Δοκιμή Subaru Outback 2.5 Adventure 169 PS

Το πρώτο Subaru Outback το είδαμε για πρώτη φορά το 1995! Έκτοτε κύλισε αρκετό νερό στο αυλάκι και αισίως έχει φτάσει στην 6η κατά σειρά γενιά του. Η υπάρχουσα και νεότερη λανσαρίστηκε φέτος στην Ευρώπη, ενώ εδώ και λίγο καιρό βρίσκεται και στην Ελλάδα.

Μια γενιά που ενσωματώνει τις αξίες για τις οποίες έχει γίνει γνωστή η ιαπωνική μάρκα, όπως είναι η συμμετρική τετρακίνηση και οι κινητήρες boxer, μαζί με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία ασφαλείας και άνεσης, που επιτάσσει η εποχή. Το εντυπωσιακό Subaru Outback είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, τις StyleAdventure και Premium, με τιμές από 57.750 ευρώ, 60.750 ευρώ και 65.550 ευρώ αντίστοιχα. Το νέο Outback ακόμα και από την αρχική έκδοση Style διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και σίγουρα θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό!

Είναι πληθωρικό και το δείχνει αμέσως!

Από την πρώτη επαφή μαζί του σίγουρα θα εντυπωσιαστείτε από τις σεβαστές του διαστάσεις, μιας και έχει μεγαλώσει αρκετά, συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Το μήκος και το πλάτος αυξήθηκαν, φθάνοντας τα 4.870 χλστ. και 1.875 χλστ. αντίστοιχα, ενώ σημαντική άνοδο είχαμε και στην απόσταση από το έδαφος. Αυτή βρίσκεται πλέον στα 213 χλστ., που συνδυαστικά με τις βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και ράμπας και την ικανότατη τετρακίνηση, ενισχύουν κατά πολύ τις εκτός δρόμου ικανότητες του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο σχεδίασης, οι γνωστές γραμμές της Subaru έχουν βρει εφαρμογή στο δυναμικό Outback! Έτσι στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μεγάλη εξαγωνική μάσκα, καθώς κι η προστατευτική ποδιά του προφυλακτήρα. Στο πλάι υπάρχουν τα απαραίτητα προστατευτικά σε μαύρη απόχρωση, οι ράγες οροφής με δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον βάρους και τις πράσινες λεπτομέρειες στην έκδοση Adventure της δοκιμής μας, αλλά κι οι έντονες γραμμές που διατρέχουν όλο το αμάξωμα έως και την πίσω αεροτομή!

Υψηλή ποιότητα και άνεση χώρων στο εσωτερικό

Από την πρώτη επαφή, χωρίς να το ψάξεις ιδιαίτερα μένεις εξαιρετικά ικανοποιημένος από την κατασκευή της καμπίνας. Στο σύνολό της σε πείθει πως θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου, μιας και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά σε ολόκληρο το ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες. Το φινίρισμα δεν θα αφήσει το παραμικρό παράπονο, ενώ σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται η πρακτικότητα και η εργονομία. Τόσο λόγω του ικανοποιητικού αριθμού των θηκών για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, όσο και γιατί οι σχεδιαστές τοποθέτησαν ότι χρειάζεται ο οδηγός κι οι επιβάτες εκεί ακριβώς που τα θέλουν και τα περιμένουν. Τα πλέον εντυπωσιακά σημεία στην καμπίνα του Outback είναι ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, αλλά και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 11,6 ιντσών, για το σύστημα infotainment! Οι επιβάτες δεν θα κάνουν το παραμικρό παράπονο, μιας και οι χώροι είναι εξαιρετικοί για πέντε άτομα, όπως και για τις αποσκευές τους. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 561 λίτρα, ενώ ικανοποιεί και με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.

Βελτιωμένος κι ικανός ο boxer των 2.5 λτ.

Το Outback έχει κάτω από το καπό του, τον βενζινοκινητήρα FB25, χωρητικότητας 2.498 κ.εκ., με ισχύ 169 ίππων στις 5.000 – 5.800 σ.α.λ. και ροπή 252 Nm, διαθέσιμη από τις 3.800 σ.α.λ. Σύμφωνα με τη Subaru το 90% των «σωθικών» του κινητήρα έχει αλλαχθεί, όπως και το σύστημα ψεκασμού σε μια προσπάθεια για να μειωθούν τόσο η κατανάλωση, όσο κι οι εκπομπές ρύπων. Έτσι λοιπόν η μέση εργοστασιακή κατανάλωση αγγίζει τα 8,6 λτ./100 χλμ., που στην πράξη αν είστε προσεκτικοί θα δείτε γύρω στα 10 λτ./100 χλμ. στο trip computer. Σε ότι αφορά τώρα τις εκπομπές CO2 αυτές είναι στα 193 γρ./χλμ. Τη μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζει το ανασχεδιασμένο Lineartronic CVT κιβώτιο, με τις 8 πλέον εικονικές «σχέσεις» να αλλάζουν με paddles στο τιμόνι. Το όνομα της Subaru, είναι ταυτισμένο με την τετρακίνηση, με το Outback να ενσωματώνει την τετρακίνηση Symmetrical AWD, που συνεργάζεται με το Active Torque Split για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής κίνησης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με την πρόσφυση. Επιπλέον υπάρχει το X Mode με δύο επιπλέον προγράμματα Snow/Dirt και Snow/Mud, για την διευκόλυνση της κίνησης σε κάθε είδους οδόστρωμα.

 Αρχοντικό πάτημα που δεν «μασάει» πουθενά!

Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνει κανείς πως το Subaru Outback δεν πρόκειται να ζοριστεί σε οποιαδήποτε διαδρομή. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, απολαμβάνοντας άριστη περιμετρική ορατότητα, με τα αναπαυτικά καθίσματα να σου δηλώνουν ότι θα σε έχουν στα «ώπα, ώπα» όση ώρα κι αν ταξιδεύετε! Ο κινητήρας τραβάει δυνατά από χαμηλά, με τον κλασικό boxer ήχο να γίνεται αντιληπτός μόνο σε υψηλές στροφές και μόνο ο θόρυβος από το σύστημα μετάδοσης κατά την έντονη επιτάχυνση πιθανώς να ενοχλήσει. Στην εθνική οδό το Outback είναι απολαυστικό, μιας και πιάνει άνετα τις ταχύτητες ταξιδιού, ενώ οι ανεξάρτητες αναρτήσεις κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν σαν να βρίσκονται πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Τόσο ισοπεδωτική είναι! Σε δρόμο με στροφές βέβαια θα αφήσει το αμάξωμα να πάρει κλίση (ειδικά υπό έντονη πίεση), αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν θα σας τρομάξει. Η πρόσφυση είναι άφθονη και σίγουρα θα στρίψετε εξαιρετικά γρήγορα σε κάθε είδους καμπή!

Η Subaru έχει ένα φανατικό κοινό που πίνει νερό στο όνομα της τετρακίνησης της μάρκας. Αυτό το κοινό που θα αποκτήσει το Outback θα το χαρεί σε δύσκολες διαδρομές, εκεί που το Subaru θα ξεδιπλώσει τις αρετές του. Κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς στο χώμα που κινηθήκαμε. Τα 213 χιλιοστά ύψος του αμαξώματος, η γωνία προσέγγισης 19,7 μοιρών, η γωνία ράμπας 21 μοιρών και η γωνία αναχώρησης στις 22,6 μοίρες, συνδυαστικά με την εξελιγμένη τετρακίνηση θα επιτρέψουν στο Outback να κινηθεί εύκολα σε δύσκολες διαδρομές, ακόμη και σε λασπωμένους δρόμους. Η πληροφόρηση του τιμονιού, απλά ικανοποιεί, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά ακόμα και στην παρατεταμένη χρήση!

Εξαιρετικά θετική εντύπωση μας έκανε και το σύστημα EyeSight, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Έχει εξελιχθεί τόσο που πλέον παρατηρεί ακόμα και το βλέμμα του οδηγού με το σύστημα Driver Monitoring System και αν αντιληφθεί ότι τα μάτια του κλείνουν τον προειδοποιεί έντονα για να ξυπνήσει. Πέραν αυτού περιλαμβάνει ακόμα πολλά συστήματα ασφαλείας όπως αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, προσαρμοζόμενο cruise control κ.λπ.

Αυτοκινητιστική επένδυση!

Όσοι σκέφτονται να αποκτήσουν το νέο Subaru Outback γνωρίζουν ήδη τι είναι ικανό να κάνει το εν λόγω αυτοκίνητο! Απευθύνεται σε ένα ψαγμένο κοινό που θέλει το κάτι διαφορετικό να οδηγεί, που θα τον μεταφέρει με ασφάλεια παντού και πάντοτε! Σίγουρα θα θέλαμε τον κινητήρα δυνατότερο, αλλά το Outback φροντίζει να σε αποζημιώσει με την made in Japan κατασκευή του, αλλά και την κορυφαία ασφάλεια που προσφέρει, συνδυαστικά με τις δυνατότητες κίνησης εντός και εκτός δρόμου!

(+) Εμφάνιση, χώροι επιβατών & αποσκευών, λειτουργία τετρακίνησης, συστήματα ασφαλείας, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης

(-) Θόρυβος από τη μετάδοση στην έντονη επιτάχυνση, δύναμη κινητήρα, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Lineartronic CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
169/5.000 - 5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
252/3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
8,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
193
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
164
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.870
Πλάτος (χλστ.)
1.875
Ύψος (χλστ.)
1.670
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.745
Βάρος (κιλά)
1.646
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
561
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
57.750 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store