Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7

H Skoda έχει ισχυρή παρουσία στα SUV, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα μοντέλων, όπως είναι τα Kamiq, Karoq, Kodiaq και τα αμιγώς ηλεκτρικά Enyaq iV και Enyaq Coupe iV. Μεταξύ αυτών, στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος βρίσκεται και το προσφάτως ανανεωμένο και λανσαρισμένο Karoq, το οποίο προσφέρει οτιδήποτε αναζητήσει κανείς από ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο SUV.

Διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης, τον αρχικό 1.0 TSI 110 PS σε τιμές που ξεκινούν από 26.150 ευρώ, όμως με λίγα λεφτά παραπάνω, στις 27.900 ευρώ διατίθεται ο πιο δυνατός 1.5 TSI ACT 150 PS. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων DSG (αυτοκίνητο δοκιμής), με τιμή εκκίνησης τις 30.900 ευρώ. Σχετικά με τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Ambition περιλαμβάνονται τα περισσότερα σύγχρονα και απαραίτητα πλέον συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων και διάφορα ακόμα αξεσουάρ (βλ. παρακάτω πίνακα εξοπλισμού).

Διακριτικά πιο δυναμικό σχεδιαστικά

Η ανανέωση του Karoq (παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2017), έφερε αλλαγές στον εξωτερικό του σχεδιασμό, χαρίζοντας στο C-SUV μια πιο δυναμική εικόνα. Υιοθετεί την πιο σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και ξεχωρίζει αμέσως μπροστά τους πιο λεπτούς και κομψούς προβολείς (προαιρετικά με τεχνολογία full-LED Matrix) και από τη φαρδύτερη, εξαγωνική πλέον μάσκα της Skoda. Σχεδιαστικές παρεμβάσεις που βελτίωσαν την αεροδυναμική του κατά 9% στο Cd: 0,30 αφορούν την μπροστινή ποδιά με αεροκουρτίνες, τις νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου, τα τελειώματα των πίσω παραθύρων και τη νέα πίσω αεροτομή. Στο πίσω μέρος νέος είναι ο σχεδιασμός των φώτων με στάνταρ full-LED ενώ σε κάποιες εκδόσεις διαθέτουν δυναμικά φλας. Το ανανεωμένο Karoq έχει μήκος 4.390 χιλιοστά και είναι κατά 8 χλστ. πιο μακρύ από το προγενέστερο, όμως οι υπόλοιπες διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν (πλάτος 1.841 χλστ., ύψος 1.603 χλστ. και μεταξόνιο 2.638 χλστ.).

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και άπλα χώρων

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Karoq, η συνολική του εικόνα έχει διατηρηθεί σχεδόν ακέραια, εκτός από κάποιες τεχνολογικές αναβαθμίσεις και προσθήκη νέων επενδύσεων. Ανάλογα την έκδοση εξοπλίζεται με τον πίνακα οργάνων Virtual Cockpit μεγέθους 8 ή 10,25 ιντσών και τα συστήματα Infotainment ΜΙΒ τρίτης γενιάς, από 8 έως 9,2 ίντσες, φωνητικό έλεγχο και ενημερώσεις λογισμικού over the air.

Σχεδιαστικά δεν άλλαξε κάτι, που σημαίνει ότι παρέμειναν οι ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες. Ο χρήστης του Karoq θα βολευτεί αμέσως, θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και θα προσαρμοστεί με τις θέσεις και λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων, όπως και με το μενού της οθόνης αφής των 8 ιντσών με την πολύ καλή ευκρίνεια. Όσον αφορά την ποιότητα, η χρήση του μαλακού υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό μέχρι και το μεσαίο τμήμα του, μαζί με τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών δείχνουν την προσοχή στην κατασκευή του. Έμφαση έχει δοθεί και στην πρακτικότητα, μέσω των πολλών αποθηκευτικών χώρων στην κονσόλα, στις πόρτες και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Όσο για τους χώρους, το Karoq είναι εξαιρετικά φιλόξενο για όλους τους επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος, αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι, ακόμα και για τους πιο ψηλούς. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 521 λίτρα, ενώ με το προαιρετικό σύστημα VarioFlex (600 ευρώ) με τα τρία συρόμενα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα μεγαλώνει έως τα 588 λίτρα (από 479 λτ.) ή 1.605 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και 1.810 λίτρα με αφαίρεση των πίσω καθισμάτων.

Ταιριάζει κατάλληλα ο 1.5 TSI με το DSG

Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος, 4κύλινδρος 1.5 TSI με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων (Active Cylinder Technology) σε χαμηλά φορτία, ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα του Karoq. Η ισχύς των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής περνάει με πολύ ομαλό τρόπο στους εμπρός τροχούς και κατά επέκταση στο δρόμο, γραμμικά και πολιτισμένα, δίχως ενοχλητικούς θορύβους ή δονήσεις. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 140 γρ./χλμ. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 8,0 λτ./100 χλμ.

Στις χαμηλές στροφές και ειδικά στα προγράμματα Eco και Normal δεν ενθουσιάζει με την απόκριση και το τράβηγμά του. Βελτίωση υπάρχει με την επιλογή του Sport, όπου γίνεται αισθητή η ισχύς του μοτέρ και ενδείκνυται κυρίως για πιο γρήγορους ρυθμούς και όχι καθημερινές διαδρομές ρουτίνας στην πόλη. Εκεί το Normal είναι το καταλληλότερο, γιατί προσφέρει την απαιτούμενη δύναμη και συνεργάζεται κατάλληλα με το 7άρι DSG. Το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο αλλάζει ομαλά και άμεσα σχέσεις, τόσο στην αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ή από τη μετακίνηση του επιλογέα των ταχυτήτων.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο

Από ένα οικογενειακό SUV όπως είναι το Karoq, τα βασικά ζητούμενα είναι η άνεση και η ασφάλεια. Στοιχεία που τα συνδυάζει κατάλληλα το αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως διαδρομής και ταχύτητας. Σίγουρα δεν φτιάχτηκε για fun to drive, όμως προορίζεται για ξεκούραστα ταξίδια και όσο το δυνατόν πιο εύκολες μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, αφού τα 4,4 μ. μήκους του δεν είναι απαγορευτικά. Στην άνεση που απολαμβάνουν όλοι οι επιβάτες συμβάλλουν με τη σειρά τους τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες. Οι σχετικά μαλακές σε ρύθμιση και με αυξημένες διαδρομές αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, φιλτράρουν με αρκετά αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.

Το σύστημα διεύθυνσης του Karoq με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι και αυτό με την σειρά του προσανατολισμένο στην άνεση και στην ευκολία των χειρισμών, γιατί είναι αρκετά ελαφρύ. Μόνο με την επιλογή Sport σφίγγει κάπως, αλλά τελικά η Normal ρύθμιση θα εξυπηρετήσει στις περισσότερες περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση ο χρήστης του ανανεωμένου Karoq νιώθει ασφαλής, τόσο στις ευθείες των εθνικών όπου κινείται με σιγουριά, όσο και στις στροφές. Εκεί, οι κλίσεις είναι λογικές και η τροχιά του θα ανοίξει με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Όμως το ESP θα επέμβει και θα διορθώσει τυχόν τέτοιες ανεπιθύμητες ενέργειες. Την ασφαλή χαρακτηριστικά του στο δρόμο συμπληρώνουν και τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα με τα τέσσερα δισκόφρενα.

(+) Χώροι επιβατών – αποσκευών, άνεση, ποιότητα, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός

(-) Ελαφρύ τιμόνι, δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000–6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500–3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.390
Πλάτος (χλστ.)
1.841
Ύψος (χλστ.)
1.603
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.638
Βάρος (κιλά)
1.407
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
521
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store