Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS

Έχοντας δοκιμάσει τις περισσότερες εκδόσεις του Renault Clio, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου να γευτούμε την κορυφαία κι υβριδική έκφανσή του, που στοχεύει στην απόδοση, αλλά πρωτίστως στην οικονομία καυσίμου.

Η Renault παραδοσιακά ξεχωρίζει κι από την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει στην κατασκευή κινητήρων. Μπορεί μερικά χρόνια πριν οι diesel της να ήταν η αιχμή του δόρατος για τη μάρκα, τώρα όμως η νέα τάση με τα υβριδικά κι εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα άλλαξε αρκετά τις ισορροπίες. Όμως η Renault δεν έχει συνηθίσει να είναι παρατηρητής των καταστάσεων, τουναντίον έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της αυτοκίνησης. Κι υπό αυτό το πρίσμα μας παρουσιάζει την κορυφαία έκδοση του Clio, την E-Tech με υβριδικό σύστημα, που συνδυαστικά με τον 1.598 κ.εκ. θερμικό κινητήρα, ο οδηγός απολαμβάνει 140 ίππους. Το κόστος της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινάει από τα 24.740 ευρώ, συνοδευόμενο από ένα καλό εξοπλισμό. Με 1.000 ευρώ παραπάνω περιλαμβάνονται ακόμα αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μικρής σκάλας, αυτόματος κλιματισμός, κεντρικό υποβραχιόνιο, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, κάρτα Renault Handsfree, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και ζάντες αλουμινίου.

Ιδιαίτερα κομψός σχεδιασμός

Σύμφωνα με τη γαλλική μάρκα κι έπειτα από έρευνες που διεξήγαγε, ο εξωτερικός σχεδιασμός της 4ης γενιάς του Clio, ήταν ένας από τα βασικά συστατικά επιτυχίας της. Εξ ου κι οι ελάχιστες αλλαγές που συντελέστηκαν στο αμάξωμα της νέας γενιάς. Έτσι, η κομψή και διακριτικά δυναμική αισθητική που έχουμε αγαπήσει στο νέο Renault Clio, παραμένει αυτούσια και στην υβριδική έκδοση, με μοναδικά στοιχεία διαφοροποίησης τα λογότυπα «Ε-TECH» στη μεσαία κολόνα και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Αντίστοιχα και στο χώρο της καμπίνας δεν υπάρχουν διαφορές, με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι ποιοτικό, αλλά και λειτουργικό συνάμα. Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι μαλακά σε ολόκληρο το ταμπλό, ενώ η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής (από 7 έως και 9,3 ίντσες ανάλογα την έκδοση) είναι το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κανείς μόλις κάτσει στο εσωτερικό του Clio. Οι λοιπές διαφορές εντοπίζονται στο διακόπτη EV, όπως επίσης και το αυτόματο κιβώτιο με το διακριτικό E-Tech. Έπειτα υπάρχει ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων που είναι πλήρης κι ευανάγνωστος, εμπλουτισμένος με τις σχετικές ενδείξεις ηλεκτρικής ισχύος κι αυτονομίας. Η ροή ενέργειας στον πίνακα οργάνων φαίνεται από μία μικρή ένδειξη, ενώ στην οθόνη αφής υπάρχει και ξεχωριστή ενότητα με διάφορες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Χωροταξικά τώρα, τέσσερις επιβάτες απολαμβάνουν ικανοποιητικούς χώρους. Όμως η τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος έχει περιορίσει το πορτ μπαγκάζ στα 254 λίτρα (391 λίτρα οι εκδόσεις με τους συμβατικούς κινητήρες).

Στο επίκεντρο η χαμηλή κατανάλωση!

Αυτό που θέλησαν να πετύχουν οι μηχανικοί της Renault είναι να προσφέρουν στο ευρύ αγοραστικό κοινό, ένα αυτοκίνητο που θα ξεχωρίζει με την απόδοση του, αλλά και με τη χαμηλή κατανάλωση του. Ο στόχος επετεύχθη λοιπόν χάρη στη προσθήκη του υβριδικού συνόλου που αποτελείται από έναν καινούργιο ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1.6 λίτρων με ισχύ 91 ίππων. Αυτό το σύνολο συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στο κιβώτιο ταχυτήτων και αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία των 1,2 kWh.

Το ένα ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 49 ίππους και αποτελεί την καρδιά του υβριδικού συστήματος του Clio. Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 20 ίππους κι είναι υπεύθυνος για το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο και την εκκίνηση του θερμικού κινητήρα. Άξιο αναφοράς, είναι και το τεχνολογικά προηγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που συμπληρώνει ιδανικά το υβριδικό σύνολο κι έχει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας, σύμφωνα με τη Renault. Η λειτουργία του είναι απλή, μιας και στη θέση D δουλεύει όπως όλα τα αυτόματα κιβώτιο, ενώ αν ο οδηγός επιλέξει το Β, τότε ενισχύεται σημαντικά η ανάκτηση ενέργειας.

Όλα τα παραπάνω συνεργάζονται ιδανικά μεταξύ τους με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του 140 ίππους. Η ροπή που παράγει ο βενζινοκινητήρας αγγίζει τα 144 Nm, ενώ υπάρχουν κι ακόμα 205 Nm από τον έναν ηλεκτροκινητήρα κι άλλα 50 Nm από το δεύτερο. Έτσι λοιπόν η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με πραγματική μέση κατανάλωση δοκιμής στα 5,5 λτ./100 χλμ. (μέση εργοστασιακή 4,3 λτ./100 χλμ.). Τέλος, οι εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 96 γρ./χλμ. νούμερο που προσφέρει απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο.

Ευχάριστη οδηγική εμπειρία!

Μόλις πατήσετε το start button τίποτε δεν θα διαταράξει την ησυχία της καμπίνας, αφού το υβριδικό Clio ξεκινάει πάντα αμιγώς ηλεκτρικά. Το σύστημα στη συνέχεια επιλέγει αυτόματα τον ιδανικό τρόπο κίνησης, με κύριο μέλημα τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Όσο όμως ανεβαίνουν οι απαιτήσεις, ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει τα ηνία υποστηριζόμενος βέβαια από τον ηλεκτροκινητήρα, φτάνοντας στο μέγιστο της απόδοσής του. Σε πιο χαλαρό στιλ οδήγησης και όταν υπάρχουν αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία, η κίνηση επιτυγχάνεται και πάλι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ κατά το φρενάρισμα ανακτάται ενέργεια.

Επίσης, ενσωματώνονται τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Hybrid και Sport. Το πρώτο εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 70 χλμ./ώρα, ενώ το δεύτερο συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρες για τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Στην επιλογή Sport (γίνεται μέσα από το μενού της οθόνης αφής) θέτει ως προτεραιότητα τις επιδόσεις. Ανεξάρτητα από την επιλογή του προγράμματος, το Clio E-Tech ικανοποιεί με τον τρόπο λειτουργίας του, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει με την ευκολία που προσφέρει στις αστικές μετακινήσεις -κι όχι μόνο.

Πίσω από το τιμόνι του Clio E-Tech ο οδηγός δεν θα διαπιστώσει σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις του γαλλικού μικρού. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την άνεση να αποτελεί προτεραιότητα, η οποία μάλιστα απογειώνεται όταν το Clio κινείται αμιγώς ηλεκτρικά χάρη στην αθόρυβη λειτουργία του (αν είχε και λίγο καλύτερη ηχομόνωση θα ήταν τέλεια). Στον αστικό ιστό οι μαζεμένες διαστάσεις του διευκολύνουν, ενώ στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται ευθύβολο κι ασφαλές, στοιχείο που διατηρεί και σε δρόμο με στροφές. Τα φρένα είναι δυνατά και η αίσθηση από το πεντάλ ικανοποιεί παρά την ανάκτηση ενέργειας.

Καλό, αλλά «αλμυρό»!

Το Renault Clio Ε-Tech είναι ένα ενδιαφέρον μικρό υβριδικό μοντέλο, όμως η υψηλή τιμή κτήσης του θα αποτελέσει τροχοπέδη για την πλειοψηφία του κοινού. Πέρα από αυτό, δεν θα βρείτε να του προσάψετε τίποτε άλλο, αφού διαθέτει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, όντας παράλληλα όμορφο, καλο-κατασκευασμένο και αρκετά αποδοτικό.

(+) Εμφάνιση, ποιότητα, υβριδική τεχνολογία, λειτουργία κιβωτίου, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-) Τιμή, μειωμένος χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
91/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
144/3.200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
49+20
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
205+50
Συνδυαστική ισχύς (PS)
140
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
96
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.050
Πλάτος (χλστ.)
1.798
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.583
Βάρος (κιλά)
1.238
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
254
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.740 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή VW Tiguan 1.4 eHybrid 245 PS DSG6 R-Line
Δοκιμή VW Tiguan 1.4 eHybrid 245 PS DSG6 R-Line
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store