Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS

Στη δημοφιλέστερη κατηγορία των SUV μοντέλων σε Ελλάδα και Ευρώπη, αυτή των μικρομεσαίων SUV, οι προτάσεις που υπάρχουν είναι πλέον πάρα πολλές και συνεχώς πληθαίνουν. Από τις εταιρείες που εισήλθαν νωρίς και συγκεκριμένα πριν από μια δεκαετία, ήταν το 2009 η Skoda με την παρουσίαση του επιτυχημένου και πολύ καλού συνολικά Yeti.

Δείτε όλες τις νέες δοκιμές εδώ

Ο διάδοχός του, το Karoq, το οποίο λανσαρίστηκε το 2018 έχει αναβαθμιστεί πλήρως και σε κάθε επίπεδο, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη και πλήρη σε κάθε επίπεδο πρόταση στα μικρομεσαία SUV. Από την αρχική κιόλας έκδοση με τον κινητήρα 1.0 TSI 116 PS (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), το «Αυτοκίνητο του 2019» για την Ελλάδα, το Karoq είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως τον αγοραστή του, με τιμή εκκίνησης τα 19.500 ευρώ. Για όσους αναζητούν περισσότερη ισχύ, ο 1.5 λτ. TSI ACT κινητήρας των 150 ίππων αποτελεί την αμέσως επόμενη επιλογή, με το κόστος αγοράς να ξεκινά από 24.780 ευρώ, συνοδευόμενο με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού με: 7 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, ημιαυτόματο κλιματισμό, cruise control κ.λπ.

Τις συνολικά θετικές πρώτες εντυπώσεις ενισχύει με την σειρά του ο σύγχρονος και ελκυστικός σχεδιασμός του μήκους 4.382 χλστ. αμαξώματος του Karoq με τα παραλληλόγραμμα σχήματα, τις πολλές ευθείες γραμμές, τα έντονα νεύρα και τη χαρακτηριστική τραπεζοειδή μάσκα.

Ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό

Οι ευθείες γραμμές και τα μοντέρνα στοιχεία συνεχίζονται και στο εσωτερικό του Skoda Karoq, το οποίο προσφέρει ποιότητα και ευρυχωρία συν όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά «καλούδια». Από πλευράς κατασκευής, η χρήση του παχιού αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών δείχνουν την προσοχή που έχει δώσει η Skoda. Ο οδηγός θα νιώσει αμέσως άνετα, καθώς θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα προσαρμοστεί με τις θέσεις και λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων, όπως και με το μενού της μεγάλης και με πολύ καλή ευκρίνεια οθόνης αφής των 8 ιντσών. Τεχνολογικό highlight αποτελεί και ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις τέσσερις διαφορετικές διατάξεις που επιλέγονται μέσω του μπουτόν View στο τιμόνι.

Οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι στην κονσόλα, στις πόρτες και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα ενισχύουν περεταίρω την πρακτικότητα, μαζί με τους μεγάλους χώρους. Στο πίσω μέρος της καμπίνας του Karoq υπάρχει αρκετό πλάτος, πολύς αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 521 λίτρων θα χωρέσει όλες τις αποσκευές μιας οικογένειας. Χρήσιμο αξεσουάρ που αξίζει να τοποθετήσει κανείς είναι το σύστημα VarioFlex με τα τρία συρόμενα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα.

Ασφαλές και άνετο σε κάθε δρόμο

Από ένα μικρομεσαίο SUV με οικογενειακό προσανατολισμό τα βασικά ζητούμενα στο δρόμο είναι η παροχή ανέσεων και η ασφάλεια ανεξαρτήτως διαδρομής. Το Karoq 1.5 TSI καταφέρνει και συνδυάζει ισορροπημένα τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα η ψηλή θέση οδήγησης (172 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος) και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την περιμετρική ορατότητα. Η σχετικά μαλακή σε ρύθμιση και με αυξημένες διαδρομές ανάρτηση, η οποία αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω καταφέρνει και αμβλύνει με αρκετά ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αν και στις διαδοχικές και πιο έντονες περνά θόρυβο στο εσωτερικό.

Δείτε ακόμη: Νέο Skoda Superb iV 1.4 TSI με 218 άλογα

Το τιμόνι του Karoq με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι και αυτό με την σειρά του προσανατολισμένο στην άνεση και στην ευκολία των χειρισμών, καθώς έχει ελαφριά αίσθηση σε όλες τις ταχύτητες. Ίσως ένα «κλικ» περισσότερο βάρος θα ήταν επιθυμητό και θα έκανε το αυτοκίνητο πιο ενδιαφέρον στην οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο οδηγός του Karoq αισθάνεται ασφαλής, τόσο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων όπου μπορεί να ταξιδεύει ακούραστα μεγάλες αποστάσεις, όσο και στις στροφές. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η τροχιά του θα ανοίξει με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού, ωστόσο το ESP θα επέμβει και θα διορθώσει τυχόν τέτοιες ανεπιθύμητες ενέργειες. Την ασφαλή χαρακτηριστικά του στο δρόμο συμπληρώνουν και τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.5 TSI

Ο 1.5 TSI ACT κινητήρας με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων (Αctive Cylinder Management) παρουσιάζει καλά στο σύνολό του χαρακτηριστικά και ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα των 1,4 τόνων. Οι 150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. είναι αρκετά για να χαρίσουν γρήγορες επιδόσεις στο Karoq (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.), ωστόσο μια έλλειψη δύναμης και τραβήγματος στις πολύ χαμηλές στροφές είναι υπαρκτή. Επίσης, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι εξαιρετικά γραμμικό στην απόδοση της ισχύος του και διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία απαλλαγμένη από κραδασμούς και περιττούς θορύβους.

Ακόμα και στη 2κύλινδρη λειτουργία που ενεργοποιείται αυτόματα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ο οδηγός την καταλαβαίνει μόνο από την σχετική ένδειξη που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων. Ανεπαίσθητη διαφορά στον ήχο και στη λειτουργία του κινητήρα γίνεται αντιληπτή μόνο όταν ο οδηγός στήσει στη κυριολεξία αυτί και κατόπιν επίμονης προσπάθειας. Με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού ο 1.5 TSI ACT θα δείξει τη δύναμή του, αλλά και πάλι χωρίς εξάρσεις. Σε συνδυασμό και με τη μακριά 6η ταχύτητα, η πραγματική κατανάλωση των 8,1 λτ./100 χλμ. που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής κρίνεται λογική για ένα τέτοιου όγκου και ισχύος αυτοκίνητο.

Δείτε ακόμη: Αυτές είναι οι τιμές του νέου Skoda Scala

(+) Χώροι επιβατών – αποσκευών, άνεση, ποιότητα, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός

(-) Ελαφρύ τιμόνι, δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
204
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
146,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.382
Πλάτος (χλστ.)
1.841
Ύψος (χλστ.)
1.603
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.638
Βάρος (κιλά)
1.378
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
521
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.780
Get it on Google Play Download on the App Store