Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 83 hp CVT

Η Suzuki διαθέτει πολυετή εμπειρία και ισχυρό όνομα στα αυτοκίνητα πόλης και στα 4×4, αποτελώντας μία από τις δημοφιλέστερες μάρκες για όσους αναζητούν ένα οικονομικό, αξιόπιστο, πρακτικό και νεανικό αυτοκίνητο. Στη βάση της γκάμας της τοποθετείται το επιτυχημένο εμπορικά αλλά και πολύ αξιόλογο στην κατηγορία του Ignis, το οποίο εδώ και λίγους μήνες έχει λανσαριστεί με αισθητικές, αλλά κυρίως μηχανικές βελτιώσεις.

Οι προσφερόμενες εκδόσεις και επιλογές είναι πολλές, με την αρχική GL να κοστίζει από 12.730 ευρώ (με το τρέχον όφελος Hybrid For U). Όσοι αναζητούν ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση γιατί έχουν κουραστεί να πατάνε τον συμπλέκτη και να αλλάζουν ταχύτητες, τότε το Ignis με το CVT κιβώτιο είναι η κατάλληλη λύση. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 15.950 ευρώ (έκδοση GL+), με τον εξοπλισμό του να ικανοποιεί πλήρως και τους πιο απαιτητικούς, μιας και περιλαμβάνει από τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, έως οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα καθίσματα στάνταρ (βλ. αναλυτικό εξοπλισμό στον σχετικό πίνακα).

Παράλληλα, το μίνι ιαπωνικό SUV διακρίνεται για το περιπετειώδες στιλ του εξωτερικά, καθώς τονίζεται από τα ασημί ένθετα στους προφυλακτήρες, τις ίδιας απόχρωσης μπάρες οροφής, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά σε θόλους και μαρσπιέ και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 180 χιλιοστών.

Μοντέρνος και εξαιρετικά ευρύχωρος θάλαμος επιβατών

Σε πρώτο πλάνο στο εσωτερικό του Ignis, βρίσκονται η πρακτικότητα, η εργονομία, η ευρυχωρία και αντοχή στο πέρασμα του χρόνου. Όλες οι επιφάνειες της καμπίνας είναι πλήρως επενδυμένες με σκληρά πλαστικά, προσεγμένα σε ποιότητα, συναρμογή και φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ πιο κάτω συναντάμε τα χειριστήρια του κλιματισμού. Μοντέρνα εικόνα έχει και ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Σε αυτή απεικονίζεται και η λειτουργία του ήπιου υβριδικού συστήματος.

Ο οδηγός του Ignis θα βρει εύκολα τη κατάλληλη θέση και θα νιώσει πως βρίσκεται σε πιο μεγάλο αυτοκίνητο και όχι σε ένα με μήκος 3,7 μ. Σε αυτή την αίσθηση συμβάλλει η άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, χάρη και στην τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.435 χλστ. και του συρόμενου πίσω καθίσματος (50:50), οι πίσω επιβάτες εντυπωσιάζονται με τις ανέσεις που απολαμβάνουν. Την πρακτικότητα ενισχύουν με τη σειρά τους οι αποθηκευτικοί χώροι στην κεντρική κονσόλα και σε όλες τις πόρτες. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το κάθετο άνοιγμα των πίσω θυρών, διότι διευκολύνει πολύ την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Το πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων είναι καθόλα ικανοποιητικό και μεγαλώνει εύκολα στα 514 λίτρα, μέσω της συρόμενης λειτουργίας (κατά 165 χλστ.) των πίσω καθισμάτων. Εφόσον πέσουν οι πλάτες, τότε ο συνολικός αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται στα 1.100 λίτρα.

Χαίρεσαι να το οδηγείς

Τι αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης; Να είναι εύκολο στους χειρισμούς, ευέλικτο, άνετο και να νιώθει σιγουριά. Απαιτούμενα που παρέχει το Ignis γενναιόδωρα στις αστικές μετακινήσεις, έχοντας στη φαρέτρα του ένα ακόμα σημαντικό «όπλο»: το CVT κιβώτιο για το οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω εκτενέστερα. Το ελαφρύ αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλαίσιο Heartect συνεργάζεται κατάλληλα με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και προσφέρουν χαμηλό θόρυβο κύλισης, διαχειρίζονται με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και χαρίζουν ασφαλή οδική συμπεριφορά. Μόνο στις εγκάρσιες τομές και στα μπαλώματα του οδοστρώματος η απόσβεση είναι σχετικά ξερή. Μετά την ανανέωση βελτιώθηκε σημαντικά και η επαναφορά του τιμονιού με την καλή αίσθηση. Με ελάχιστη ακτίνα στροφής 4,7 μέτρα, το Ignis πραγματοποιεί εύκολα ελιγμούς σε συνθήκες πόλης, παρκάρει πολύ άνετα και είναι σίγουρο ότι θα γίνει το δεξί χέρι ενός οδηγού ή μιας οικογένειας για τις καθημερινές μετακινήσεις (δουλειά, ψώνια, σχολείο κ.λπ.). Τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω επιβραδύνουν έγκαιρα το ελαφρύ αμάξωμα των 890 κιλών, αν και το πεντάλ έχει μια νεκρή διαδρομή.

Χαμηλή κατανάλωση, χωρίς συμπλέκτη

Ο αναβαθμισμένος 1.200άρης ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας Dualjet των 83 ίππων και με ροπή 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ., συνδυάζεται κατάλληλα με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V και το CVT. Το νέο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αντικατέστησε το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων με τις αργές αλλαγές ταχυτήτων, που υπήρχε πριν στο Ignis. Τώρα δεν υπάρχουν «κομπιάσματα» στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης, που σημαίνει ότι η επιτάχυνση γίνεται γραμμικά και η οδήγηση είναι πιο ξεκούραστη. Με περισσότερη πίεση του πεντάλ του γκαζιού οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα, με το θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα να γίνεται αισθητός όταν το στροφόμετρο δείχνει υψηλά νούμερα. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης το μοτέρ δεν ενοχλεί, ενώ το αυτοκίνητο επιταχύνει σε σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 λτ.). Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και paddles πίσω από το τιμόνι για να μπορεί να αλλάζει εικονικά ταχύτητες και να έχει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, σε μια ορεινή διαδρομή για παράδειγμα.

Όσον αφορά το ήπιο υβριδικό σύστημα αυτό αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μιας υψηλής απόδοσης (10Ah) μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα και έτσι δεν επηρεάζει την εργονομία και την άνεση στην καμπίνα. Το ISG επιτρέπει την αθόρυβη και ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα, ενώ τον υποστηρίζει κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση. Ταυτόχρονα μειώνει κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (122 γρ./χλμ.). Η Suzuki ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100, ενώ σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ.

+ Εμφάνιση, χώροι, πρακτικότητα, λειτουργία ανάρτησης, κατανάλωση, εξοπλισμός, υβριδικό σύστημα, ευκολία στην οδήγηση

 – Αίσθηση φρένων, θόρυβος κινητήρα υπό έντονη πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
83/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
107/2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
155
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.700
Πλάτος (χλστ.)
1.690
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.435
Βάρος (κιλά)
890
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
260-514
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.950 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store