Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR

Είναι γεγονός πως η SEAT έχει κάνει σημαντική πρόοδο σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα που προσφέρει στους υποψήφιους πελάτες της. Πλέον τα νέα μοντέλα της διακρίνονται για τη δυναμική τους εμφάνιση, την ποιότητά τους, την γκάμα των αποδοτικών κινητήρων, αλλά και την πολύ καλή οδική τους συμπεριφορά.

Ένα καλό παράδειγμα που περικλείει όλα τα παραπάνω, είναι το νέο SEAT Leon, που αισίως έχει περάσει στην 4η γενιά του. Το ισπανικό μικρομεσαίο δραστηριοποιείται σε μια κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό, με πλήθος μοντέλων που έχουν εδραιωθεί για τα καλά στην συνείδηση του κοινού. Όμως η SEAT προσφέρει το Leon πιο ολοκληρωμένο από ποτέ κι εμείς το δοκιμάζουμε στην σπορτίφ έκδοση FR. Καρδιά της είναι ο ήπια υβριδικός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 eTSI απόδοσης 150 ίππων, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων.

Τιμολογιακά, το SEAT Leon στην συγκεκριμένη έκδοση FR, με το υβριδικό πακέτο και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τα 25.290 ευρώ (26.490 η FR Plus έκδοση) και ενσωματώνει όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες άνεσης κι ασφάλειας, (δείτε και τον πίνακα στο τέλος της δοκιμής). Με την ίδια τεχνολογία κίνησης είναι διαθέσιμη η πιο προσιτή έκδοση Style, με τιμή από 23.790 ευρώ.

Αγριεμένο!

Η 4η γενιά του SEAT Leon μπορεί να βασίζεται στην 8η γενιά του VW Golf, όμως ουδεμία άλλη ομοιότητα έχουν τα δυο αυτοκίνητα. Το Leon με την πρώτη ματιά σου ξεκαθαρίζει πως δεν αστειεύεται και θέλει να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του, με τις περισσότερες από 2,2 εκατ. πωλήσεις στην καριέρα του. Ξεκινώντας με την εμφάνιση, οι σχεδιαστές φρόντισαν να συνεχίσουν και να βελτιώσουν το ομολογουμένως αθλητικό παρουσιαστικό που μας έχουν συνηθίσει στο Leon. Κι αυτό παρά το γεγονός πως μάκρυνε κατά 86 χλστ. συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, (το μήκος του να αγγίζει τα 4.368 χλστ.), ενώ προσφέρεται αποκλειστικά ως 5θύρο ή Sportstourer.

Το βλέμμα σας θα επικεντρωθεί στα εντυπωσιακά κι αιχμηρά LED φώτα, που συνδυαστικά με την νέα μάσκα δημιουργούν ένα αρκετά άγριο μούτρο. Εξίσου δυναμικό είναι όμως και το οπίσθιο τμήμα του νέου Leon όπου υπάρχουν έντονες νευρώσεις, οι οποίες «δένουν» υπέροχα με τους τονισμένους ώμους του αμαξώματος. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στα τριγωνικά φώτα, αλλά και στην φωτιζόμενη φάσα που τα ενώνει. Στο σύνολό του, το νέο Leon έχει ένα αξιομνημόνευτο παρουσιαστικό, που στην έκδοση FR ενισχύεται ακόμα περισσότερο με τις σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, αλλά και τις υπέροχες ζάντες των 18 ιντσών.

Εσωτερικό: Αναβαθμισμένο ποιοτικά και τεχνολογικά!

Όσοι είχε τύχει να έχετε πρότερη εμπειρία από τη καμπίνα της προηγούμενης γενιάς Leon θα αντιληφθείτε πως το εσωτερικό του ολοκαίνουργιου του ισπανικού μικρομεσαίου, είναι εκ βάθρων αναβαθμισμένο και ενσωματώνει περισσότερη τεχνολογία. Από εκεί κι έπειτα αρχίζοντας να ψηλαφίζετε τα μέρη του ταμπλό θα καταλάβετε πως η SEAT αναβάθμισε τα υλικά που το απαρτίζουν. Στο ανώτερο σημείο του ταμπλό, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών γίνεται χρήση μαλακού πλαστικού, το οποίο σκληραίνει όσο κατεβαίνουμε προς τα κάτω. Όμως το φινίρισμα και η συναρμογή δεν επιδέχονται κριτικής και σε πείθουν. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό και παραμετροποιήσιμο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και λίγο πιο δεξιά του υπάρχει η οθόνη για το infotainment, με διάσταση 8,25 ιντσών. Εδώ θα σταθούμε λιγάκι για δυο λόγους: αρχικά επειδή το φαρδύ πλαίσιο δεν μας ενθουσίασε, αλλά ούτε και το γεγονός πως για πολλές από τις λειτουργίες ο οδηγός πρέπει να μπει σε διάφορα υπομενού, όπως για τον έλεγχο του κλιματισμού. Ακόμα και το εκάστοτε πρόγραμμα οδήγησης επιλέγεται κατά αυτόν τον τρόπο κι όχι από ένα κουμπί, για παράδειγμα κοντά στον επιλογέα του κιβωτίου. Στα θετικά προσμετράμε επίσης και την αλλαγή των περισσότερων χειριστηρίων, όπως για παράδειγμα αυτά στα αριστερά για τη λειτουργία των φώτων που θυμίζουν αφής, αλλά και τον όμορφο (α λα Golf shift-by-wire) επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο.

Η θέση οδήγησης είναι αυτή που περιμένεις από το σπορτίφ Leon, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά. Βρίσκεται εύκολα, χάρη στο πλήθος ρυθμίσεων του καθίσματος, αλλά και της τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού. Σε ότι αφορά τους χώρους τώρα, η αύξηση του μεταξονίου κατά 50 χλστ. (2.686 χλστ.) συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσέφερε σημαντικά στη βελτίωση των προσφερόμενων χώρων. Όμως ο 3ος επιβάτης θα δυσκολευτεί στο πίσω κάθισμα κυρίως λόγο του ογκώδους τούνελ στο πάτωμα. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 380 λτ. κι ικανοποιεί με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Αν ήταν και λίγο πιο χαμηλό το κατώφλι φόρτωσης θα ήταν ιδανικό.

Σβέλτο και εξηλεκτρισμένο

Το SEAT Leon FR της δοκιμής κινείται από ένα δυνατό και σοφιστικέ μηχανικό σύνολο που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας. Ο νέος 1.5 eTSI Evo κινητήρας αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., με τη ροπή να αγγίζει τα 250 Nm, διαθέσιμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Πέρα όμως από το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα, ενσωματώνει και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Όλα λειτουργούν συνδυαστικά με σκοπό την επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής κατανάλωσης. Αυτή σύμφωνα με τη SEAT βρίσκεται στα 5,8 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 134 γρ./χλμ., νούμερο που σημαίνει 86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Άκρως λογικά νούμερα κι ειδικά αν αναλογιστείτε πως οι επιδόσεις του Leon είναι εξαιρετικές. Από πλήρη στάση τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,4 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 216 χλμ./ώρα.

Αφήνοντας κατά μέρος τους στυγνούς αριθμούς, ο κινητήρας του Leon FR σε ικανοποιεί και στην πράξη. Έχει πολιτισμένη λειτουργία και η δύναμή του απλώνεται σε όλο το φάσμα στροφών. Εκπληκτικός είναι ο τρόπος που το σύστημα start/stop λειτουργεί άμεσα κι αθόρυβα, φροντίζοντας να απενεργοποιεί το μοτέρ όταν κάνει coasting (στα προγράμματα Eco ή Normal), για να ρίξει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση. Εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε στο trip computer 6,8 λτ./100 χλμ. Βέβαια για αυτό υπάρχει σημαντική βοήθεια κι από το κιβώτιο, που με την μακριά 7η σχέση διατηρεί τις στροφές του κινητήρα χαμηλά (130 χλμ./ώρα με 2.650 σ.α.λ.).

Ευχάριστο στην οδήγηση

Το SEAT Leon FR των 150 ίππων σου δείχνει με το «καλημέρα» τις προθέσεις του. Είναι σβέλτο παντού, βροντοφωνάζοντας ότι είναι πιο σπορ από τα αντίστοιχα μοντέλα του Group. Και ισχύει, ειδικά αν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Sport. Σε αυτή την επιλογή το τιμόνι βαραίνει ελαφρώς, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται πιο γρήγορα και συνδυαστικά με την χαμηλωμένη και ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης FR, το Leon σου δηλώνει πως δεν είναι ένα ακόμα αδιάφορο μικρομεσαίο μοντέλο. Στην εθνική οδό τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αρκετά γρήγορα, φτάνοντας εύκολα τριψήφια νούμερα, με την ποιότητα κύλισης να ικανοποιεί. Αυτό ισχύει όταν το οδόστρωμα είναι καλό, μιας κι ένεκα της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες περνούν στην καμπίνα κουράζοντας ελαφρώς τους επιβαίνοντες.

Εκεί όμως που το SEAT Leon ξεδιπλώνει τις αρετές του είναι στις στροφές. Η MQB Evo πλατφόρμα του Group VAG χαρίζει την απαραίτητη ανάλαφρη αίσθηση όταν ξεκινήσουν οι καμπές, με την ανάρτηση να φροντίζει να παρέχει απρόσκοπτα πρόσφυση, με μικρές κλίσεις του αμαξώματος. Όταν ο οδηγός αρχίσει να πιέζει το Leon σε κάθε είδους καμπή, θα εκτιμήσει όλα τα προαναφερθέντα, αλλά και το γρήγορο DSG κιβώτιο, με την sport αίσθηση να ενισχύεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Η δύναμη περνάει εξαιρετικά στο δρόμο, με τον οδηγό να γνωρίζει επακριβώς που κοιτούν οι εμπρός τροχοί χάρη στο ακριβές τιμόνι. Αν φερθείτε άτσαλα στο Leon ή προσπαθήσετε να παίξετε με την ουρά, το πιο πιθανό είναι το ESP (ενσωματώνει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ XDS) να επιβάλει την τάξη. Ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευτείτε τις αρετές του Leon είναι να οδηγείτε με γραμμές, μιας και τόσο το πλαίσιο, όσο κι η ανάρτηση «σηκώνουν» αρκετή πίεση. Όπως και τα φρένα που είναι δυνατά, αλλά κι ακούραστα!

Για να μη μακρηγορούμε, το SEAT Leon FR με τους 150 ίππους, το DSG κιβώτιο, αλλά και το ήπιο υβριδικό σύστημα απευθύνεται στον ζωηρό οδηγό. Σε εκείνον που θέλει να έχει ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα κινεί με άνεση κι ασφάλεια την οικογένεια, αλλά όταν θα είναι μόνος του πίσω από το βολάν, θα επιλέγει πάντα τη μεγαλύτερη και πιο στριφτερή διαδρομή!

(+) Σχεδιασμός αμαξώματος, δύναμη και λειτουργία κινητήρα, φρένα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία DSG κιβωτίου

(-) Πλαίσιο οθόνης infotainment, άνεση, ψηλό κατώφλι αποσκευών, ογκώδες τούνελ μετάδοσης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500 - 3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
216
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.368
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.442
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.686
Βάρος (κιλά)
1.316
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
80%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.290 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store