Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid 197 hp AWD-i

Το best seller αυτοκίνητο στον κόσμο με μια μακρόχρονη ιστορία 57 ετών από το 1966 που παρουσιάστηκε, 12 γενιές και πάνω από 50 εκατομμύρια πωλήσεις, το Toyota Corolla, αποκτά για πρώτη φορά SUV έκδοση. Όπως ισχύει και με το Yaris Cross έτσι και το Corolla Cross, δεν είναι ένα hatchback με πιο ψηλό αμάξωμα και μερικά προστατευτικά τμήματα, αλλά πρόκειται για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Παράλληλα η Toyota έπραξε σοφά και το διαφοροποίησε τελείως από το πιο σπορτίφ C-HR, το οποίο αναμένεται να δούμε στη νέα γενιά του εντός του 2023.

Με τιμές από 32.000 ευρώ

Προς το παρόν το Corolla Cross προσφέρεται αποκλειστικά με το 2λιτρο υβριδικό σύνολο συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων, στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 32.000 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει άλλο μικρομεσαίο SUV με full hybrid σύνολο και αυτή την απόδοση, ενώ από την πρώτη έκδοση Active Plus είναι φουλ εξοπλισμένο. Επίσης, σε όλες τις εκδόσεις του διατίθεται και με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης AWD-i, με επιπλέον χρέωση 2.000 ευρώ. Μοναδικό «αγκάθι» είναι ο φόρος πολυτελείας των 440 ευρώ, αν και γίνεται απόσβεση από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τη χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Τη λύση για αυτή την περίπτωση θα δώσει o 1.800άρης υβριδικός κινητήρας των 140 ίππων, που θα διατεθεί προς τα μέσα του 2023. Να σημειωθεί ακόμα ότι τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Toyota στην Ιαπωνία.

Κομψός σχεδιασμός χωρίς εξάρσεις

Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, το Toyota Corolla Cross δεν έχει καμία ομοιότητα εξωτερικά με το Corolla Hatchback, αλλά ούτε με το C-HR. Aποτελεί τη χρυσή τομή για όσους αναζητούσαν ένα C-SUV πιο πρακτικό και ευρύχωρο από το C-HR, αλλά μικρότερο και πιο προσιτό σε τιμές από το RAV4. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-C, το Corolla Cross έχει μήκος 4.460 χλστ. (4.390 χλστ. το C-HR), πλάτος 1.825 χλστ. (+30 χλστ.) ύψος 1.620 χλστ. (+55 χλστ) και μεταξόνιο 2.640 χλστ. (ίδιο). Η απόσταση από το έδαφος είναι 160 χλστ., που σημαίνει ότι είναι πιο χαμηλό από άλλα μικρομεσαία SUV, ενώ ο σωλήνας της εξάτμισης που προεξέχει κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου αποτελεί ένα πρακτικό και αισθητικό ατόπημα.

Σχεδιαστικά το εμπρός μέρος του συγκεντρώνει το περισσότερο ενδιαφέρον, χάρη στη μεγάλη διπλή τραπεζοειδή μάσκα και τους λεπτούς bi-LED προβολείς. Αυτοί τοποθετούνται σε όλες τις εκδόσεις, με τις Style, Style Skyview και Lounge να εξοπλίζονται επιπλέον με φλας διαδοχικού φωτισμού (sequential turn indicators) και οδηγούς φώτων LED (light guides). Στα πλαϊνά τμήματα διακρίνονται τα φουσκώματα στα φτερά, ενώ το πίσω μέρος είναι πιο ουδέτερης αισθητικής. Επίσης, τον περιπετειώδη χαρακτήρα του τονίζουν τα απαραίτητα προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, θόλους των τροχών και χαμηλά στις πόρτες.

Ικανοποιητικοί χώροι και καλή ποιότητα στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Corolla Cross η εικόνα είναι γνώριμη, αφού το ταμπλό του μοιάζει αρκετά με του Corolla. Σχεδιαστικά διαφέρει το εμπρός τμήμα από τη μεριά του συνοδηγού όπου είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό, όμως το πάνω μέρος του αποτελείται από σκληρό πλαστικό (μαλακό στο Corolla και στο C-HR) και αυτό είναι κάτι που δεν συναντάται σε άλλο μικρομεσαίο SUV της τάξεως των 32.000+ ευρώ. Το Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που χρησιμοποιεί το νέο (στάνταρ) ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, με δυνατότητα εξατομίκευσης σε τρία θέματα και ανάλογα με την επιλογή του Drive Mode (Eco, Normal, Power). Νέο, πιο ευκρινές και άμεσο είναι το σύστημα Toyota Smart Connect με την οθόνη αφής των 10,5 ιντσών, αν και μερικά γραφικά του είναι κάπως παρωχημένα (π.χ. για τη ροή της ενέργειας). Περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- over-the-air ενημερώσεις και 4 χρόνια δωρεάν λειτουργία πλοήγησης που βασίζεται σε cloud με πληροφορίες για κυκλοφοριακά συμβάντα σε πραγματικό χρόνο, ενσωματωμένο ψηφιακό βοηθό και ενσωμάτωση smartphone μέσω (ασύρματου) Apple CarPlay και (ενσύρματης σύνδεσης).

Ο οδηγός του Corolla Cross θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης, ενώ όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες κάθεται πιο ψηλά από ένα κλασικό χάτσμπακ. Επίσης τα πολλά παράθυρα ευνοούν την ορατότητα, η οποία είναι με διαφορά καλύτερη έναντι του C-HR. Καλύτερο από το C-HR είναι και σε χώρους, χάρη στην αύξηση των διαστάσεων (πλην του μεταξονίου). Έτσι στο πίσω μέρος της καμπίνας με το χαμηλό κεντρικό τούνελ θα βολευτούν πιο εύκολα δύο ή και τρία άτομα (ανάλογα τη σωματικής τους διάπλασης). Όμως οι χώροι του είναι μικρότεροι από άλλων μικρομεσαίων SUV, αφού είναι παρόμοιοι με ευρύχωρων μικρών SUV. Το ίδιο ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ των 390 λτ. (425 λτ. το 2WD), όταν σε ανταγωνιστικά C-SUV είναι το λιγότερο 500 λίτρα.

197 υβριδικά άλογα με χαμηλή κατανάλωση

Ένα από τα βασικότερα σημεία αναφοράς του Corolla Cross είναι το 5ης γενιάς αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό ηλεκτρικό σύστημα της Toyota με τη συνδυαστική ισχύ των 197 ίππων. Αποτελείται από τον 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα των 152 ίππων και 190 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 113 ίππων και 206 Nm ροπής. Το 4κίνητο AWD-i διαθέτει επιπλέον ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, απόδοσης 41 ίππων και 84 Nm ροπής για την κίνηση αποκλειστικά των πίσω τροχών. Πρόσθετα, η νέα μονάδα κιβωτίου e-CVT ταχυτήτων – διαφορικού είναι 15% ελαφρύτερη, όπως και η νέα μικρότερη αλλά πιο αποδοτική υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου.

Στην πράξη όλα αυτά τα συστήματα λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους, επιτυγχάνοντας σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ.) και μεγάλη οικονομία σε καύσιμο. Στην πόλη όπου σε χαμηλές ταχύτητες κινείται αρκετά ηλεκτρικά, καίει κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες ανεβαίνει στα 6,5 λτ./100 χλμ. και αν ο οδηγός θελήσει να εκμεταλλευτεί περισσότερο τη συνδυαστική δύναμη θα ξεπεράσει τα 7 λτ./100 χλμ. Βασικό αρνητικό γνώρισμα αποτελεί ο αρκετός θόρυβος όταν πιέζεται πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού και ανεβάζει στροφές ο βενζινοκινητήρας κρατώντας τες ψηλά. Σε νορμάλ ταχύτητες και με προσεγμένο πάτημα στο γκάζι σε επίπεδους δρόμους δεν θα ενοχλήσει, όταν όμως κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς ή σε ανηφορικές διαδρομές, τότε το βουητό που περνά στην καμπίνα γίνεται ενοχλητικό.

Εστιασμένο στην άνεση στο δρόμο

Από ένα αυτοκίνητο όπως είναι το Corolla Cross, ο ενδιαφερόμενος θα ζητήσει άνεση στην οδήγηση μαζί με τη χαμηλή κατανάλωση. Οι αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδα πίσω έχουν βελτιστοποιηθεί για άνεση κατά την κύλιση με λιγότερους κραδασμούς και τραντάγματα όταν το όχημα κινείται σε δρόμους με ανωμαλίες του οδοστρώματος. Κάτι που το καταφέρνει και στην πράξη, αφού περνά πάνω από διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, λακκούβες, σαμαράκια, ρωγμές κ.λπ., χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες του. Από την άλλη πλευρά η μαλακή ρύθμιση έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζει το αμάξωμα τονισμένες κλίσεις στις στροφές, ειδικά όταν ο χρήστης του πιέσει περισσότερο. Ωστόσο μπορεί να «γέρνει» αλλά καταφέρνει και στρίβει με σιγουριά χωρίς ανεπιθύμητα γλιστρήματα, εκμεταλλευόμενο και την επιπλέον πρόσφυση από τον πίσω άξονα. Το γεγονός ότι το Corolla Cross εστιάζει στην ευκολία στους χειρισμούς και στην οδήγηση, γίνεται αντιληπτό και από το ελαφρύ τιμόνι. Ακόμα και στην επιλογή Sport δεν βαραίνει ιδιαίτερα, αφού δεν φτιάχτηκε για να είναι ένα fun to drive SUV. Άλλωστε στις στροφές είναι «γκάζι – φρένο», αφού δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγών ταχυτήτων, έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος. Στις ευθείες είναι αρκετά σταθερό, αν και σε πιο σβέλτες ταχύτητες κίνησης παρατηρούνται και αεροδυναμικοί θόρυβοι. Όσο για τα φρένα είναι αποδοτικά, αλλά όχι τόσο καλά σε αίσθηση, παρότι βελτιωμένα.

+ Κατανάλωση, επιδόσεις, άνεση, οδική συμπεριφορά, τιμή – εξοπλισμός

– Θόρυβος κινητήρα, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, οδηγική αίσθηση, χώροι σε σχέση με τον ανταγωνισμό, φορολογία 2λιτρου κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.987
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
152/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/4.400-5.200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
113+41
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
206+84
Συνδυαστική ισχύς (PS)
197
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3 – 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120-122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδα, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.460
Πλάτος (χλστ.)
1.825
Ύψος (χλστ.)
1.620
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.505
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
390
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
87%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.000 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store