Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS

Η Skoda διαθέτει διευρυμένη γκάμα από SUV μοντέλα, τα οποία είναι σε θέση να καλύψουν πολλούς αγοραστές, προσφέροντάς τους περισσότερο αυτοκίνητο με λιγότερα χρήματα. Στην κορυφή τοποθετείται το μεσαίo Kodiaq, αμέσως πιο κάτω βρίσκεται το μικρομεσαίο Karoq, ενώ το νεότερο και πιο κόμπακτ σε διαστάσεις SUV της Skoda, είναι το Kamiq. Παρά το γεγονός ότι ανήκει στην κατηγορία των B-SUV, μπορεί άνετα να αποτελέσει το αυτοκίνητο της οικογένειας, αφού παρέχει χώρους μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

To Kamiq πωλείται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, που ξεκινούν από 16.500 ευρώ. Πρόκειται για τους 1.0 TSI 95 & 110 PS και 1.5 TSI 150 PS. Ιδιαίτερο όμως ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έκδοση φυσικού αερίου, με τον 1.0 G-TEC 90 PS, καθώς ξεχωρίζει για το εξαιρετικά χαμηλό κόστος σε καύσιμο. Επίσης, η τιμή του παραμένει πολύ ελκυστική, μιας και ξεκινάει από τις 19.500 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ όλα τα συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και υποβοήθησης του οδηγού (βλ. παρακάτω πίνακα).

Εμφανισιακά, το Kamiq 1.0 G-TEC δεν διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδοχές του μοντέλου, πέρα από το σχετικό λογότυπο στο πίσω μέρος. Έτσι, ακολουθεί πιστά την ευχάριστη και κομψή ομολογουμένως σχεδίαση του μικρού SUV της Skoda με το αιχμηρό ντιζάιν και το μαζεμένο μήκος των 4.241 χλστ.

Προσεγμένη ποιότητα και άνετοι χώροι επιβατών

Στην καμπίνα του Kamiq 1.0 G-TEC δεν θα βρείτε διαφορές συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, κι έτσι οδηγός κι επιβάτες απολαμβάνουν ένα μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό. Τα μαλακά υλικά που έχει επιλέξει η Skoda για το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, είναι κάτι που δεν συνηθίζεται στην κατηγορία των B-SUV, όπου κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά. Επίσης, η συναρμολόγηση είναι στιβαρή και δείχνει ότι θα αντέξει στο χρόνο. Η σημαντική διαφορά εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων, όπου στην έκδοση φυσικού αερίου, υπάρχουν 2 δείκτες καυσίμου. Αριστερά στο στροφόμετρο βρίσκεται αυτός για το CNG (στη θέση του δείκτη θερμοκρασίας) και δεξιά (εκεί που είναι το ταχύμετρο) είναι ο δείκτης βενζίνης, ενώ στην οθόνη πληροφοριών υπάρχουν νέες ενδείξεις. Πολύ καλά τα πάει το Kamiq G-TEC όσον αφορά τη θέση οδήγησης και την πρακτικότητα, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος – τιμονιού και του ικανοποιητικού αριθμού θηκών. Σε επίπεδο εργονομίας, ότι θέλει ο οδηγός είναι εύκολα προσβάσιμο. Ατόπημα αποτελεί η έλλειψη διακοπτών για τη ρύθμιση της έντασης και κατεύθυνσης του αέρα του διζωνικού κλιματισμού, παρόλο που υπάρχει πάνελ του κλιματισμού με φυσικά χειριστήρια. Ο πλήρης έλεγχός του γίνεται μέσα από την οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Ούτε χωροταξικά θα συναντήσετε διαφορές για τους επιβάτες, μιας και η καμπίνα παραμένει αμετάβλητη. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ακόμα και για τους ψηλούς. Βέβαια έχει συντελεστεί σημαντική μείωση στο χώρο αποσκευών κατά 122 λίτρα λόγω της τοποθέτησης των δεξαμενών CNG κι έτσι υπάρχουν διαθέσιμα 278 λίτρα. Νούμερο σχετικά μικρό για την κατηγορία, αλλά βοηθάει το γεγονός πως το πορτ μπαγκάζ έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Δεν «καίει» τίποτα!

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης TSI δέχτηκε τις απαραίτητες προσαρμογές για να μπορέσει να κινείται τόσο με φυσικό αέριο, όσο και βενζίνη. Η ισχύς του αγγίζει τους 90 ίππους και η ροπή τα 160 Nm από τις 1.800 σ.α.λ. Κατά βάση το Kamiq TGI G-TEC κινείται αποκλειστικά με το φυσικό αέριο και μόνο σε κρύες εκκινήσεις και για λίγο καταναλώνει βενζίνη (υπάρχει ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ 9 λίτρων), αλλά κι όταν τελειώσει το CNG. Η αλλαγή γίνεται ανεπαίσθητα, όμως δεν υπάρχει χειροκίνητη επιλογή για τον οδηγό με τι καύσιμο θα κινηθεί το Kamiq. Οι τρεις δεξαμενές στις οποίες αποθηκεύεται το φυσικό αέριο, συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών (εξ ου και η μείωση που αναφέραμε νωρίτερα), με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 1.332 κιλά. Στην πράξη ο κινητήρας ικανοποιεί, με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, χάρη και στην κατάλληλη κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Βέβαια αυτό που δεν μας ενθουσίασε είναι η τραχιά λειτουργία του κινητήρα, ιδιαίτερα αν είσαι με μια σχέση πάνω και με χαμηλές στροφές. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις η Skoda ανακοινώνει πως για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 12,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι 179 χλμ./ώρα.

Το μεγάλο βέβαια ατού του CNG κινητήρα είναι το κόστος κίνησης, το οποίο βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, αυξάνοντας έτσι το value for money. Ας κάνουμε μερικές πράξεις για να έχετε μια τάξη μεγέθους για την οικονομία κίνησης που προσφέρει το Kamiq με φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τη Skoda η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 3,4 κιλά/100 χλμ., που σημαίνει ότι με μέση τιμή CNG/κιλό 0,834 ευρώ, τα 100 χλμ. κίνησης θα μας στοιχίσουν μόλις 3 ευρώ. Αντίστοιχα, ο οδηγός του Kamiq TGI G-TEC για 12.000 χλμ. (ή περίπου ένα έτος) θα πρέπει να πληρώσει 340 ευρώ! Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, μιας κι οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 94 – 113 γρ./χλμ. Στην πράξη, εμείς είδαμε στο trip computer 5,4 κιλά/100 χλμ., που ισοδυναμούν με 4,5 ευρώ/100 χλμ.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση

Προτεραιότητα για το Kamiq G-TEC είναι η άνεση σε κάθε είδους διαδρομή, με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά ότι μπορεί να ενοχλήσει τους επιβάτες. Στον αυτοκινητόδρομο το Kamiq 1.0 G-TEC είναι στο στοιχείο του, αφού κατορθώνει να πιάνει με ευκολία τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, με την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης να ενθουσιάζουν. Συνδυαστικά με το χαμηλό κόστος κατανάλωσης καυσίμου βρήκατε τον ιδανικό σύντροφο για μεγάλα ταξίδια αναψυχής.

Κι αν χρειαστεί να «στρίψετε» το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC δεν θα σας πει όχι, αφού η ανάρτηση παρέχει το απαραίτητο κράτημα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι καθόλα λογικές. Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου ακόμα και υπό πίεση είναι προβλέψιμες και σε καμία των περιπτώσεων δεν θα τρομάξουν, με τα φρένα να είναι δυνατά και να αντέχουν στην παρατεταμένη χρήση. Το τιμόνι μεταφέρει μεστή πληροφόρηση για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά είναι αρκετά ελαφρύ και εστιάζει στην ευκολία στους ελιγμούς. Άλλωστε το Kamiq 1.0 G-TEC δεν θέλει να λάβει τα σκήπτρα του σπορτίφ SUV, μιας και προτεραιότητά του είναι η οικονομία, η άνεση και η ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις.

Αν λοιπόν θέλετε ένα «εργαλείο» που θα κάνει τα πάντα και δεν θα «ζητάει», μάλλον το βρήκατε!

+ Κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, τιμή

– Ελαφρύ τιμόνι, μικρότερος χώρος αποσκευών, τραχύτητα κινητήρα

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/1.800-3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
179
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,4 κιλά/100 χλμ.
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94 - 113
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.241
Πλάτος (χλστ.)
1.793
Ύψος (χλστ.)
1.553
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.651
Βάρος (κιλά)
1.332
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
278
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
80%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.500 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store