στην πράξη είναι κοντά στα 9 λτ./100 χλμ. Και για να έχετε μια τάξη μεγέθους, αυτή η κατανάλωση σε κόστος σημαίνει 7,4 ευρώ για κάθε 100 χλμ. κίνησης (με μέση τιμή λίτρου υγραερίου 0,822 ευρώ). Τώρα αν κινηθείτε αποκλειστικά με βενζίνη η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 – 6,0 λτ./100 χλμ. Εμείς στη δοκιμή μας καταναλώσαμε 7 λτ./100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με 11,6 €/100 χλμ. (με τιμή βενζίνης 1,651 €/λτ.). Κοινώς με τη χρήση LPG το κόστος είναι χαμηλότερο κατά 4 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Σε ότι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουμε και λέμε: 121 – 136 γρ./χλμ.  με βενζίνη και 107 – 121 γρ./χλμ. με LPG.

Ευχάριστο κι άνετο στην οδήγηση

Στο δρόμο, η συμπεριφορά του Clio είναι γνώριμη, μιας και αποδίδει όπως ακριβώς και οι λοιπές εκδόσεις του. Έτσι λοιπόν το μοντέλο της Renault εστιάζει στην άνεση, με την ανάρτηση να λειτουργεί «σαν κυματοθραύστης» σε κάθε είδους κακοτεχνία του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας παράλληλα πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επίσης, φροντίζει για την ευθυβολία του αμαξώματος ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, κάτι που αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας. Από εκεί κι έπειτα κι αν ο οδηγός το θελήσει, το Clio μπορεί να μιλήσει στην καρδιά του σε μια στριφτερή διαδρομή. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι απόλυτα λογικές για τον χαρακτήρα και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Το Clio LPG δεν θα σας αρνηθεί να το «στρίψετε αέρα» ακολουθώντας γραμμές, είτε να το πλασάρετε πριν το apex, κάνοντάς σας έτσι να χαμογελάσετε ακόμα πιο πλατιά. Το τιμόνι αν κι ελαφρύ προσφέρει την πληροφόρηση που θα αναζητήσετε, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν, τόσο με τη δύναμη τους, όσο και με την αίσθηση που παρέχουν.

(+) Σχεδίαση, άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών, εξοπλισμός, χώροι, αυτονομία, οικονομία με το LPG

(-) Ελαφρύ τιμόνι, ρύθμιση πλάτης καθίσματος οδηγού

Καύσιμο
Βενζίνη/LPG
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
91/4.8005.000 (B) 100/4.600-5.000 (LPG)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/2.100-3.750 (Β) 170/2.000-3.500 (LPG)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,5 (B) 11,8 (LPG)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180 (B) 188 (LPG)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4 – 6,0 (B) 6,9 – 7,8 (LPG)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
121 - 136 (Β) 107 - 121 (LPG)
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0 - 87,04
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.050
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.583
Βάρος (κιλά)
1.216
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
391
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.640 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store